Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UL-sæt til ca. 1000,-

 Besvar Besvar
Forfatter
Magnus Ørum Harkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harkjer Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harkjer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UL-sæt til ca. 1000,-
    Sendt: 19 Jun 2011 kl. 16:51
Jeg vil gerne have et UL-spinnesæt, men det skal ikke være de helt korte strænger på 5-6 fod. Det skal gerne være en 9-fods, men med kastevægt på ca. 3-12 gram.

Hvad kan anbefales? Et hjul skal jeg også have. Ville gerne have et Okuma VS-15, men så bliver der jo ikke meget tilbage til en kvalitetsstang, eller?

Til top
Magnus Ørum Harkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harkjer Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harkjer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 16:56
Overvejer en Daiwa Ultralight 8,6 fod på 2-12 gram. Erfaringer? Prisen er omkring 600,- så måske jeg kunne overveje et lidt billigere hjul.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 17:09
hvis det skal være ægte ul..

så kan jeg kun anbefale savage gear troutizimo..

den fås i en 7,1" udgave med kastevægt op til 7 gram, og kaster fint med blink og spinnere op til de 7 gram..

derudover har den en dejlig rygrad, som gør at jeg ikke vil være bange for at fighte store fisk på den..

Den fås til ca 500 kr, og så er der også plads til et rimeligt hjul..

alternativt kan jeg anbefale kinetic ultracast 9,6" 3-15 gram, den er virkelig behagelig og minder meget om ul stænger i egenskaber..

Den kan findes til små 400 kr på nettet..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Magnus Ørum Harkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harkjer Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harkjer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 17:22
Citat: René H.N.

hvis det skal være ægte ul..

så kan jeg kun anbefale savage gear troutizimo..

den fås i en 7,1" udgave med kastevægt op til 7 gram, og kaster fint med blink og spinnere op til de 7 gram..

derudover har den en dejlig rygrad, som gør at jeg ikke vil være bange for at fighte store fisk på den..

Den fås til ca 500 kr, og så er der også plads til et rimeligt hjul..

alternativt kan jeg anbefale kinetic ultracast 9,6" 3-15 gram, den er virkelig behagelig og minder meget om ul stænger i egenskaber..

Den kan findes til små 400 kr på nettet..

Tak for forslaget, René. Det jeg gerne vil have er en stang med en vis længde, men som samtidig er kanonsjov at fighte nogle (typisk ørreder) fisk på 1-3 kilo på. Jeg er ligeglad med et specielt kodeks for, hvad der er ægte UL eller ej, bare stangen er fornuftig at fiske med og sjov at fange fisk på.
Til top
Magnus Ørum Harkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harkjer Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harkjer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 18:00
René: Jeg er faldet lidt for den Kinetic Ultracast i 8,6". Kan du sige lidt om stangen? 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 18:33
Jeg har haft den i 9,6 fod udgaven...

Dejlig behagelig stang, men meget blød helt ned i klingen..

Brugte gennemløbere på 10-13 gram og den kastede godt, men ikke som de hurtigere stænger..

Men den er fed at fighte fisk på, selv halvdovne regnbuer er en fornøjelse..

Den fås også i en 4 delt udgave, som er nemmere at transportere..

Har du flere spg vil jeg gerne prøve og svare..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Magnus Ørum Harkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harkjer Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harkjer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 18:37
Hej René.

Tusind tak for svar. Jeg har kigget lidt på savage gear troutizimo i 7,1". Det er jo alligevel ikke en voldsom forskel i længden, og jeg har andre stænger, der kan dække behovet for tungere agn. Meningen er jo, at jeg skal have noget virkelig UL, så der er ingen grund til, jeg køber noget, som læner sig op af det grej, jeg allerede har.

Kan du sige lidt om Savage Gear? Det ser ud til at være noget, der kan give lidt sjov ved mindre søer og i badekar :)

Hvad ville du tage af de to, når man gerne vil have flex på klingen og samtidig kunne kaste på acceptable afstande?


