Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kyst pladser omkring dragør/søvang

 Besvar Besvar
Forfatter
michael hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
michael kastrup dk Avatar

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael kastrup dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: kyst pladser omkring dragør/søvang
    Sendt: 08 Sep 2011 kl. 19:45
Hej der ude.
Jeg søger kyst pladser omkring dragør/søvang.
Nogen der kender til det?
Jeg har fisket omkring dragør søbad  og fanget mange horn der.
men hø og makrel og flade ville være sagen.
Mvh Michael
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 00:45

Hej Michael.

 

Kikker man feks på Google earth eller Krak satellitfoto så synes jeg godt nok at det ser ret håbløst ud for en kystfisker i det at området mellem Dragør og Søvang er meget lavvandet og næppe mere end 1 meter dybt mellem en halv og en hel km ud i Øresund.

Dog ved jeg at der er blevet fanget meget store havørreder fra kysten i området.

I det hele taget er det mit indtryk at hele Øresundskysten fra Helsingør til Strøby syd for Køge stort set ikke har nogen særlig interesse, bortset fra nogle ganske få og ret begrænset pladser.

For nogle år siden boede jeg en årrække på Als hvor nogle lokale morede sig lidt over at jeg altid fablede om dybt vand tæt under land som en betingelse for et godt fiskevand….feks var der en bestemt lokalitet som stort set altid holdte fisk….her gik man på ren sandbund og fiskede ud over 1 m vand….om sommeren i skjorteærmer !

Omtalte lange kyststækning fra Helsingør og syd på rummer masser af pladser med samme forhold som denne i Jylland, så jeg har somme tider tænkt på om man måske ikke snyder sig selv ved ikke at give disse pladser en ordentlig chance ?

I særdeleshed er der kilometervis af let tilgængeligt ”fiskevand” i hele Køge Bugt hvor man uforstyrret kan boltre sig uden for badesæsonen med kystgrejet.

 

Skulle nogen have lidt praktisk erfaring med området ville det være rart at høre lidt om det.

 

Der MÅ da være muligheder nok.

 

Mvh

Jim.

Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 08:46
Hej Jim
 
Har tænkt nøjagtig det samme!
 
I forhold til amager er der da mulighed for at fiske hele dæmningen fra motorvejsbroen og ud til fugle resevatet dog ikke når de forhøjer diget som de gør nu! Men hele strækket fra motervejsbroen og indtil sjællandsbroen har både dybde og megen strøm så det stræk vil jeg personligt kigge mere på i fremtiden. Det er for mig lokalt og jeg ved at der er blevet fanget fisk også store!
 
Mvh
Henrik
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 09:10
Amager Sydstrand er meget flad og du skal gå meget langt ud for at finde knæhøjt vand. Men længer ude, på et par meters dybde er der i perioder mange pighvarre. Man kan måske snige sig til at benytte de opstillede badebroer til at vandre det første stykke ud.  jeg har set dissse pighvarre på dykkerture i området. De er ikke helt uopnålige at fange fra land, hvis man vil stå i vaders mange hundrede meter fra land og er til medefiskeri efter flade. Jeg har dog ikke selv prøvet dette medefiskeri, da jeg foretrækker håndfangede
pighvarre.Smile
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 09 Sep 2011 kl. 09:11
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 09:35
Hej - Jeg er "lokal mand" Der bliver jævnligt fanget pæne havørreder, af de personer der fisker med prop og sild efter horn.

For 45-50 år siden stod folk jo på stribe med lange bambusstænger, prop og sildestykker på langelinjekajen og fangede makreller. På amagersiden bør vel også kunne tages nogle makreller ved den rigtige vindretning. Sild har jeg selv fanget fra land, mellem bagsiden af vindmøllehegnet og den halve "rundkørsel", blot få meter fra land.

Når badesæsonen er overstået ved amager strand (Helgoland), kunne det jo være en idè, at prøve dette lange stykke af efter HØèr.

Som nævnt højere oppe er sydstranden meget lavvandet med nogle spredte store sten. Man kan dog godt komme/vade ud til ret gode pladser. Jeg har tænkt på, at købe mig en ponton båd og prøve, at fiske langs det dybere vand derude. Mon ikke ørrederne kommer ind på det lavere vand om aftenen for at tjecke småfisk og rejebestanden LOL Går du ud i vaders på dette sydstykke, så pas på. De store skibe langt ude, sender solide bølger ind mod kysten, og når man står flere 100 meter ude med vaderne fulde af vand, er det jo ikke så sjovt længere.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 09 Sep 2011 kl. 09:39
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 09:52
Kim
Du skal passe på strømforholdene omkring Amager, der kan være så meget strøm til tider at det er svært at svømme mod strømme om man kan "sejle" hurtiger med en "badering" ved jeg ikke da jeg ikke har prøvet dette. Men måske med en pontonbåd?
 
