Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

13nu.dk

 Besvar Besvar
Forfatter
christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
malermesteren

Tilmeldt:: 27 Sep 2011
Geografisk: fjerritslev
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér malermesteren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 13nu.dk
    Sendt: 01 Dec 2011 kl. 22:55
Hvormange af jer har haft problemer med at købe ting her på hjemmesiden, både under brugt marked eller ting i har budt på og vundet?? nogen af jer der er blevet snydt?
Og er det muligt at gøre noget ved det, så det kan forhindres at personen bliver ved med at snyde folk??
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2011 kl. 23:05
Jeg er aldrig blevet snydt og har aldrig haft problemer med at købe ting her på 123nu.
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2011 kl. 23:08
jeg har kun problemer med, at  jeg kun kan se email og tlf  nummer på 1 ud af 5 af mine auktions-vinnere   .  belastende   

har skrevet mail til lars flere gange  uden respons  
Happylife MLM Coach Hos Kenneth nielsen
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2011 kl. 23:21
Jeg har købt en del på både brugtsiden og på auktioner. Jeg er aldrig blevet snydt.
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2011 kl. 23:24
Jeg har handlet her i flere år med køb og salg uden problemer,Så Hvorfor starte
en tråd om et emne der lige har kørt.Det største problem er når brugerne ikke
opdaterer deres profil.Der kan opnås meget med lidt venlighed fra begge sider.
MvH Ole
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 00:01
De gange jeg har enten købt eller solgt har det fungeret helt i top.
 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 05:42
Jeg har aldrig haft problemer, bortset fra et par papnakker der bød på mine auktioner uden at stå ved deres bud.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 06:52
Som Ole skriver: Jeg har aldrig haft problemer, bortset fra et par papnakker der bød på mine auktioner uden at stå ved deres bud.Thumbs Up Og som Kenneth skriver: har skrevet mail til lars flere gange  uden respons: Det lyder bekendt desværre  
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 08:21
Ja, jeg har også generelt været heldig ;-))
Har købt og solgt (og auktion) ganske meget grej gennem årene, uden nogen uheldige oplevelser, der ikke kunne løses fisker og fisker imellem.
Så måske man fokusere alt for meget på dårlige oplevelser pga. nogle ganske få dårlige oplevelser, uden dermed at forklejne disse.
Oftest når man har fisket en del år, møder man de samme igen og igen i fiskerkredse, og fiskere er generelt gode folk, ikk ?
Så jeg er glad for køb / salg / auktion her på 123nu !
 
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 14:12
er du heller aldrig rigtig blevet snydt, men købte en orvis stang og hjul, hvor hjulet har været gået i stykker for ham, der var sat stål trod i for at holde spolen på plads! :(
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 14:47
Hej, 2 gange har sælger valgt ikke at henvende sig efter aktions slut, måske fordi varen ikke nåede den ønskede pris, 2 gange har sælger måtte mindes lidt om at gå på posthuset, ca. 50 handler er gået helt efter bogen. så alt i alt et positivt regnskab her fra :-)
mvh tp
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 14:51

jeg har lige vundet en auktion og det gik kanon godt - sælger kontakter mig under 10 minutter efter - jeg overfører penge (og vi snakker et størrer beløb) og vupti 3 dage senere (pga weekend) stod jeg med varen der var pakket særdeles godt ind og levede fuldt ud op til forventningerne og beskrivelsen af varen ...

Det var en meget positiv oplevelse :)

Det kan lykkedes! - men der er da nogen der føler sig snydt her og der, tror mest det handler om at kommunikere hvad det er man er utilfreds med ved varen eller sælger typisk "sælger" varen for godt (ergo den svarer ikke overens med beskrivelsen) ...

