Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udsmid af overflodet!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udsmid af overflodet!
    Sendt: 26 Jun 2011 kl. 22:12
Hej alle sportsfiskerer!
Jeg sidder lige og ser programmet "Hughs kamp for fisken" og programmet giver mig en klump i halsen over, hvor absurd menneskers omgang med havets ressourcer er til den ligegyldige holdning politikerer har til erhvervsfiskerers udsmidning af overskydende fangsterAngry.
Det formodes at ca. halvdelen af en fisketrawlers fangst er bifangster, fordi deres kvote er opbrugt som for eksempel torsk. Store og flotte torsk bliver bare smidt tilbage i havet uden nogen chance for at overleve.
 
Millioner af brisling, sardin, tobis bliver fanget og forarbejdet til foder så vi mennesker kan sige vi lever et sundt liv og spiser masser af omega - 3 fiskeolie fra opdrættede laks der bliver pumpede med farvestoffer. Det formodes der skal 3 kilo brisling, sardin eller tobis til, for at producere 1 kilo "rødfarvet" laks, hvor foruroligende er det ikke for fødekæden og den vilde laks, til øverst i fødekæden spækhuggeren. 
 
Det er nu, vi sportsfiskerer skal give vores utilfredshed til kende!
   
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 22:20
Nemlig...så husk at skrive under inde på Søders tråd.
 
Ja det er til at få kvalme over, at vi mennesker er sådan nogle ubetænksomme og egoiske svin.
 
Mvh
Jim.
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 22:32
Hej Jim
Det har jeg lige gjort!
Det er lige før vi skulle lave protestmarch til Folketinget og prøve at vende politikerernes syn på virkeligheden. 
Det kunne være vi skulle få Danmarks Sportsfiskerforbund med ind i sagen samt flertallet af Danmarks sportsfiskerer med på idéen.
Mange Fiskehilsner
Michael
 
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 22:37
Ja, lige så vanvittigt som at bruge 10 kg god korn på at producere 1 kg svinekød.

Vi gør hvad vi kan for at udslette os selv hurtigst muligt.

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 22:49
Jeg tager selv kontakt til forbundet i morgen så snart de er ved tlf
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 23:02
Hej Jan.
 
Nej det regnestykke hænger sgu bare ikke rigtigt sammen.
Synes at du har nogle rigtigt fornuftige og velbegrundet holdninger til de fleste ting som jeg er meget enig med dig i Thumbs Up
I alt for mange sammenhænge er jeg også selv både forfærdet og rystet over hvor selvdestruktive vi mennesker opfører os i overforbrugets hellige navn.
 
Og Michael, dit forslag er jeg helt med på kan du regne med !
Vi er så mange med fælles interesse samt et oprigtigt ønske om at politikkerne snart begynder at vågne op og opdage at der i et liv med kvalitet og sammenhængskraft er andre værdier end lige økonomi og vækst, og at det er blevet tvingende nødvendigt at der gøres noget for vores mishandlede miljø nu og her.
 
Men der er mange selv herinde som er af en ganske anden opfattelse desværre.
 
Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 23:03
Citat: Søder

Jeg tager selv kontakt til forbundet i morgen så snart de er ved tlf
Det lyder rigtigt godt Henning !
Giver du lige en melding her når og hvis der sker noget ?
 
Mvh
Jim.
Til top
Brian Brogaard Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
panelsnuser Avatar

Tilmeldt:: 10 Jun 2011
Geografisk: vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér panelsnuser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 00:42
hey

Jeg har også skrevet mig på.
Jeg hader også at se os mennesker være selv destruktive, og især hvis vi er det for penge, jeg hader penge. Selvom jeg selvfølgelig også arbejder for dem så jeg kan tage mig af min familie og købe lidt fiskeudstyr engang imellem Smile


Mvh
Ivrig Fisker
Brian Brogaard Andersen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 01:21
Penge er nu en rar ting...jeg synes selv at jeg har alle de materielle ting man overhovedet kan have i dag, men jeg påskønner dem også og jeg passer på dem og beholder dem i mange år...ups der var vist lige noget med noget fluegrej engang, men det er gået over igen.
Men jeg er også en af dem som hjertens gerne ville give afkald på meget for en renere verden så vores efterkommere også har en fair chance for at få et godt liv, det er et spørgsmål som jeg er helt afklaret omkring.
 
