Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

knivforbud

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Søren Jessen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren Jessen

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Jessen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: knivforbud
    Sendt: 13 Jan 2010 kl. 12:13
Da det nu er kold vinter, og jagten er næsten overstået, havørredfiskeriet står lidt i stampe, var det måske på tide at lave lidt spas med politimesteren. Da vi, som så mange andre lande omkring os, har en håndfuld utilpassede individer blandt os, har man fra det offentliges side, valgt at krimminaliserer mange af os i det danske samfund. Hvem kan sige sig fri for på et eller andet tidspunkt, at have glemt kniven i bæltet, tasken, bilen, båden, campingvognen, og lige slå et smut forbi tanken, bageren, eller et kort stop for at samle en makker op på vejen. Det koster 3000 kr. Det ville være morsomt vis alle vi lovlydige borgerer gik på politistationen i uge 5 og meldte os selv for denne overtrædelse, hvad mon de ville finde på. Bare en tanke.
Knæk og bræk til alle derude for et nyt år derude med kniven.
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 12:17
Jeg agter at kriminalisere mig selv allerede på fredag da jeg medbringer kniv i offentlig transportmiddel og igen søndag når jeg er færdig på sundet... hører i ikke mere fra mig er jeg sikkert buret inde :-)
Kæft jeg fatter ikke ret meget af den danske lovgivning på netop det her punkt...
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 13:07
søren m jessen skrev: ... Det ville være morsomt vis alle vi lovlydige borgerer gik på politistationen i uge 5 og meldte os selv for denne overtrædelse, hvad mon de ville finde på.


Jeg tror nu, at politiet enten ikke ville modtage anmeldelsen efterfulgt af en reprimande om ikke at spilde politiet tid eller at man ville slippe med en advarsel... jeg tror ikke, at man ville få en bøde, da politiet som sådan ikke har noget bevis for lovovertrædelsen - medmindre man da ligefrem tager bevismaterialet, altså kniven med på stationen. ;-)
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 13:13
Ja uha tænk sig.... jeg er både lystfisker og campingvognejer. Tænk sig hvor farlig en person jeg er, når jeg kører ud i sommerlandet, med hele familien pakket til ferie. vi har derfor medbragt 5 benzindunke i bilen a 25 l for at undgå at blive anholdte og smidt i fængslet i en uge. Jeg tør jo ikke køre ind på en tankstation undervejs, da fiskegrejet er udstyret med farlig mordvåben og desuden kan vi starte en hel bandekrig, med det der findes i campingvognens bestikskuffe;-)

Hermed en opfordring til politiet. Stop alle campingvogne på rastepladser og tankstationer, da i vil kunne fange mange farlige forbrydere. Vi skal jo køre direkte hjemmefra og til bestemmelsesstedet, når der medbringes en brødkniv i køretøjet;-)

Vh Jesper
Til top
Per Nissen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
itnisse Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2007
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér itnisse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 13:44
Det er så nemt at lave ´´firkantet´´ lovgivning. Så kan man se om der er noget der stikker uden for.
Næh. Vi skal bare have en chauffør ligesom Bent Betjent og så true dem lidt, så sker der ikke mere ved det.

Desværre.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 13:51
Hej Steen
En tilståelse er et bevis i sig selv, jeg tror politiet ville tænke at vi var godt dumme, for derefter udskrive en bøde, og skraldgrine når du går ud ad døren med girokortet.
Michael
Til top
Helge Kierkegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Helge47

Tilmeldt:: 09 Mar 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Helge47 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 14:30
Til Jesper:

Du må højst køre med 25 liter benzin i bagagerummet, forudsat benzinen er i godkendt beholder.

Køb en dieselbil. Du må have 75 liter diesel i bagagerummet, stadig i godkendt beholder.

