Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af line/skydehoved

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af line/skydehoved
    Sendt: 28 Jun 2011 kl. 13:05
Hej
 
Er der nogen der kan forklare mig lidt om hvordan man vælger flueline?
 
Er der en venlig sjæl der kan forklare fordele/ulemper ved de forskellige typer liner (her tænker jeg mest på kort klump vs lang klump) og hvilken type line der passer til hvilken type stang? Findes der sådanne tommelfingerregler?
 
Jeg har en Sage SP+ 9´#6 3-delt, som jeg skal have fundet en kyst line eller 2 til og den skal selvfølgelig kaste langt. Stangen er vel medium hurtig med progressiv aktion, vil jeg gætte på, så hvilken type line skal jeg vælge?
 
Lige nu har jeg blot en gammel aflagt Guideline WF intermediate, som lå i bunden af skabet, men jeg er sikker på at der findes noget der passer bedre til stangen.
 
Jeg har overvejet Vision Ace skydehovederne og Guideline´s Coastal RTG SH.
 
Jeg vil både have en flydende og en intermediate.
 
MVH Frank
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 13:08
Thumbs up for ACE :-)Thumbs Up

Redigeret af karupfiskeren - 28 Jun 2011 kl. 13:09
Knæk og bræk
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 13:20
Hej Frank
Check skydehoved arkivet her på siden.
 
SP+'eren dukker op flere gange.
 
mvh.
Niels
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 13:46
Coastal skydehoveder går i stykker i coatingen ved løkken til at sætte på skydehovedet..
Har fået 3 stk afleveret retur til forhandleren...
Så hellere vælg coastal linen i WF slow intermediate vis du vil have en coastal line :)
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 18:11
har 500+ timer's erfaring med ace's skydehoveder og kan kun sige god hovedet
vær dog opmærksom på den lange front tapering..klumpen på ace's hoveder ligger helt bagerst som en afklippet dt line...ud over det kan det så siges at man skal "hamstre ace liner nu" da produktionen snart ender hos rio..og vi ved jo alle hvad det så medføre :(er ikke fan af rio)
 
med coastal rtg har jeg kun 20 timer's erfaring så det er begrænset hvad jeg vil fortække om dette
men ja Hr.Mortensen har ret deres løkker er lavet af en 11 årig skolepige
men de sædvanlige konsekvencer til følge derfor bruger jeg altid nedenstående
metode til mine løkker
 
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 18:59
Citat: stewy

Coastal skydehoveder går i stykker i coatingen ved løkken til at sætte på skydehovedet..


Vil du ikke udddybe lidt om hvor og hvordan helt præcis?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down