Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluestang
    Sendt: 31 Aug 2011 kl. 17:16
Hej fiskere!
 
Er der nogle der har nogle andbefalinger til en klasse 6 stang i prisklassen 1000-1600 kr.
 
I må også gerne give en ide til hjul og line, hvis i har et sæt der bare er helt ud igennem fantastisk!
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 19:33
Hvis det er en kyststang du er ude efter er TFO BVK det bedste bud i det prisleje.

Deres #5 og #8 har slået meget dyrere stænger i test hos www.yellowstoneangler.com

Har selv #6 og #7 og bliver tit luftet selvom der er andre fine stænger i samlingen
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 21:13
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 21:18
Citat: J Rosgaard

Hvis det er en kyststang du er ude efter er TFO BVK det bedste bud i det prisleje.

Deres #5 og #8 har slået meget dyrere stænger i test hos www.yellowstoneangler.com

Har selv #6 og #7 og bliver tit luftet selvom der er andre fine stænger i samlingen
Helt enig ! Thumbs Up
 
Mvh
Jim.
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 22:10
TFO BVK ClapNuke
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 10:52
ingen der ved noget omkring den stang i det postede link?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 13:08
Citat: fbjerregaard

Hej fiskere!
 
Er der nogle der har nogle andbefalinger til en klasse 6 stang i prisklassen 1000-1600 kr.
 
I må også gerne give en ide til hjul og line, hvis i har et sæt der bare er helt ud igennem fantastisk!
 
Hej Frederik.
 
Hvis du kan bruge følgende:
Stang: Thomas & Thomas HS 906S, det vil sige den er 9', klasse 6 og saltvandsmonteret, stangen der er i to dele er bygget af Go-Fishing og er i fejlfri stand.
Dertil en Teeny WF flydende line, som stangen kaster rigtig godt med.
Kan det hele afhentes i Randers for Kr. 800-!
 
Mvh
Henning


Redigeret af Henning - 01 Sep 2011 kl. 13:09
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 13:38
Det er fordi jeg ønsker mig den i gave, og jeg vil have en rigtig god stang til omkring de 1500.. Derfor må den gerne være ny :-)
 - ellers tak!
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 15:13
Hej Frederik

Jeg vil også anbefale TFO BVK. Jeg har selv en kl 5 som jeg er rigtig glad for og jeg tror ikke det bliver den sidste BVK'er i min samling. :-) den er på tilbud ved salmonfly til lige knap 1500 lige nu og jeg tror ikke du får meget bedre stang til de penge og så er der jo livstidsgarenti på lige gyldigt hvad du gør ved stangen.

MVH
Tommy
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 21:05
Det lyder som om TFO BVK er en klasse stang :D - tror måske det bliver den i klasse seks, men vil ud i butikkerne og prøve til ;-)
 - TAK FOR SVARENE!
Til top
Brett Bendtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BBB

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Geografisk: Hedensted
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 23:51
Du er velkommen til at prøve mine i #6 eller #8, kongestænger, men det er ikke nemt at se hvor du holder til..
 
 Brett
 
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2011 kl. 06:42
Citat: fbjerregaard

Det er fordi jeg ønsker mig den i gave, og jeg vil have en rigtig god stang til omkring de 1500.. Derfor må den gerne være ny :-)
 - ellers tak!
 
Det er helt okSmile
 
Mvh
Henning
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2011 kl. 07:18
hvad skal du fiske med stangen??

jeg har selv sage launch, som jeg er svært begejstret for.. Kaster nemt og er nem at finde en god rytme med.. Dog går jeg for tiden mest med lpxe fra guideline da jeg fisker i åen med synkende liner og så er den sidste fod tit en lille fordel.. Men til let kyst er sage stangen helt kanon..

Har selv lige købt en tfo bvk klinge som skal bygges i løbet af vinteren..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
jesper poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laine

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Geografisk: kbh ø
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2011 kl. 21:15
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2011 kl. 00:08
Hej Frederik
 
Nu ved jeg jo ik hvad du skal bruge stangen til,eftersom der er mange fiskeformer.
Længden på stangen formoder jeg er omkring 9 fodWink
 
Med det som udgangspunkt har jeg et par forslag,til dit prisleje,som jeg mener er fornuftige valg.
 
Stænger; Scierra HM+9 fod #5 =750kr
  eller      Scierra HM+9fod #6  =850kr
    -         Scierra HM+ 9fod #7 =875
Eller Fenwick Techna AV 9 fod #6 til 1300 kr.
af Hjul er der eksempelvis Fenwick Ironfeather i klasse 5/6 til 750
og klasse 7/8 til 799 -stærkt hjul!!
Running line er A.Jensen et godt valg i 0,029 i blå/hvid,den er lækker at arb med!!
til kysten er Rio Sea Trout skydehoved et udemærket valg,samt Rio Dart er utrolig fin til forskellige fiskeformer, set på http://www.fisknu.dk/
 
Mvh, Heine Fausing
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down