Reglerne står i Justitysministeriets bekendtgørelse nr. 617 af 26. juni 2009 om vejtransport af farligt gods og i 2009-udgaven af ADR-konventionen.

mvh
Helge
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 15:44
Den er lidt svær at forstå den lov, men ikke til at forholde sig til. Knive hører under ingen omstændigheder til i nattelivet, og jeg tror simpelthen ikke på at de danske betjente ikke har så meget conduite at hvis du/jeg/vi bliver stoppet i fuld fiskemundering, med en kniv, at de ikke kanse og forstå, man ikke er på vej til et disko - dasko besøg for at drikke hjernen ud og derefter slås med kniv.
Per H
Til top
jørgen nevermann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nevermann

Tilmeldt:: 05 Sep 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nevermann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 16:30
Ja - man kan hurtig komme galt afsted. Jeg tænker på om også FLINTEKNIVE - eller dito skaller af flint er omfattet af den nye lov? eller er der noget de har overset!, for de er godt nok skarpe hvis man har ond hensigt, og det er vel dem man vil straffe - altså dem med OND hensigt - 1/100000 af vore medmennesker er vel størrelsen der måske har ond hensigt, og så er det jo helt fint at livet for 99999 bliver vanskeligt, og så rammer man ikke alligevel den ENE det handler om - sådan.
Til top
Lars Vasegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars_O

Tilmeldt:: 31 Okt 2009
Geografisk: København og Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars_O Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 16:39
I stedet for at lade vreden gå ud over politiet burde man måske gå lidt mere i rette med dem, der har fremsat loven - nemlig vores regering med Brian Mikkelsen i spidsen...

Jeg er også ret sikker på, at de fleste betjente nok skal udvise konduite og lade lystfiskeren have sin kniv i fred.

Det er desværre problemet, når man vil lave symbollovgivning og ikke hører de juridiske eksperter, inden man fremsætter et lovforslag. Men den borgerlige regering hælder jo åbenbart mest til ´´retsfølelsen´´ fremfor saglighed, når de skal lovgive.

Så - stem på nogle andre næste gang :-) Det giver også en mere fiskevenlig miljøpolitik.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 16:55
Hej Helge'
Overdrivelse fremmer forståelsen;-)(y)
Jeg sætter tingene på spidsen. Hvis man nu har en benzinsluger og bor i Skagen og skal til falster, ja så bliver man nødt til at bryde reglen med mængde benzin. Alternativ kunne være at, bestik og køkkenknive når man kommer frem.

Latterlig lovsjusk
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 17:03
jørgen nevermann skrev: Ja - man kan hurtig komme galt afsted. Jeg tænker på om også FLINTEKNIVE - eller dito skaller af flint er omfattet af den nye lov? eller er der noget de har overset!, for de er godt nok skarpe


Jeg tror ikke du skal være bange for at flinteknive bliver populære i rockerkredse og lignende ;-)

Mvh.
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 17:09
N. Berthelsen skrev: For at være hel sikker har jeg altid 2 knive med med en klinge på 18cm og en på 12cm.
De er så gode til skære sig fri af garn, hvis man skulle være så (u)heldig at møde et.

:-)N


De er da ikke ulovlige hvis du er på fisketur.

/Michael
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 17:40
De er ikke ulovlige hvis du kører en lige vej frem og tilbage. Men det kunne jo være at du ville tanke benzin eller handle lidt undervejs og HOVSA! - så er de ulovlige. Uanset om du har dem på dig eller efterlader dem i bilen når du betaler.

Mvh. Peter
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 19:15
Hvis du skal tanke benzin på vej til eller fiskepladsen, skal kniven blive i bilen. Ingen ulovlighed her.

/Michael
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 19:57
Michael Jørgensen skrev: Hvis du skal tanke benzin på vej til eller fiskepladsen, skal kniven blive i bilen. Ingen ulovlighed her.

/Michael...


