Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har i fanget havørred på + 3kg ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Har i fanget havørred på + 3kg ?
    Sendt: 15 Apr 2012 kl. 18:24

Efter have læst anden tråd vedr. fight af stor havørred ville jeg høre om i "tit" støder på store havørreder på kysten.

Jeg har selv fisket på kysten i 25 år og kun én gang på bornholm haft en stor havørred på krogen. Den røg desværre af.

Jeg fisker ikke så meget på kysten mere, faktisk pga fangsterne udebliver.
Og har derfor fundet glæde ved laksefiskeriet i de svenske elve.
Så nå jeg tager en tur på kysten er det for at nyde vejret og naturen. Det bliver måske til 15-20 ture på et år, og det er da også skønt, men man vil jo også gerne have en fisk med hjem engang i mellem.
Tidligere fiskede jeg mere intenst, og en tradition var påsketur til Bornholm, og senere Sj. Odde, men aldrig er det blevet til mere end undermålere og tror måske min pr er ca. 47 cm .

Men hvor tit støder i på "store" fisk på kysten. Altså på +3-4 kg. ?
Er det på hvor 10. tur eller hvert 10. år?



Redigeret af laah123nu - 16 Apr 2012 kl. 09:09
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 18:27
 


Redigeret af laah123nu - 16 Apr 2012 kl. 09:10
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 18:31
-
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 18:36
min pr er 2.6kg... på de ca. 6 år jeg har fisket fra kysten... så der er nu nok længe imellem de store. Har dog fanget mange for små, og også en imellem 40-50 cm. Men de store gemmer sig også for mig hehe
Til top
Michael Ahlsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikky

Tilmeldt:: 12 Nov 2011
Geografisk: Nivå
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 18:45
min pr er på 4.7 og 76 cm lang en lille tyksak som blev taget på Pattegrisen. Men ellers ligger de fleste af mine fisk på omkring 54 - 76 cm... Har fanget en del under målet.
Den helt store over 5+ venter stadig på mig derude og jeg ved den nok skal komme inden for den nærmeste fremtid hehe
Til top
Peter K. Krogh Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hook

Tilmeldt:: 14 Jun 2002
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hook Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 18:54
Min pr er på 7050 g. fanget på denne årstid for et par år siden :o)

/Peter
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 18:59
Har fanget en havørred på 81 cm,desværre en nedgænger der måtte ud igen ellers har jeg fanget en del havørreder på over 2 kg men ingen over de tre andet end tagrenderøret på 81 cm.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:08
Det kommer meget an på hvilken områder (Danmark OG Sverige) jeg gæster, men da jeg kun fiskede på vestsjælland var der langt mellem de store, dem over 2 kg, selvom jeg fik en pæn del om året, så skulle der arbejdes for dem. Det ligger tilbage i firserne og starten af halvfemserne. Havde vel mellem 100 og 150 dage på kysten om året i de år, så det var vel på hver 9-10 tur der var fisk over 2 kg med hjem. Da jeg så flyttede min indsats til sydsverige var det en hel anden historie, tror jeg fanger i snit en pæn (+60 cm) blank per tur (og en stor del nedgængere), men det afhænger af hvor meget energi jeg lægger i det, jo flere ture på en sæson desto større er snitfangsterne pr dag, så har man simpelthen mere føling med hvor og hvordan de skal lures. I de 25 år jeg har fisket på den svenske sydkyst har jeg vel fanget 50 overspringere over 3 kilo men "kun" 1 over 5 kilo. På vestsjælland, som jeg har fisket i 30 år, har jeg fået under 10 stk over 3 kg, men af dem var tre over 5 kg...

Redigeret af Klaus Neilsen - 15 Apr 2012 kl. 19:10
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:14
Min PR på de 10 år jeg har fisket kyst, er en havørred på 5,7 kg og 77 cm. fanget en af de første dage i april for 2 år siden.
 
/Allan
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:21
Citat: Allan999

Min PR på de 10 år jeg har fisket kyst, er en havørred på 5,7 kg og 77 cm. fanget en af de første dage i april for 2 år siden.
 
/Allan
 
Sjovt nok er min største blanke fra kyst på flue efter mere end 30 års kystfiskeri på præcis samme vægt/længde 5,7 og 77 cm., taget om efteråret (starten af november)...
(det må have været en fin overspringer du fik der Allan !)
 
