Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simons Put and Take.

 Besvar Besvar
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Simons Put and Take.
    Sendt: 23 Feb 2011 kl. 09:01
De Herrer..

Der er jo nok nogle der har gættet, at det er undertegnede der står bag den nye sø!

Da det her er et forum, og ikke en reklameblok, skal jeg ikke komme yderligere ind på dette.

Det eneste jeg vil henstille til, er at nysgerrige lystfiskere ikke lige smutter ud til søen for at smugkigge lidt.

Ejeren af søen kom hjem fra ferie her for et nogle få dage siden, og under genstart af husets varmesystem gik der et eller andet galt - og for at gøre historien kort, kom der så meget røg ud af hoveddøren da jeg kom op til stuehuset, at jeg ikke turde gå ind og hente nogle få af deres ejendele.

Huset var derefter overtændt indenfor måske 5 minutter, og brændte ned!

Det siger sig selv, at ejeren og i særdeleshed hans kone ikke har det specielt godt, og det vil være uhensigtsmæssigt hvis nysgerrige lystfiskere kommer til at benytte den forkerte adgangsvej - og dermed vade lige forbi brandtomten, hvor de sikkert går rundt og ser om de kan finde et par enkelte personlige ting som kan bruges.

Når det bliver tid, er det forøvrigt adgangsvejen 300 meter længere henne af Holmevej der skal anvendes - der står allerede et meget stort hvidt stativ til et skilt.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 13:23
Det bliver spændende at se, om du kan konkurrere med gratis P&T´en ude i IshøjWink
 
Jeg håber, at du ikke bliver ramt af de tyvagtige rakkerpak og hærgende natløjsere, som tidligere desværre har haft held med at ødelægge P&T vande i området.
 
Indkørsel:


Redigeret af Stone05 - 23 Feb 2011 kl. 13:28
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 23:33
Hej Simon, du får et nogle store problemer med tyvfiskeri, jeg har nogle meget nære venner, som har en ejendom ovre på Stenløse siden af Værebro Å, de kørte ofte forbi søen dengang da Stenløse bro var åben, og de har hyppigt set indvandrer, som tyvfiskede efter mørkets frembrud, de har også set nogen som har trukket garn gennem søen.

Og så er det jo lidt ærgerligt med det beton værk, som ligger på sydsiden af søen, du skulle foreslå ejeren af Gundsø Beton, at han laver en høj jordvold mellem beton værkets plads og søen, hvis den bliver beplantet med med pil og birk, så ville det helt klart være en stor forbedring af området.

MVH
NRE
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 23:55
Simon
Held og lykke med projektet
Anskaf dig et par stykker af dem her, som luftes uden snor på dit område om aften/natten en gang i mellem
Når hvisse tyvagtige elementer er uden for pedagoisk rækkevide..... plejer sådan et par stykker der løber rundt at skabe forståelse. 
Vi har 2 af slagsen og ingen problemer med fremmede der ikke kan kende forskel på dit og mit.
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 24 Feb 2011 kl. 00:14
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 07:48
Hej Niels R :

Det er nok lidt tid siden du sidst var derude, betonværket er flyttet til Ølstykke for flere år siden :-)

Jeg har arbejdet med det her projekt gennem de sidste cirka 9 måneder, og har fulgt årstiderne derude, støjniveau, vandkvalitet osv..
Lige nu har jeg sevfølgelig netop været over hele området med hjælp fra 2 skovarbejdere - og vi mangler stadig at renovere vejen, og rydde op på 20 % af det område jeg har til rådighed.

Det har været lidt træls med alt det frost, og egoistisk set er det også træls med den brand i stuehuset.. Men så må jeg jo bare smøge ærmerne op og få ordnet de ting som jeg faktisk havde forventet at ejeren af grunden skulle stå for.

Jeg har jo puslet lidt i P&T branchen tidligere, og jeg har lidt idé om hvordan man holder tyvfiskeriet nede.. Jeg tror man er lidt hårdere ramt hvis man driver sø på den måde at man kun lige kommer forbi en gang imellem - og mest for at tømme pengekassen.

Hvis du kommer forbi området derude, er du velkommen til at slå på tråden - så skal jeg med glæde tegne og fortælle. Jeg har jo selvfølgelig adgang til området, og folk der følges med mig.