Forkert Michael - bilen betragtes som offentlig sted - det er specielt nævnt i loven - så jo - det er ulovligt !
mvh
Heinz
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 20:03
I tror det ikke........
Men rent faktisk fungerer lovlige knive med et ulåseligt blad på max. 7 cm. fortrindeligt - det kan skære garn, ja sågar tovværk - det kan skære alt fra rullepølse - til at forlægge et stykke nyskudt råvildt. De kan også rense en fisk - omend de ikke egner sig til fillettering af samme - men det kan jo godt vente til man kommer hjem.
Så dum lov eller ej - også her medvirker en rimelig pragmatisk og positiv indstilling til tingene voldsomt fremmende.
mvh
Heinz;-)
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 20:10
Naturligvis må man godt holde ind og tanke på vej til eller fra fisketuren, hvordan skal man dog ellers kunne komme videre ? Og lad os så slå fast en gang for alle, de forskellige politikredse er ikke enige, ej heller justitsminister, eller for den sags skyld rigsadvokaten, de kan nemlig ikke selv finde ud af at efterleve loven ! ;-)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 20:14
Beklager Lars - det er spec. nævnt i lovens fortolkning - bilen betragtes som et offentlig sted - uanset at du og jeg kan se det er gallimatias - og at mangen en betjent naturligvis ville lade fornuften råde, men ulovligt er det iflg. tolknings-teksten som politiet havde på deres hjemmeside på et tidspunkt !
mvh
Heinz
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 20:40
Der er tale om et tvunget ærinde, og ikke et svinkeærinde, hvor der lige skal handles lidt medister osv., her i ligger forskellen !!
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 20:44
Lars B. skrev: Der er tale om et tvunget ærinde, og ikke et svinkeærinde, hvor der lige skal handles lidt medister osv., her i ligger forskellen !! ...


Prøv - vi skal nok besøge dig i Horsens - og tage lidt gode bøger med !!!
mvh
Heinz:-)
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 20:47
Hmm, er sgu ikke det mindste bekymret, handler i øvrigt ind (svinkeærinder !) både før og efter fisketuren, hvis det passer mig, sorry !! ;-)
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 23:06
Heinz Gerhard skrev: I tror det ikke........
Men rent faktisk fungerer lovlige knive med et ulåseligt blad på max. 7 cm. fortrindeligt...


Ha, en syv centimeter foldekniv er squ et komplet ubrugeligt stykke legetøj, hvis man hurtig og effektivt skal aflive og rense en 10-20 kilos torsk...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 23:18
Jeg holder mig helst på afstand af ældre damer med strikketøj... eller hårnåle... uha da da...
Til top
per larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ph.larsen

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 105
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ph.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 23:55
Hej Heinz

Da du jo altid sætter dig godt ind i tingene kunne du måske
hjælpe med et spørgsmål.
Da det er længe siden jeg har været på restaurant som jo
er et offentlig rum,samt endog en del af nattelivet,ville jeg
gerne høre om man stadig får udleveret kniv og gaffel eller,
man nu skal spise med fingrene.
:-)
mvh per
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 00:04
Læste om en der havde købt en køkkenkniv i et supermarked og ringede til politiet og spurgte om hvordan han skulle forholde sig når han skulle køre hjem med den i bilen, det kunne de så vidt jeg husker ikke rigtig svare på hvis ikke den var emballeret.


:-)
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 02:50
Nu vi er ved de forbandet knive :-((y)

Jeg har en Finsk foldekniv i handskerummet den er vel 10 cm lang-

så har jeg to hobby knive i min værkstøjskuffert i begagerummet- hvor der også ligger en afesoleringskniv af Beta slaksen -på omkring de de 12 cm- :-(

jeg har flere gange tænkt på at jeg skal ha de her satans knive ud af bilen- men der er jo bare det at jeg bruger dem -

i øjeblikke kører jeg rundt med min motorsav ;-)(y) den var nok noget letter at bruge istedet for at file med disse knive......