Har fanget en del større "nedfaldsfisk/kakkelovnsrør/rør", men dem regner jeg ikke med i statistikken, selvom mange kalder dem for "farvede fisk" for at "oppe" fangsten lidt... ha,ha...
Til top
Einar Bendix Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Einar bendix

Tilmeldt:: 19 Jan 2008
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Einar bendix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 22:50
Fik en på 3 kg i går på spin i limfjorden. Den største til dato...
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 23:00
Hej Morten.
 
Ja, det med store fisk er vel frisk sagt, et godt spørgsmål, endda rigtig godtWink
 
Jeg har fisket havørred siden 1958, havde i en 15 års periode mere end 250 fiske dage om året, fordelt på alle typer fiskeri og fiskesteder i hele norden, men hvad har jeg så fanget af størrelser?
 
Ja, jeg fik engang det spørgsmål fra en journalist i forbindelse med nogle artikler, og jeg sagde, at jeg vil tro at regnet sammen, så var der vel landet små 5000 havørreder på de knap 55 år, jeg har fisket, altså fisk over målet. Her af vel små 3000 havørreder på ren flue.
 
Nu er det, at fange mange havørreder jo ikke et mål i sig selv, men min indfalds vinkel til mange havørreder, er meget stort arbejde ude ved vandet i mange timer + en masse held, når snakken er på store fisk.
 
Store fisk, er ikke noget, som man bare finder, det kommer, når man mindst venter det, og der er ikke ret mange imellem 3 og 10 kg. i det store hav, det er nemmere i åerne, med der selvfølgelige mindere vand, og større mængder af periodevis mange optrækkende fisk.
 
Jeg vil tro at jeg har fanget små 50 fisk over 3 kg. - ca. 4 stk. over 5 kg. og 1 stk. på 8,6kg. ( På flue), og mærkelig nok er min personlig rekord nøjagtig på 8,6kg i åen, også fanget på flue, i Karup å.
 
Blandt de fangne fisk er også adskellige Steelheads, men er det så store fangster?
 
Nej absolut ikke, det er altid en flidspræmie, at fange havørred.
 
Her i de sidste 10 år, er det lige så svært at indkredse havørreden, som fra 1960 1970, dengang gik der bare 100 torsk pr. havørred, så vi havde et helt andet fiskeri.
 
Den omtalte journalist var på dupperne grundet antallet af fangne havørreder, og spurgte, hvad for en fisk, der havde været den største oplevelse, og mit svar var en en Steelhead på 3,6 kg. på flue, og det forstod han ikke en dyt af, han havde satset på de største, det har jeg ikke, kilo interessere mig ikke, men oplevelser med natur og grej, det betyder noget, det er det, som gør, at man fortsat klør på, og ja og så møder andre fisketosser alle steder, til dum snak, det er det, det drejer sig om for migBig smile
 
Mvh
P.K. stadig på jagt efter den store havørredHug
 
 


Redigeret af PK - 15 Apr 2012 kl. 23:04
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 23:02
Ren blær:

8.2 og 8.4 inden for ca 15 min  en farvet han og en voldsomt flot hun fisk , begge blev hjemtaget... det var en VILD ( tror nok jeg var 15 år ) dreng der kom hjem til sin mor den dag! og senere fremviste billeder i fiske klubben!


/Morten
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 00:00
Citat: mikky

min pr er på 4.7 og 76 cm lang en lille tyksak som blev taget på Pattegrisen. Men ellers ligger de fleste af mine fisk på omkring 54 - 76 cm... Har fanget en del under målet.
Den helt store over 5+ venter stadig på mig derude og jeg ved den nok skal komme inden for den nærmeste fremtid hehe

Med de vægtangivelser må dit fiskeri vel primært foregå i åerne ?

Mvh
Jim.


Redigeret af scott - 16 Apr 2012 kl. 00:05
Til top
Michael Ahlsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikky

Tilmeldt:: 12 Nov 2011
Geografisk: Nivå
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 01:16
Hahaha   det tror jeg ikke du skal regne med... Jeg fisker udlukkende kyst... Nordkysten og østkysten
 
Å´er gør jeg det kun i når der skal El-fiskes i Esrum å og der skal sættes ud.
 