Redigeret af simon agerholm2 - 24 Feb 2011 kl. 07:49
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 08:09
jeg vil da ønske dig alt mulig held og lykke med dit projekt. Der er mangel på seriøse vande,det lille meen der er, er om smagen på fiskene er ligeså grim som i de andre søer her på sjælland.Det er synd at det problem ikke kan løses, i starten i f.eks ørsted smagte alle fisk godt, nu smager de som god dansk muldjord.Jeg kan se at du ikke vil have at fiskene bliver genudsat?mange gendudsætter i ørsted f.eks da de jo ikke kan spises.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 08:31
Hej Bo.

Årsagen til at du føler at fiskene er blevet anderledes er, at Asnæs ikke længere leverer deres saltvandsopdrættede fisk til P&T.
Jeg har selv været ude og håndplukke nogle af de dambrugere der skal levere mine fisk, hvor jeg har en fornemmelse af at nogle af de andre Put and Take bare køber en given blanding fra en leverandør.

Jeg vil ikke sidde her og påstå at mine fisk vil smage bedre end de andres - for det vil være vanvid - desuden er meget af den muddersmag man kan opleve i sommerperioden fra fisk der går i lavvandede søer, forårsaget af en helt naturlig bakterie.. Jeg har faktisk selv mødt den smag i en havørred jeg hjemtog fra en jydsk å.. Den havde nok stået længe i åen - og var vel min "straf" for at hjemtage en farvet gydefiskWink

Du har ret i at jeg ikke tillader genudsætning af ørred.
I mine øjne kan det alt for let medføre "cirkusfiskeri", og på dage hvor der VIRKELIG bliver fanget mange fisk - lidt for hårdhændet behandling af fiskene.
Jeg er også klar over at 80-90 af alle lystfiskere sagtens kan håndtere en regel som "genudsætning tilladt" - men det er de sidste % som får det til at se alt for grimt ud.. Og jeg vil simpelthen ikke have skadede og halvdøde "genudsættere" liggende i søen.

Jeg har jo selv set det ske, og det har alle der fisker hornfisk, eller de helt kendte aborrepladser i Køge bugt jo også.. Desuden ER det jo også Put and Take, og fiskene er udsat netop med det formål at ende på et middagsbord.

Jeg vil hjertens gerne besvare spørgsmål, men tag at gå ind over min hjemmeside, og send det via mail - de fleste brugere herinde er jo ikke put and take fiskere (eller siger det ihvertfald ikke højt)Wink


Redigeret af simon agerholm2 - 24 Feb 2011 kl. 08:32
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 08:50
Citat: simon agerholm2

... Jeg vil hjertens gerne besvare spørgsmål, men tag at gå ind over min hjemmeside, og send det via mail - de fleste brugere herinde er jo ikke put and take fiskere (eller siger det ihvertfald ikke højt)Wink
Nu har du jo oprettet denne tråd, hvorfor så ikke bruge den - altså det giver da ingen mening at oprette en tråd og så ikke at bruge den bare fordi, at der ikke er så mange, der fisker i P&T blandt brugerne på 123nu - altså hvorfor så overhovedet oprette tråden.
 
Masser af udsatte fisk 1-4 kg., 250kr. og 8 ørreder - det lyder i mine øre som en potentiel underskuds forretning, hvis der kommer lidt for mange seriøse lystfiskere forbi -- du bør nok overveje, om 8 ørreder ikke er for mange for 250 kr., altså medmindre du da kan indkøbe ørrederne til under 15 kr. pr. kg. 


Redigeret af Stone05 - 24 Feb 2011 kl. 10:01
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 09:12
Citat: simon agerholm2

Hej Niels R :

Hvis du kommer forbi området derude, er du velkommen til at slå på tråden - så skal jeg med glæde tegne og fortælle. Jeg har jo selvfølgelig adgang til området, og folk der følges med mig. 

Man kan jo stadig komme over Stenløse bro på cykel, så jeg cykler jævnligt forbi søen, så jeg vil da ta' et kig på dit projekt.

Og det er da heller ikke usandsynligt, at lukningen for gennemkørsel vil minske problemet med tyvfiskeri, for hvis tyvfiskerne er kørt til søen i bil, så vil de jo være spærret inde, hvis der bliver sat en bil på tværs af vejen. På den anden side, så kan de være meget svære at komme efter dem, hvis de parkerer ovre på den den anden side af åen ved vandværket.

