Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mysis hannakker - original.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mysis hannakker - original.
    Sendt: 20 Okt 2011 kl. 12:19
Da jeg er igang med et projekt, hvor jeg skal forsøge, at binde de original P.K Fluer fra 1978 - 1985, er jeg kommet i problemer med originalt hackel materiale, til P.K. Mysis.
 
Jeg har søgt bredt på nettet, men hacklet til Mysis er åbentbart, ikke sådan lige at finde.
 
Den originale fjer er fra en Indisk hanenakke, som var lys grå spættet, og var oprigtig talt noget utrolig ringe materiale, men til mønstret Mysis, var det bare effektivt.
 
Erik Kyrping har en gang sagt, at P.K. Mysis ligner noget, der var kørt over, meget rammende for et fluemønster, som i dag også kan fange fisk, mange endda!
 
Jeg håber på lidt hjælp i form af e evt. henvisning til, hvor der kunne købes nogle nakker, eller der blandt 123nu medlernes gemmer, måske ligger sådan en nakke.
 
Se billedet - det er en original Mysis farve / nakke.

 
På forhånd tak.
 
Mvh
P.K.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 14:12
Det er sikkert en lys nuance af en cree-nakke, du efterlyser(?)
 
Måske har de den du søreg her:
 
 
Mvh JB
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 14:19
Hej Per
 
sender et billede af det du søger har mange nyancer på lager
 
mvh lionfish  Jørn
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 14:27
Mvh JB
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down