Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løsning til tobisflue..

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Løsning til tobisflue..
    Sendt: 11 Apr 2011 kl. 21:28
Hey der,
 
Jeg har ikke lyst til at bruge en formue på flatwing nakker for at kunne binde dette mønster. Derfor har jeg fundet noget langhåret dubbing som kan anvendes.
Jeg har dog et problem med at kroge fisken fordi jeg ikke bruger tandem krog.
 
Tanken er at binde på mønstret på et rør og flytte krogen bagud så den kroger bedre.
 
Er der nogen som har en god løsning til dette så krogen ikke bevæger sig fremad under krogning?
 
Mvh
 
Søren
Til top
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 21:33
Hej Søren du kunne evt binde den på rør, og vedhæfte en flådstoppe(busseman) og måske fiske den med trekrog eller enkelt.
 
Mvh Jesper
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 21:35
God ide:)
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 21:38

kent bille  har lavet en rør tobis  du kan finde den her på siden under kystfluer  han bruger et flådstop og lidt gelelim til og holde  afstand

k&b
christian t.
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 21:57

Hej :-) det er korrekt...sad faktisk og havde fluen i tankerne.....Den flue er giftig og kan bindes i store str uden det rigtig for indflydelse på kastet da alt vandet bliver banket af i første blindkast...på større fluer omkring 10 cm bruger jeg 2 kroge en stor og en lidt mindre som er bundet sammen ....de bør fiskes på intermitea line da de godt kan flyde..jeg har oplevet havørred jagte fluen når den streamede i overfladen så den kan godt fiskes på flyd også ;-)



Redigeret af kent bille - 11 Apr 2011 kl. 22:04
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 21:59
roholms bud virker...
 
hvis det er kan jeg sælge dig nogle flatwing fjer...
 
Til top
Thor Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thor Madsen

Tilmeldt:: 19 Jan 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thor Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 22:02
Ja det er en genial flue Kent
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 22:27
Citat: kent bille

Hej :-) det er korrekt...sad faktisk og havde fluen i tankerne.....Den flue er giftig og kan bindes i store str uden det rigtig for indflydelse på kastet da alt vandet bliver banket af i første blindkast...på større fluer omkring 10 cm bruger jeg 2 kroge en stor og en lidt mindre som er bundet sammen ....de bør fiskes på intermitea line da de godt kan flyde..jeg har oplevet havørred jagte fluen når den streamede i overfladen så den kan godt fiskes på flyd også ;-)

Hej Kent
Kan den også fange fisk over måletLOLLOL
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 22:35
Det kan den !!!...men for helvede de er svære at holde med een hånd og fotografere LOL
Du er skarp gamle dreng men den har budt på mange gode oplevelser ;-)
Hvornår tager i til kongeåen i år ???  
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 22:39
Hej Kent
Jeg tror vi kommer til påske,men jeg skal nok ringe til dig,så du er i butikken.
Hvis du giver kaffe skal jeg nok tage kage med.Wink
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2011 kl. 22:44
Hvad med hende den skrappe....Nuke hehe
nej jeg glæder mig til at se dig igen :-)
 
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 08:47
Hvad skal du have for flatwing fjer??
Til top
Morten Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBN Avatar

Tilmeldt:: 21 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 08:55

Hej Kent

Jeg har prøvet din flue gennem et stykke tid og er meget begejstret, men har også problemet med at den går ret højt i vandet, trods intermidiate line, har du eksperimenteret med belastning? og hvad vil i givet fald kunne anvendes på rør?
 
Morten
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 09:13
Hej Kent
 
Hvor køber du steve Farrar´s Flash Blend?
Og er der andre alternative materialer der kan anbefales?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 09:47
Hej
 