Så nej kom du til kysten istedet for at sidde herinde og spille klog på noget du ikke har forstand på alligevel...
 
K&B Jim når du engang kommer til vandet (hvis det da nogen sinde sker)
Til top
Michael Ahlsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikky

Tilmeldt:: 12 Nov 2011
Geografisk: Nivå
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 01:17
Og nej jim ingen sure miner her  LOL
 
Jeg er ALTID at træffe på kysterne og skulle du have lyst kan du jo tage med ud en tur en dag   altid hyggeligt med flere folk til lidt fiskeri  Wink
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 02:31
Citat: mikky

Hahaha   det tror jeg ikke du skal regne med... Jeg fisker udlukkende kyst... Nordkysten og østkysten
 
Å´er gør jeg det kun i når der skal El-fiskes i Esrum å og der skal sættes ud.
 
Så nej kom du til kysten istedet for at sidde herinde og spille klog på noget du ikke har forstand på alligevel...
 
K&B Jim når du engang kommer til vandet (hvis det da nogen sinde sker)

Hej Michael.


Hvad er det lige som jeg ikke har forstand på her ?

Du skriver at de fleste af de fisk som du fanger fra kysten ligger mellem 54 -76 cm, hvilket efter Futons formel vil sige at dine fleste fisk vejer mellem 2 og 5,2 kg. Hug


En anden her på siden har kystfisket i 6 år med en personlig rekord på 2.6 kg.


Jeg har selv fisket fra kysten i 11 år og min pr er på 2,8 kg.


Sammenfattet betyder det så at Michael Twistmann`s pr samt min pr ikke kan komme op på samme vægt som dine gennemsnitsfisk på godt 3 kg.


Altså hør nu lige her Batmand, du må have en fuldstændigt manglende fornemmelse af både cm og kg og gætter dig til noget som du slet ikke har styr på.


Men det var da ganske morsomt at læse om.  LOL


Mvh

Jim.





Til top
Michael Ahlsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikky

Tilmeldt:: 12 Nov 2011
Geografisk: Nivå
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 04:25
Ja du er en meget sjov mand... Forskellen på os to er at jeg ikke har behov for at lyve om mine fangster og jeg har slet ikke behov for at lyve omkring mine fangster eller hvor "store" de er.
HVis du har fisket i 11 år kontra (moi kun 2 år efter 20 år pause) ikke har fanget en PR over 2,8 siger jo lidt om din fisketeknik.. Enten skal du finde dig en anden hobby eller også skal du prøve at komme mere ud.
 
Hele østkysten, Nordkysten, Vestkysten og fjordene har rimlig store fisk mig bekendt og kender flere der har taget fisk over 3+ inden for de sidste 1½ - 2 md.
Selv min kone har en PR der er større end din, ja se igen kan det jo kun være forkert hobby du har "Robbin".
 
Måske du skulle sadle om og måske begynde at, ja hvad ved jeg måske gå til kor eller ???
 
på fangster ligger min nr.1 og 2 fisk inde
 
 
og der kommer heller ikke flere derind.
 
mvh
 
Michael
Til top
Michael Ahlsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikky

Tilmeldt:: 12 Nov 2011
Geografisk: Nivå
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 04:28
Søg på mit navn det går hurtigere ellers ligger den sidste tilbage til den 28.10.2011
 
sov godt
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 06:08
Hej Jim
Du har ikke fattet en pind, nogle bruge de nye højmolekylære bindematerialer
Derfor er gennemsnittet højere for enkelte fiskere end som så mange andreBig smile
 
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 16 Apr 2012 kl. 06:08
Til top
Steffen Toft Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steffen Toft Avatar

Tilmeldt:: 20 Jan 2007
Geografisk: Gudenåen og Tange Sø.
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffen Toft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 08:32
Der er en helt naturlig forklaring på, hvorfor der er så langt mellem +3 kg fiskene på kysten.
Ny forskning af havørredens adfærd viser helt tydeligt, at havørreden lever kystnært indtil 2. vinter i havet, hvor den skifter mønster i fødesøgningen og jagter pelagisk. Jeg kan henvise til Jens Ove Frier for nærmere oplysninger.
 
Vil man som kystfisker i waders håbe på jævnligt at fange en +3 kg kystørred, må man koncentrere sit fiskeri på steder og årstider, hvor stimer af tobis eller sild kommer tæt på kysten.
 
