Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

handel på 123nu

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: handel på 123nu
    Sendt: 13 Mar 2012 kl. 19:17
hej alle
købte 2 ulhjul her på siden for ca. 14 dage siden via en købs/bytte opslag på  brugtmarked og var vildt glad for det lød jo som om de knap var brugt  som sælger skrev brugt 3 gange til medefiskeri hvilket man ikke  forventer de sku ha taget skade af  fik hjulene et par dage efter og så straks at de var blevet hårdt behandlet og den ene metal spole har et hak lige på spolekanten hvilken blev sur over tjekkede med min tynde flet line og den flosse med det samme  jeg skrev til sælger og brokkede mig  vi skrev lidt frem og tilbage   jeg fandt ud af at man stadig kan få hjulet og der ved en ny spole  og bad om et afslag i prisen eller lade handlen gå retur og  nu bliver jeg beskyldt for at  være  flueknepper og det er mig der har lavet det hak i spolen  at jeg evt. har tabt hjulet
 
hvad skal man gøre i sådan en sag
k&b
christian t.
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 294
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2012 kl. 19:26
Tjaa... Christian. Husk ham og lad så være med at handle med ham fremover. Glem så sagen, køb din spole og kom videre i livet. Personligt ville jeg ikke gide kæmpe en sag som denne.
 
mvh
Peter
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2012 kl. 19:42
velkommen i klubbe christian black list røveren og send mig en pm med hans navn så jeg kan gå uden om.
foresten tak forhandlen med den ombyggederrst den fungere perfekt med 3-5 gram jig
meget sjov til putten
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2012 kl. 20:29
synes bare det er for groft at han beskylder mig for at ha lavet  de hakker der er i spolen og sviner mig til når jeg har forlanger at lade handel gå retur eller et afslag i prisen  til køb af ny spole
k&b
christian t.
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2012 kl. 20:38
Hej hvis det er et mindre beløb,så vile jeg lad det pasere,men når man modtager den købte vare og der er skjulte fejl eller andet som ikke er angivet,så gør sælger opmærksom på det samme dag varen er modtagt,og bed om at lade handlen gå retur
Mvh Henrik buresøen
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 790
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2012 kl. 20:43
Hej Christian
 
Oplever selv med jævne mellemrum, at folk ingen moral har i den retning, til trods for, at man har spurgt ind til tingenes stand på forhånd !! Har selv en længere liste med folk, som jeg går langt uden om, når der skal handles her på siden !! Der er sgu kun et at gøre, glem det og kom videre... Smile
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2012 kl. 20:50
gjord opmærksom på det 5min  efter jeg modtog pakken fra pia (postbudet)
sendte jeg en mail til manden og vi skrev lidt frem og tilbage og her til aften skrev jeg til ham at en spole vil koste og at jeg vil ha et afslag  i prisen eller lade handel gå tilbage  hvilket han synes er grund nok til og gi mig en sviner og beskylde mig for at ha ødelagt hjulet
 
k&b
christian t.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2012 kl. 23:10
Hej Christian
Ja hvad skal man sige??? den sidste idiot er ikke død endnu!!
send mig venligst hans info... så jeg ikke ryger på sådan et fjols..
men videre i livet!! ikke værd at spilde sit liv på sådan een..
knæk o g bræk..
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Tim Iversen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bulldog_ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bulldog_ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 06:36
Hej Christian

Lad det ligge.

Har selv købt en rygsæk, med et stort hul i.

Gjorde sælger opmærksom på det og så var det skid slået.
WinkWinkWinkWinkWinkWink
WinkWink
Hilsen

Tim
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 07:36
Der er desværre botnakker overalt, men prøv at læse dette: http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fejl-eller-mangler-ved-varen det hjælper dig nok ikke.
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 07:44
Du kan kun stole på en person, og det er dig selv!
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 07:57
Ja sådan kan man også skrive det, men sandt Thumbs Up
Til top
noname Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
emort Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér emort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 08:50
Hvis man føler sig snydt, skal man sku da ikke lade stå til...
selv om det måske er en lille ting / lille beløb.. det skal jo for pokker ikke være et lotto system når man handler.
 