Jeg har en del billeder fra området:

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_put_&_take_fiskeri-22.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_put_&_take_fiskeri-24.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_put_&_take_fiskeri-26.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_put_&_take_fiskeri-27.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_put_&_take_fiskeri-28.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_put_&_take_fiskeri-29.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_put_&_take_fiskeri-30.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_put_&_take_fiskeri-31.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/gundsoe_jyllinge/_gl._grusgrav-31.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/gundsoe_jyllinge/_gundsoe_beton-30.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/arbejdsmiljoeer/arbejdsmiljoeer/_grusgrav-04.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/arbejdsmiljoeer/arbejdsmiljoeer/_grusgrav-24.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/arbejdsmiljoeer/arbejdsmiljoeer/_grusgrav-32.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/arbejdsmiljoeer/arbejdsmiljoeer/_gundsoe_beton-22.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/arbejdsmiljoeer/arbejdsmiljoeer/_gundsoe_beton-79.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/arbejdsmiljoeer/arbejdsmiljoeer/_opfyldning_i_grusgrav-21.html


MVH

NRE



Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 24 Feb 2011 kl. 09:19
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 09:35
Citat: simon agerholm2

Jeg vil ikke sidde her og påstå at mine fisk vil smage bedre end de andres - for det vil være vanvid - desuden er meget af den muddersmag man kan opleve i sommerperioden fra fisk der går i lavvandede søer, forårsaget af en helt naturlig bakterie..  

Muddersmag i fisk stammer fra en alge som helt naturligt forkommer i ferskvand, der sker det, at fisken får algen ind i tarmen sammen med fødeemner, og muddersmagen går over i fiskens blod.

Hvis man holder fisken levende, og lader den gå i rent vand i 2-3 døgn, så vil den udskille muddersmagen, dem der proff. håndterer ål og flodkrebs fra ferskvand lader dem altid gå rent inden vidersalg.

Det er egenlig køleskabet og dybfryseren som har gjort, at det gået i glemmebogen, at ferskvandsfisk skal gå rent. 

Den gang da jeg var dreng, der blev de fisk som vi fangede holdt levende i bådens hyttefad, og nogle dage før end de skulle spises, så blev de sat over i et gammelt badekar med ledningsvand, som stod bag udhuset, og de smagte aldrig af mudder, jeg har spist suder og brasen som har gået rent, og de smager virkelig delikat.

MVH
NRE
Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P Dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 10:01
Ikke helt korrekt. Jordsmagen kommer fra geosminer produceret af naturligt forekommende bakterier - en detalje ok, men alligevel
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 10:16
Fundet på nettet.
Som oftest skyldes mudret- eller jordagtig smag i ferskvandsfisk forbindelserne Geosmin og Methylisoborneol. Forbindelserne er naturligt tilstede i alle næringsrige ferske vande, og dannes ved vækst af bakterier eller alger. Bakterier og alger der udskiller smagsstoffer, findes i såvel små som store søer. Ligeledes kan problemet ofte forekomme i dambruget hvor ørreden produceres.
Stofferne optages meget villigt i fiskenes væv, og fede fisk som ål og ørred er særligt udsatte. Smagsstofferne er ufarlige for mennesker, men kan ved store koncentrationer forringe fiskenes kulinariske værdi. I forbindelse med at vækstbetingelserne for bakterier og alger ændres, vil søen hurtigt vende tilbage til den oprindelige tilstand og fiskenes muddersmag forsvinder fuldstændig.
/J
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 13:25
Steen K :
Jeg startede kun tråden for at anføre at ejeren derude har brug for lidt privatliv i en nok ret svær tid - jeg kender faktisk ikke ham der lagde det ind som en nyhed her på siden.

Jeg svarer altid, men vil i den her forbindelse foretrække mail, da jeg jo har en økonomisk interesse - og ikke vil skydes i skoene at jeg spammer forum.

Niels R :
Jeg kan jo se at du har en interesse for fotografering, og du er velkommen til at komme ud og tage tilsvarende fotos - gerne fra præcis de samme steder ved søen - det fortæller jo en historie, hvordan et sted ændrer karakter i løbet af ret kort tid.

Hvis du har tid, og gider, så må du gerne sende mig en mail med lidt mere info om hvilket år fotoerne er taget..

Vedrørende muddersmag, så husker jeg en p&t ejer som simpelthen gav GARANTI på at hans fisk ikke tog smag.... Jeg tror det blev en dyr fornøjelseSmile

Jeg har som nævnt på egen hjemmeside en biolog som løbende holder øje med, og tester vandmiljøet,,, det er fordelen ved en stor familie, enten har man fagfolk i familien, eller også er der sgu altid en som kender en, som kender én..

Jeg tror at det er en god basisviden at opbygge, og kan i løbet af sæsonen også give mig en del svar på hvilke fisk jeg kan udsætte under de givne forhold - det ville jo være meget trist at smide en masse store fisk i søen, i en periode hvor vandtemperaturen enten gør dem inaktive, eller i værste fald får dem til at vende bugen i vejret..