sidste sommer kørte jeg rundt med en dobbelægget bajonetkniv som jeg skulle aflevere på våbendepotet -
j
eg er begyndt at se den er raveruskende gal - jeg skal ha de hersens helvedsværktøj ud af blikdåsen- :-)(y)

men hvad skal jeg så anvende istedet for ? - for nu er jeg en gammel simmi Proof håndværker der er vant til at bruge kniv -

utroligt at der er nogen der ikke kan enes om knivene -så vi andre kan ha vores egen i fred .......................

ufatteligt - men en steen ku måske være løsningen den er da nemmer at smadre knolden på fisken med.....

jeg er bare tosset over at skal undvære mine kniven :-(

Pastoren uden lommekniv :-)(y)

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 06:48
Hej
Jeg har taget min elskede lille Gerber m. 6,75 cm blad (låsbar), og skilt den ad for, at fjerne låsefunktionen. Det var nemt, at file en lille smule på hakket så den godt nok går i et hak ved åbning, men kan lukkes uden tryk på løsneren. Så er den lovlig.
Den der med bestikskuffen og brødknive er god nok. Har for noget tid siden ringet til Dansk Camping Union og de har selv undersøgt om vi campister bryder loven ved, at køre ind og tanke benzin......og det gør vi.:-(
Det er heller ikke lovligt på vej til fisketur, at købe et fiskekort hvis filletkniven befinder sig i bagagerummet. Det til trods for, at det er ulovligt, at fiske uden. Har spurgt Randers politi.

Mvh Jesper
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 06:50
:-):-)Buret inde, så slemt håber jeg da ikke det går. Men du er ikke den eneste der ikke fatter den danske lovgivning.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 08:08
Hej Per
Det er ikke omfattet af våbenloven - men der imod af din opførsel og påklædning. Kommer du i lændeklæde og ansigtsbemaling får du IKKE udleveret bestik - da man forventer du spiser med forlufferne :-)
Bon appetit
H.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 08:11
Niels Riis Ebbesen skrev: <

Ha, en syv centimeter foldekniv er squ et komplet ubrugeligt stykke legetøj, hvis man hurtig og effektivt skal aflive og rense en 10-20 kilos torsk...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen...


Det står du hverken og gør ved kysten eller ved åen - men enten i den turbåd eller egen båd du er ude og fiske med - så mon ikke skipper kan hjælpe - han må ha' en kniv ombord og tro mig - han har flere !
:-) H.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 08:41
Når man tolker disse indgreb fra det Dybe-Øje (POLITIET) -set lidt ovenfra- :-)(y)
Er budskabet 0 tolorance- hammern falder mettevons :-)(y)

Det har jeg det helt fint med:
Når de hersens der slæber rundt på disse forlænget tænder for at hakke i kødet på dem de tror de ikke kan li ;-)(y) -
IKKE VIL HØRER.................

at vi andre så ryger med i møllen -må vi jo affinde os med- det ku så værer at vi finder en alternativ løsning......
jeg tænker på der er jo kommet de her rotor knive- med en skive der kører rundt- eller måske en af de nye små motordrevet sakse - de holder da målet..........;-)(y)

jeg tror jeg smutter nu -...........
uden kniv !

Pastoren:-)(y)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 09:11
Lars Vasegaard skrev: I stedet for at lade vreden gå ud over politiet burde man måske gå lidt mere i rette med dem, der har fremsat loven - nemlig vores regering med Brian Mikkelsen i spidsen...



Tja, man kunne jo også gå et led længere tilbage og lade sin vrede gå ud over de idioter, der i første omgang har muliggjort sådan noget makværk - nemlig de hjernedøde klaphatte, der render rundt med kniv i såvel natteliv som andre offentlige rum for at ´´forsvare sig selv´´ - eller måske helt tilbage til de forældre, der har svigtet i deres opdragelse og ikke trådt i karakter noget før.

Og sådan kan man jo blive ved indtil man finder en syndebuk, der passer med ens egen dagsorden.........
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 09:25
Jamen - lovgiverne har lavet noget makværk - ingen tvivl om det. Den er nok lavet i en overordnet god mening, men når end ikke politiet kan hitte ud af hvad der er op og ned - så er det jo helt galt.