Jeg ved ikke om Forbrugerhotlinen (70 13 13 30. ) kan hjælpe dig, men det ville jeg nok gøre.....

Her kan du få vejledning om dine rettigheder som forbruger i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser.

så vidt jeg husker koster det 50 kr at oprette en sag. men så ved du  efterfølgende hvordan du står.
 
Det kan godt være vi ikke kan klare alle "idioterne" på en gang, men vi kan tage "idioterne" en af gangen...
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 09:26
Citat: christian t.

hej alle

/klip/
 
hvad skal man gøre i sådan en sag

Du har gjort det rigtige nemlig at kontakte sælgeren.
Kom der ikke så meget ud af det, så er der vist ikke andet end at gøre end at undgå vedkommende fremover. Handel mellem private med brugte varer er lidt som Hjallerup Marked.

Jeg handler selv en del her på 123nu og har ikke oplevet de store problemer.
Skulle det ske at en køber fik noget vedkommende enten fortrød eller ikke hvad som vedkommende troede, så er det pengene retur uden diskussion eller ombytning.

Knæk & Bræk
Finn Jensen
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 09:34
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Hej Christian
 
Sur røv det der - men jeg tror ligesom flere andre, at den må du glemme. Det bliver hurtigt påstand mod påstand og det kan du blot blive mere sur af. 123nu er en god handelsside, men jeg tror vi købere selv bærer et stort ansvar for, at tage os i agt, stille spørgsmål, få foto m.v. inden en handel, hvis man ikke kender sælger i forvejen. jeg har selv handlet en del og er rent faktisk aldrig blevet snydt, men det skyldes måske også held.
 
Jeg har haft 3 handler her på siden gennem årene, hvor varen ikke levede op til det aftalte. Her kontaktede jeg straks ved modtagelsen sælger og handlen gik tilbage i alle 3 tilfælde. Ellers har jeg kun gode erfaringer, men man må se sig for. I dit tilfælde tror jeg ikke der er meget og gøre, da en hårdnakket sælger kan være en svær sag, der ikke er besværet værd. Så kan det være dig en trøst, så blev du lidt klogere og samtidig lidt fattigere.
 
Så Christian - vær du glad for det ikke er dig der lever af at oversælge varer her på siden og lov dig selv, at hvis du en dag vil videresælge hjulet, så gør du opmærksom på de fejl og mangler der forefindes, således en ny køber ved præcist, hvad der købes. En høj moral og ærlighed kan ikke altid måles i penge og personligt ville jeg have det dårligt, hvis det var mig der havde solgt det hjul til dig. Men der er desværre andre, der ikke lige tænker på samme måde må jeg erkende. Så glem den sag - det er mit bedste råd, uagtet det er sur røv.
 
Jan Hagen
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 12:50
Når man handler på en side som den her fisker til fisker så er der særlige regler...
Jeg sælger meget grej, køber altid en masse fra en grossist i tyskland og sælger det jeg ikke kan bruge lige nu. Det er en del ;-)
Jeg ville lade alle handler gå tilbage hvor der er fejl eller mangler eller tvist om spec. på det tilsendte.
Hvis ikke begge parter er glade er det en lorte handel...
 
Der kan i enkelte tilfælde være nogen der har købt en vare som er tip top, men der ikke alligevel, var det de søgte og til dem er der ingen pardon. De kunne have lavet deres forarbejde eller købt til fuld pris i den lokale.
 
Det der pisser mig mest af i øjeblikket er at jeg hver uge har 1 eller 2 der byder og aldrig betaler eller giver besked, selv efter flere henvendelser.
I ved hvem i er ;-)
 
Giv nu besked hvis i har forbudt jer, det er da det mindste i kan gøre...
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down