Mvh
Jim.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 07:24
Jeg har optaget det og ikke set det endnu, men har skrevet under.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 07:27
At gå til folketinget, det er spild af tid. Alle de tåbelige regler og forordninger kommer fra EU og bliver lavet af folk der aldrig har set et fiskefartøj, de har læst en masse rapporter, skrevet af dvs lobbyister, der er ansat af erhvervet til at varetage deres interesser og kloge folk (tror de selv). Biologerne er kørt ud på et sidespor, de har været alt for negative i deres vurderinger til at folk tager dem alvorligt. De er dog blevet mere realistiske og er begyndt at lytte til dem der arbejder på havet hver dag. Fiskerne sidder også med en guldgruppe af viden og de er lige så træt af det svineri. 
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 07:34
Og lige til orientering så er denne nyhed lagt på i dag:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/06/26/234326.htm

Og kan anbefale denne artikel:
http://www.levendehav.dk/politik/dansk-fiskeripolitik/forbud-udsmid-eu-2011.htm

Vanvittig fiskeripolitik koblet med en lovløs industri - ikke en god cocktail...
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 07:36
Citat: scott

Citat: Søder

Jeg tager selv kontakt til forbundet i morgen så snart de er ved tlf
Det lyder rigtigt godt Henning !
Giver du lige en melding her når og hvis der sker noget ?
 
Mvh
Jim.
 
Hey Jim
 
Ja selvfølgelig ,jeg håber de vil bakke op om sagen
/Søder
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 08:44
flg. link mere end understreger det totale politiske vanvid...
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 08:50

Når det sidste træ er fældet, den sidste flod forgiftet og den sidste fisk fanget, først da vil I se, at penge ikke kan spises.

En Cree-indianers profeti

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 09:33
Citat: Michaelfisk

 
Det er nu, vi sportsfiskerer skal give vores utilfredshed til kende!
   
Ja bedre sent end aldrig:
 
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 11:05
"Jeg tror mere på at man skal arbejde sig væk fra kvotesystemet og måske begynde at kigge lidt på antallet af fiskedage, og så helt forbyde dumpning af spisefisk".
 
Hej alle sportsfiskerer
Godt nok bliver der lavet teknologiske forsøg med overvågning af trawleres opfiskning via internettet.Så et foreslag kunne være udvikling af teknologier f.eks. undervandskamera så fiskearter kan identificeres før erhvervsfiskerne påbegynder deres fiskeri. Hvem ved, måske er dette et foreslag Folketinget og dermed EU om at give teknologien frit løb til udviklingen og fremadrettet beskyttelse af truede fiskearter.
Mange Fiskehilnser
Michael
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 11:31
Citat: tolund

At gå til folketinget, det er spild af tid. Alle de tåbelige regler og forordninger kommer fra EU og bliver lavet af folk der aldrig har set et fiskefartøj, de har læst en masse rapporter, skrevet af dvs lobbyister, der er ansat af erhvervet til at varetage deres interesser og kloge folk (tror de selv). Biologerne er kørt ud på et sidespor, de har været alt for negative i deres vurderinger til at folk tager dem alvorligt. De er dog blevet mere realistiske og er begyndt at lytte til dem der arbejder på havet hver dag. Fiskerne sidder også med en guldgruppe af viden og de er lige så træt af det svineri. 
Jamen skulle vi så bare blive på sofaen og ingenting gøre ?
Du har sikkert ganske ret i at en flok mennesker med waders og flue i hatten næppe kan ændre EU`s fiskeripolitik radikalt, men det handler ligeså meget om at mobilisere en massiv tilkendegivelse af vores oplevelser af hvor stærkt truet miljøet er i dag, og lige netop der har VK-regeringen fuldstændigt negligeret EU`s vandrammedirektiv, så jeg mener bestemt at vi ved at skubbe på den vogn som EU kommer rullende med når Danmark stilles for EU-domstolen har de bedste kort på hånden for endelig at blive hørt...her har vi for en gang skyld noget så presserende at det næppe kan siddes overhørigt.
Al den snak om at fiskerne er klogere end biologerne når det handler om at vurdere fiskebestandendes faktiske tilstand har jeg ikke meget til overs for, for ligeså vel som landbruget ikke mener at de sviner, "mener" fiskerne jo at der er fisk nok, begge erhverv er i så henseende så inhabile da de er nødt til at beskytte egne interesser....længere er den vel ikke.
I øvrigt så kan vi lystfiskere jo se at der ikke er den mængde fisk i havet mere som der var tidligere, til gengæld har vi i perioder langt flere alger og svineri end nogensinde...uanset hvad landmændende og fiskerne siger....og "mener".
 
