Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bjerkreim

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bjerkreim
    Sendt: 29 Aug 2010 kl. 19:14
Skal fiske i Bjerkreim i Norge Onsdag,Torsdag,Fredag her fra 1 Sep. Fisker med Blink,Spinner,Flying Condoms.
 
Så er spørgsmålet er den sorte farve den bedste det er der nogle der siger har 2 stk. 25 grams  i en rød og en sort. Ville købe et par stykker hvis jeg lige har den rigtige farve.  Kan forstå der er rigeligt vand i elven lige nu og den er nedad gående i vandstand.Wink
 
Gerne en lille kommentar angående "Flying Comdoms" hvilke skulle være gode.
 
mvh.Ole T.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 20:28
Hej Ole.
Jeg er lige kommet hjem efter en uge (uge 33), og med fluen fangede jeg tre laks. Alle på små sorte/blå fluer. Fordi jeg tror på de fluer, og fordi de sidder på mit forfang.
 
MEN MEN MEN MEN
der var en gut med som ville gi' laksen noget de ikke havde set før, så han serverede en gul/orange zonker-flue str. 4 (ca. 6 cm lang) og der knaldede en laks på straks.
 
Claes kastede med et sølvfarvet blink opstrøms til tre laks som vi andre stod og kiggede ned på, på Bjerkreim Bro, og den ene laks stak mod blinket og tog det.
 
Jeg prøvede på denne tur, som var min 3. tur dertil at analysere fangster, metoder og agn, og det viste sig at det er ligegyldigt hvad der serveres, det handler om præsentationen hver gang.
Virker det ikke hvad andre gør, så prøv noget andet.
I laksefiskeri er der ingen regler, kun undtagelser som også virker.
 
Iøvrigt vælter det op med laks i øjeblikket pga den netop overståede enorme vandføring. Og de er hug-villige.....!
 
Fisk med de blink du tror på, og kast dem gerne opstrøms (vær opmærksom på andre fiskere ved denne metode)
 
Knæk og Bræk
og hils deroppe :-)
 
/Jan
 
 
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 21:40
Hej jeg og en kammerat er lige kommet hjem derfra i torsdags vi fiskede dog kun 2 dage i denne elv. med flue vi fik 3 hver. på flue jeg fiskede med lidt større end de lokale. men fik til gengæld osse større fisk :)
 
Du burde kunne fange fisk nu efter den enorme flom der kom da vi var der inden den kom var vi nede ved fossen og kigge.
 
det er noget man ikke må gå glip af der væltede fisk op af de 2 laksetrapper jeg har aldrig set noget ligene. hvis du følger den nye laksetrappe så kommer du om til den gamle og det er noget af et syn nogle steder var de sprunget over en meter op og lå på klipperne vi reddede da en 3-4 stykker.
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 21:48
tak venner har lige fået rapport fra bil 1 som kørte derop lørdag der blev fanget 4 fisk som hvor en mand fik 3 og anden fik 1 fisk så det er jo super. Fik en laks i Bjerkreim  vinningland på 75 cm.  og 3.5 kg. meget mager fisk hale finnen manglede vifte formen
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 21:55
Citat: Ole T.

tak venner har lige fået rapport fra bil 1 som kørte derop lørdag der blev fanget 4 fisk som hvor en mand fik 3 og anden fik 1 fisk så det er jo super. Fik en laks i Bjerkreim  vinningland på 75 cm.  og 3.5 kg. meget mager fisk hale finnen manglede vifte formen
   Det var i år.2005Tongue
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 22:01
Og sidste år fik jeg en på 88 cm og 5,6 kilo ;-)
 
Vi kiggede ned i fossen i år fra den højeste klippe, og der stod flere laks skulder ved skulder som var en del større.....
 
Du får en fantastisk tur, og jeg er næsten ikke misundelig :-)
Men du holder dig fra "min laks". Når jeg ikke kunne fange den, så skal den op og foretage sit ærinde i ro og fred ;-) Jeg ved hvor den står, og jeg siger det IKKE :-)
 
 
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 22:07
så skal jrg lige vide Jan om det er i Apeland eller Vinningland jeg skal holde mig fra haha. Og klart nok så har vi øl mad med vi skal jo ikke sulte haha
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 22:12
Du fisker bare løs, der er fisk alle vegne :-)
Vi så fisk hver dag hele ugen, næsten hele tiden, så der var opgang.
Men da vi havde lav vandstand, var fiskene koncentrerede i de stille pools samt fosnakker og stryg, og det var fiskerne også. Især da rygtet om en 7kilos fra Handicap-pladsen gik langs elven, så var der fyldt op straks.
Men vi fandt andre steder som vi havde for os selv, og der var flere fisk, og mere plads at fiske på :-)
Hele det øverste stykke opstrøms Holmen Bru var stort set ubemandet hele ugen.
 