Men lur mig, om ikke politiet er blevet endog grundigt spurgt til råds inden loven blev udformet - og man kan undre sig over resultatet. Hvis politiet først har optaget rapport og indbragt sagen - så SKAL de dømmende myndigheder dømme efter lovens bogstav, og det har man gjort. Nu er det meste senere blevet stillet i bero - så man må håbe der kommer nogle klare regler.

Når så alt brokket og frustrationerne er fyret af - så er der voldsomt meget færre knive derude i gaderne - og selv visitationer på sære tidspunkter i områder hvor man før fandt masser af våben - giver et yderst magert resultat.

Jeg er personligt stor ynder af håndlavede brugsknive - og har en halv snes stykker til forskellige ting. Jagt, fiskeri og bare ren fornøjelse ved at have et lækkert stykke værktøj ved hånden i skoven eller hvor man nu færdes derude. Den gl. Bowie-kniv fra drengeårene - et voldsomt stykke - ligger også derhjemme endnu - men båret ude bliver de sjældent - og det er jeg da ked af. Men hvis dèt er prisen for nogle færre knive imellem halvhjerner og voldsidioter - ja, så må jeg leve med det. Jeg har desuden et par lovlige knive - de klarer ærterne i store træk - indtil verden bliver en anden - om det nogensinde sker?

mvh
Heinz

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 10:13
Knivloven er en gang makværk fra A til Z, 99,9% af dem som loven rammer tilhører slet ikke målgruppen for loven, og den svarer jo til, at man lavede en lov med et total forbud mod lastbiler, for at komme højresvingsulykker til livs.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 11:14
At visitationerne giver færre kvive beviser kun at de slemme drenge er blevet bedre til at smutte uden om. Og de værste har alligevel opgraderet til pistoler.

Mvh. Peter
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 11:15
Jeg har netop haft kontakt med Sydøstjyllands politi!

Når jeg i morgen rejser til Helsingør medbringende min fiske kniv, må denne ikke ligge og flyde i fisketasken, men den må godt være med i min kuffert.

I det øjeblik, jeg på vejen, går til bageren for at proviantere Kan jeg lige så godt melde mig selv på nærmeste politistation. Det er kriminelt. Også selvom kniven ligger i den øvrige bagage :-)

Ser frem til at blive meldt ind i Brianklubben i horsens statsfængsel (y)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 11:24
Peter Larsen skrev: At visitationerne giver færre kvive beviser kun at de slemme drenge er blevet bedre til at smutte uden om. Og de værste har alligevel opgraderet til pistoler.
Mvh. Peter...


Nå nej Peter - det er squ da logik for burhøns, så da politiet visiterede efter knive - glemte de at se efter pistolerne...... dumt af mig undskyld ......?
Heinz;-)
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 12:32
Jeg siger ikke at politiet ikke ser efter pistoler. Jeg siger at de kriminelle har lært at skjule tingene eller undgå / omgå visitationerne.

Mvh. Peter
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 12:49
Peter Larsen skrev: Jeg siger ikke at politiet ikke ser efter pistoler. Jeg siger at de kriminelle har lært at skjule tingene eller undgå / omgå visitationerne.

Mvh. Peter...


Peter -
der er squ da ikke mange, der forventer at politiet skal stoppe tunge kriminelle ved disse aktioner - det er på helt andre fronter de slag skal føres !

Det er imod alle de der ´´hovsa-knivestikkerier´´ der opstår, når unge drikker hjernen ud og i en brandert trækker en kniv der ligger i lommen - og dræber eller i bedste fald lemlæster hinanden.

Når kniven ikke er med i lommen - kan den jo ikke trækkes og det er netop her der beviseligt er sket en betydelig nedgang i tingene - mao - det HAR hjulpet - på trods af vi alle er meget enige om at loven er noget juks for os andre !