Mvh
Jim.
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 11:54
Hej Jim
Jeg kan heller ikke forstå, hvordan politikerne kan overhøre biologer og miljøfolks ord om, at fiskebestandene og vandmiljøet ikke har det godt... Vågn op politiker!
Virkeligheden er derude.
 
Har du hørt noget fra forbundet?
Mange Fiskehilsner 
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 12:10
Jeg mener vi skal gå direkte til hovedet og ikke til r.... Medlemmerne i folketinget er en flok svagpissere og jeg mener alle, uanset partifarve. De har ikke nosser til at sige stop, nu er det nok. Det er jo i EU de sætter dagsordnen og der skal de være klar til at sætte hårdt mod hårdt. Det er blevet de forenedes forbundsregering efterhånden og lille danevangs regering, er reduceret til et byråd uden reel magt.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 12:14
Citat: Michaelfisk

Hej Jim
Jeg kan heller ikke forstå, hvordan politikerne kan overhøre biologer og miljøfolks ord om, at fiskebestandene og vandmiljøet ikke har det godt... Vågn op politiker!
Virkeligheden er derude.
 
Har du hørt noget fra forbundet?
Mange Fiskehilsner 

Hej Michael.

I overvejende grad er vores politikere på ingen måde klar over hvor galt det i virkeligheden står til, og biologerne får ingen penge til forskning i havmiljøet så Danmarks miljøpolitik er kørt ud på et sidespor hvis endestation er en klam og livløs algesump...det er simpelthen bare den vej tingene går !

Det er Henning Søder som har kontaktet forbundet og han skal nok give en melding når han hører noget kan du regne med.

Mvh

Jim.

Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 12:25
Hej Tommy
Jeg tror bare ikke vi alene kan gøre så meget uden hjælp fra regeringens side. Men hvis vi står sammen om en fælles holdning til de regler EU sidder og måske kan få øjene op for opfiskningen af brisling, sardin, tobis og torsk har konsekvenser for hele fødekæden på vor klode. Samtidig tror jeg ikke større masker i nettene ikke er en løsning på problemet. Men derimod skal der nye teknologier til udvikling af overvågning af, hvad der foregår under vandoverfladen, så kan erhvervsfiskerne i det mindste nå at bremse fiskeriet inden nettet bliver for fyldt.
Mange FiskeHilsner 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 12:33
Citat: tolund

Jeg mener vi skal gå direkte til hovedet og ikke til r.... Medlemmerne i folketinget er en flok svagpissere og jeg mener alle, uanset partifarve. De har ikke nosser til at sige stop, nu er det nok. Det er jo i EU de sætter dagsordnen og der skal de være klar til at sætte hårdt mod hårdt. Det er blevet de forenedes forbundsregering efterhånden og lille danevangs regering, er reduceret til et byråd uden reel magt.
Lige præcis !....det er i EU de har sat en dagsorden for vores vandmiljø og netop dette direktiv har vores regering gennem de sidste 10 år fuldstændigt ignoreret...så kan man jo håbe at vores lille "byråd" opdager deres manglende magt når de bliver konfronteret med deres forsætlige passivitet.
Men formentligt og forhåbentligt må den nuværende regering snart gå af og give lorten videre til de røde, de dagbøder i mill klassen som DK så præsenteres for bliver jo blot lagt ud til skatteyderne, men det er så en anden sag.
 