Min erfaring med bedste årstid for havørreder over gennemsnittet er faktisk sensommeren og igen først på vinteren, indtil vandet bliver koldt.
Til top
Mikkel Altmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bækø.rred Avatar

Tilmeldt:: 01 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bækø.rred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 09:00
min største havørrede fik jeg på min førstekystturever. 3,6kg og 64cm. en fed fjordørred fra isefjorden. den blev forresten fanget på en hjemmelavet wobler som lige skulle testes :)
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 09:22
Per Karlsen
er din din opfattelse at kystørred fikseriet er blevet dårligere de sidste år, og at det er på nivuau som i 1960-70?
Til top
Morten Østergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
M_Østergaard

Tilmeldt:: 19 Dec 2006
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M_Østergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 09:48
95,5cm og tjaaa +10 kg.
Taget på flue den 10 januar for 3 år siden.
Stor rognfyldt hunfisk der ikke havde fundet åen..

Hvad tror i den vejede?

Self genudsat med en lille besked på at vende tilbage i samme kondition bare blank.

Men som det er med kvinde, de lytter aldrig til mænd LOL
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 10:13
Jeg har fået mange 3+ kgs havbasser igennem årene, men der er blevet længere imellem dem de senere år. Pt. har jeg 2 stk 3+ kgs blanke i år. Jeg fisker kun kyst og har en PR. på 6 kg pt. 4+ og 5+ kgs blanke er selvsagt endnu sjældnere, men de er der ude. Jeg plejer at have 1-2 stk blanke over 4 kg årligt i gennemsnit, men har endnu ikke snuppet den i år. Den skal nok dukke op. Det skal der til siges, at jeg fisker omkring 100-120 ture om året, så sansynligheden for en god fisk er selvfølgelig større end hos ham der ikke fisker så meget.

Redigeret af Cato - 16 Apr 2012 kl. 23:10
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 11:38
Citat: Jørgen S

Hej Jim
Du har ikke fattet en pind, nogle bruge de nye højmolekylære bindematerialer
Derfor er gennemsnittet højere for enkelte fiskere end som så mange andreBig smile
 
 
/J

Ja eller også er det måske de nye Super Big Trout -blink eller Super Big Trout -fluer, altså dem du ved nok, som sender en højfrekvent støj gennem vandet når de spindes ind med en ganske bestemt hastighed, og som har en rækkevidde på 2 km og kun kan registreres af fisk på over 3 kg.

Det må være de blink eller fluer som Michael Ahlsten fisker med, for hans fisk vejer gennemsnitligt 3 kg...jo det gør de altså Jørgen og han lyver slet ikke. Hug

Men det kunne da være at jeg skulle overveje det gode råd om at finde en anden hobby...korsanger det du`r nok ikke...måske noget med blomsterbinding eller den slags.

Måske skulle de to andre som jeg var på Vestsjælland med i lørdags samt de 5-6 andre kystfiskere som vi talte med også overveje at finde en anden hobby, for deres teknik var åbenbart ligeså dårlig som min....hm ? Confused


Mvh

Jim.


Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 11:50
Hej Jim
 
Jeg tæller ikke fisk under +10kg, da de sættes ud igen,  så jeg har også et højt gennemsnitBig smile 
På den måder  kan man også få et højt gennemsnitLOLLOLLOLLOLLOL
 
/J
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 11:56

Altså Jørgen...du skal da også altid overdrive !

Der går da adskillige uger mellem de der +10 kg`s fisk, hvorfor ikke bare nøjes med at tælle dem med på 5 kg...så er der da meget mere fortælle om.


Mvh

Jim.

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 11:56
Hej Morten.
 
Nu skal man jo passe på med at påstå noget, især omkring fiskeri, men jo, jeg har den opfattelse, at vi efter at man til dels holdt op med mundingsudsætninger / direkte udsætninger på kysten, markant har haft et dårlige fiskeri, og dermed mangel på bestemte størrelser af fisk, i det kystnære vand.
 
Historien om at havørreden jager pelagisk efter en bestemt alder, er jo noget vi "gamle" har taget til os, vi har vel stadig respekt for ordet sildejægere, og har trods alt det håb, at vi måske får den helt store i form af en meget blank sildejæger / overspinger, men der er godt nok langt imellem dem.
 