H.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 15:08
Har nu gransket lidt i sagen, og det ser ud til, at det er næsten problemfrit, at være bosiddende på Fyn, her må jeg foretage svinkeærinder, som det passer mig, både før og efter fisketuren !!
Her er svar på 5 forskellige scenarier... ;-)

- se linket HER
Til top
Per Nissen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
itnisse Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2007
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér itnisse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 16:22
Problemet er nok at det er en ´´grumset´´ lovgivning som end ikke politiet kan finde ud af. Når der på det samme spørgsmål kan give forskellige svar af forskellige politikredse, er der virkeligt et problem. På Fyn oplever vi det nu ikke problemfrit, med mindre man er tidligere folketingsmedlem.
:-(:-(:-(
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 21:30
Heinz Gerhard skrev: Når kniven ikke er med i lommen - kan den jo ikke trækkes og det er netop her der beviseligt er sket en betydelig nedgang i tingene - mao - det HAR hjulpet - på trods af vi alle er meget enige om at loven er noget juks for os andre !


Så kunne man jo sagten nøjes med en knivlov, som alene forbyder folk at bære knive når de frekventere steder, hvor der udskænkes alkoholiske drikke, for hvis folk ikke må have kniv på sig, når de går på værtshus eller diskotek, så er der heller ikke en kniv som de kan trække frem, når de har drukket sig dumme i hovedet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 22:20
Jan Persson skrev: <

Tja, man kunne jo også gå et led længere tilbage og lade sin vrede gå ud over de idioter, der i første omgang har muliggjort sådan noget makværk - nemlig de hjernedøde klaphatte, der render rundt med kniv i såvel natteliv som andre offentlige rum for at ´´forsvare sig selv´´ - eller måske helt tilbage til de forældre, der har svigtet i deres opdragelse og ikke trådt i karakter noget før.

Og sådan kan man jo blive ved indtil man finder en syndebuk, der passer med ens egen dagsorden.........
...


Fuldstændig enig (y)

Mvh
Jim.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 22:54
Niels Riis Ebbesen skrev: <

Så kunne man jo sagten nøjes med en knivlov, som alene forbyder folk at bære knive når de frekventere steder, hvor der udskænkes alkoholiske drikke, for hvis folk ikke må have kniv på sig, når de går på værtshus eller diskotek, så er der heller ikke en kniv som de kan trække frem, når de har drukket sig dumme i hovedet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen...


Nej Niels - for nu er det jo sådan, at der drikkes jo andre steder end på værthuse og diskoteker, så dit forslag ville f.eks. ikke forhindre knivstikkeri på vej til- eller måske mere aktuelt - fra private fester og lign. ?

Så der skal nok fintænkes en god del mere over,hvordan den reviderede lov bør udformes - så det ikke ender i endnu flere tåbeligheder !

mvh
Heinz
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 23:26
Heinz Gerhard skrev: Nej Niels - for nu er det jo sådan, at der drikkes jo andre steder end på værthuse og diskoteker, så dit forslag ville f.eks. ikke forhindre knivstikkeri på vej til- eller måske mere aktuelt - fra private fester og lign. ?


Du er for langt ude, nogle unge lystfiskere eller spejdere på en weekendtur, kan også drikke sig fulde, og et skænderi kan udvikle sig til tumult.

Og ved en privat fest, der kan det lige så godt være en køkkenkniv som bliver taget i anvendelse, og der kan også begås farlig vold med andre former for stik og slag redskaber, som slet ikke er omfattet af kniv- og våbenloven.

Det vil være meget mere rimeligt med en drastisk skærpelse af straffen for at begå vold, det er nemlig ofte sådan, at dem der anvender knive i et slagsmål, de har allerede flere voldssager med tiltalefrafald og betingede domme bag sig, hvis disse voldsmænd allerede første gang var røget ind i 6-8 år for vold, så var der en større chance for, at de ikke bare forsatte med volden, og hvis de gjorde, så skulle den allerede anden gang medføre en straf 12-14 års fængsel.

