Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på Nakker/fluebind.

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan M. Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout

Tilmeldt:: 19 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forskel på Nakker/fluebind.
    Sendt: 16 Mar 2011 kl. 14:21
Søger lidt info, jeg hygger mig med at binde havørred/laksefluer. Mit problem er jeg igennem årene har fået købt diverse nakker/hackle matriale, MEN Nogle af nakkerne er så korte i fibrene at de kun kan være beregnet på tørflue fiskeri. Derfor,  for ikke at gentage mine fejlkøb..HVAD hedder den type nakker jeg skal bruge?
Håber nogen ka gi mig lidt info.
Knæk og bræk
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2011 kl. 14:48
Køber gerne dine tørfluenakker, hvis du ikke har noget at bruge dem til :-)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
ole hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
O K H Avatar

Tilmeldt:: 24 Okt 2006
Geografisk: all around
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér O K H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2011 kl. 15:02
Hej Jan
ikke fordi jeg særlig velbevandret i Lakse fluer , men dem med korte fibre kan bruges til kropshackle hvis fjer altså er lange nok , både krog og rør
Wink
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2011 kl. 15:21
Angående nakker, så er der reelt ikke noget, som er for langt eller for kort, det kommer an på, hvad man vil lave med sine nakker / fjer.
 
Vis du kigger forbi det link her, så er der info, men generelt, så er det bedst, at have flere typer / længder af fjer, og når du kommer rigtig igang, så vil du også værdsætte flere grader af fjerenes blødhed / stivhed, men det kommer så an på, hvor du vil bruge de færdige fluer:
 
 
Mvh
P.K.
Til top
Jan M. Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout

Tilmeldt:: 19 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2011 kl. 15:37
Uha, Tak Per et rigtig godt Link!Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down