En anden ting er så, at jeg midt i lakseræset, måske kan se en tendens til, at man vil tilgodese laksen udsætningsmæsigt, på havørredens bekostning, og det er absolut ikke en tanke, der huer mig, der vil i så fald blive endnu længere imellem havørrederne på kysten.
 
Samtidig vil situatiionen med den kortere fisketid i åerne, uværligt sætte et større pres på kysten,, og det vil i min optik ikke være befordrende for mængden af havørred, som er til rådighed, da man reelt får små 14 dage til 1 måned mere med fuld knald på kystfiskeriet.
 
Mvh
P.K.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 12:00
Citat: scott

Altså Jørgen...du skal da også altid overdrive !

Der går da adskillige uger mellem de der +10 kg`s fisk, hvorfor ikke bare nøjes med at tælle dem med på 5 kg...så er der da meget mere fortælle om.

Mvh

Jim.

 
Jim
Du er da den eneste der tæller de der 5kg småfisk med.... eller hvadWink
 
/J
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 12:04
Citat: scott

 

Jeg har selv fisket fra kysten i 11 år og min pr er på 2,8 kg.


Mvh

Jim.

Du skal da lige have et par fif, så du kan få fanget dig en større pr. og øge din chance for at fange flere fisk...
I specielt oktober/november og januar/februar der kan du med fordel fiske tæt ved de udløb, hvor der laves mundingsudsætninger.
Her er listen:
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 12:11
Citat: Jørgen S

Citat: scott

Altså Jørgen...du skal da også altid overdrive !

Der går da adskillige uger mellem de der +10 kg`s fisk, hvorfor ikke bare nøjes med at tælle dem med på 5 kg...så er der da meget mere fortælle om.

Mvh

Jim.

 
Jim
Du er da den eneste der tæller de der 5kg småfisk med.... eller hvadWink
 
/J

Simpelthen Jørgen...det må være der den er gal !

Så fejler min teknik måske ikke noget alligevel ?

Tænk jeg gik og blev helt dårlig og trist over at det er så svært at fange en 10 kg`s fordi at alle de små fisk på 3-5 kg står i vejen...men dem plejer jeg alligevel heller ikke at tælle med, så tror da pokker at min fangstjournal er så tynd.

Men til gengæld skulle jeg måske overveje at få nye briller og et høreapperat for når jeg er på kysten ser eller hører jeg næsten aldrig noget.


Mvh

Jim.


Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 13:11
Hej Jim
Her er lidt til dig
 
 
Bemærk teksten på auktionenBig smile
 
/J
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 13:21
Citat: Steen Kehler

Citat: scott

 

Jeg har selv fisket fra kysten i 11 år og min pr er på 2,8 kg.


Mvh

Jim.

Du skal da lige have et par fif, så du kan få fanget dig en større pr. og øge din chance for at fange flere fisk...
I specielt oktober/november og januar/februar der kan du med fordel fiske tæt ved de udløb, hvor der laves mundingsudsætninger.
Her er listen:

Hej Steen.


Tak skal du have for din betænksomhed og lyst til at hjælpe. Thumbs Up

Jeg vil dog lige skynde mig at fortælle at jeg faktisk ikke går så højt op i hvad min PR er.

Jeg har det da ligeså sjovt som de fleste andre ved at fange en fisk, og skulle der være alt for langt mellem dem som jeg nu gennem længere tid oplever, så er det da klart at man undrer sig og forsøger at få afdækket dette ”mysterie”.

Om det er mig eller mine fiskekammerater der får fisk når vi er ude er mig ret ligegyldigt, det er bare så dejligt at se at der sker noget.

For et par uger siden var jeg på Sydsjælland med en kammerat som fik en flot blank fisk på 5 kg rent...jeg jublede ligeså højlydt over det som ham og behøver jeg at fortælle at vi både fnisede og småpruttede af fryd hele vejen hjem i bilen.

Det ville selvfølgelig nok hjælpe lidt på mit fiskeri hvis jeg målrettede det mere efter de områder hvor der udsættes fisk, men må dog sige at naturoplevelsen for mig er mere væsentligt end gennemsnitsstørrelsen...ikke for at forklejne dette, men....

Steffen Toft Jensen er inde på det helt rigtige og dette har da også været min teori længe, faktisk lang tid før man har kunne læse om det.

