Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stalling/ørred i øvre Glomma

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stalling/ørred i øvre Glomma
    Sendt: 26 Jun 2011 kl. 15:55
Er der nogle som har kendskab og information om stalling og ørredfiskeri i øvre Glomma, i området omkring Tynset og nordover?
 
Hvis det er tilfældet er jeg lutter øre ;-)
 
Overvejer at stoppe op og prøve på vej nordover.
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 17:32
http://www.glommaguiden.com/

 Smile

Redigeret af oleh72 - 26 Jun 2011 kl. 17:33
Til top
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 21:16
Hej Ole
Tak for dit svar.
Jeg søger information om øvre Glomma. Glommaguiden er mest for området omkring Elverum, ca. midt på elven.
 
Er der andre der kan hjælpe? på forhånd tak
 
Per
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 21:24
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 21:33
Hej Per

Selv tak. Smile

Jeg har Glommaguiden i både papirversion og cd-rom, og den dækker altså hele området fra Aursrunden nord for Røros og ned til Elverum - en strækning på ca 250 km.

Guiden er ikke dyr og er efter min mening et uundværligt værktøj, hvis man ønsker at optimere sine chancer for succes ved Glomma som førstegangsbesøgende.


Redigeret af oleh72 - 26 Jun 2011 kl. 21:34
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 21:40

Undskyld Per og Ole at jeg byttede rundt på navnene.

Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 22:09
Jeg har fisket ved Kvennan flere gange, og det kan jeg anbefale.
Til top
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 07:22
Hej Per - har selv fisket der siden 2004. Der findes mange gode steder. Tolga-Tynset Fly Fishing Zone er helt sikkert et fantastisk sted at fiske stallinger.
Der er nok 50 stallinger for hver ørred.........
 
Ellers kig ind på www.Fishspot.no for andre oplysninger - og ellers er det bare at tage derop, og få sine egne erfaringer.
Kan anbefale at prøve steder, som man skal bruge lidt tid at gå til - der er der ikke mange, som har fisket.
 
God tur
 
Torben
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 09:43
Hej
dugfrisk melding fra glomma (og Rena) er at der er meget vand i elvene, forårets flom har flyttet om på en masse materiale. Vandet er dog klart nu og det er muligt at få fiskene i tale.
Har en kammersjuk der er der oppe og han melder om fangst af +40 stalling og +50 ørred i går formiddags. Tager selv der op i uge 28
 
MVH
Topper
Til top
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 14:40
Tak til jer alle.

Super information.
 
Er der ngole som har flere input så skriv gerne.
 
att. Ole. Jeg kan godt se du har ret nu :-/
 
Knæk og bræk til alle.
 
Per
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 23:04
Hej Per.

Jeg har været instruktør og tovholder på DSF kurserne til Glomma de sidste 8 år.

Her lige et link til en flok billeder fra turene :)  

Giv mig et kald på 60 92 08 74 eller smid mig en mail på danieldholm@gmail.com så kan vi tage en snak

Venlig hilsen Daniel
Til top
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2011 kl. 16:08
Hej Alle.
Tak for inputs igen.
 
Jeg valgte 3 overnatninger på Hummefjell Camping. Der var optaget på Kvennan Camping/Kvennan Flyfishing. Jeg synes faktisk godt om området og fik enkelte fisk, men ikke noget at råbe hurra for.
Nu er jeg ikke ekspert på området ved øvre Glomma, men fik en fornemmelse af at elven ( for 2 uger siden) var for stor/høj og for kold, eftersom jeg ikke så ret mange insekter og fisk i det hele taget.
Var jeg for tidligt ude i forholdt til hvornår der er sæson?
Andre input om emnet er meget velkommen, da jeg gerne vil derop igen.
 
Iøvrigt syntes jeg godt om Hummefjell Camping. Hytter direkte til elven og en sød ældre kone som værtinde/bestyrer.
 
Per
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down