Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aften/nat fluer til Mariager fjord???

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Aften/nat fluer til Mariager fjord???
    Sendt: 24 Maj 2012 kl. 09:41
Hej kære medfiskere.
Jeg har planlagt en aften/nat tur til Mariager fjord i morgen, og kunne i den anledning godt tænke mig at binde lidt nye fluer .
Hvilke fluer bruger i med succes, når mørket sænker sig?
Håber der er et par stykker eller flere af jer, der vil komme med et input om netop jeres favoritfluer til fiskeri i de sene timer .
Mvh. Tony
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 09:46
En af mine favoritter er helt sikkert STF-rejen i sort! Thumbs Up
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 09:58
Noteret tak .
Er selv tilhænger af mønstret i farverne hvid og tan til fiskeriet i dagtimerne.
Hvad str. binder du dem i?
Mvh. Tony
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 10:15
For det meste i str. 6.. men det er jo lidt en smagssag. Smile
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 14:10
Den får lige en tur mere, inden jeg sætter mig ved stikket .
Andre der vil ud med lidt "guldkorn"?
Mvh. Tony
Til top
klaus gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
klgre Avatar

Tilmeldt:: 22 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klgre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 14:47
Har haft held med en sort Muddler og en Brenda med meget fyldige Hackler.
Hilsen Klaus
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 14:58
Hej Klaus.
Tak for det .
Har aldrig rigtigt dyrket aften og natfiskeriet i Mariager fjord, så det bliver spændende.
Har du et bud på en god natplads? Eller er det "bare" der hvor man også støder på fiskene i dagtimerne?
Mvh. Tony
Til top
Henrik Thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Thumsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Nov 2008
Geografisk: midtjylland. djursland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Thumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 15:22
Dollerhuset - kongsdal - bilfragmentringen- fladbjerg. Alle pladser fisker super godt i tiden.. 
en lille muddler overlister altid ørrederne;)
knæk og bræk.
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 15:53
Jamen det lyder da lovende
Jeg siger tak.
Mvh. Tony
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 23:30
jeg prøvede at køre til mariager her til aften. Det var umuligt at fiske pga. skidt i vandet som samtidig var meget brunt... kørte på sydsiden og tjekkede 5 pladser - totalt lort... så ved ikke hvor langt du skal køre men tror ikke det er i orden fredag... desværre... gad ikke engang forsøge... 70 km  frem og 70 km tilbage... :(
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 07:25
Hmm... Det lyder jo så knapt så lovende.
Er der nogen der kan bekræfte det, eller hvad oplever i andre?
Finder i også fjorden ufiskbar i tiden?
Mvh. Tony
Til top
Lars Matthiessen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
L_Matthiessen Avatar

Tilmeldt:: 19 Jul 2001
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér L_Matthiessen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 07:59
Jeg var i den indre del af fjorden tirsdags aften. Vandet var klart nok, men der flød lidt fedtemøg rundt. Der var ingen problemer med at fiske, og vi fik også fisk. Hold godt øje med fisk, der bevæger sig helt inde under land. Jeg ville også vælge en rejeflue, da der er mange rejer under land og den fisk jeg tog med hjem var fyldt med rejer
Til top
klaus gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
klgre Avatar

Tilmeldt:: 22 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klgre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:08
Fisken på profilbilledet er fanget en juniaften med
store mængder skidt og "brun lort i vandet".
Prøv med en stor mudler over så lavt vand
som muligt. Jeg synes tit man bliver overasket.
Selv når man synes forholdene er umulige.
Hilsen Klaus
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:19
Bare i orden, vi giver den gas så
Jeg takker mange gange for tilbagemeldingerne.
K&B
Mvh Tony
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 09:05
jamen god tur og håber det er blevet bedre - har aldrig set den så ufiskbar - så ikke en fisker - men det kan jo så være en fordel... Det kan hurtigt vende - vi fiskede dernede i fredags på sydsiden. 7 over mål og rigtig flot vand...
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 09:23
Tak Mikael.
Var det hele vejen fra Hadsund til Hobro den var gal?
Mvh. Tony
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 09:57
var nede ved katbjerg odde - med kikkert - der var det rigtig ringe. Kørte mod kongsdal og observerede undervejs, lige så ringe - håbede lidt på yderfjorden. Det var måske en anelse bedre ved kongsdal men ikke sådan at jeg overhovedet gad at gå i gang. Kunne godt mærke mit temperement ville koge med smat på snøre og flue i hvert kast. Nu må Limfjorden holde for i weekenden og så håber vi på lidt vestenvind igen... 
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 09:59
Hvis du forsøger ville jeg prøve det yderste - jeg tænkte også på stykket fra hadsund til kattegat men kender det ikke rigtig men det er helt sikkert en mulighed...
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 10:01