Se det ville være et signal, som er forståeligt, og som udelukkende er rettet imod dem der udgør problemet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jørgen nevermann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nevermann

Tilmeldt:: 05 Sep 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nevermann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 23:39
Det er jo et teama der aldrig ender - Hvad kan der gøres for at undgå ulykker af hvad art nævnes kan!!! - men det er vel sådan, at ingen kniv eller andet redskab er farligt som sådan, men alene hånden der føre den, eller viljen/hensigten til at bruge!
Man kan jo ellers frygte at lovgiverne, for at undgå voldtægt kunne finde på at forbyde ´´medlem´´ - som er til glæde og gavn for manden og kvinden, og kun viljen til misbrug der bliver til voldtægt. Det samme burde være gældende i al lovgivning = viljen til brug/misbrug, og ikke et stykke ´´værktøj´´.
Til top
Patrick H Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kyllingdelux Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kyllingdelux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 08:36
Ha!! de skal først fange mig ;-)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 08:37
jørgen nevermann skrev: Det samme burde være gældende i al lovgivning = viljen til brug/misbrug, og ikke et stykke ´´værktøj´´.

'

Hej Jørgen,

Det er præcis den samme argumentation som den amerikanske våbenlobby bruger for at fastholde retten til skydevåben i private hjem ;-)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2010 kl. 09:00
Niels Riis Ebbesen skrev: <

Du er for langt ude, nogle unge lystfiskere eller spejdere på en weekendtur, kan også drikke sig fulde, og et skænderi kan udvikle sig til tumult.

Og ved en privat fest, der kan det lige så godt være en køkkenkniv som bliver taget i anvendelse, og der kan også begås farlig vold med andre former for stik og slag redskaber, som slet ikke er omfattet af kniv- og våbenloven.

Det vil være meget mere rimeligt med en drastisk skærpelse af straffen for at begå vold, det er nemlig ofte sådan, at dem der anvender knive i et slagsmål, de har allerede flere voldssager med tiltalefrafald og betingede domme bag sig, hvis disse voldsmænd allerede første gang var røget ind i 6-8 år for vold, så var der en større chance for, at de ikke bare forsatte med volden, og hvis de gjorde, så skulle den allerede anden gang medføre en straf 12-14 års fængsel.

Se det ville være et signal, som er forståeligt, og som udelukkende er rettet imod dem der udgør problemet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen...


Jeg ved nu ikke hvem der er længst ude - Niels ?

Det er jo ikke i fiskecamps eller på campingpladser man har set problemet. Ej heller har problemet omhandlet køkkenknive i nævneværdig grad.

Sidst men ikke mindst - kan Du bande på, at kreative stik- og slagvåben er omhandlet af våbenloven - og du ender durk i kachotten hvis du har en skruetrækker, en hammer, en totenslager eller andre kreative ting i inderlommen og bliver taget i en visitation!

Men hvis du ikke vil forholde dig til fakta - så kommer vi jo ikke videre. Tag nu og kig på hvor problemerne har været. Det er overvejende i nattetimerne, hvor unge mennesker skal stille såret mandighed og tåbelige æresbegreber på spidsen, og fordi de pga indtagelse af alkohol og det der er værre - har sat de naturlige bremser ud af kraft, som de fleste i ædrue/normal tilstand har - og så sker disse tåbelige knivstikkerier.

Du kan remse 117 andre sjove scenarier op hvor det ikke hjælper med et knivforbud, men uanset din kreativitet i så henseende, så ER der færre knive i lommerne efter denne lov er indført. Og vi kan altså heller ikke få det faktum til at forsvinde - at knivstikkerier dermed ER aftaget voldsomt !

Der er iøvrigt ikke megen tilslutning til de sidste forslag du kommer med - og nogle af dine postulater om at det er kendte kriminelle der stikker med knive - holde jo ikke - så hvad så med resten Niels?

Dine fleste af dine forslag er hovsa-løsninger - og dem syntes de fleste af os vist allerede er så rigeligt afprøvet i denne tovlige lov !

mvh
Heinz

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down