Vores politikere rabler løs om penge og økonomi, erhvervsliv, konkurrence, uddannelse og efterløn mens vores natur og miljø forekommer som værende fuldstændig uden nogen som helst interesse.
 
Venstre er de sande forbrydere mod samfundet, miljøet og velfærden og hverken os eller de kommende generationer kan være tjent med den ansvarsløse og kortsigtet politik som i sidste ende vil være destruktiv og altødelæggende.
 
Mvh
Jim.
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 13:40
Danmark får tilskud til udvikling af bæredygtigt fiskeri som dette link er et godt bevis på:
"I perioden 2007-2013 har Den Europæiske Fiskerifond 3,85 mia. euro til rådighed til de prioriterede områder, som hvert enkelt EU-land har fastlagt på grundlag af egne beslutninger om, hvad de har størst behov for. Pengene kan gå til hav- og indlandsfiskeri, akvakultur, producentorganisationer, forarbejdning og markedsføring samt til økonomisk diversificering i fiskersamfund".
 
Så, hvad jeg forstå ud fra bliver tilskudet brugt til forhandling mellem landene om at udvide fiskefarvandet. Det skaber og giver uvægerligt et kæmpe pres på fiskebestande der virkeligt er truet for udryddelse.... Vågn op politikere!
 
Mange Fiskehilsner
 
 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 15:37
Hey Jim
 
mange i forbundet er desvære på ferie men har haft fat i lars fra presse sektionen som vil kigge på det når han retunerer fra møde her på øen i dag ....
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 15:55
Velbekomme til alle trollingfiskerne på Bornholm og Møn
 
/Søder
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 16:31
Ja og til de lystfiskerne der går langs Mørrum åen og de andre åer der løber ud i Østersøen. Hvor laksen kommer fra, efter at have ædt sig fed i Østersøens sild og brisling. Silden er forøvrigt ikke egnet til konsum, pga af dioxin. Nå nej, det er sikkert noget andet, når laksen er fanget på flue i Mørrum, så er den sikkert mindre giftig Thumbs Up
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 18:56
Som en fodboldkamp det her............. ALTID nemmere at side på sidelinien og bedømme kampen, men prøv at få en af trøjerne på eller for den sags skyld, dommertrøjen.............så ser virkeligheden straks anderledes ud, ikke?
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 21:48
Citat: Søder

Hey Jim
 
mange i forbundet er desvære på ferie men har haft fat i lars fra presse sektionen som vil kigge på det når han retunerer fra møde her på øen i dag ....
Hej Henning.
Det er bare fint, tak skal du have.
Og når det er du har brug for at flere træder til må du endelig sige til omkring tid, sted og hvordan.
 
Nu skal der altså ske noget !
 
Mvh
Jim.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 22:52
Dommer ! Thumbs Up
er det en der bestemmer over noget andet- Clown eller er det en der siger at man skal løbe den rigtige vej -  men hvilken en vej er den rigtige  for de løber jo frem og tilbage eller helle vejen rundt - Stern Smile så det var måske letter ikke at tro man er Dommer Cool jeg så det klip hvor EU sekretæren for SeaFood fik fremlagt det totale fuldstændig floop at smide ud - hun kommenterede at de havde deres egen analyse og det holdt de sig til hvorpå hun vendte rundt og gik -
 
Magen til dumhed og total uvidenhed over at vide hvordan det fungere - over 60 prosent af fangsten ryger døde tilbage i havet - Fladpandet Politiker vågn da op inden det er forsent - det er et kolektivt ansvar i forvalter
 
-Fiskerne har længe fremlagt et system der vil fungere  med at beholde helle lasten -med færre fiskedage  og med laver kvoter -men at de så beholder helle fangsten - 
 
Vågn op mens tid er for når det er helt forsent - kommer borgerne på gaderne -med køller og våben -så hjælper politi og militæret ikke - da vil folket overtage -Men stadig forsent for så er fisken en saga blot - at vi finder os i at det bliver udslettet er fuldstændig ufatteligt  -
 
Thumbs Down


Redigeret af Bruno Andersen - 27 Jun 2011 kl. 22:59
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 15:14
Hey Jim
 
Det viser sig rent faktisk at det var på sitet sidste uge ,jeg havde bare ikke set det ....
 