Amager strandpark er også et område med forholdsvis dybt vand. Kun 10-20m fra land falder bunden til 2½-3½meter gr. de stor mænger sandopfyld da man byggede strandparken. Bunden forsætte langt ud med store ålegræsområder og enkelte "bare pletter" med sand/grus. Kun få store sten. 200m fra land er der ca 4-5m dybde. Skråningen står med ca. 30-45° hældning langs hele strandparken og er de fleste steder uden særlige bevoksning. Jeg har set en del stor Aborre om mindre torsk i området. kun få fladfisk. Havørred er det ikke blevet til endnu, men de er der.
Der er dog begrænsninger for hvornår man må fiske ved strandparken.
 
/J
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 10:06
Hej Jørgen - Ja du har ret i, at strømmen skal der passes på. Hvis jeg køber en ponton båd, bliver det også med elmotor, da jeg ikke er helt tryg ved et par svømmefødder langt fra kysten. Især ikke hvis vind og vejr pludselig går imod èn.

Og som du nævner ved amager strandpark ser forholdene lovende ud efter havørreder. Når vi må fiske på stykket 1 oktober, bør man måske smide noget godt ud til ørrederne. En ting er i hvert tilfælde godt. man må ikke sætte garn eller ruser på stykket Big smile
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 09 Sep 2011 kl. 10:12
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 10:15
Et er hvad man nu ikke må og noget andet er de faktiske forhold. Nu svømmer jeg en del langs med kysterne, når jeg ikke dykker med flasker, så 5-10km pr. tur er ikke noget der afskrækker mig. Bare der er en fornuftig sigt.
Jeg benytter dykkerbanen en del i løbet af sommeren og der står næsten altid folk og fisker derCensureret.  Dette foto øverst på dette link er fra Amager strandpark ved dykkerbanen hvor fiskeriet foregår ud over dykkerbanen.
 
/J
 


Redigeret af Jørgen S - 09 Sep 2011 kl. 10:18
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 10:21
Ha ha  Ja jeg så det lige. Måske ikke det helt rigtige foto at indsætte ved reglementer Confused
Mvh. - Kim -
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 10:45

Nej, men det er faktisk svært at skulle tage et foto ved dykkerbanen uden lystfisker, da der som sagt næsten altid står lystfiskere på molen og fisker ved dykkerbanen. De flest kan god sige "je´ik´fodstå" når man pænt og høflig forsøger at forklare dem om dette forbud.Forvirret

/J
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 10:57
Ja det er godt nok ærgerligt, at nogle bare ikke kan/vil forstå reglerne. Jeg kan godt forstå, at dykkerne vil have en plads, hvor de ikke skal være bange for at få en krog i "halen".

Vi skal jo alle være her, og helst som gode venner. Hvis tingene eskalerer, ender det måske bare med, at et fiskeforbud bliver udvidet - eller molen bliver skæmmet af et stort hegn mod dykkerbanen.

Hvor mange sprog skal man efterhånden skrive reglerne på!. Det ender jo med, at skiltene bliver meterhøje. Og alligevel vil der være folk der stadigvæk siger je´ ikk` forsto Wacko

Mvh. - Kim -
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 11:11
Dykkerbanen er helt speciel og efter hvad jeg ved det eneste sted i Danmark hvor der er lavet kunstige rev m.v. til dykkere:
Her er lidt om denne bane:
 
/J
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 12:43
حتى قطاع الطرق اثنين ، لا شيء الآن أن تفعل مع العنصرية هنا أيضا....

فيما يتعلق
جيم.
 LOL
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 13:01
Jim - He hee - Je stadig ik` forsto LOL 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 13:18
Naj men dansker os en meget svær sprog, men man blir bedre og langere der går.


Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 13:20
Jim
 Din skarensknægt.
Nu du få smæk i din "nummer" med denne
og må din fiskstang forvandles sig til en slange
 ... Selv de banditter to, nu intet at gøre med racisme også her

med hensyn til
C.
 


