Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ambassadeur 6000

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ambassadeur 6000
    Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:21
Jeg er igang med at servicere mine multihjul, og kom til at diskutere årtal på de forskellige modeller, med nogle af husets venner.
 
Jeg har et Ambassadeur 6000 High Speed, i rød, med sorte striber på gavlene.
 
Er der nogen, der kan give mig et årstal på, hvornår de kom i handlen?
 
6000 serien var vel egentlig sort, til det nordiske marked, og de røde var amerikanere, eller er jeg forkert på den?
 
Samtidig mener jeg, at de sorte 6000, blev leveret med den sorte hjultaske, men jeg er usikker på, hvornår ABU holdt med, at levere hjultasker.
 
Er der nogen, der har bedre hukommelse end undertegnede, så hører jeg gerne omkring Abassadeur 6000 serien.
 
På forhånd tak.
 
Mvh
P.K.
 
 


Redigeret af PK - 11 Apr 2012 kl. 18:22
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:31
Hej Per
 
Jeg er selv den lykkelige ejer af et sort 6001 købt i 93-94 men hvornår presis det startede ved jeg ikke ....


Redigeret af Søder - 11 Apr 2012 kl. 18:55
/Søder
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:40
Hej Henning.
 
Tak for dit indlæg.
 
Nu er der lidt at gå efter.
 
Jeg er så heldig, at jeg ejer en DVD, med ABU Kataloger fra 1948 til 2008, så er der vist kun, at få bladret skiven igennem.
 
Desværre er kataloget sideopsat, som fil, og med sidenumre i hver årgang, så jeg kan ikke søge på produktetCry
 
Mvh
P.K.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:52
Så tror jeg, at vi har årtallet på plads.
 
Så vidt jeg kan læse, i kataloget 1993, så er Ambassadeur 5000C og 6000 High Speed, nyheder, så det må være i 1993, at de hjul kom på markedet.
 
6000 C, det rene røde Ambassadeur, med 3/4 håndtag i rød, er fra 1969, men der må vel være flere i 6000 serien mellem 1969 - og 1993, jeg tænker her på hjul, som blev lavet til Asien og USA, og ikke solgt i Europa!
 
Er man uenig i ovenstående, er man selvfølgelig velkommen med andre budWink
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 11 Apr 2012 kl. 19:05
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 21:08
Hej Per
 
Jeg kan oplyse, at de røde hjul er med glidelejer og de sorte er med kuglelejer. Første Ambassadeur blev fremstillet i 1952. Jeg tror at det første 5000 C blev præsenteret 0mkring 1968.Det første 6000 C blev med sikkerhed præsenteret i 1969.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 21:44
Hej Per
 
Jeg har sendt en mail til dig.
 
Mvh
 
Karsten Andersen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down