Efter at man ændrede udsætningspolitikken har kystfiskeriet ændret sig markant og havørreder i den størrelse som er rigtig interessant for kystfiskerne skal nok søges meget mere på steder med strøm og god dybde, steder hvor sild og tobis også er mere kystnær, her er det ikke mere så let for fluefiskerne, og det er vel også de færreste som vil benægte at det nu er spinnefiskerne der trækker det længste strå....eller ?


Mvh

Jim.




Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 13:46
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 13:59
På sjælland er min rekord på 6 kilo, men gennemsnittet har klart være omkring de 1 kilo.
På Bornholm er historien dog en anden, da jeg har kun har fået én enkelt undermåler, og mange fisk over 2 kilo. De største jeg har fået på den ø, ligger lige under 5 kilo... Men kan da se på de lokales fangst rapporter at de findes større.

Det er faktisk meget sjovt at se på http://www.fangster.dk kontra http://www.din-fangst.dk og se hvor stor forskel der er på fiskene.... 

Mvh 


Redigeret af Hoffen - 16 Apr 2012 kl. 14:01
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 14:04
Citat: PK

Hej Morten.
 
Nu skal man jo passe på med at påstå noget, især omkring fiskeri, men jo, jeg har den opfattelse, at vi efter at man til dels holdt op med mundingsudsætninger / direkte udsætninger på kysten, markant har haft et dårlige fiskeri, og dermed mangel på bestemte størrelser af fisk, i det kystnære vand.
 
Historien om at havørreden jager pelagisk efter en bestemt alder, er jo noget vi "gamle" har taget til os, vi har vel stadig respekt for ordet sildejægere, og har trods alt det håb, at vi måske får den helt store i form af en meget blank sildejæger / overspinger, men der er godt nok langt imellem dem.
 
En anden ting er så, at jeg midt i lakseræset, måske kan se en tendens til, at man vil tilgodese laksen udsætningsmæsigt, på havørredens bekostning, og det er absolut ikke en tanke, der huer mig, der vil i så fald blive endnu længere imellem havørrederne på kysten.
 
Samtidig vil situatiionen med den kortere fisketid i åerne, uværligt sætte et større pres på kysten,, og det vil i min optik ikke være befordrende for mængden af havørred, som er til rådighed, da man reelt får små 14 dage til 1 måned mere med fuld knald på kystfiskeriet.
 
Mvh
P.K.

Hej Per.


Rart at høre en beretning fra en som har opdaget virkeligheden derude, at noget rent faktisk har ændret sig markant, med baggrund i mange gode fangster og 55 års erfaring...respekt. Thumbs Up


Mvh

Jim.


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 16:23
Jeg tror også at vi kan forvente at det med at stå med en 5+ kgs blank havørred for enden af linen høre til de større bedrifter og ikke som de glade 90ere og 0ere
/Søder
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 16:45

Ja, nu har jeg gået i den gode Per Karlsen's fodspor her på Haderslev kanten, om ikke i 55 år, så i de sidste små 25 år, og har altid haft den største respekt for Per, hans fluer, fangster, men ikke mindst hans tilgang til fiskeriet med stor inddragelse af familie og venner i hans passion.

Så Pers eksempel er på mange måder en bedrift, men tilbage til tråden.
Tilbage i tiden havde jeg vel som Per 250 dages fiskeri om året i en kort årrække, måske endda mere lige inden vi fik familieforøgelse.
 
Jeg har været så heldig at have fået 5 fisk over 4 kg. på kysten på flue i de år (altså ikke medregenet store nedgængere der sikkert også nogen af dem vejede mere) og min største er en 6 kg. fanget blandt en masse hornfisk den 15 maj, 1994 !

Jeg fisker ikke så meget mere, og har også lidt mere vanskeligt ved at finde ørrederne, men når jeg taler med nogle af de ihærdige og dygtige fiskere, så finder de fisk fortsat, men måske ikke så mange og så store som i starten af 90'erne.
 
På den positive side, er der heller ikke så trængt hernede i det Sønderjyske længere, da en del tyskere ikke er så aktive her på kanten længere.
 
Men et er sikkert, det er ikke her ved tasterne man fanger fisk, og slet ikke en +3, så hvis jeg må være lidt ubehøvlet, så let røven og kom ud i waderne Wink
 
Knæk og bræk derude !
 
