Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til fluesæt

 Besvar Besvar
Forfatter
Rene Kristoffersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rene1980

Tilmeldt:: 11 Dec 2011
Geografisk: Vojens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til fluesæt
    Sendt: 11 Dec 2011 kl. 20:48
Hej,
 
Jeg har længe overvejet at investere i et fluesæt. Nu har jeg så besluttet at nu skal det være.
 
Da jeg er absolut grøn inden for fluefiskeri vil jeg gerne bede om lidt hjælp så jeg ikke ender med at købe noget som jeg hurtigt fortryder. Mange webshops har tilbud på forskellige sæt men har desværre ikke forstand på det.
 
Jeg søger et fornuftigt fluesæt med line og hvad der ellers hører til. Jeg vil primært bruge sættet til P&T og på kysten. Har læst mig frem til at jeg skal vælge en klasse 6/7.
 
Jeg har 2000kr til rådighed.
 
Håber at der er nogen som vil hjælpe lidt.
 
På forhånd tak.
 
Mvh Rene
 
 
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2011 kl. 21:40
de sæt du finder på nettet er fine, dog er linen næsten altid noget LORT. Så jeg vil råde dig til at købe et af de sæt som f.eks Hunters House reklamere med og så skifte linen ud med en bedre. Baglinen kan selvfølgelig godt bruges. 

Jeg ved at Hunters House tit kører med et sæt til "Den øvede" og de er tit gode til priserne og hvis bare linen bliver udskiftet så har du et meget godt sæt.
Til top
mathias laurits bo jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
matviborg Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér matviborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2011 kl. 21:59
Mvh.
mathias jensen
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2011 kl. 22:06
pm sendt om det
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2011 kl. 22:11

http://www.scandicfly.dk/fluekits/44-ajensen-charon-combo-kit.html

A jensen sættet vil jeg varmt anbefale - giver dig 2 liner og en kvalitetsstang. Linerne er som nævnt altid noget man kan opgradere ... 

Held og lykke med det ! og velkommen til de rigtige fiskere (sorry folkens - kunne ikke lade vær ;) men det er jo kun gas)

mvh Henrik  

Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 00:08
Indtil du finder ud af om det er noget for dig, vil jeg mene at Scierra stang og Okuma hjul. Samt bagline fra A.Jensen. Så skulle der være til fluelinen, hvor jeg nok ville vælge en Scierra WF flydende, det vil jeg mene er et ok bud på at komme igang.
K&B
God JulWink


Redigeret af hlf - 12 Dec 2011 kl. 12:54
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 07:01
Citat: Rene1980

Hej,
 
Jeg har længe overvejet at investere i et fluesæt. Nu har jeg så besluttet at nu skal det være.
 
Da jeg er absolut grøn inden for fluefiskeri vil jeg gerne bede om lidt hjælp så jeg ikke ender med at købe noget som jeg hurtigt fortryder. Mange webshops har tilbud på forskellige sæt men har desværre ikke forstand på det.
 
Jeg søger et fornuftigt fluesæt med line og hvad der ellers hører til. Jeg vil primært bruge sættet til P&T og på kysten. Har læst mig frem til at jeg skal vælge en klasse 6/7.
 
Jeg har 2000kr til rådighed.
 
Håber at der er nogen som vil hjælpe lidt.
 
På forhånd tak.
 
Mvh Rene
 
 

Hej 
Lad nu være med at købe de skodsæt. tit er hjulet dårligt, linen dårlig, forfang dårligt. Om stængerne så er gode, kan jo altid diskuteres. Du siger 2000 kr. Fint udgangspunkt. Du skal satse på et Okuma hjul, en god line og forfang og stang for resten. Det bedste vil være et godt brugt sæt. Folk skifter hurtigt ud og de får ikke nødvendigvis noget som er bedre. 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 08:18
Dette her kan man eks få for 2000 kr. (kender ikke sælger)

...og mon ikke han kan snakkes medWink
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 09:13
Jeg ville vælge det sæt fra scierra som fisknu sælger.
9,3 fod og kl 7 er fint til kyst og sø.
Og det er rigtigt fint grej til pengene.
Til top
Ulrik Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ucl80

Tilmeldt:: 22 Apr 2009
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ucl80 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 10:25
Til salg. 2000 kr. 
- Scierra HMS v2 9,1 fod #6/7 (Ingen ridser i lakken)
- Scierra TX2 #5/7 (Ingen ridser)
- Scientific Anglers Mastery Series GPX WF-F #7

Perfekt til P&T og på kysten

http://www.guloggratis.dk/sport/jagt-fiskeri/fiskestaenger/annonce/12463586-scierra-fluestang-og-fluehjul

Skriv hvis du er interesseret


Hilsen

Ulrik


Til top
christian dyhrberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dyhrborg Avatar

Tilmeldt:: 12 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dyhrborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 10:55
dette sæt
http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat3-Fiskes%C3%A6t/side1654-Luksus-Flues%C3%A6t-Den-%C3%98vede-..html 

Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 11:01
Jeg ville helt klart vælge Scierra. Noget 9', klasse 7, så er du ihvertfald godt igang med noget som virker.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 12:39
Hej Rene
Du siger du er helt grøn, har du prøvet at kaste ?
Hvis ikke, vil jeg råde dig til at prøve det først, er der en fiskeklub i nærheden hvor du kan prøve, så gør det først,
Mange fluesæt er ikke kommet længere end første tur, netop fordi ejeren troede det var ligetil.
Desværre bor jeg for langt væk, ellers kunne du låne et sæt at prøve med
Michael Nielsen
Til top
Rene Kristoffersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rene1980

Tilmeldt:: 11 Dec 2011
Geografisk: Vojens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 16:05

Tak for svarene.

Jeg skylder måske lige at nævne at jeg har fået 2000kr i afskedsgave fra min nuværende arbejdsgiver (skifter job pr. 1. januar 2012) og derfor er jeg lidt nødt til at købe nyt idet jeg skal aflevere en kvittering. Jeg havde dog gerne købt brugt da man på den måde ofte får bedre kvalitet for mindre penge. Desværre ville jeg så heller ikke være i stand til at se om jeg har lavet en god eller dårlig handel...
 
Jeg har valgt det første Scierra fluesæt som Heine henviste til. Hvis jeg bliver fanget af fluefiskeriet kan jeg jo altid vælge at investere i noget bedre kvalitet.
 
Jeg har ikke prøvet at kaste før, men mon ikke at det kommer lige så langsomt. Jeg har en enkelt som jeg måske kan lokke til at hjælpe mig igang, og ellers har jeg lånt flere dvd'er mv på biblioteket. Så jeg håber da på at jeg i løbet af vinteren kan øve lidt på plænen inden jeg prøver selve fiskeriet.
 
/Rene


Redigeret af Rene1980 - 12 Dec 2011 kl. 16:07
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 20:45
Hej Rene
Jeg håber du får glæde af din stang, Meld dig til et kaste kursus ved en forening eller forretning, de penge er givet godt ud, Husk briller!!!!
Michael Nielsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down