Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AEG 590, hvilket skydehoved evt hjemmebyg...

 Besvar Besvar
Forfatter
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: AEG 590, hvilket skydehoved evt hjemmebyg...
    Sendt: 09 Apr 2010 kl. 19:16
Hey

Har netop modtaget min AEG 590, yeahh impulskøbt pga de mange roser som standard 5´´er til åen og hvis jeg kommer i søen engang imellem.

MEN fisker mest på kysten med en 6´´er så der skal den også prøves. Jeg skal have bikset noget skydehoved sammen til den. Overvejer at lave et selv af en cheapo Artisan line men hvad skal det veje etc ??

Jeg tænker noget DT7 skåret ned til en 12-14 gr, hvad siger i ?

Er det noget med at man skal skære en del af snuden på sådan en DT'er for at få den til at strække ordentligt ?

Så sig blot frem :0)

MVH

Jakob
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2010 kl. 19:50
nul snude!!! og prøv så at teste stangen! !!! forstår faktisk ikke, at folk er så bange for at prøve deres egne evner! og stænger. mvh. steen.
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2010 kl. 20:37
Smæk evt en Loop opti stillwater klasse 5 på(y)
Til top
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2010 kl. 22:55
steen f. nielsen skrev: nul snude!!! og prøv så at teste stangen! !!! forstår faktisk ikke, at folk er så bange for at prøve deres egne evner! og stænger. mvh. steen.


Hvis du ikke har noget at bidrage med hvorfor springer du så ikke bare indlægget over ?

Nu har jeg tilfældigvis ikke en #5 line nu og gider ikke brænde penge forkert af med dagens linepriser.

Jakob
Til top
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2010 kl. 22:56
Christian Eriksen skrev: Smæk evt en Loop opti stillwater klasse 5 på(y)


Hey Christian

Det er en mulighed jeg vil kigge efter.

MVH

Jakob
Til top
claus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sjyden

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sjyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2010 kl. 23:54
Jakob skrev: <

Hey Christian

Det er en mulighed jeg vil kigge efter.

MVH

Jakob


hej jeg har den line til samme stang men syntes den har svært at lade stangen men har købt en rio dart line til stangen i en klasse 6 der vejer 13g hvor loop en vejer 11g de 13 gram fungere bedre for mig som rio dart vejer og rio linen skyder nemt ud.

hilsen claus
Til top
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 00:03
claus skrev: <

hej jeg har den line til samme stang men syntes den har svært at lade stangen men har købt en rio dart line til stangen i en klasse 6 der vejer 13g hvor loop en vejer 11g de 13 gram fungere bedre for mig som rio dart vejer og rio linen skyder nemt ud.

hilsen claus


Ahh ok, det peger jo også på et skydehoved i 13 gr klassen, så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg laver sådan et :0).

MVH

Jakob
Til top
Henrik Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik Jensen

Tilmeldt:: 31 Mar 2010
Geografisk: Køge
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 00:06
Hej Jacob. Du skal beholde ´´snuden´´. Det er den er overfører energien i kastet, helt ud i forfanget og min erfaring er at hvis man fjerner den, så lander hovedet som ´´en sæk kartoffeler´´. Når man nu selv skal ´´bikse´´ med skydehovedets vægt, så ville jeg måske starte med at klippe linen ned til 15 gram og arbejde mig nedad i små bidder. Min erfaring er at vægten afhænger meget af den individuelle stangmærke og ens kastestil. Håber du kunne bruge mit lille input.
Mvh. Henrik
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 07:40
Hej Jakob

Send mig en mail, så kan jeg måske hjælpe lidt!:-)

Fiskeallan@gmail.com

Mvh Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down