Mvh. Jm
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 18:41
Med fare for at blive jordet godt og grundigt, vil jeg vove den påstand at jeg årligt har kontakt med 3+ havørreder...

Dog var sidste år en undtagelse hvor det endda kneb med at runde 2+ Wink. 2010 var for mit vedkommende så til gengæld nok et af de bedste fiskeår nogensinde, både på antal og størrelse. Her fik jeg 4 banditter 3+, en enkelt af dem 5 + Wink

Jeg ved dog helt nøjagtigt var tit man/jeg rammer en 5+, da der for mit vedkommende tegner sig et tydeligt mønster Wink

4 Juli 1996 - 5,0 kg
23 Maj 2003 - 5,1 kg
5 Oktober 2010 - 5,4 kg

Hvert syvende år!!!Wink




Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 19:49
Citat: Jeg har selv fisket fra kysten i 11 år
 
Undskyld Jim, jeg have gået og troet at du var en erfaren kystfisker, ved ikke hvorfor, men det virkede på dine indlæg som om du havde fisket på kysten i mange år. Jeg har før oplevet flere magre år i træk hvor jeg ikke rigtig kunne få det til at spille, hvor når jeg snakkede med andre, kunne forstå at de havde fint eller ovenikøbet rigtig godt fiskeri. Ofte ovenikøbet på de samme pladser som jeg blankede! på... men bare ikke på samme tider og under samme forhold.
 
Nu skal man ikke lade sig tro at fordi flertallet på diverse internetsider ikke fanger noget, at det er noget der siger noget om hvordan fiskeriet er rundt i landet. Mange af de skrappe går meget stille med dørene, og det er nok klogt nok. Jeg har også været på den med at køre efter hvor jeg hørte der havde været fisk, men det er ofte ikke en god ide, derimod er det en god ide at at have et netværk af fiskevenner som man kan sammenligne fangster og pladser med og udveksle andre fiskeerfaringer med.
 
Men elleve år på kysten, beklager, men så har du stadig meget at lære...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 20:07

Hej Klaus.


Nej undskyld...det jeg mente var at jeg har fisket med flue i ca 11 år, altså fra kysten.

Jeg har fisket siden jeg var omkring 13 år, dvs fra omkring 1969,...først dyrkede jeg meget fiskeri efter gedder og aborrer, så begyndte jeg at kystfiske først i 70èrne.

Fiskeriet fra kysten var jo meget anderledes dengang, vi fangede simpelthen flere torsk end vi kunne slæbe hjem, til gengæld var havørreder kun noget man hørte om.

Men så omkring år 2000 begyndte jeg at fiske med flue fra kysten, jeg sled godt nok i det og var øm i hele kroppen flere dage efter.

Til gengæld fangede jeg rent faktisk mange havørreder de første 2-3 år og tænkte...”det her er sgu da ret nemt”...og det var det også dengang...i de glade dage inden ”kystudsætninger” var et bandeord.

Siden hoppede min kæde af med mellemrum, og hver gang jeg er ved at få hul på bylden stopper festen ligesom igen....hm ?

Så altså, jeg har faktisk fisket fra kysten i omkring 30 år, og meget har forandret sig siden.


Mvh

Jim.

Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 20:20

Jeg kun konstatere (igen), at held også er en faktor i fiskeri... Jeg har fisket i ca. 25 år, men meget lidt konsekvent ved kysten, som jeg kun har fisket på i ca. 10 år.

Det ene med det andet har gjort, at jeg har haft under 20 fisketure ved kysten efter havørred. Og hjemtaget under 5 havørreder på denne tid - den ene var så på 4,5 kg. og 70 cm. Fanget ved klinterne på Stevns, og fulgt op med en på 1,5 kg 5 min. efter.
Til top
steen nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steen nielsen Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2005
Geografisk: midtsjælland/nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 23:16
jeg har fisket i næsten 30 år, og aldrig særlig meget på kysten, i en årrække var det måske 10-15 ture på kysten om året og de fleste ture skete i maj-juni efter horn ...   de sidste 3-4 år er der blevet endnu længere imellem turene på kysten.
min pr. fisk meget længe var under 1 kg.  og var ikke noget der betød det store for mig, da mit fiskeri hovedsageligt er i sø, men i 2010 fik jeg på en tur hævet min pr. markant.
da jeg først fik en 6,9 kg. og 1½ time efter en mere på 5,3 kg.   gætter på jeg aldrig nogen sinde vil opleve noget der kommer i nærheden af den oplevelse.
Så det står som en af de største oplevelser jeg har haft som lystfisker ....
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2012 kl. 08:58
Nu har jeg været på 3 ture her i april, og på alle ture har jeg fanget fisk.
Den sædvanlige størrelse 35-40 cm Disapprove