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 20:38
Hej Henning.
 
Det er fint nok, synes bare at det ift den aktuelle situation virker noget utilstrækkeligt hvis det "kun" skal handle om en ændring af fiskeriloven, dette er selvfølgelig slemt, men langt hen ad vejen virker det også sådan fordi at vi rent fysisk kan se på film og at det derfor måske er lettere at forholde sig til.
Men jeg mener faktisk at vi vandmiljømæssigt har et problem som er langt større så derfor så jeg gerne at de indsigelser der skal gøre i overvejende grad omhandler denne del af problemet.
 
/Jim.


Redigeret af scott - 28 Jun 2011 kl. 20:41
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 22:37
Hej Jim
Mener du at problemet også skal omfatte hele vandmiljøplanen og skærpede restriktioner for landmændene i Danmark?
 
mange fiskehilsner
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 23:00

Hej Michael.

Ja sgu !...jeg mener virkeligt at vi skal have problemet med vores kummerlige vandmiljø med ind over som en alt overskyggende faktor da jeg som sagt tror at problemet her er langt større og mere indsatskrævende.

Nu må du på ingen måde opfatte det sådan at jeg mener at måden det beskidte erhvervsfiskeriet foregår på ikke er et stort problem, for det er det i aller højeste grad, men teoretisk set kunne man jo iværksætte restriktioner og en ændring af fiskeriloven fra dag til dag hvilket i så fald ville give en siknifikant forbedring af fiskebestanden ret hurtigt, hvor i mod der bare snart ingen vej er tilbage med vandmiljøet hvis der ikke snart sker noget ganske radikalt.

En langt strammere lovgivning omkring eks udledningen af kvælstof vil hjælpe ganske drastisk på lidt længere sigt...så der skal handles meget snart hvis ikke vi skal vente en hel menneskealder for at opleve virkningerne.

Det må være et regeringsanliggende at udarbejde de ristriktioner der skal gælde for landbruget, så her må vi "nøjes" med en kraftig tilskyndelse til en øget forståelse for at landbruget vitterligt er et kæmpe problem for miljøet og dermed fugle og fiskebestandende.

Hvad og hvordan dette skal gøres må de som har den fornødne faglige ekpertise henstille til, men igen...jeg mener klart at det skal påpejes.

Hyggelig hilsen.

Jim.



Redigeret af scott - 28 Jun 2011 kl. 23:33
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 23:15
Lige en opmundring Thumbs Up
vores lokalområder her ved Aarhus er vores små indsøer og vandløb blevet bedre -der er kommet smålt og vandet er blevet klart -  så et eller andet sted er der gjort noget rigtigt Thumbs Up 
 
man frygter så lige et hovsa udsliiiip .........................
 
Big smile
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 23:38
Citat: Bruno Andersen

Lige en opmundring Thumbs Up
vores lokalområder her ved Aarhus er vores små indsøer og vandløb blevet bedre -der er kommet smålt og vandet er blevet klart -  så et eller andet sted er der gjort noget rigtigt Thumbs Up 
 
man frygter så lige et hovsa udsliiiip .........................
 