God dag til jer alle..
Til top
Kristian Roikier Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian7913 Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian7913 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 16:18
Virkelig fedt med den sø bor små 500m derfra og har altid fisket dernede som lille med min far og fiskegutterne, der har været små konkurrencer der nede og meget sjov, kender ham der ejede det da det var en grusgrav, glæder mig til at se det igen!!!Smile
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 21:07
Hej Simon

Jeg vedgår gerne at jeg fisker p&t...  så forventer bestemt også at kigge op til dig.. :-)

Og tillykke med det nye barn..

vh
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 294
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 21:39
Hej Simon
 
Tillykke med den nye hue, undskyld kasket  LOL 
 
Masser af fisk på 1-4 kg skriver du, hvordan med mulighederne for at fange en på 5 kg ?  Wink
 
Held og lykke med projektet. Thumbs Up
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 22:17
Peter M :

Jeg er jo lidt nervøs, har lige læst at i drenge i grejsamlerklubben skal have træf i Korsør - hvis jeg nu mener at have set den originale valse til Delphin Krokodill blinket ligge ovre ved hjørnet af min sø -så ender det jo med at i kommer rendende Wink,, Det er vel sådan noget med gamle ålejern og lignende..

Jeg fandt forøvrigt en hel del grej under oprydning derude - det er ligefrem uhyggeligt så godt det powerbait holder sig.. Jeg tror sgu det stadig kan anvendes.

Henrik M :

Du er naturligvis velkommen, og tag da bare et par fisk med magen til den du slæber rundt med på fotoet - så er jeg STENSIKKKER på at vi kan finde en fornuftig pris på et fiskekortLOL..
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 23:38
Citat: simon agerholm2

 Hvis du har tid, og gider, så må du gerne sende mig en mail med lidt mere info om hvilket år fotoerne er taget..  

Jeg har sendt dig en personlig besked med dato'er og årstal.

MVH
NRE
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 02:27
Citat: simon agerholm2


Henrik M :

Du er naturligvis velkommen, og tag da bare et par fisk med magen til den du slæber rundt med på fotoet - så er jeg STENSIKKKER på at vi kan finde en fornuftig pris på et fiskekortLOL..


Hvis du sætter sådan en fætter ud skal jeg nok fange den :-)

Deal done Simon

vh
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 02:40
Ja, det kunne være sjovt nok. Vil tro jeg kunne finde et glas gammel power bait og ørredpiller til formålet Big smile
 
/M
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 09:53
Hej Simon !
Jeg vil da gerne ønske dig held og lykke med projektet,-søen ser da spændende ud på de billeder jeg har set,-håber da du lige får tid til at komme til jylland også,-så du også kan få brugt alle dine fiskekort,-dem du har betalt for otg især dem du har fået foræret.
MVH
Vagn
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 18:49
Hej Vagn.

Jeg kommer over her i starten af marts - jeg er blevet tilbudt nogle interessante fisk, som jeg simpelthen vil se inden jeg tror på at de har den "klasse" og størrelse som dambrugeren siger.
Det ville jo være surt at købe nogle rigtig store fisk, og så få leveret en fedtklump med finner!

Nu har jeg jo boet en del år herovre på øen, så jeg er spændt på at se om momsen ENDELIG er slået helt igennem ovre i Jylland - ihvertfald skal jeg have fundet den gamle sorte kræmmerpung frem,, dén model som får drengene i Grejsamlerklubben til at nikke anerkendende Wink

Selvfølgelig skal jeg så også lige sende lidt fluer ud i den store flod -man ved jo aldrig om der skulle stå en af de helt tidlige... Man tør næsten ikke nævne det.... LAKS !!!
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 20:44
Hej Simon, jeg fisker også PogT og har gjort det i rigtig mange år. Som gammel Ballerup dreng, har jeg dæleme haft mange gode ture til din sø. Spec husker jeg tydeligt dengang en kvinde forlod bilen i frigear og Falck kom med dykker og stor redningsvogn for og hive bilen op af vandet. Ubeskriveligt og se indsatslederens ansigt da dykkeren kommer op til overfladen og spørger om farve og model på bilen.LOL De stod nærmest i lag på bunden der neden for p-pladsen
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 17:49
Hej Simon
 
Allerførst tilykke med din nye status som P&T ejer
 
Der er et par ting der stikker mig i øjene
 
1.: du siger at du vil lave den største udsætning i danmark med 2700 kg fisk, bare det alene for mig til at tvivle på din ærlighed, da bare prisen på den sending vil give dig underskud.
 