Meeeen jeg syntes nu det er flere gange det går godt fordi dem hører man jo ikke om - det er når folk er blevet snydt eller føler sig snydt vi hører dem himle op (måske retfærdigt nok!) men alligevel :)

Min 5 øre  

Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 15:09
jeg har ikke været alt for heldig i mine køb et fluehjul med spoleskruen drejet over lige til skrotten, en stang der manglede 20 cm i toppen(fik dog mine penge retur)Thumbs Up men at sætte defekt grej til salg uden at gøre opmærksom på det er ikke godt stil.
men jeg heldigvis er der flest super gode oplevelser tak for det de herrer
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 15:18
Har en enkelt gang været uenig med en sælger vedr. beskrivelsen af en vare, ellers er mint eneste problem at ca 25% af dem der byder og vinder en auktion ikke svarer på mine henvendelser og dermed løber fra deres bud. Jeg har lært at leve med det, og syntes som helhed at 123nu er en udmærket auktions site....
 
/frede
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 16:05
en mulighed til at slippe uden om folk som stikker af med store beløb kunne jo være

www.privatbetaling.dk

og ja siden er en del af mobilportalen som jeg en overgang har lavet ulønnet arbejde for..

men derfor er det stadig en mulighed til at undgå der slet ikke dukker en vare op, dog kræver det en politianmeldelse at få lov og tilbageholde sine penge.. men mon ikke de fleste som vil snyde vælger og springe fra en handel hvis man foreslår at bruge denne eller lignende tjenester..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 16:18
@Rene, med den der hjemmeside, så kan køber vel bare meddele at man aldrig har modtaget varen eller ?  og så er siden vel egentligt bare en pengemaskine eller ? og i min verden så er det mere sælger der skal ha et los i rumpen, jeg betaler altid, men det er ikke altid sælger er helt frisk på at sende varen.
mvh tp
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 16:26
Citat: mauser98k

@Rene, med den der hjemmeside, så kan køber vel bare meddele at man aldrig har modtaget varen eller ?  og så er siden vel egentligt bare en pengemaskine eller ? og i min verden så er det mere sælger der skal ha et los i rumpen, jeg betaler altid, men det er ikke altid sælger er helt frisk på at sende varen.
mvh tp

for at kunne holde pengene tilbage skal man gå til politiet og meddele at man aldrig har fået den vare man har overført pengene til privatbetaling for..

Så de hjælper dig med at undgå fuppakker eller at der intet dukker op overhovedet, mindre defekter eller mangler ved varen skal stadig ordnes mellem de to handlende..

så om man vil bruge det eller ej er jo op til en selv, da jeg solgte min scierra mpa 12" kl 7/8 6 delt brugte vi det, og der var ingen større ulemper i det og sælger var sikker på at modtage en stang Wink

desværre må jeg også indrømme at når jeg hører eller læser om folk der er blevet snydt tænker jeg også at der i mange tilfælde må have været alarmklokker der har ringet Cry

op til 2999 kr tager de 40 kr i gebyr, fra 3000-9999 kr tager de 60 kr i gebyr..


Redigeret af René H.N. - 02 Dec 2011 kl. 16:27
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 16:32
@Rene, hvad er forskellen hvis jeg ønsker at snyde en sælger direkte eller gennem privatbetaling, andet end at jeg også skal lyve for politiet ?, i min verden betyder det intet = siden er ikke fem potter p.. værd, undskyld mit sprog, men jeg kan altså kun få øje på at siden er lavet for at lokke penge ud af godtroende folk. mvh tp
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 17:10
Har siden starten kun oplevet en enkelt handel gå skævt.. med en svensker..  :-)).. så set i lyset af antal handler er jeg mægtig tilfreds.. :-)

Alle har været super flinke hvad end det har været som købere eller sælgere :-))

Selv jyderne har været til at handle med Cool

vh
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 17:21
@Henrik , enig de fleste er meget flinke og reelle (mulighed for stavefejl) pt. venter jeg dog på en der skal sende varen, sjovt nok bor han meget tæt på hvor vi lufter hundene, men igen han har jo nok travlt så vi når det nok :-) mvh tp
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 17:55
Citat: malermesteren

Hvormange af jer har haft problemer med at købe ting her på hjemmesiden, både under brugt marked eller ting i har budt på og vundet?? nogen af jer der er blevet snydt?
Og er det muligt at gøre noget ved det, så det kan forhindres at personen bliver ved med at snyde folk??
 