Redigeret af Jørgen S - 09 Sep 2011 kl. 13:23
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 13:31
Ha haaaa.. Ja en god dansk fodpedal fremmer forståelsen he heee...LOL
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 13:32

Se så kom vi jo lidt rund på den syd-amagerkanske kyst som Michael indledningsvis efterlyste, og ganske i tråd med hvad jeg også mente….så lyder det jo som om at Strandparken helt klart er det mest interessante på øen.

Jeg var derude for et par år siden og blev virkeligt positivt overrasket over de flotte bundforhold, og blot 25-30 m ude ligner det jo hurtigt 3-4 m vand, så den gemmer jeg til efter 1 okt.

 

Men nu er det jo ikke pga naturoplevelsen man tager derud, her virker hele kysten i Køge Bugt noget mere indbydende, så jeg efterlyser stadigt nogle erfaringer fra området, altså feks omkring, Ishøj, Hundige, Greve og Solrød.

Mosede Fortet er jo et sted man ofte ser kystfiskere, men….hvad med resten af bugten ?......Der må da vel være ok muligheder også skulle man tro ?

Man gider jo ikke altid at skulle ud og køre flere hundrede km for at fiske.

Skal lige nævne at jeg stort set udelukkende fisker med fluekæppen.

 

Mvh

Jim.

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 13:45
Ja vi kom lidt "under vandet", men for ca. 21-26 år siden boede jeg i Ishøj, og flere af mine kammerater tog til Mosede havnen. De fortalte at det var bedst tidlig morgen, og at de ofte fik fine fisk på fluekæppen samt så adskellige bamser bryde overfladen. Det lader så til, at stedet stadigvæk har "kunde tække", da der ofte er fiskere.

Jeg tog på et tidspunkt ned til Ishøj havn, men der var dengang en "lorterende" der stank af samme lige ved den lille mole, så nej tak.

Derimod inde i det yderste af Ishøj havnen, har jeg så fanget flere store aborrer. Nogle på 1,6 kilo, og rekorden på 1,8 kilo. De kunne godt lide en lille rød ophængerflue, men ellers var det med prop og flod med en god dansk regnorm.

Mine kammerater prøvede også dine nævnte områder lidt længere ned (Greve og Solrød m.fl. men de fik ikke rigtig noget på krogen der.

Jeg ved så, at ved Avedøre værket, bliver der hvert år fanget pæne havørreder, når de står og fisker horn. Måske det er tiden for en havørred her, når der ikke er så mange horn i vejen Big smile

Mvh. - Kim -
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 14:04
Jeg har fisket meget på kysten fra ishøj havn og ned til mosede fort, i en periode på små 10 år, der er mellem ishøj og hundige havn et ar sand revler man skal udover ( glem ikke og affisk badekarret imellem disse, derude på den 3 revle kan man når aften starter fange stort set alt, jeg fandt ud af ved et tilfælde at lige efter sol ned gang var der et glimrende torskefiskeri med mellem 2-15 fisk pr tur! 

Derudover naturligvis masser af horn/aborre og havørred er der naturligvis en del af os.

Mosede fortet kender de fleste vel efterhånden, og jeg har fra denne plads landet mine to største havørrede ( jeg har fanget flere mellem 4 og 6 kilo i ishøj/hundige, men de her to var noget større og blev fanget samme dag! 

Der er MANGE muligheder på denne strækning, nu har jeg løftet sløret lidt for det,som en del går med i inderlommen men nu kan i komme igang, jeg er alligevel flyttet til jylland :) 

Knæk og bræk!  
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 14:12

Hej Kim.

 

Se nu nærmer vi os noget jeg kan bruge !

Ishøj Havn yderst…der er vel ude omkring Arken du mener ikke…..altså ”Vandhunden” tror jeg den hedder den halvø man går ud på, og så har du den lille bugt og havneindløbet på din højre side, ikke ?

 

Ja vi er jo nogenlunde lige gamle og jeg husker udmærket hvordan der var derude i min grønne ungdom, der var det helt almindeligt at der kom en lort vuggende forbi en her og der når man badede, og bunden var underligt klistret og væmmelig at træde på, så det er blevet rigtigt meget bedre med miljøet der må man sige.

Når man i dag går langs kysten og iagttager forholdende i Køge Bugt så virker det ligeså indbydende og lækkert som Feks Nordkysten, så der MÅ sgu være fisk ligeså vel som nord på.

