Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vadejakke

 Besvar Besvar
Forfatter
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: vadejakke
    Sendt: 23 Dec 2010 kl. 19:50
jeg har fået indskrænket mit valg til 3 jakker, men kan ikke finde ud af hvilken jeg skal købe? nogen der har erfaringer med disse?? 



håber nogen kan hjælpe :) 
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 20:11
Hej
 
Uden erfaring med nogen af dem....Shocked ville jeg selv vælge Loop jakken.
 
God jagt og mon ikke der er nogen, som har erfaring med jakkerne.
 
God jul Smile
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 20:13
GA-jakken er kanon, men de seneste ture, har jeg godt nok manglet nogle "varmelommer" til hænderne, som jeg havde på min gamle ron-thomson jakke, og overvejer kraftigt at finde en anden "vintervadejakke"....jeg ved ikke om de andre to jakker har det, men syntes selv det mangler på GA modelen.....
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 21:24
Tjahh...
Personligt ville jeg IKKE vælge en af de udgåede Loop jakker der har skreget mod himlen med ombytninger,,,og købe en jakke uden lommer :-)   fortæller mig,,,, INGEN af dem ,,, sorry men realistisk nogo til hele dynen(af flere årsager end manglende lommer på GA)
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 22:17
okay Klaus, har du så nogle andre forslag, gerne med link til en jakke til max 1500?? 
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 22:34
Sjovt tilfælde. Jeg har precis de 3 jakker som du har i tankerne. Jeg er mest glad for Loop, som har et godt snit, og lommerne er anbragt mest hensigtsmæssigt efter min mening.
jakken fra GA er ok, dog er den underlig blød i stoffet efter nogen brug.
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 22:41
Søren, okay, og du har ikke haft problemer med at den ikke kunne holde tæt eller lignende?? den fra Loop? 
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2010 kl. 09:14
Nej Loop har fungeret fint, dog har jeg oplevel at GA begyndte at suge en del vand på de ydre lag, og jeg har haft vrøvl med den flexible ærmekant som forhindrer vand og vind i at trænge ind, og jeg har måtte reparere dem to gange med symaskine fordi de nemt blev revet helt af jakken.
 
Loop har haft ry for dårlige syninger, men jeg har ikke oplevet noget vrøvl men den.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2010 kl. 09:30
Hmm.Marc.
Umiddelbart ville jeg gå længere ned i pris og finde en billigere jakke ..jeg har intet kunne finde på en GA som kunne retfærdiggøre prisen.

Alternativt kunne det være en option og kigge opad i pris..
men ud fra behov:
skal jakken bæres på flerdagsture ,, i mange timer hverdag evt med høje bølger og vand fra oven,,, også i store mængder ?
ville jeg vælge at kigge på  en Simms(f.eks G4/Classic guide), eller Patagonia(f.eks Sst) vadejakke


Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2010 kl. 12:10
Hej
Ga jakken ville jeg ikke vælge. Har haft en og det var ikke nogen succes .Den kan ikke holde tæt.
Jeg har nu 2 stk fra Simms en guide og en let sommerjakke, som jeg ikke har haft problemer  med.Smile

Carsten Lai
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2010 kl. 12:21
hej Carsten, jaa ville også gerne kunne vælge en simms, men prisklassen er desværre lidt for høj for mig endnu.. 
Til top
Tim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
timalshansen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér timalshansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2010 kl. 12:40
Hej
Jeg har haft en del vadejakker (patagonia sst, simms guide), vadejakker i den dyre del af skalaen. Det er dejligt med alle de features jakken har, men må indrømme at jeg sjældent bruger dem. Jeg har istedet købt en Hagløft skaljakke, og har så en chestpack på. Det setop kan det samme som de dyre fiskejakker, nemlig at holde mig tør i regn og varm i strid blæst. Derudover synes jeg pasformen og funktionaliteten er højere, men det er jo bare min mening. Prisen er der imiddelertid stor forskel på, lige om lidt er der januarudsalg og jakker der før kostede 3000kr. sælges tit for 30 - 40% af prisen.  
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2010 kl. 12:54
hej Tim, jeg brugte meget min vest udenpå min tideligere vadejakke, men skaljakke? hvad hentyder du til der? 
Til top
Tim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
timalshansen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér timalshansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 10:40
Hej Mark
En skaljakke er en skal af fx goretex, den er tynd og og ikke varm i sig selv; men den holder vand og vind ude. Fidusen er at man bruger lag på lag metoden til at justere varme/kulde. Et eksempel: Når jeg fisker på fx. Æbelø en sommeraften, bruger jeg skaljakken yderst og en tynd uldtrøje inderst. Fisker jeg en vinterdag på Djursland har stadig min skaljakke yderst en isolerende trøje som mellemlag og min tynde uldtrøje inderest.
Mvh. Tim
Til top
Jens G Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens G

Tilmeldt:: 28 Okt 2002
Geografisk: Sjællandske kyster. Mest nord og vest.
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 11:02
Hej Mark
 
Har Almas, og flere andre iøvrigt, ikke stadig en Vision Gillie til halv pris? - den må være udenfor konkurrence i det prislag.
 
Jens
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:11
hej Jens, jo det har de, men farven? kan kun finde den i den skrigende orange, eller den mærkelige grønne?? 
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:31
Har 3 GA og har ingen problemer haft i de 3-4 år jeg har brugt modellen. eneste grund til jeg har 3 er at jeg er så tilfreds med den at jeg  vil sikre mig et par gode jakker inden den forsvinner helt fra markedet.
Hans


Redigeret af hean - 25 Dec 2010 kl. 12:50
Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 14:02
hehe okay Hans, hvilken model er det så for en du bruger?? 
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 18:54
det er ws ikke den nye brune men nr før
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down