Redigeret af Harkjer - 19 Jun 2011 kl. 18:38
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 21:44
jeg har ikke haft min troutizimo med til kysten, men har fisket i søer og åen med den..

Den kaster fint med helt små agn på 2-3 gram, hvis man ikke går op i kastelængde, men smider man en 5-7 gram på kaster den rigeligt langt til sø og badekars fiskeri..

det er ikke nogen kastekanon, men til fiskeri hvor du kan nøjes med kast på små 30 meter vil jeg mene det er noget af det optimale med denne stang..

jeg er ikke i tvivl om min også kommer på kysten her i sæsonen, og kan ikke forestille mig andet end små fisk på omkring målet giver god kamp på den..

i forhold til min berkley phazer ul stang på 5 fod er der væsentlig mere rygrad i savage gear stangen, og den virker som om den bedre kan klare de måske store fisk man fanger en dag..

jeg ved ikke hvor i landet du bor, men du må da gerne komme og prøve min troutizimo, vi kan også sætte den op mod parabellum fra savage gear som jeg har i 4-16 gram versionen, og min 5 fod ul stang fra berkley Clap

men kan du finde nogle små møresilda i 6 gram, så bør der ikke være problemer i at nå ud til fiskene med denne ul stang i godt vejr.. naturligvis er ul ikke det optimale hvis det blæser en del LOL
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Magnus Ørum Harkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harkjer Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harkjer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 22:03
Hej René

Mange tak for din venlige tilbud. Jeg bor dog i Odense, så der er en smule langt derop og teste stangen :)

Jeg tror dog, jeg er rimelig solgt til tanken om så let en stang.

Overvejer så at sætte et Okuma VS-15 hjul på, men er der andre hjul, som er bedre til prisen (700,-)?

Har ikke beskæftiget mig med spinnegrej i nogle år.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 22:08
Har en Shimano Stradig på 9 fod, men som kaster med 5 gram uden probs.
Salg eller gerne bytte med et eller andet - den står alligevel bare og samler støv.
Billeder og detaljer mailes gerne.
 
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 23:06
Kan på det kraftigste anbefale denne stang i en 7 fods udgave:

http://www.fluer.dk/produkter-fiskegrej/155-spinnestaenger/2112-spro-tex8-passion-light-spin/

Jeg går selv med den på kysten og den har massere af rygrad og hurtig aktion, og man kan sagtens fiske med den i blæsevejr. Lad dig ikke snyde af, hvodan den ser ud på billedet. Den er virkelig lækker at fiske med på trods af, at den ikke er med korkhåndtag. En hurtigt håndledsbevægelse og svup! - endegrejet flyver derudaf! Kaster fantastisk med blink fra 7 - 10 gram syntes jeg.......men går også tit med Meeps 2(4,5g.) el. 3(6,5g.)........og det fisker også rigtigt fint!........og så er den frem for alt sjov at fange fisk på, selvom det godt nok kun er blevet til 2 havørreder og 1 hornfisk  i denne sæson, hvor jeg har brugt den på kysten.
Mit hjul er et Shimano Technium 1000FA, hvilket går og fisker fantastisk godt til stangen, men hjulet koster desværre over 1000 kr i sig selv, så der må du finde alternativer til  godt og vel en plovmand ;-) Jeg fisker med Stren microfuse 0,08 mm (den hvide runde line), hvilket virker upåklageligt.
Held og lykke med valget
Venligst
Michael L.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 10:54
så prøv og smut ud og se om ikke go-fishing har den på lager..

kan jo være de kan lave et samlet sæt til dig til de små 1000 kr..

De har i alt fald de andre savagegear stænger på deres hjemmeside..

bruger selv bare et gammelt abu cardinal 100u hjul, som nu kører på 3 sæson og er købt meget billigt, men har også kun set saltvand en enkelt gang Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 13:24
her er stangen til 399 kr

http://www.effektlageret.dk/product/savagear-troutizimo-2008/ Clap
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down