 

Som du fortæller, så er fiskeriet i selve Ishøj Havn fint, særligt de store grove aborrer  samt havørreder på vej til St.Vejle å-systemet eller blot som vinterplads, men men….jeg er ikke rigtigt til cirkus-fiskeri så jeg vil meget hellere ud at gå hvor der er højt til loftet som man siger.

 

Og ja…Avedøreværket på stenene helt ude for enden er jo en klassisk plads efterhånden, der er taget mange havørreder gennem tiden og jeg fangede også torsk derude i rå mængder sidst i 70èrne.

 

Men altså…jeg vil sgu ud i vandet og gå. Tongue

 

Mvh

Jim. Smile

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 14:25

Morten din skurk ! Thumbs Up...sådan at røbe stederne og så flytte til Jylland, men tak skal du have, det var lige noget jeg kunne bruge kan du tro !

Særligt de sandrevler mellem Ishøj og Hundige Havn som du nævner lyder rigtigt interessant, men er det ikke kun ved ret lav vandstand at man kan nå den, og navnlig den 3 revle ?

 

Mosede Fortet er sikkert også en ok plads, men den ser ikke ud som om at den kan bære mere end 2-3 fiskere, men måske tager jeg fejl.

 

Mvh

Jim.

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 14:35
Ja med hensyn til Ishøj yder "havn" er det der. Det indbyder jo nok mere til en mindre familetur med sodavander og spegepølsemadder ved plankebordet, da vadning ikke ligefrem er til at bedrive her. Jeg kan huske, at nogle gange hvor jeg fiskede her tidligt, kom der et ældre ægtepar derned. De smed al tøjet, og svømmede rundt blandt alle "mine" fisk. Nå men 10 min. efter de var gået fangede jeg igen he hee.

Måske en aftentur til mellem Ishøj og Hundige er det bedste valg nu. Der kan du jo både gå langs revlerne og fiske karrene af samtidig. Jeg ville så nok vælge 11" fods spinnestangen med intermediate bombarda og flue til de yderste områder, og fluestangen til karrene - men det er bare, hvad jeg bedst kan lide. Fluestangen kan jo sagtens affiske pænt store områder.

Hmmmmm.... Det er ikke så lang tid siden, at jeg så et kort over et godt spot omkring Hundige. Der var vist P plads - vade udgangspunkt - og et lidt skævt "spor" ud til yderste revle. Der var dybt imellem, så det var en god idè, at huske turen, når man senere skulle tilbage he he. Kan ikke lige huske hvor det var, men skriver, hvis jeg finder det igen.

Mvh.- Kim -


Redigeret af kikophil - 09 Sep 2011 kl. 14:43
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 15:25
Hej igen!. Nu har jeg lige googlet hele aktuelle kyst igen. Det bedste ville jo nok være, hvis fluefiskerne kunne stå på en revle og kaste lidt ud over tang/sten områderne. Dette kan jo afstandsmæssigt komme til at knibe de fleste steder, hvorfor jeg ville anbefale den tidlige gryning samt den sene skumring, da det jo mest er her, at HØèrne passerer/findes i/over "sandet/karrene".

Og jeg ville binde mine fluer selv (hvilket jeg gør). En enkeltkroget streamer str. 6-8 med mørk krop, sparsomt viklet med lidt sølvtinsel max. 6 tørn. 3 stk. 2,5 cm. tråde af rødt uldgarn som hale. 1 stk. stort sort hackle viklet 2 gange som hoved samt 1 stk. hvidt hackle (samme str.) også 2 gange om hovedet. 2 stk. 3 mm. kugleøjne.

Bind - binde - ud med skidtet - haps - og velbekomme he he.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 09 Sep 2011 kl. 15:28
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 15:30
@Jim jo der var noget med vandstanden kan jeg tydeligt huske, og højt hævede arme på visse tidspunkter, jeg kan dog ikke helt huske hvad tider vandstanden steg/sank på men det skal selvfølgelig os tages med i ens overvejelser. 

Du kan tror jeg blev overrasket på en tur dernede.

Jeg var ankommet samtidig med badegæsterne havde invaderet stranden og hoppede i mine waders ( ja der glor folk sgu lidt :) )  efter og have landet utallige hornfisk gennem sen efetrmiddag / først aften fik jeg en fin blank 2.5kg havørred ca kl 21. så ville jeg give den en ekstra tand. og da aften var blevet til nat havde jeg oplevet et helt sygt fiskeri ( jeg har aldrig rigtigt gidet kystfiskeri/havørred, har altid brugt min tid på søer efter div fredfisk og gedde/sandart) jeg havde landet og genudsat 11 fine torsk, 3 havørred, utallige horn (mens der var lys ) og en 10-15 aborre mellem 900g og 1.4kg en helt vild tur som lokkede mig på kysten hver aften fremover den sommer med utallige fantastiske oplevelser, på små 25 ture oplevede jeg kun EN anden fisker, og han var der samme tid som mig, ved solnedgang og frem! 

