Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluefiskeri/Nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluefiskeri/Nybegynder
    Sendt: 07 Jun 2010 kl. 14:17
Hejsa alle fiskere :)

Jeg har fået øjnene op for flue fiskeri og skal ned og hente en stang i løbet af næste uge. men jeg er total blank på hvordan man gør. er der ikke video klip på nettet for nybegyndere eller noget? jeg har godt set der er kurser i det men det er på fyn og jeg bor i Randers. kan jeg lære det af mig selv eller hvordan? jeg vil så gerne lære det.
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 14:22
Et kursus er en god ting. Og mon ikke der er nogen i nærheden af Randers af og til?

Til at begynde med kan jeg varmt anbefale at studere legenden Lefty Kreh's instruktionsvideoer på http://fishbuzz.tv/
Til top
Kurt Kjeldsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
manden uden skæl Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2005
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér manden uden skæl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 14:33
Hej Jonas

Du kan da prøve at kontakte Grejbiksen Trige for de har jævnlig kurser og køver du stangen derude så har de ofe givet gratis kurser.

Med venlig hilsen

Kurt Kjeldsen
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 14:34
FFFD har en lokal afd. i Århus hvor der til efteråret kommer et ´´begynder´´ fluekursus, hvor alt bliver taget fra bunden, inkl kasteinstruktion. Det eneste det kræver er at du er medlem, og det koster den nette sum af 200 om året.

/Bjarne
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 14:45
Er det komplet umuligt at lære det selv? for jeg har ikke den store finans til sådanne ting og har ingen bil :P det ville være en del lettere at lære det selv hvis det var :P
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 15:04
Hej Dennis
Kan kun anbefale at Du tilmelder dig et kursus og at Du får hjælp til at købe noget grej.
Jeg bruger selv en hjemmeside en gang imellem, når der lige skal friskes op på teknikken se dette link
- se linket HER/
Mvh Flemming
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 15:08
Hej Dennis

Jo det kan man godt, men det er mange gang bedre at få hjælp.
Men kender du ikke en der fisker med flue?
Ofte er det ikke ret meget der skal til for at komme igang, jeg fik selv en bekendt til at guide mig en times tid da jeg startede for 20 år siden, dog har jeg efterfølgende taget en del kurser, og de har været alle pengene værd.
Kan for øvrigt anbefale FFFD kurserne, det er nogle rigtig dygtige indtruktører de har der.

Martin
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 15:12
PS: Du akn også låne Mel Krigers udemærkede bog ´´Fluekast´´ på biblioteket, det er en rigtig god bog at læse INDEN du begynder at svinge med flue stangen.
Og så kan du jo spørge om der er nogen herinde der har en times tid til at give dig lidt hjælp med at komme igang.

Martin
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 15:16
Nej jeg kender desværre ikke nogle der fisker ud over mig selv :)
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 15:23
youtube mens du venter :-)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2010 kl. 15:26
Hvor bor du henne af?
Hvis det er i sele Randers så er der masser af folk herinde der bor i Randers.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down