Big smile
Næ Bruno, jeg tror såmænd ikke at der er gjort så meget rigtigt, der er nok bare gjort mindre forkert. Wink
 
Mvh
Jim.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 23:47
Hej rigtigt Jim Thumbs Up
  - måske budskabet endelig er trængt ind til de små Grå Cool 
jeg var uden med 80 liter af det rigtige dårlige spilll Olie på genbrug - han sagde at de havde lagt mærke til at folk var blevet bedre til at komme med det farlige miljøgifte - 
 
Thumbs Up
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 23:48
"man frygter så lige et hovsa udsliiiip"
Hej
 Lige til der sker et udslip og landmand står med en latterlig lille regning til oprensning af vandløbetHug Det er lige til at grine af at landmændene skal slippe så billigt. Hvad nu hvis det var kemikaler der slap ud og alt liv vandløbet blev slået ihjel. Bliver de så kompenseret for tabte ressourcer?
Mange Fiskehilsner
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 23:54
Man har jo efterhånden fået det indtryk at når uheldet er ude og der vælter 80.000 l lort ud i åen, så tænker landmanden blot...ups...sådan kan det gå.
 
Men hvad der er sparet er selvfølgelig tjent.
 
Mvh
Jim.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 23:57
det er det man kalder lempfældigt/  jeg har lidt kendskab til landbruget - teknik og miljø midtjylland kører iøjeblikket rundt til landbrug og sætter filter op /man borer ned til grundvandet -og sætter filter på for at måle hvilken stoffer der bliver udledt -hvordan det vidre forløb afhænder målingerne -kender jeg ikke til ? 
 
men man må sige de er sent ude - men bedre sent end aldrig ! Big smile
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 23:59
Og den dag lort bliver til guld bliver de fattige født uden røvhuller...hvis det står til Venstre.
 
/Jim.


Redigeret af scott - 29 Jun 2011 kl. 00:00
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 00:03
Lige præcis! Landmændenes sjusk med overløbssikringen burde tages til efterretning. Mange har ikke en sikring mod overløb og hvor skal landmændene gøre af alt det lort fra deres overdimentioneret svinebesætninger når vinteren sætter ind.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 00:06
Nej sådan er den ikke Jim ! - Når lort får værdi føler de fattig sig uden røvBig smile - de der politiker er tambola statister -nye briller og nyt tøj bliver friseret på kryds og tværs i arbejdstiden - en hagesmæk - min bare ende  - et spøglsestog i tivoli min blå balon ..............................Clown
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 00:09
ja -jeg har kendskab til at der bliver kørt gylde ud på frosne marker -  Disapprove det vil på et eller andet tispunkt ende i vandløbet ...............

Redigeret af Bruno Andersen - 29 Jun 2011 kl. 00:14
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 00:14
Ja og billigt svinekød til alle muslimerne.
 
/Jim.
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 00:18
Egenligt skulle det være lovpligtigt at landmændene skal forsyne deres traktorer et gps - system som sender data til en databasen om, hvor og hvornår traktoren har været ude at køre. Så burde der være dokumentation nok til at sagsøge landmændene. 

Redigeret af Michaelfisk - 29 Jun 2011 kl. 00:21
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 00:22
Citat: Bruno Andersen

Nej sådan er den ikke Jim ! - Når lort får værdi føler de fattig sig uden røvBig smile - de der politiker er tambola statister -nye briller og nyt tøj bliver friseret på kryds og tværs i arbejdstiden - en hagesmæk - min bare ende  - et spøglsestog i tivoli min blå balon ..............................Clown
Jamen det er jo ikke Venstre, men Anders Samuelsen fra Liberal Alliance....huj hvor skal vi have det sjovt, hver dag bliver en festdag når hele lortet bliver liberaliseret og vi alle skal betale 40.000 mindre i skat om året, så sender vi alle de statsansatte på kontanthjælp, dropper den dyre vandmiljøplan og stopper en kost op i røven på dem som stadigt arbejder og sparer en masse dermed udgifter til rengøring...hvor svært kan det være Clown
 
/Jim.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 00:22
Ja via satalit kunne man se hvornår han er på sine marker og med hvad - så politiker brug jeres magt til at sikre miljø og mulighederne for vor fremtidige afgrøder - Thumbs Up
 
 
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 00:24
Citat: scott

Ja og billigt svinekød til alle muslimerne.
 
/Jim.
Skal vi nu ikke lige holde os til hvad sagen egentligt drejer sig omWink
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 00:30
ja sagen er bøfff - med Fiiiisk Thumbs Up go Suppe og radisser  Party
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down