Fjorden fisker bedst om natten når vandet er totalt blik, ingen vind overhovedet....

fisk med mudler fluer i str. 8 og 10 eller skumfluer i samme str. - det er vigtigt at du streamer fluer, dvs. lange indtag - det kan være magisk.
 
Husk fiskene kommer helt ind under land, så i og med at vandet er blik så kan du spotte fiskene på deres trykbølger om natte og fiske på dem...
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 10:13
Citat: MikaelWS

var nede ved katbjerg odde - med kikkert - der var det rigtig ringe. Kørte mod kongsdal og observerede undervejs, lige så ringe - håbede lidt på yderfjorden. Det var måske en anelse bedre ved kongsdal men ikke sådan at jeg overhovedet gad at gå i gang. Kunne godt mærke mit temperement ville koge med smat på snøre og flue i hvert kast. Nu må Limfjorden holde for i weekenden og så håber vi på lidt vestenvind igen... 
 
Jeg fiskede odden af tirsdag morgen, fint klart vand - men fik kun hornfisk.
 
Mvh
Henning


Redigeret af Henning - 25 Maj 2012 kl. 11:11
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 10:52
Hej jacob.
Totalt blik vand, kunne jo meget vel blive i aften/nat .
Det giver jo sig selv at dine Skumfluer fisker helt oppe og bryder overfladen, men hvordan med dine muddlers? Fisker du også dem så de laver ballade i overfladen, eller fisker du dem umiddelbart under?
Mvh. Tony
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 11:09
Citat: Henning

Citat: MikaelWS

var nede ved katbjerg odde - med kikkert - der var det rigtig ringe. Kørte mod kongsdal og observerede undervejs, lige så ringe - håbede lidt på yderfjorden. Det var måske en anelse bedre ved kongsdal men ikke sådan at jeg overhovedet gad at gå i gang. Kunne godt mærke mit temperement ville koge med smat på snøre og flue i hvert kast. Nu må Limfjorden holde for i weekenden og så håber vi på lidt vestenvind igen... 
 
Jeg fiskede odden af tirsdag mogen, fint klart vand - men kun hornfisk.
 
Mvh
Henning


ja der er sket meget på få dage - fredag fik vi pænt med fisk op til 45 cm fra odden og østpå.... I øvrigt kunne man lugte fjorden på den trælse måde hele vejen ud... men som sagt - det kan hurtigt ændre sig og kom bare med en melding... ser ud til vind fra vest snart så næste weekend kunne blive god.. :)
Til top
Christian Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cbj

Tilmeldt:: 06 Jan 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 22:58
Sorte muddlerfluer a'la cigaren eller skumfluer der tages ind i lange indtag og streamer synligt i overfladen plejer at være sagen til natfiskeriet i Mariager. Faktisk hugger de nogle gange kun på de streamende fluer.Vær obs på at fiskene ofte går helt inde på det lave vand i deres jagt; har før taget fisk ved at kaste ind mod land under nattevadning!

Mvh. Christian
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2012 kl. 12:46
hvordan gik det så - og hvordan ser vandet ud pt...
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2012 kl. 16:15
Hej Mikael.
Jeg må give dig ret i at fjorden flere steder var ufiskbar pga. slam og snask i vandet.
Men vi fandt da et "hul" hvor det lykkedes at lande lidt fisk.
2stk. undermålere til mig selv og to flotte fisk på 40 og 45cm. til min makker.
Mvh. Tony
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2012 kl. 20:51
ikke dårligt - men lidt træls den allerede ser sådan ud...
Til top
Daniel Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
danielr

Tilmeldt:: 28 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danielr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 13:38
Overvejer en tur til Mariager iaften/nat , nogle der har dugfriske meldinger mht vandkvalliteten eller er fjorden totalt lukket med alger.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2012 kl. 07:46
mit bud er at den næste uges vestenvind gør underværker... kan dog ikke svar på dit spørgsmål sådan dugfriskt :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down