Først Morten
Det er rigtig at og især på de lidt større imitationer at fluen har lidt svært ved at komme ned...jeg har brugt us tubes eller tubes fra pro tube og for at få køl har jeg igen brugt tungsten...jegfik på messen et par prøver af Brian størups tungsten som er noget tungere og som kan "klipses" på plast tuben dem regner jeg med bliver det jeg vil bruge fremover....men jeg vil så også sige at jeg har haft det sjoveste fiskeri med de fluer der gik lige under overfladen, Et eksempel husker jeg meget tydelig nede på tomaj i efteråret hvor der tilsyneladene ikke skete noget ifølge de andre fiskere på pladsen, vandet lå som et spejl og fluen lander på overfladen og bliver der, jeg husker det indre smil som en med fisker havde på læben..det smil forstummede da lige noget efter 3 indtag og den trykbølge der kom som et lyn fra en klar himmel lige før en 50 cm havbamse huggede fluen halvt ude af vandet...jeg vil forslå at den fiskes med magic head ikke fordi det gir fluen synlig mere liv men den flytter bare det mere vand og det har gjort mange forskelle ;-)
Ps på de lidt større fluer bruger jeg 2 kroge som er bundet sammen den største går direkte ind i krogstyrret lige som på Ulf siil´s laksefluer og glider så på plads bag røret hvor fluen er bundet
 
Martin min ven...det kan købes på go-fishings web shop
Jeg har prøvet andre matrialer men fordelene taler helt sit eget sprog SF flashblend slipper hurtigt vandet og betyder at kasteegenskaberne bibeholdes selv på de lidt større fluer ud over det så er det lidt stivere og det betyder noget i kastene hvor tendsen til at krogen tørnes om matrialerne nærmest er ikke eksisterne..jeg har forsøgt mig med polarfiber og agerskovs flyhair 3 de er begge fremragene matrialer og er meget blødere og giver dermed fluen mere liv men desværre har det tendens til at klæbe om krogen ogflurocarbonen
 
Til slut lige et slag for flatving som jeg ikke mener er så dyr igen, der er saftsusme til mange fluer i en samle pak og så er der lige de andre fluer fjerne kan bruges til
jeg gad dog godt møde min Chef på fyns nordkyst en dag og teste de 2 fluer men det tør han nok ikke (lille smil herfra)
 
kan i have en rigtig god dag..jeg skal igang med vasketøjet og forberede aftens rørflue binde kursus i go- fishing Haderslev i aften
 
mange hilsner
Kent Bille
 
 


Redigeret af kent bille - 12 Apr 2011 kl. 15:15
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 09:51
Citat: MBN

Hej Kent

Jeg har prøvet din flue gennem et stykke tid og er meget begejstret, men har også problemet med at den går ret højt i vandet, trods intermidiate line, har du eksperimenteret med belastning? og hvad vil i givet fald kunne anvendes på rør?
 
Morten


Hej Morten
Jeg bruger denne istedet. 


Fluen på billedet er bundet med et sølv US-tube. Det kan nemt byttes ud med et kobber hvis man ønsker at den fisker dybere. 
Typisk anvendes en intermediate ell. synke 1 for at kunne fiske fluen hurtigt nok. Havørreden kan sagtens fange den.
Jeg foretrækker et længere rør og et kort krogstyr for nemmere kan vende fluen.

God fornøjelse på yderkysten

Mvh.

Jan Fensten



Redigeret af jan fensten - 12 Apr 2011 kl. 09:53
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 11:15
Benytter min Rørbis
 
Rør: FITS str. small
Tråd: Monofil
Gæller: Fluo. rød Antron garn
Vinge: DNA i passende farver
Øjne: Stick On Eyes str. 1/8
Hoved: Epoxy
 
Krog montering
Krog: Gamakatsu LS 5313N str. 8-6
Line: Fluorocarbon i 0.30-0.33 mm
 
Kan fiskes uden belastning, men jeg foretrækker at lægge belastning inde i røret.
 
 
Mvh
Christian


Redigeret af Saltflyfish - 12 Apr 2011 kl. 11:18
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 13:41
Hej ,
må jeg lige anbefale jer at købe Flash Blend hos Andy i Estland - har handlet med ham flere gange uden problemer
 
 
Prisen er vist rimelig ;-)
 
Jeg er imidlertid begyndt at bruge DNA Holo i stedet til den flue som er vist på Go-Fishings hjemmeside her
 
 
Let og enkel :-)
 
vh
Peter


Redigeret af P.M. - 12 Apr 2011 kl. 13:44
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 16:49
Citat: soren72

Hvad skal du have for flatwing fjer??
 
det finder vi ud af...
 
 
så skal du få fjer :-)
 
mik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down