Jeg har fra min side, (bortset fra at jeg også har lært et par sløve læs lort at kende!), udelukkende haft masser af gode oplevelser med handel her på 123nu. Smile

Knapt så positive oplevelser har der dog også været, - flere gange har jeg skrevet til nogen, som i en annonce har efterlyst noget som jeg mente at have, uden at vedkommende har fundet det ulejligheden værd at give et svar! Men det er vel bare mig, der er håbløst gammeldags, at forvente almindelig høflighed.

Et rating system som flere gange har været efterlyst, (webmaster har lovet det snart kommer) kunne vel stramme disciplinen lidt op.

 

Mvh

Henning

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 19:09

Citat: mauser98k



@Rene, hvad er forskellen hvis jeg ønsker at snyde en sælger direkte eller gennem privatbetaling, andet end at jeg også skal lyve for politiet ?, i min verden betyder det intet = siden er ikke fem potter p.. værd, undskyld mit sprog, men jeg kan altså kun få øje på at siden er lavet for at lokke penge ud af godtroende folk. mvh tp

hvordan kan du som køber snyde sælger ved en direkte handel uden om privatbetaling?

Og man kan vel reelt altid snyde, men at købe en vare gennem privatbetaling for at modtage varen og derefter meddele politiet at kassen var tom kan man jo ikke komme til livs... Var det uden om privatbetaling var dine penge jo på hans konto og du ville nok ikke få ham til at føre dem tilbage hvis du havde fået en vare..

Sådan forstår jeg i alt fald det du ridser op...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 19:52
Det største problem - for mit vedkommende - er som tidligere nævnt, at folk ikke står ved deres bud - vel omkring 50% igen for mit vedkommende. Ellers har jeg handlet begge veje uden problemer...

De sidste 2 køb blev jeg dog hustlet, da den ene vare slet ikke svarede til beskrivelsen og den anden aldrig dukkede op. I begge tilfælde kunne jeg efterfølgende ikke komme i kontakt med sælgerne.

Jeg holder pt. en pause fra auktionen - dermed ikke sagt at jeg ikke vender tilbageWink.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 20:10
bortset fra at jeg også har lært et par sløve læs lort at kende
 
Claphat...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 20:36
@Rene, du ridser vel egentligt meget godt min pointe op, det er vel næsten næmere at snyde som køber via privatbetaling = ikke fem potter p.. værd, undtagen for dem der ejer siden :-)
mvh tp
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 20:47

Citat: mauser98k



@Rene, du ridser vel egentligt meget godt min pointe op, det er vel næsten næmere at snyde som køber via privatbetaling = ikke fem potter p.. værd, undtagen for dem der ejer siden :-)mvh tp


ja hvis man vil tage til politiet og anmelde sælger for at den pakke der er sendt og udleveret til dig og hvor track and trace nummer er registreret inde på privatbetaling er en tom pakke..

Har man samvittighed til dette, og vil risikere en hård dom for falsk anmeldelse så kan man snyde systemet.. Ellers anser jeg ikke systemet som mindre sikkert end almindelig overførsel til konto som vel er fuldstændig uden nogen form for garanti.. Faktisk tværtimod..

Overfører du til konto og bliver snydt af sælger, så ser du med garanti aldrig dine penge.. Der er flere som lever af den slags og den eneste måde dem der er snydt kan få deres penge er næsten hvis den som har svindlet vinder i lotto..

Så anser nu ikke privatbetaling som en pengemaskine, men er service i stil med gul og gratis g-handel og lignende..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2011 kl. 22:36
Jeg har et par gange vundet en auktion, og det har fungeret fint, i begge tilfælde har jeg været fuldt tilfreds med varen.

Men jeg synes at Lars Aagaard godt kunne gi' sig tid og lave en tilføjelse til dette sites funktionalitet, så man efter en handel skal give sælgeren karakter, point eller på anden måde bedømme hans hæderlighed, på den måde vil de seriøse sælgere hurtigt opbygge en god profil, og de mindre seriøse vil omvendt få nogle dårlige karakterer. Og køberne kan så fravælge de sælgere, som har fået en dårlig bedømmelse.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down