2.: Du siger at du har været ude og håndplukke dine fisk igen tvivler jeg på din ærlighed, da der kun er 2 leverandørere der kører til sjælland med fisk.
 
Vær dog den første ærlige P&t ejer istedet alt det salgs gas
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 18:01
Nu er det selvf. kun Simon der kan svare på dine spmg.
 
Men det er vel ikke unormalt at køre med underskud i starten? Skulle jeg selv opstarte et P&T ville jeg bestemt også starte hårdt ud og sørge for at gæsterne fik rigeligt med fisk i tasken (-:
 
Nogen der ved hvad P&T fisk koster pr. kg?
 
/Martin
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 18:33
Et godt bud er at der er for 100.000 kroner(!) fisk i den sending.
Ørreder i 1-2 kgs klassen koster omkring 30 kr kg og der er andre og højere priser for 2-4kgs og fra 4-8kgs bliver kg prisen ret pebret. Hvis du vil købe en 10kg+ er det typisk en pris omkring de 1000-1200kr pr fisk!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 21:52
Kære Jimmi.

Du er velkommen til at komme ud dagen efter åbningen og teste hvor mange fisk der er på plads i søen (selvfølgelig mod betaling) Smile

Jeg HVED personligt hvad det har kostet, og præcis hvor mange fisk som er på vej - og ja, det koster lidt at starte en sø,, og det giver et gedigent underskud.

Mit bud er at en fyr som Casper Larsen vil have fisket sine 9 fisk inden kl.14 - ja, jeg vil sgu næsten vædde på det - men risikerer jo bare at han sætter sig og drikker cola i timevis bare for at jeg ikke skal få retSmile.

Hvordan man selv kan udvælge sine fisk kan jeg naturligvis ikke skrive i forum - da mine konkurrenter ikke behøver lære hvad jeg gør anderledes.
Men jeg kan røbe at 10 års ophold i Jylland, 8 måneders kontakt til dambrugere og mulige leverandører - og kontant betaling, gør en ret stor forskel.

Det er faktisk muligt at vælge PRÆCIS det dambrug du vil have fisk fra, man skal bare tage nok af dem - så er det ikke noget problem at få dem til Sjælland.

Men igen, du kan jo bare komme ud og prøve, så er det jo også lidt lettere at vurdere din kritik sagligt.

I den sidste tid, og den kommende uge, bruger jeg nok 16-18 timer i døgnet på at få søen op i det niveau jeg ønsker,, så jeg har ikke den store tid til at debattere.
Der vil altid kunne kritiseres et eller andet - og jeg ser da næsten frem til at en eller anden brokker sig over at jeg har gjort for meget ud af træfældningen, sivfjernelse - eller at der enkelte steder kun er plads til 10 meter bagkast med flueWink
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 21:58
For dælen da, jeg glemte da lige :

Udover de 2,7 ton - så kommer der sgu da en fiskebil i løbet af åbningsdagen - det bliver så lidt over 3,1 ton...
Vel mødt - jeg er sikker på at det bliver en dejlig dag/weekend.
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 22:07
Hej Simon

Bare sådan en lille orientering. Jeg har talt med andre p&t ejere som opdagede at de kilo de betalte for ikke var hvad de rent faktisk fik. Så hvis du på nogen måde kan "kontrollere" at du også får dine 3.1 ton tror jeg det ville være dig en stor hjælp i fremtiden :-) .. Med mindre du selvfølgelig er stensikker på at din leverandør er super ærlig :-)
vh
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Værnstrøm Jacobsen

Tilmeldt:: 21 Mar 2011
Geografisk: Ballerup
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Værnstrøm Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2011 kl. 09:38
Hvornår er det du åbner???
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2013 kl. 17:23
Status efter 2 år :

Der var nu ikke de store problemer med "natteravne" og grupperinger som kan lide at tyvfiske.
De få som ikke kunne få nok, har fundet andre fiskevande.

Vedrørende den enkelte debattør, som mente at jeg ikke kunne sætte det givne antal fisk ud, og ikke kunne håndplukke mine egne fisk......... Det gik nu meget godt med den del af dét SmileSmileSmile.

Det kan forøvrigt være meget sundt, at se tilbage på hvad man selv skrev for et par år siden, og hvad andre skrev - også for at se, om man har været tro mod sine egne idéer.

Herudover tak for den opbakning der har været gennem de sidste 2 år, til den måde jeg driver putfiskersø på.

Venlig hilsen 
Simon
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2013 kl. 17:45
hej simon,
du skal bare blive ved som du gør nu. får du har en fin put-sø.
det kunne andre put-ejer lære meget af.
mvh paw holst
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down