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 22:20

Vi har et par gange været opstrøms helt oppe ved søen uden at fange noget men måske i år?  og så har jeg gået fra svinget i Vinningland langs kanten nedstrøms til der kommer et stor sø lignende område før den lille fos

Til top
Per M Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per M Sørensen

Tilmeldt:: 01 Jun 2002
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per M Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 17:34

Jeg vil give Jan ret, jeg er næsten ikke misundelig :-)

Det var nogle små fine fisk som Jan fangede:-) og selv om han kun fik 3 virkede han glad...
 
Der var en rigtig rar fyr med på den samme tur som fangede 5 laks, og mistede rigtig mange fisk i løbet af ugen, de blev fanget på str. 12 dobbeltkroge og var sort og blå samt sort og rød lavet ca 5 cm lange polarrævehår og med sølv krop
 
Tag hen og se ved fossen, det er helt vildt!
 
ps. jeg ved hvor Jans laks står...
 
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 18:17
dags report fra Bjerkreims elven hold1 kørte derop i lørdag og fisker fra søndag i uge 34   der blev landet 4 fisk søndag af 2 mænd. Tirsdag fanget en 5 laks på "Flying Condoms" og en mistede en 1 meters fisk som sprang lodret op af vandet og rystede med hovedet og Wubti  fisk var tabt. Det er masser af fisk opstrøms Bjerkreim by  oppe i skov stykket før den store sø som er Zone 2
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 20:58

Glæder mig allerede til næste laksesæson :)

 
Det må være zone 3 du snakker om :)
 
 
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 21:55
ja vi fisker i Zone 3  starter helt opstrøms hvor Zone 4 er (Svelavatnet) og ikke Zone 2 som jeg fejlagtigt skrev tidliger. Nå men vi starter deroppe og går så nedstrøms gennem det lille skov stykke.  Nogle siger at 25 grams møresilda i kobber med sort ryg er gode?  jeg har en del møresilda  så der er ikke andet end at prøve med Flying Condoms og andet jern fra kassen.
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 22:20
 nå men jeg skriver tilbage efter Bjerkreims besøget nå jeg lander hjemme lørdag. Har ikke fået laks i norge siden den på min profil 75 cm. 3,5 kg. 2005  :fish:
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 22:21

hmmmmm  ingen fish smileys

Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 22:25
Bare fordi Per sagde "jeg går lige ned og fanger en laks", og så gjorde han det, så var han da flink til at lade os andre komme til fadet ;-)
Til gengæld fik jeg et fantastisk billede af fisken hvor den hænger en meter over vandet i et flot spring :-)
 
Ole, Skitt Fiske, jeg ser frem til din beretning.
 
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 06:14
Ja håber nogle har nok 100 L. sække med haha . Arbejder forresten samme sted som din bekendte  Ole Vinstrup  hyggelig fiske fætter .Cool
Til top
Ole Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole T. Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Geografisk: Øst Jyllland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 21:23
Så kom jeg hjem fra Bjerkreims elven her 4/9  vi var 8 afsted 5 fangede fisk en med 11 Laks på en uge og en med 2 på en uge samt en ål  haha . de fleste fangedse på orm og osse nogle blev taget på condom spinner. Jeg selv fik ikke noget. Startede med 1 døgn efter vi kom op til huset at falde og hakke en hul under venstre knæ. Rensede som en gal i to dage inden jeg kunne gå med såret frit under mine løse fiske bukser. Det var i Zone 3 vi fiskede i op til søen ved Zone 4. Vi valgte ikke at ville give 300 kr. for det korte stykke ved Venningland da det er bleven til Zone 3B  hvilket i nok ved i forvejen. Skønt vejr  fuld sol vand faldt nok 70 cm. I den uge hold 1 var deroppe fra lørdag til lørdag. MASSER af laks osse her til den 3/9  men vand falder stadigvæk hen gennem uge 36.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down