Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TFO TiCr #8.

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
savtak

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: KBH V
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér savtak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: TFO TiCr #8.
    Sendt: 16 Jan 2010 kl. 10:40

Hej med jer,

Jeg leder efter en ny geddestang, og valget er jo mange :).

Jeg har gået og tænkt lidt på en TiCr i en klasse 8.

Jeg har gået lidt rundt med samme stang bare i en klasse 6 på kysten og det virker som en rigtig fornuftig stang, ved dog ikke hvordan den opfører sig med de store fluer.

Men jeg ville hører om der var noget som havde lidt erfaring med stangen og de store fluer :).

Andre bud er også meget velkommen, men omkring den samme prisklasse.

På forhånd tak.


Venlig hilsen
- Rasmus
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 11:17
jeg bruger ticr x #7 til kyst og geddefiskeri. stangen er en hurgtigere model af ticr. den kan kaste de tunge fluere langt og kaster godt i modvind. en #8 ville være fin til gedde.

http://salmonfly.dk/catalog/index.php/cPath/21_41_104
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 11:25
TICR-X er en ´´shoulder-breaker´´ ! Har den og bruger den i hårdt vejr på kysten - men til gedder har jeg fundet en blødere og mere skånsom #8'er ;)

Måske TICR ´´non-X´´ er bedre egnet
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 12:21
Søren Bang Nielsen skrev: TICR-X er en ´´shoulder-breaker´´ ! Har den og bruger den i hårdt vejr på kysten - men til gedder har jeg fundet en blødere og mere skånsom #8'er ;)

Måske TICR ´´non-X´´ er bedre egnet


En shoulder breaker?
Det kommer da helt an på din kastestil og hvad klasse det er, og line osv.
Til top
Eske Braun Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Eske Avatar

Tilmeldt:: 08 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 12:45
Hej Rasmus

Jeg har begge stænger og vil helt klart anbefale x-modellen til geddefiskeri, den har lige det ekstra rygrad i forhold til ´´den sorte´´ som gør at Jeg finder den perfekt til store fluer og gedde fiskeri.

Den sorte bruger jeg på kysten når blæsten bliver for voldsom til min Ticr X #6

Skulle du komme forbi Kolding er du velkommen til at prøve dem begge...

Mvh Eske
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 12:50
I klasse 8
Til top
Lars Matthiessen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
L_Matthiessen Avatar

Tilmeldt:: 19 Jul 2001
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér L_Matthiessen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 13:36
Hej,
jeg har en #8 TiCr-X og har brugt den til gedder og bonefish med glæde. Nu har jeg dog fundet en anden (og MEGET dyrere) stang, så hvis du er interesseret har jeg en let brugt til salg

mv Lars
Til top
Rasmus Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
savtak

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: KBH V
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér savtak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2010 kl. 19:30

Hej med jer,

Hold da op en masse svar der kom, tak for det :).

Jeg har prøvet X'eren , syntes den er for hård til mig, jeg er lille af størrelse :). Ved selvf godt det kommer meget an på kastestil osv, men til ´´min stil´´ syntes jeg det bliver for voldsomt :).

Derfor gik tanken lidt på deres lidt blødere serie (TiCr). Jeg har planer om at smide en SA pike #9 for at overspænde den lidt og derved får lidt mere kræft til de store fluer?

Men bliver desværre nød til at takke nej til tilbudet om X'eren, men derimod hvis nogle har en 8'er i ´´non X´´, må de meget gerne skrive til mig :).

Tusind tak for alle jeres svar.

- Rasmus
Til top
Rasmus Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
savtak

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: KBH V
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér savtak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 18:51
op:)
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 19:09
Der er en Scott HP888 på Auktion

- se linket HER

Den står pt. til 1000kr og det er vildt billigt.

Som geddestang vil den overgå mange at de nyere stænger der er nævnt.

Stangen er let og behagelig at kaste med.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 19:12

Link til info om Scott HP888

http://fivepointfun.com/assets/projects/scott/sfr/Rods/hp/hp888-3.htm

Til top
Jim N Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
JimN Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JimN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 19:54
Hej Lars Matthiessen!

Kunne godt være intreseret i din TiCr-x #8 hvis vi kunne finde en god pris. Har godt nok en men kunne godt tænke mig en i reserve.

Du kan skrive på:
Geddejim@gmail.com

MVH
Jim
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 20:29
Hvis du er til brugt så sætter jeg to stænger til salg imorgen som kunne bruges til dette formål, det drejer sig om en G.Loomis CC GLX #8 og SAGE XI2 #8.

Du er velkommen til at kontakte mig pr. tlf eller mail hvis ovenstående skulle have interesse:

Tlf: 4089 0700
k___hansen@hotmail.com
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down