Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flatwing

 Besvar Besvar
Forfatter
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flatwing
    Sendt: 27 Aug 2011 kl. 17:15
Kunne godt tænke mig at binde nogle af de meget positivt omtalte Flatwing fluer, men prisen for en decideret Flatwing-nakke er lidt for høj, synes jeg! Derfor vil jeg gerne høre om der findes billigere alternativer?
 
På forhånd tak!
 
/Kasper
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 17:21
Fjerene skal bare være lange og smalle, så ja....de du'r, dem du henviser til :-)
 
De første jeg bandt, var med Metz-hackler, samme princip som de "rigtige". Jeg bruger dem ikke så meget, da jeg synes de filtrer ind i den bagved-hængende krog alt for nemt og alt for ofte. Og min fisketid skal ikke bruges på at vikle fjer ud af en krog....
Flatwing's er sikkert lækre for fiskere og fisk, men de har ikke vundet mit hjerte.
 
 
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 19:56
Hej med jer.
Så prøv at binde Flatwings på rør i stedet for, så er problemerne løst
 
Mange Fiskehilsner
Michael
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 21:50
Apropos bindingen af fluen: lægges alle fjerene flat på oversiden af krogen, med den blanke side vendt enten op eller nedad, eller bindes nogle af fjerne også ind så den blanke side vender ud til siden, som flanker på fluen?
Til top
jeppe madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeppe m

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Geografisk: grenå
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeppe m Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 22:03
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 13:01
Hej
Du kan binde de første fjerene ind med den blanke side ned ad og resten op ad.
Når jeg fisker med flatwingfluer, giver fjerene med blanksiden ned ad en god støtte til resten af fjerene.
Men der er et problem med den sidste fjer der afslutter fluen, fordi den tendens til at vikle sig rundt om krogen, men det kan løses med en løkke der bindes ind efter halen er færdiglavet. Den giver en god styring på topfjeren.
 
Mange Hilsner
Michael 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down