Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjul til Semi Hairdcore Geddefisker

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjul til Semi Hairdcore Geddefisker
    Sendt: 20 Maj 2011 kl. 14:32
Hej med jer
 
Jeg har lige et ekspatise spørgsmålBig smile
 
Jeg har denne Savage Gear MP Pro 8 fod <150 gram men mangler et hjul! Dog vil jeg ikke ud og bruge en formue på et hjul.
 
Stang og hjul skal bruges til gedefiskeri men monster jig og kæmpe spinner samt fiskeri med agn.
 
Hjulet skal selvfølgelig være super godWink og robust.
 
Hjulet skal bruges til fireline!
 
Jeg har kigget på disse:
 

Viva Titania DF4000F

Viva Galetea CD3000F

Shimano stradic ci4 3000 eller 4000 modellen
 
Shimano Rarenium C14 4000 FA
 
Shimano Exage 4000 FC
hva siger i til det?? eventuel andre bud???
 
Mvh Daniel


Redigeret af Dani8600 - 20 Maj 2011 kl. 15:00
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 16:25

Hvor store spinnere taler vi om? DC 13´ere eller bare en stor mepps?

Hvis der er tale om de helt store spinnere slider det MEGET hårdt på hjulet, og jeg ville ikke købe noget af det du nævner der, men i stedet kigge havfiskerene over skuldrne og overveje fx. et Penn Slammer.
 
Der er flere tråde om emnet på www.esoxhunt.forumup.dk
 
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 17:37
bruger selv ryobi ixorne.. Rigtig godt hjul syntes jeg.
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 18:09
Vil til hver en tid fraråde Shimano hjul til tungt fiskeri, de holder ikke. Har selv ødelagt 3 på 3 år og det er ikke de billige hjul, vel at mærke... Er dog alle byttet eller repareret under garanti, men mine næste mange hjul bliver bestemt ikke fra Shimano. Hvis du følger et af ovenstående råd og vælger evt. Penn Slammer, så tjeck priserne på det tyske eller engelske marked, der er ca. 50% at spare - slammer hjulet fås her til omkring 700,-
Mvh Claus 
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 19:33
Jeg tænker store spinner som i KÆMPE spinner:0)
 
Men nu har spinner aldrig været min fortrukne så softlures bliver sættet klart brugt mest til.
 
Jamen Jeg vil da prøve at kigge på de penn slammer..
 
Nogle der kender de Viva hjul??  har fundet dem på mange internet sider men har ikke hørt om dem før indtil for nylig... altså mærket Viva generalt, har aldrig hørt om dem.
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 19:34
du har vel ikke nogle links til dine fortrukne engelske og tyske sider?
 
 
 
Penn Slammer 260, 360 eller 460??? hvad er passende?
 
 
Er det den her som der er tale om?http://www.almas.dk/shop/shop/product/show_product.asp?Product_ID=32&GroupID=5&SubGroupID=11&Sub1GroupID=13&menu=3&submenu=0&lang=da&search=&pageindex=1


Redigeret af Dani8600 - 20 Maj 2011 kl. 19:52
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 20:36
Hej Daniel
Faktisk en ok pris du fandt den tilSmile.
Men ellers er der flere muligheder -
Penn Tyskland
Ebay
 
ellers google diverse tackleshops og brug deres hurtigsøg.
 
Jeg ville vælge 360 eller 460
Mvh Claus
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 22:38
Slammer - det er jo bygget til hårdt arbejde!
 
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 22:43

det erf sjovt med det hjul, jeg syntes det bliver federe og federe for hver gang jeg ser detSmile

Jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke bare skulle snuppe det, det er sgu ikke galt til 900kr i DK og så har man et super godt hjul.
 
Hvad siger i til størrelsen? 360 eller 460?
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 22:45
Jeg bruger en 360 til kastefiskeri på havet så jeg havde personligt ikke valgt det størrend det...
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 23:58
penn slammer 360Thumbs Up
Til top
jimmy nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jimmy73 Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: horsens fjord og skjern å
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmy73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 11:20
jeg har et helt nyt viva titania 4000 til at ligge det kan du hente i nr snede for 300 kr
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 21:37
Ok det bliver Penn Slammer 360... nu skal jeg bare vente på de sender den fra KBH:0)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 21:43

Godt valg!


Eneste rigtige valg, hvis der skal fiskes store spinnere og tunge swimbats/woblere !

Altså HVIS det skal være fastspole!

multihjul er det "rigtige" til dette fiskeri...
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 21:52
Ja ved det med multihjul, det bruger jeg nu også på min jerkbait stang- men nu er mkiin savage ikke bygget til multihjul så det må blive en anden gang jeg skal ha såsan et sæt.
 
Mvh Daniel
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 22:06
Oka :)
 
Jeg har en MP pro Predator stang til 150 gram, med trigger ..

Til den bruger jeg et Shimano Cardiff 401A, det fungere helt fint!
Det sæt bruger til til kæmpespinnere, SuperD (gummiål) og store spinnerbaits! + soft 4plays og andre swimbaits..

Det er ret lækkert, kaster som en drøm ;)!
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 22:23
Ja der er ingen tvivl om at når man først har lært sit multihjul at kende er det sgu bare drømmen:0) jeg startede selv med multihjul for 2 år siden og det er sindsygt hvilken en fornøjelse det giver at kaste med de store banditer med sådanne hjul..
 
det jeg skal bruge sættet her til er faktisk det samme som du bruger dit til, så må det bærer eller briste:0)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down