Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

spørgsmål ang flue til vejle fjord

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: spørgsmål ang flue til vejle fjord
    Sendt: 14 Okt 2011 kl. 22:47
hej alle i mennesker.
 
nu er det sådan at jeg skal ud og prøve lykken i morgen nat og frem til middagstid. self skum fluer til natten, men hva med formiddag ? kan jeg bruge patte gris og så en polar magnus som ophænger ? er det helt ved siden af ,? eller måske en juletræ i stedet for grissebassen? har aldrig fisket ved kysten efterår .
evt billeder af fluer ?
Tak.
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2011 kl. 23:04
Hej Dennis...
 
Umiddelbart fristes man til at sige, at der er frit valg på alle hylder, meeen falder man så i snak med folk, der fisker meget i Vejle fjord, så har de fleste deres egne personlige favoritter...
 
Gråfrede var længe, den mest velfangende flue i Vejle fjord... højst sandsynligt fordi de fleste fiskede med den... hehe! En pattegris med polar magnus som ophænger lyder giftigt, hvis du tror på den, så er jeg sikker på, at den nok skal repay the favor i form af rent sølv!
 
Jeg hælder dog mere til Flammen, som er den lyserøde udgave af Juletræet, som du selv nævner... Hvis ik', så er der altid mindre rejeimitationer og kutlinger! Har set en gedigen go' fisk blive fanget på lige netop en kutling lignende imitation...
 
Hvor regner du med at fiske?? Håber selv på at komme afsted i weekenden, det er dog stadig lidt uvist, men Vejle Fjord løber gennem baghaven, så hvis alt flasker sig, så tager jeg også afsted i morgen...
 
Nå, men her er der lidt forslag i form af billeder:
 
 
 
 
 
 
 
Pøj pøj med det Dennis


Redigeret af Gråfrede - 14 Okt 2011 kl. 23:21
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2011 kl. 23:20
hej. ja man skal tro på deet man selv fisker med elleres kan man jo lige så godt give op på forhånd. self er flammen desværre den ene jeg ikke ejer! :D men sådan er det jo altid, er det ikke sådan at her til efterår må fluerne godt have lidt farve ? eller bare mig der har misforstået noget? derfor min tanke med polarmagnus som ophænger, kan man have polarmagnus og så gråfrede/kutling `? nogenlunde samme str er det lige meget?
 
regnert med vi tager en smut til holster hage og se om der ikke gemmer sig noget sølvtøj
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2011 kl. 23:37

Tror du har fat i den lange ende, men hvad angår ophænger spørgsmålet, så tror jeg, at du vinder mere på den opsætning, som du beskrev indledende i denne tråd.

En stor flue med en mindre ophængerflue "tilknudet", kan være med til at trigge fisken, til at tage den mindre... Jeg har før prøvet at kun fange på ophænger fluen, som var betydelig mindre end "bagfluen"... Om det er jagtinstinktet, der går op i dem, skal jeg lade være usagt, men hold fast i din pattegris og polarmagnus opsætning, den skal nok gi' fisk...
 
 
PS. Det går ikke, at du ikke har en Flammen i din boks LOL, send mig en adresse via en personlig besked eller her... Så sender jeg dig en!


Redigeret af Gråfrede - 14 Okt 2011 kl. 23:39
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 00:14
en anden kombo til holster hage kunne være en kuting med pink fyggi ophængt
jeg tror vi må have et 123 træf på holsterhage i morgen tidligWink kik efter den grønne kajak knæk og bræk
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 00:29
PM se3ndt :D mange tak. kan jo være vi render på hinanden derude :D og får en sludere for en slader :D håber da det giver fisk, :D
 
allan : okay tak for det skal også prøves det er helt sikkert :D jeg hilser hvis den grønne kajak kommer fordi.
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 20:34
Øhh du skal sku nok ikke satse på at fange noget om natten på denne tid af året :S !
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 21:57

Sover havørrederne? :o)P



Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 22:42
jeg mener at ha hørt at der kan natfiskes hele året... om sommeren er det vist primært natfiskeri fordi vandet køles og ørreden bliver mere aktiv frem for det varme sommervand om dagen...
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 06:56
Citat: Twisttmann

jeg mener at ha hørt at der kan natfiskes hele året... om sommeren er det vist primært natfiskeri fordi vandet køles og ørreden bliver mere aktiv frem for det varme sommervand om dagen...


Havørred trækker mest om natten mod åen om efteråret.
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 15:58
Har tidligere haft stort held med "natfiskeri" (kl. 18 - 22) på kysten i november - december.

Målet var egentlig torsk, men det hele udviklede sig hurtigt til jagt på blanke havørreder.Wink
Til top
keld schaumann kuntz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
godsejer

Tilmeldt:: 15 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér godsejer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 16:52

vi prøvede lige Søndag morgen fra kl 04.30 ved bregning men det eneste vi fik ud af det var en skønt solopgang og en dejlig natur så prøver bare igen en gangWink

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down