Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluebindings videoer

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluebindings videoer
    Sendt: 29 Dec 2011 kl. 22:44
Hej alle i gæve gutter.

Jeg har henover de sidste aftner rodet/leget lidt med at lave egne fluebindingsvideoer. 
Her lige et link til to af dem. Jeg ville gerne høre jeres uforbeholdne mening om alt i kan komme i tanke om.



Så skyd løs jeg vil gerne blive bedre ;) 

MVH Daniel Holm

www.justonemorecast.dk
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2011 kl. 23:05
Det ser ganske fornuftigt ud Daniel, omend geddefluedelen nok fortaber sig en hel del i materialelir ... men sådan er geddefluer vel ofte...
 
Agerhønefluen .... er godt bygget op og baggrundsfarven i.f.t. fluen (sort) er et ok valg og du er på rette vej. Du ved ... øvelse gør mester.
 
Prøv engang at lave endnu en video f.eks. med Pattegrisen eller en flue som GP og måske du bør overveje om du har dit ansigt med på videoerne eller ej og ikke halvt, som det ses i dine første forsøg. Det er nok en smagssag Daniel.
 
God vind med fluevideoerne ...
 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord Wink 
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2011 kl. 23:18
Hej Daniel
 
prøv at kigge på denne hersens
 
 
og selv om det er en nordmand, som går til fluebindingen Wink så er det nu
ikke så ringe igen, ej heller i forhold til skarphed på selve fluebindingen og
det, at få set "de små tricks", når fluen skal hænge sammen ...
 
PJ 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2011 kl. 23:29

Hej Daniel

Godt forsøg må jeg sige - Så bare arbejde videre med detSmile

Det er lidt træls at dybdeskarpheden er så lille som den er! Der ser ud som om at du har rigeligt videolys, næsten for meget og for tæt på - prøv at arbejde lidt med andre placeringer, men prøv at placer kameraet meget længer væk og zoom så ind på fluestikket. Så opnår du en meget større dybdeskarphed.
Du kan se denne video, hvordan der zoomes ind på fluen med god dybdeskarphed
 
Denne video er bare lige i skabet... lys, skarphed - alt er der i mine øjne
 
/J
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2011 kl. 08:26
Ser fint ud
 
Bliv du bare ved med at oploade en masse forskellige fluer incl geddefluer LOL
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2011 kl. 10:47
Hey Daniel...
 
Synes, at det ser godt ud... Ikke mindst de korte film, som du har liggende, hvor Gedderne kaster sig voldsomt over jeres Poppers!
 
Godt Nytår
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2011 kl. 13:36
Hej alle tak for jeres svar.

Særligt tak til Jørgen og Per for deres konstruktive og meget brugbare fif og links. Jeg vil fortsætte med at lege med indstillingerne og tror allerede jeg har forbedret kvaliteten en del. Med polfilter, større afstand, ny vinkel og ændring af belysning. 

Jeg skal nok linke til de nye, når de er friske på youtube.

Godt Nytår herfra ;)

MHV Daniel Holm

www.justonemorecast.dk
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2011 kl. 14:42
hej daniel
super klip så lige et par andre af dine klip på youtube  bare klø på super at du os har det med de små fejl og tips med   det vil være super hvis du tog din cap af  og fik hele hovedet med 
 
nu ved jeg at du os er aktiv på jers hjemmeside så hvorfor ikke starte med at fortælle at man kan se billed og opskrift på jers side  og evt omvendt smide link til videoen på jers side inde på selve flueopskriften evt. os de klip af hvor fluen bliver prøvet
 
til sidst geddepopperen klipet  sætter du øjn på fluen og her  klipper du til  hvor fluen  er færdig  det er lidt  øv og i starten siger du at der skal bruges gummiben hvor
 blev de af  synes ikke jeg kunne se de blev brugt
 
håber du kan bruge det konstruktiv
det skal siges at jeg lige har købt så jeg kan binde nogle af dine fluer 
synes  du er god til og fortælle og det er fedt at du fortæller om dine tanker med fluen og dine erfaring fra dit fiskeri og materiale brug
k&b
christian t.
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 21:58
Hej Christian.

Tak for de rosende ord og din kritik. Jeg har forsøgt at tage jeres kritik til mig og har skaffet mig et pol-filter, hvilket giver bedre lys. Men det er ikke muligt at få både mit hoved og fluen med, så man kan se begge dele ordentligt. Dette skyldes manglende linser, og den rigtige er ganske dyr, desværre. Så jeg har vurderet at det er fluen og ikke mit fjæs der er vigtigst. Jeg har lavet en stak flere videoer, er faktisk oppe på 14 nu.
Ang. justonemorecast.dk og fluerne så kommer alle videoer selvfølgelig til at ligge under fluer. Det er også de fluer, vi har på siden med billeder som bindevejledninger, jeg har lavet på youtube. 

Her lige et link til min youtube kanal: http://www.youtube.com/user/Danieldholm?feature=mhee

Håber i har flere input og kritik til mig og skulle i ligge inde med et mønster vil jeg hjertes gerne lave det som video.

MVH Daniel Holm
justonemorecast.dk

Til top
Tim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tim Hansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2011
Geografisk: Langå
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2012 kl. 00:32
Hej Daniel
Rigtig godt nytår! Det er nogle rigtige gode og informative videoer du har lavetThumbs Up Det er svært at give konstruktiv kritik, for jeg synes virkelig de er gode, men jeg savnede lidt et overblik over materialevalg; måske kunne du lægge de forskellige materialer pænt ordenede og lave en hurtig gennemgang af, hvad de hedder, inden du starter bindingen(jo ikke noget der skal ta mange sek.) Lige et spørgsmål, hvilken tråd bruger du til skumbillen? Kevelar? Jeg sad forøvrigt forleden og bandt nogle stf rejer, med pink icedubbing som underkrop og hot orange som aura, det ser tosse godt ud i vandet, og fiskene er vilde med det. Vi snakkes ved Daniel
Mvh. Tim
Til top
Mik Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mik Andersen

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mik Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2012 kl. 10:59
Hej Daniel
 
Meget fine videoer med masser af letforståelig information.
Godt håndværk med selve bindingen og gode mundtlige forklaringer. Dog er der enkelte steder hvor du kommer til at kalde materialerne noget forskelligt.
Jeg kan rigtig godt lide at du hele tiden forklarer hvad og især hvorfor du gør som du gør. -Bliv endelig ved med det!
Jeg arbejder selv lidt med billeder i min fritid og ved at det vil grænse sig til umuligt at komme helt tæt på og stadigvæk bevare dybdeskarpheden. Dine optagelser er oftest i et "One take" fra et stativ og der skal fokus ligge på selve fluen, hvad den også gør!
Til gengæld forstyrrer baggrunden lidt. Jeg vil anbefale en sort ensfarvet t-shirt uden tryk eller mønster på. Måske hæve kameraet lidt så det er din t-shirt som udgør det meste af baggrunden.
 
Godt arbejde! -Keep it up!
 
Mvh Mik :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down