Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

et begynder-fluesæt??

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: et begynder-fluesæt??
    Sendt: 06 Jan 2010 kl. 21:10
hej alle.

Jeg overvejer at prøve noget fluefiskeri her til sommer. med hensigt på å fiskeri og meget let kyst (måske) nogle der kender et ok/godt begyndersæt til rimelige priser?? finanskrisen kraser jo;-)

på forhånd mange tak, og knæk og bræk derude

chris.
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 21:17
hej chris jeg ligger inde med et rigtig godt begyndersæt til en god pris hvis det er.


mvh henrik
Til top
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 21:49
jamen mit budget ligger ikke for højt:-) har lige modtaget årets NRGI regning :-( back to bottum, så et budget på ca 600 max. det er tiltænkt som supplering til mit spinnegrej, som bliver let ensformet så skal bare have en jeg lige kan finde frem og fange bæk og Hø i åen.

Henrik: det lyder spændende hvad byder dit sæt på ? :-)

ved intet om længde/fod og line m.m.
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 21:56
hej kan ikke lige huske navnet men det er en ron thomson på 10 fod kl 7 og hjulet er et abu med baking og line.
men send mig lige en mail så sender jeg lige nogle billeder,

det er et sæt jeg startede med og jeg syntes det er et rigtig godt begynder sæt.

prisen snakker vi om men den bryder ikke dit budget

mvh henrik
Til top
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 22:05
mail = criller11@hotmail.com :-)

men ja send lige nogle billeder så kigger jeg lige på fætteren, hvor gammelt er det?

Spørgsmål. hvad er endhåndet og to håndet + bagline forfang osv. tror jeg skal have med flydeline eller hvordan når man fisker med tør fluer?
Til top
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 22:23
Daniel:
jeg tror jeg leder efter en let 6/7 kl stang. den skal primær bruges i lille å, simested å samt guden å. men tror altså godt den kan fiskes til begge arter f.eks. simested å godt med bækøørred,steelhead, og haværred så hvorfor ikke. ? :-) her i sommer kunne jeg se masser af bækørreder komme op efter majfluer:-)

Spørgsmål: hvad har farve og sige.

er dette ikke et godt tilbud altså den i kl 6/7??

- se linket HER
Til top
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 22:55
tak for din fine besked:-)

har selv overvejet at tage et smut til issefjorden her til foråret:-)

ang dit link: alt for dyrt til det behøv jeg har med den. den er kun tiltænkt lidt afveksling imellem spinnefiskeriet, så skal bare have en der ikke knækker og hvad skal jeg gå efter med line?
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 23:07
sætte er med wf line også er der polyleader med til åen
Til top
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 23:22
Henrik: jamen du sender bare lige nogle billeder når du får tid, så kigger jeg på det:-) mange tak for´d

Chris
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 23:43
Hej Christian.

Jeg så godt du havde et budget på 600,- men synes du skal se efter Loop grej, ved de har sæt i #5 og #7...til 1595 pt, men nu er det jo udsalgs periode, så mon det ikke kommer lidt længere ned;-)

- se linket HER

Det overstående link, kan bruges til at se lidt om det...

Nikolaj
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Orla Bertram-Nielsen

Tilmeldt:: 03 Feb 2006
Geografisk: Vesthimmerland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Orla Bertram-Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2010 kl. 07:43
Hej Christian!
Håber vi ses ved Simested Å igen til foråret. Jeg giver dig gerne en lektion i fluekast.
Ang. køb af grej vil jeg henlede din opmærksomhed på, at februar-nummeret af Sportsfiskeren plejer at bugne med annoncer for udsalgsgrej i god kvalitet til lave priser. I dit tilfælde ville jeg gå efter en forholdsvis lang stang på ca. 10 fod.
Knæk & Bræk!
Orla Bertram-Nielsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down