Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skydehoveder til kysten/fjorden?

 Besvar Besvar
Forfatter
Stefan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stefan Nielsen

Tilmeldt:: 21 Feb 2003
Geografisk: Aalborg og omegn.
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stefan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skydehoveder til kysten/fjorden?
    Sendt: 28 Mar 2011 kl. 22:37
Hejsa har i nogle forslag til et par skydehoveder i svagt/neutral synkende, og flydende? De skal gerne ende op med at være omkring 10meter som jeg mener er en god allround længde. De skal bruges på #5 og 6 stænger. Vægten på hovederne kommer nok til at lægge lidt i den tunge ende, altså nok mellem henholdsvis ca 13-15,5g til de to stænger. Tanken med de lidt tungere hoveder er at de skal kunne bruges i næsten alt slags vejr, med mindst mulig anstrengelse og samtidig kunne bruges på 5'eren. Har i forvejen et par lette godt-vejrs hoveder, men vil nu gerne lidt op i vægt til lidt barskere vejr Huh

Lige et andet spørgsmål, hvor vigtigt er det med en tapering på et skydehoved, hvis det overhovedet har en betydning. Det man hører når man handler, er jo at nogle er bedre til at vende store fluer osv Huh


Venligst Stefan
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2011 kl. 22:55
Jeg vil vurdere at tapering ere lige så vigtig som på en WF-line.  Om vægten ligge for eller bag i linen er afgørende for dens evne til at bære tunge fluer kontra levere en fornuftig præsentation. Som neutral-line anvender jeg selv Lawson Neutral og den er super i lidt hårdt vejr. Disse liner leveres i overlængde så de skal klippes ned til den ønskede vægt og længde.
 
Et alternativ kunne være en WF-line som Rio Outbound int. Den synker dog mere end Lawson.
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down