Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Meget hjælp søges :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Meget hjælp søges :)
    Sendt: 28 Feb 2011 kl. 17:51
For at starte et sted, så kan jeg da lige fortælle at jeg er en aktiv lystfisker som gerne tager afsted hver weekend. Men tiden som spindefisker er blevet lidt for kedeligt, så jeg snakkede med en arbejds kollega som var fluefisker. 
Yes tænkte jeg bare :D nu er der udfordring i luften ;) så han rådede mig til at købe denne stang som en start.....
A.Jensen AHT (Advanced Helical Taper)
AHT Stang Klasse : 9’ Klasse 8
Den er så kommet hjem i dag, og jeg havde den selvfølgelig med på arbejde. For han ville tage et hjul og div line fluer osv med til mig ( Men) kommer på arbejde og han havde sagt op og ville ikke komme igen???? 
Så nu står jeg med en fluestang som jeg hverken har hjul eller line til, og aner ikke hvad jeg skal købe :(

Det jeg skal bruge stangen til er kystfiskeri, hjulet må gerne være i den billige ende og linen gerne i den gode ende... Nogen som har lidt bud på hvad jeg burde gå efter ????

Mvh Kim Jørgensen
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 18:34
Allerførst:
Stangen kender jeg ikke.
Men mht lineklasse og dine ønsker vil jeg anbefale to ting:
 
Køb et godt hjul til en billig penge, evt. via brugtmarkedet/aktion på dette site.
Et godt hjul til en solid start er Okuma Airframe, eller Scierra D-lite, begge i str. 7/8 eller 7/9 (producenter er ikke altid enige om lineklassen på hjulene) eller Vision 3-zone 7/9.
Din line kan være en Scierra HMT loadingzone wf8f som kan erhveres for en billig penge.
 
MEN, for at du ikke fægter i blinde, så er der snart FlyFair i Kolding (sidste weekend i marts), så tag din stang med og besøg gerne Go-Fishing's stand og spørg efter Erik Kyrping.
 
Få en kvalificeret rådgivning, og jeg ved af erfaring at den får du af Erik, og du er godt på vej.
 
Knæk og Bræk
Jan
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 18:38
 hej kim. der skal såmænd ikke så meget til, du kunne som hjul bruge et godt saltvands hjul som  loops clw 5-8 , som line kan bruge en rio outbond short # 8 og så skal du lige have en rulle backing inderst på hjulet. leif.
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 18:41
Mange tak for dit indlæg Jan :) det hjalp mig da lidt videre ;) og kolding er nu heller ikke så langt væk fra mig så det bliver besøgt når de åbner dørene til FlyFair.

Knæk & Bræk
Kim
Til top
bjørn s. andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bsa120

Tilmeldt:: 01 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bsa120 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 18:43
Enig med Jan.

Find evt. en forretning hvor du kan prøve nogle forskellige liner, og få noget rådgivning. Det er vigtigt at prøve tingene i virkeligheden, da der altid er for og imod på stort set alle produkter hvis man spørger folk.

Tag kontakt med en der kan give dig et grundlæggende "kursus" så du ikke får for mange dårlige "selvlærte" vaner. 

Hjulet skal som sådan bare holde linen. og helst ikke ruste Wink
det kan man få med mange forskellige navne til under 1000 kr. (nyt) 
eller under 500 (brugt)
Til top
Jonas Thorborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonas thorborg Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas thorborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 18:51
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 17:06
Fandt en anden flueline som er sat ned i pris hos go-fishing men om den er god nok aner jeg ikke. ;)


Så nu skal jeg bare finde en backing, hjulet er Okuma Air Frame som Jan henviste til. Men kan se flere steder at man bruger forfang Confused altså når jeg skal til at sætte det hele på er rækkefølgerne

Backing
Flueline
Forfang
Flue

Shocked

Har bestilt et privat kursus til den weekend vi kommer ind i, det eneste jeg skulle sørge for var at købe div liner. Er jo næsten fattig igen efter de mange køb, så lidt billigt forfang og backing er jo lidt et must Embarrassed grunden til at jeg ikke lige kan tage i butikker for at rådføre mig er arb tider Confused så alt køb forgår via nettet som jeg dsv hader Shocked
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down