Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kina

 Besvar Besvar
Forfatter
staffan svendesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
staff

Tilmeldt:: 26 Aug 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér staff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kina
    Sendt: 10 Jan 2010 kl. 17:20
Hej alle

Står over for en tur til kina denne sommer, sammen med damen.. Det er en tur hvor vi indtil videre kun har bestilt biletterne til beijing, resten af turen planlægges først senere. Ville høre om der var nogen der har prøvet en eller anden fed form for fiskeri i kina, Alt har interesse. på forhånd tak
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 18:11
Ja, de har restauranter hvor der er nogle store pools hvor du så selv fanger den fisk du skal spise, nærmest siddende ved det bord hvor du skal spise den. Har ikke prøvet det, men det ser morsomt ud, der ligger mange af dem når man kører til muren udenfor Beijing!
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 18:17
hehe, sådan en restaurant skal vi sgu da ha i Danmark...(y)
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 18:42
Hej Igen
Jeg læste, inden jeg sidst var i kina, lidt om noget flue fiskeri i nogle floder ikke langt fra shanghai, men det var ikke meget der var blevet fanget og der var diskussion om hvad det var der var blevet fanget(de endte vist med at mene det var en flod sild af en art). Jeg kan ikke finde et link til hvor jeg fandt det, men kan sige at det var i min søgen efter grejbutikker i shanghai at jeg fandt det. Ellers tror jeg du skal syd/vest på hvis du skal finde noget ordentligt. Ellers er P&T fiskeri vist ret brugt, med meget lange teleskop stænger uden hjul, noget mede agtig som jeg ikke ved hvad man kalder.

Til top
Allan Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Allan H

Tilmeldt:: 16 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 20:00
Hej Fredrik fandt du så en grej butik i shanghai?

Er ofte i Shanghai, Hangzhou,Guangzhou,Ningbo,Hong Kong & Shenzhen men har endnu ikke set en grej butik.
Til top
peter jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pja

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pja Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 20:43
hej Staffan
der er en lille shop i Silk market i beijing, der er dog ikke det store udvalg, så den først da jeg var der i november
held og lykke med turen
mhv
Til top
staffan svendesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
staff

Tilmeldt:: 26 Aug 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér staff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 21:50
Tak for svarene
Har ikke de store forventninger til lystiskeri i Kina, da man aldrig rigtig har hørt om det før. virker ikke til at de store eventyr at byde på mht lystfiskeri. Men det skal helt sikkert prøves, hvis der er noget..
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 23:11
Blev nysgerrig, men fandt ikke det store. Et forum indlæg og nogle billeder fra en pioner:

- se linket HER
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2010 kl. 23:36
Ni hao Allan
Ja, ligesom man i det hele taget gør det i kina så fandt jeg en hel gade med grejbutikker der lå klods op ad hinanden. Ikke så spændende for vores hjemlige typer af fiskeri, ihvertfald ikke det jeg dyrker, men der var da noget at se på! Og nogle ting kan findes rigtigt billigt, f.eks tog jeg nogle æsker med hjem hvor der sidder flere skiver med skum som funger godt til monterede gennemløbere med slagline eller fluer monteret på monofil til bombarda, til den nette sum af 2 kr. stykket:-) Ja og mener jeg gav 7-8 kr. for en fin peang. ryobi zauber fandt jeg til 400 kr, så der er noget, men der skal ledes. Jeg kan godt finde en adresse frem tror jeg, men kun hvis du skal bruge den.

mvh Frederik
Til top
Hans Henrik Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hhp36

Tilmeldt:: 28 Dec 2005
Geografisk: kalundborg
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hhp36 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 06:11
Hej Allan

Jeg var forbi en fiskeforretning på Shenzen togstation.

Den lå nedeunder jorden i en af gangene rundt til de forskellige tog.

Den var ikke kæmpestor og udvalget var ikke imponerende, men der var både multihjul og fastspolehjul + diverse liner og endegrej. Jeg mener ikke, at der var ret meget fluegrej.

Det er efterhånden 2/3 år siden, så der kan være sket meget.

Mvh

Hans Henrik
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 10:21
Hej Staffan
Jeg har arbejdet i kina mange år og har aldrig mødt en lystfisker, det skyldes nok at de fleste floder ikke lige indbyder til lystfiskeri, de er meget forurenede.
På kysten er der nok nogle muligheder men det er sparsomt med informationer samt transport muligheder.
Hvis du har tid i overskud er Mongoliet nok et godt valg, samtidig er priserne for at flyve fra Beijing til Ulaan Bator
rimelige, eller tag toget fra Beijing til Ulaan Bator (trans siberiske).
Endelig er der øen Hainan som er kinesernes malorca, den ligger tæt ved Vietnam, og her er der måske nogle muligheder.
Michael
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 12:12
Hov ja, til Michaels indlæg kan jeg tilføje at der på Hainan findes mange big-game muligheder til ret så rimelige priser. Jeg har haft kigget lidt på priser for at flyve til Hainan fra mainland kina og det kan gøres meget billigt og luksushoteller er også virkelig billigt på øen som også kaldes kina´s hawaii:-) Men det er ikke ligefrem nær Beijing.

- se linket HER
Til top
staffan svendesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
staff

Tilmeldt:: 26 Aug 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér staff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2010 kl. 22:47
Tusind tak for svarene til alle !!! Det skal helt sikkert undersøges nærmere :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down