Sååå afsted afsted. det er nu!

p.s mosede fortet kan rigtigt nok ikke bære meget mere end 2-4 fiskere på den populære plads lige til venstre for den sidste mole, men der er et par pladser ned mod trylleskoven ;) 
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 15:39
Når nu vi er ved og give alle pladserne væk kan jeg anbefale "kyststrækningen" inde i hundige havn modsat bådene, i vinter halvåret især lige når isen er brydt er der et glimrende havørred fiskeri herinde. 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 16:10
Hej Morten - synd for os, at du er rejst til fastlandet!.

Jeg har selv boet i Randers i 19 år, og fisket jylland tyndt he he. Når du nu har fundet de bedste spots i dit område, må du da gerne kontakte os igen LOL

Rent fiskemæssigt misunder jeg dig, da jeg jo kender utallige steder, at få fat i "aftensmaden" derovre!. he he.

Men måske vi render ind i hinanden om få år. Jeg overvejer i øjeblikket, hvornår jeg skal forlade amager og komme over og - igen - få lidt jydsk jord under neglene LOL

"Bostederne" er væsentligt billigere end herovre, og aftensmaden er jo "tag selv fisk" Big smile

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 09 Sep 2011 kl. 16:28
Til top
michael hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
michael kastrup dk Avatar

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael kastrup dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 12:10

Tak for alle svarene.

Dog skal det lige siges at der er observeret mange multer på det stræk (dragør/søvang) så en pontonbåd/flydering ville værer sagen.

Mvh
Michael
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 20:15
Michael - Hov den oplysning er da værd at tage med, skal jeg love for. Desværre er bremserne på bilen lige stået af (ABS), og den lokale mekkanikker gned sig i hænderne, og sagde det værste ord jeg kender. Jaaaa - det bliver jo nok DYRT - ØV!

Så pontonèn må vist udsættes til næste år - men så er multerne jo også blevet lidt større Big smile
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 11 Sep 2011 kl. 21:54
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads B Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2008
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads B Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 15:36
Hej michael.

 Kan kun give de andre ret i at området omkring Dragør mest er til forårets hornfisk, som til gengæld også kan være godt. Som amager lokal der gennem årene har afprøvet nok alle fiskemuligheder her på øen kan jeg bekræfte at strandparken efterhånden som økosystemet har fundet sin balance faktisk er blevet et ganske godt havørred revir. Da jeg bor meget tæt på strandparken, hænder det at jeg tager cyklen til vandet når forholdende ser gode ud. De sidste år har efterårsfiskeriet faktisk været godt. Specielt bombarda og små grålige fluer har virket godt for mig i den sammenhæng. Da lagunen bugner af fødedyr for havørreden, skal den bestemt ikke glemmes !, især ikke hvis vandstanden er højere end normal .Jeg har udover havørred observeret både multe og rimte inde i lagungen.

Hvis du vil fange makrel, kan lynetten anbefales. I år har fiskeriet faktisk været godt, jeg har dog ikke fået nogle store i år,Lynetten kan eller godt kaste nogle pænt store makrel af sig. Giv ikke op fordi den første aften ikke giver nogen makrel. Makrellen omkring Kbh. optræder ikke så massivt som den kan ved vestkysten, kronborg eller sæby mm..  Så det kommer  meget an på at være heldig og lige ramme det rigtige tidspunkt hvor der kommer en stime forbi.
Ved Lynetten såvel som andre steder i kbh. havn er der faktisk et godt efterårsfiskeri efter hornfisk. Om efteråret kommer hornfisken ikke som om foråret ind på lavere vand, så det er andre steder man skal lede efter den. Efterårets hornfisk er betydelig mere velnærede end dem man fanger om foråret, bedre spisefisk og sjovere at fange. Udover nævnte fisk kan efterårsfiskeriet ved amager byde på torsk og brakvandsaborre... så det er bare om at komme afsted Wink  K&B

Redigeret af Mads B Nielsen - 12 Sep 2011 kl. 15:40
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down