Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

neopren waders.. Hvilke ???

 Besvar Besvar
Forfatter
Kennet Brask Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
B.rask

Tilmeldt:: 22 Mar 2009
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér B.rask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: neopren waders.. Hvilke ???
    Sendt: 25 Feb 2011 kl. 16:38
Hej.
 
Jeg har været lidt uheldig med de sidste 2 par waders jeg har købt, da de er blevet utætte på de første ture..  ( dårlige syninger/limninger)
 
Hvilke kan i anbefale ???
pris:   Ca. 1000 kr.
 
Kennet
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 16:39
jeg har købt de billige fra Abu i bilka, de har været på en del ture efterhånden, og ingen problemer endnu, min svigerfar købte også et par, heller ingen problemer der...

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 17:01
Rapala´s kan jeg ikke umiddelbart anbefale. Historie:
Jeg fisker ofte i skridtstøvler og ellers i åndbare. Men et år (for 5-6 år siden) var der så koldt at jeg købte et par Rapala neopren til ca 500 kr.
Jeg fik dem kun brugt en enkelt gang det første år, og ellers har de været brugt mindre end to gange pr år siden de var nye.
Jeg har lige smidt dem væk. Grunden er at de mørnede og rådnede i støvlekanten der hvor neopren og gumme er limet. Lim og gummi smuldrede simpelthen.
De har hængt tørt og godt i garagen, og blev rengjort og skyllet efter hver gang. De havde kun været i saltvand to gange.
Men måske har jeg bare gjort noget forkert??
Men iriterende er det at smide et par neoprener væk efter under 20 ture.
 
Jeg følger med i hvad andre anbefaler, for jeg ville gerne have et par neoprener hængende i reserve til denne kolde tid.
 
/frede
Til top
søren vinholt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
søren vinholt

Tilmeldt:: 18 Apr 2010
Geografisk: otterup
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér søren vinholt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 17:10
Citat: busch87

jeg har købt de billige fra Abu i bilka, de har været på en del ture efterhånden, og ingen problemer endnu, min svigerfar købte også et par, heller ingen problemer der...

+1
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 17:37
Du vil få lige så mange forskellige svar, som der er mærker.
Men prøv at søg på waders her på 123.nu
Så får du noget at vælge i mellemWink
 
Mvh
Henrik
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 17:37
Hej Kennet !
Er super glad for mine Viking neoprener, mener de kører på 5 år, og de bliver brugt. De er uden syninger, hvilket var der jeg tidligere oplevede flest fejl/utætheder . Fåes for ca. 900,- . Claus
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 19:24
Tror desværre tiden hvor man kunne købe et par ordentlige waders til 1000 kr er ovreCry
Jeg har de seneste år prøvet rigtigt mange modeller, inkl. Viking som før var min klare favorit. Er blevet skuffet samtlige gangeDead
 
Jeg har nu ofret nogle ekstra kr og købt BARE, men til gengæld er de alle pengene værdThumbs Up
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 19:39
Citat: DinoSS

Tror desværre tiden hvor man kunne købe et par ordentlige waders til 1000 kr er ovreCry
Jeg har de seneste år prøvet rigtigt mange modeller, inkl. Viking som før var min klare favorit. Er blevet skuffet samtlige gangeDead
 
Jeg har nu ofret nogle ekstra kr og købt BARE, men til gengæld er de alle pengene værdThumbs Up
Du kan skam få et par BARE waders til lige netop 1000 kr - det er godt nok uden fast støvle, men det er en rigtig god pris for sådan et par kvalitetswaders
 
 
Jeg købte den første model af BARE Sport 5 mm for 6½ år siden, og de er stadig helt tætte efter intensivt brug. Nu er Sport modellen kun 3 mm, men det betyder vist ikke det store. 
Til top
Mark Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mauser25 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 23:03
Min personlige holdning: Drop Neopren og køb noget kvalitets undertøj og brug dem sammen med åndbare om vinteren... Det er noget der dur.. Og det holder på varmen meget bedre end neopren....
 
Godt undertøj kunne være : Woolpower eller Smartwool.. selv foretrækker jeg Woolpower, der er ligesom en lidt mere lækker finish over det...
 
Jeg har stået i 0,4 graders koldt vand i over 4 timer uden at komme til at fryse andet end min storetå... Men den var så til gengæld også temmelig kold...
 
 
Held og lykke med jagten....
 
 
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 23:30
Jeg vil også anbefale Bare, det er kram lavet i Canada, som har ry for holdbarhed og slidstyrke.
 
Hold dig væk fra kineser lort.


Redigeret af srosendal - 25 Feb 2011 kl. 23:31
Til top
Stig Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stig 2011

Tilmeldt:: 02 Jan 2011
Geografisk: sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stig 2011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 09:59
Jeg ville også offer lidt ekstra og så købe et par Bare vaders... de laver også dykkerdragter så deres neopren er i den høje kvalitet.
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 13:33
alle snakker om at købe det dyreste, lad være, køb billigt, for det har jo vist sig gang på gang at det dyre lort ikke virker, de må bytte  de reperarer de må ditten og datten,,,,,man kan da kun konkluderer at det er for dyrt at købe dyrt.
Mvh Morten
Til top
RH Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Randersfjordfisker

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Randersfjordfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 14:03
Jeg fisker i de billigste neopren fra harald nyborg og det holder bare. 5mm neopren mener jeg.
Det er helt sikkert ikk de mest komfortable, men holde varmen det kan man.
3 år og ingen problemer indtil videre. Filt, syninger osv er i perfekt stand.
De får en skylning ind imellem og det er det.
Og de bliver brugt tit, og 6-8 timer af gangen. Og af og på mange gange.
Så jeg trækker lidt på smilebåndet når jeg hører folk brokke sig over dårlige dyre waders

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down