Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God billig hav stang til langelandsbæltet

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: God billig hav stang til langelandsbæltet
    Sendt: 17 Jan 2012 kl. 18:32
Hej
Skal fiske i bangelandsbæltet her i feb.
Mangler en god billig hav stang til det.
Hvad skal man købe..
 
Og hvordan fisker man torsk i langelands bæltet. med pirk eller kaste grej..
 
håber på gode svar.
mvh. Kristian
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 19:09
Hej Kristin. Hvad prisleje ligger du i når du skriver god billig hav stang ???????
Vi bruger begge dele pirk og kastegrej også medefiskeri.
Men har en kammerat der har en 9" Shimano speciel Game Fish havy nixave-ax kastevægt 25-125 gr. brugt meget lidt. Pris 500 kr. og den kan afhendtes.
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 19:18
Hej,
Det er som reserve stang. max. 500kr.
hvilken str. pirke fisker man med i langelandsbæltet..
her i feb. er det bule fiskeri eller hvordan..
 


Redigeret af khedeby - 17 Jan 2012 kl. 19:18
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 19:23
Hvor skal I sejle ud fra?
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 19:37
sposbjerg. med ms-kirsten
Til top
Henrik Breinholdt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
buggi

Tilmeldt:: 27 Sep 2002
Geografisk: Kysten omkring fyn.
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér buggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 19:37
Hej Kristian. Hos Go-Fishing kan du få det perfekte stang sæt til netop det du skal ud og fiske efter. Sæt pris KUN 599,- Wink Knæk & Bræk.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 19:42
Kristian det er fra ca. 60-90 gr. kastefiskeri og pirkefiskeri max 150 gr. kastevægt jeg har en engelt gang været oppe på 175 gr. på grund af stærk strøm men det er sjældent vi er oppe i den vægt.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 19:48
Det er ret vigtigt at have let kastegrej med. Pirke og jigs fra godt 40 gram og op til ca. 200 gram.
Hvis ikke I fisker på buler, så stiller du dig i kastesiden og ja, kastefisker. 
Brug så lette vægte, som du kan håndtere.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 20:04
Willy rigtigt men de har ikke samlet sig i buler endnu desværre
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 20:07
Hej Jan

De har så været samlet i buler for et par uger siden. Allan fandt dem med Long Island, hvor JanogBo fra Odense havde booket båden.

/Willy
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 21:48
Willy kender godt til turen du omtaler, kender Allan serdeles godt da vi sejler meget med dem, og det var ikke direkte det vi kalder buler da de stadig er noget spredt i det. Var selv ude med Long Island i Søndags og fant da også et par små buler, men de er som sagt noget spredt endnu.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 22:17
Fint nok, Jan, det var bare ikke det indtryk, jeg fik, da jeg var med i lørdags.
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 23:08
mon ikke de står i buler om 1 måned. ellers prøver jeg det lette grej.
mangler stadigvæk en stang der kan bruges til fiskeriet jeg har en 50Lbs jeg bruger på det gule rev. men den er lige kraftig nok til det..
 
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2012 kl. 23:23
Du bruger da bare det lette grej! Uanset om I fisker på buler eller ej.

Ellers kunne du jo se hvad Henrik tilbyder dig af grej i GoFi.


Redigeret af dannevang1 - 17 Jan 2012 kl. 23:24
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 00:16
Willy du må jo nok forstår at Jan ved alt om hvordan fiskene står 24 timer i døgnet året rundt, da han jo kender Allan! 

Sådan en gang vrøvl!

Fiskene samler sig ofte forskelligt og ofte skifter det fra dag til dag. fact!

Derfor er det os vigtigt og være dækket ind med både kaste og pirke grej.

GL med turen kristian!
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 06:54
Morten nemlig rigtigt "Willy du må jo nok forstår at Jan ved alt om hvordan fiskene står 24 timer i døgnet året rundt, da han jo kender Allan! Har ugentlig koptakt med Allan om fiskeriet både fra Bagenkop og Spodsbjerg, så det er en gang vrøvl, men du ved jo mere om det end Allan. Men du har ret i "Fiskene samler sig ofte forskelligt og ofte skifter det fra dag til dag" Kristian min kammerat har stadig den stang jeg beskrev eller gør som  Henrik skriver Go.Fishing et stangsæt til 599 kr.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 07:04
Hej Jan

Jeg synes ikke, at det er relavant at diskutere om fiskene står i buler eller ejWink.

Gider du linke/stave stangens navn, du nævner lidt mere korrekt? Så har man en chance for at søge på den.

/Willy
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 08:35
Willy SmileSmile 9" Shimano speciel Game Fish havy nixave-ax
Til top
Jonas Dam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jonas D.

Tilmeldt:: 01 Nov 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonas D. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 08:51
Rolig nu drenge:). Det er rigtigt at Jan og Bo ramte en bule da de var med Long Island og havde Dennis som skipper. Den var flere meter høj og bred. Da Willy og jeg havde en fantastisk tur weekenden efter kunne vi ikke se bulen på loddet, da fiskene stod så hårdt på bunden at vi ikke kunne se den på loddet. Det var et meget begrænset område de stod i. Og der var mange:).
 
De skulle gerne begynde at samle sig nu i takt med at vandet bliver koldere. Som Willy skriver er der ikke nogen grund til at have kraftigt havgrej med. Dennis og Allan som sejler skiber, fisker aldrig med tunge pirke. Jeg behøver vel ikke skrive at de altid fanger mere end os andre:).
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 11:27
Dennis og Allan er meget skarpe til kastefiskeriet. Det er der ingen tvivl om. De bruger pirke og jigs fra 30 til 125 gram ca. Så let som muligt efter forholdene.

Og tak for sidst, Jonas!



Redigeret af dannevang1 - 18 Jan 2012 kl. 11:28
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 19:03
jeg har fundet denne stang er  det noget jeg kan købe.
WFT Nevercrack kastestang 8"
 kastavægt 50-160g
Fåes også 100-400gram
 
er det store jigs eller er det bare pirke jeg skal bruge til kaste grej.
 
tak for hjælpen indtil videre..
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 19:49
Hej Kristian!
 
Hvis du også stadig har kig på en havstang til pirke, som er blødere end en 50 lbs, så kan jeg anbefale Shimano Hyperloop AX Boat 7' 30lbs på på Fluer.dk: http://www.fluer.dk/produkter-fiskegrej/129-havpirkestaenger/1776-hyperloop-ax-boat-7-30lbs/ til kun 325,- kr.
 
Dejlig blød top og stadig stiv ryg. Ulempen ved den er, at den er i ét stykke. Fordelen er den samme... Har den selv, og har brugt den på en enkelt vrag-tur i Nordsøen. Fik uden problemer 2 * 6 kg og en 3 kg torsk op på en gang - hvor en af 6 kg'erne var fejlkroget i halen. Den bløde top gør den særdeles velegnet til medefiskeri i havet.
 
Og så til brugerne herinde, ingen nævnt - ingen glemt:
 
Kan vi ikke godt holde en fornuftig tone på vores indlæg og tråde? Der er tydeligvis nogen der har horn i siden på andre, men så skriv en personlig besked i stedet for at piske en stemning op. Og hvis ikke man har horn i siden på nogen, kan jeg ikke forstå, at vi ikke kan skrive ordentligt.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 21:48
Hvis det skal være en kastestang og det skal være en af de to WFT versioner så tag den lette!
Jeg syntes dog den stangserie er en smule "slasket" i aktionen.
Lige nu er der en 9 fods penn light pirk på auktion som har en dejlig "sprød" aktion.
Men smag er jo forskellig fra person til person :-)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down