Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stren fletline, er den god?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jason Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jason_o

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: København K
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jason_o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stren fletline, er den god?
    Sendt: 17 Maj 2011 kl. 14:38
Hej Smile


Jeg har fundet denne line Stren Microfuse i 270 meter til 199kr. Men er den god denne line? nogen der har erfaring eller kan anbefale den?


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 15:06
Hey Jason
 
Jeg har prøvet den og den er okay så længe man fisker i klart vand men pas på hvis vandet bliver farvet for så tager den farven til sig og den forsvinder ikke igen!
Fodelen ved netop denne line er at den er nærmest usynlig i klart vand men det forsvinder jo ligesom når den tager farve...Wink
/Søder
Til top
Jason Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jason_o

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: København K
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jason_o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 22:31
Okay, tak for svaret. jeg prøver den :)
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 06:37
Hej,
 
Har brugt denne line de sidste 3 år i forskellige tykkelser, og er rigtig godt tilfreds med den (åfiskeri).
 
Det er korrekt at den tager farve ved fiskeri i uklart vand. Jeg betragter dog påstanden fra producenten:  "næsten usynlig under vand" som en  gang salgsgas. En fletline (uanset farve) består jo af fibre der ikke er gennemsigtige. Dvs uanset hvad, vil den altid se ugennemsigtig ud når den holdes op i lyset, og det vil så sige at den altid vil have en silhuet 100% identisk med linens diameter.
Med nylon og Fluo-carbon er der tale om et delvist gennemsigtigt materiale, der i u-spunden form vil være langt mindre synlig, i visse situationer.
 
Tilbage til fletlinerne: Vælg en fletline der falder nogenlunde i med omgivelserne -det er vel det bedste man kan gøre ...for bare den mindste smule gennemsigtige er og bliver de bare ikke.
 


Redigeret af FD - 18 Maj 2011 kl. 06:39
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down