Fisker kun når vejret er godt, dvs ikke vind over 5 ms og ikke pålandsvand.
Kan det være derfor jeg aldrig møder de "store" fisk ? 
Til top
Uffe Laust Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
uffe-laust Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér uffe-laust Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2012 kl. 10:56
Hej.
 
I mine beskedne knap 10 år som kystfisker, er det endnu ikke blevet til fisk over 3 kg, dog har der været nogle få nedgængere, som kunne ligge der omkrig. Jeg kan derfor slutte mig til Jims kor og synge sange om manglende evner, forkert valg af pladser og endegrej eller sund skepsis overfor lidt for fantastiske lystfiskerhistorierWink.
 
Mvh. Uffe
 
   
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2012 kl. 11:16

Fremragende billede og fin komposition ! Thumbs Up

Havde vi nu fået opvaskebørsten med havde det været helt perfekt.


http://www.fangster.dk/default.asp?mode=vis&menu=Forside&ID=86888&title=Mathias%20Dreier%A0med%A0Hav%F8rred%A0p%E5%A00,8%A0kg.


Mvh

Jim. Smile

Til top
Steen Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steiners

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steiners Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2012 kl. 11:24
hey morten jeg kan sige så at jeg gik først igang med kysten okt sidste år og det er nok blevet til 30 ture nu, mit fiskeri er falster møn og stevns. min PR er 57cm. og har fisk med hjem på ca hver 3tur, dog kun fisk på 45-50cm. uden af være klog på det, hår du  måske ikke fisket det rigtig sted... =)
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2012 kl. 11:38
Citat: steiners

hey morten jeg kan sige så at jeg gik først igang med kysten okt sidste år og det er nok blevet til 30 ture nu, mit fiskeri er falster møn og stevns. min PR er 57cm. og har fisk med hjem på ca hver 3tur, dog kun fisk på 45-50cm. uden af være klog på det, hår du  måske ikke fisket det rigtig sted... =)

Ja det er helt sikkert rigtigt.
Møn og stevns holder jo større fisk end sj. nordkyst..

Der er bare så fandens lagt derned Cry

Måske holder Roskilde/Isefjorden et større gennemsnit end nordkysten?

Måske skal jeg satse noget mere på fjorden, men er det ikke primært om vinteren?
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2012 kl. 11:56
Citat: Mortenxxx

Citat: steiners

hey morten jeg kan sige så at jeg gik først igang med kysten okt sidste år og det er nok blevet til 30 ture nu, mit fiskeri er falster møn og stevns. min PR er 57cm. og har fisk med hjem på ca hver 3tur, dog kun fisk på 45-50cm. uden af være klog på det, hår du  måske ikke fisket det rigtig sted... =)

Ja det er helt sikkert rigtigt.
Møn og stevns holder jo større fisk end sj. nordkyst..

Der er bare så fandens lagt derned Cry

Måske holder Roskilde/Isefjorden et større gennemsnit end nordkysten?

Måske skal jeg satse noget mere på fjorden, men er det ikke primært om vinteren?

Hej Morten.


Roskilde-og Isefjorden har ganske rigtigt en større koncentration af fisk i de kolde mdr frem for den åbne kyst, men mange steder i fjordene fisker faktisk fint året rundt alligevel.

Jeg synes at tendensen gennem efterhånden en årrække har været at Roskilde Fjord holder flere fisk end Isefjorden.

Egentligt er dette også logisk nok da Roskilde Fjord har langt flere vandløb, og som der er lavet et pænt stykke arbejde med omkring vandpleje, udsætning mv.

Om gennemsnitsstørrelsen er bedre end Nordkysten skal jeg ikke kloge mig på....men ud fra de meldinger man bla ser herinde, så virker det bestemt sådan.


Mvh

Jim.


Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down