Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ål 200 meter!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ål 200 meter!
    Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:03
Hmmm..

Hvordan er det lige med reglerne omkring salg af fisk fra en P-plads?

På en fisketur i dag var der flere ´´ål 200 meter´´ skilte og der sad en fiskesælger på en P-plads nogle hundrede meter derfra.

Skilte med Røget ål, ´´laks´´ osv. langs vejen og en skummel person i en bil med nogle kasser fisk...

Hvor er smilien :-)

Er det overhovedet lovligt at sælge fisk fra bagsædet af en bil, eller er det skumle garnfiskere ?

N.B. husk at påvirke julefrokosten på din arbejdsplads, ingen ÅL, laks, hummer, jomfruhummer eller torsk!
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:08
hvorfor ikke hummer og jofruhummer dem er der masser af
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:15
rasmushansen.com skrev: Hmmm..

Hvordan er det lige med reglerne omkring salg af fisk fra en P-plads?

På en fisketur i dag var der flere ´´ål 200 meter´´ skilte og der sad en fiskesælger på en P-plads nogle hundrede meter derfra.

Skilte med Røget ål, ´´laks´´ osv. langs vejen og en skummel person i en bil med nogle kasser fisk...

Hvor er smilien :-)

Er det overhovedet lovligt at sælge fisk fra bagsædet af en bil, eller er det skumle garnfiskere ?

N.B. husk at påvirke julefrokosten på din arbejdsplads, ingen ÅL, laks, hummer, jomfruhummer eller torsk!...



Og ingen Bacon, leverpostej, flæskesteg eller andre svineprodukter, de lider i staldene...gnaver i hinanden, har sår og bylder + de er fyldt med antibiotika......

Ja og så er der røræggen, husk nu og spørg om den er fritgående økologiks....de stakkels bur fugle har det jo ikke godt.

Og lad nu være med at drikke alkohol, det skader dine organer, heller ikke sikker vinen er produceret bæredygtigt


Og sådan kan vi vist blive ved.........

CMON...

CM,

Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:17
(y)(y)(y)(y) sådan
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:20
michael hansen skrev: jofruhummer dem er der masser af


Der menes selvfølgelig trawlfanget jomfruhummer ----> trawlfiskeri efter jomfruhummer er den største trussel mod bl.a. torskebestanden i de danske farvande - der dræbes ufattelige mængder torsk samt gyde/opvækstpladserne ødelægges.



Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:26
steen kehler skrev: <

Der menes selvfølgelig trawlfanget jomfruhummer ----> trawlfiskeri efter jomfruhummer er den største trussel mod bl.a. torskebestanden i de danske farvande - der dræbes ufattelige mængder torsk samt gyde/opvækstpladserne ødelægges.



...


Hej Steen,

Hva nytter det et nogle få dansker skal boykotte disse produkter, den gennemsnitlige danske familie er vist ikke lige dem der tærer på havets bestande med fiske et par gange om året......

Største dele af danske fisk og skaldyr eksporteres........

Et boykot af disse produkter er jo grænsende til latterlig så længe der er købere i det sydlige europa.

Det eneste her der hjælper er vist politik om man kan lide det eller ej.

/CM

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:31
Claus Mogensen skrev: <

Og sådan kan vi vist blive ved.........



Nu er det her jo et lystfisker-site, og der støtter man selvfølgelig op om de ting, som er i vores fælles interesse - så tiltag som giver f.eks. flere fisk, mere adgang til fiskevand, bedre vandmiljø mv.... Og så må alle andre ting ligsom komme i anden række.
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:35
at vi har en hobby skal gå ud over folk som lever af at fiske;-)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:37
steen kehler skrev: <

Nu er det her jo et lystfisker-site, og der støtter man selvfølgelig op om de ting, som er i vores fælles interesse - så tiltag som giver f.eks. flere fisk, mere adgang til fiskevand, bedre vandmiljø mv.... Og så må alle andre ting ligsom komme i anden række....


Jamen held og lykke med at redde verden...

Jeg ser nu frem til snart at smække 24 fede Læsø jomfruhummer på grillen.............

Fundementalt er jeg enig Steen, men man skal vælge de slag man kan vinde...........

/CM
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:40
jeg spiser også de hummer jeg har lyst til
:-)(y)(y)(y)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:43
steen kehler skrev: <

Nu er det her jo et lystfisker-site, og der støtter man selvfølgelig op om de ting, som er i vores fælles interesse - så tiltag som giver f.eks. flere fisk, mere adgang til fiskevand, bedre vandmiljø mv.... Og så må alle andre ting ligsom komme i anden række....



Steen, vis man virkelig skulle boykotte et produkt med relation til fiskeri, så var det buletorskene / rygfiskeriet på ørresund........

Det er trods alt et sted hvor man kunne gøre en forskel her og nu..

CM,
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:44
ja de er fulde af rong;-)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 21:52
Claus Mogensen skrev: <

Fundementalt er jeg enig Steen, men man skal vælge de slag man kan vinde...........

/CM


Tja!, jeg tror nu, at hvis der var lidt flere lystfiskere, som aktivt gad gå ind i samfundsdebatten med hensyn til at få begrænset trawlfiskeriet, så ville det helt sikket kunne påvirke forbrugerne til at købe færre jomfruhummer og dermed ville den nuværende regering have betydeligt svære ved at ignorere problemet.

1/3 del af de i landbragte jomfruhummer sælges i DK, så de giver da fint mening, hvis man kunne få danskerne til at boycutte.

michael hansen skrev:
at vi har en hobby skal gå ud over folk som lever af at fiske



Øh!, så du mener altså, at fordi man har valgt fiskerierhvervet, så giver det en ret til at destruere havmiljøet --- Hm!!! NEJ!
Og du mener altså, at erhvervsfiskerne har ejendomsret på havets resurser --- Hm!!! NEJ!


Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 22:03
Claus Mogensen skrev: <


Steen, vis man virkelig skulle boykotte et produkt med relation til fiskeri, så var det buletorskene på ørresund........

Det er trods alt et sted hvor man kunne gøre en forskel her og nu..

CM,


Lystfiskernes fangster har ingen betydning for torskebestandens størrelse - det er noget alle biologer er enige om, så en boycut ville ikke gøre nogen forskel --- Og hvorfor i alverden lave begrænsninger, som ikke er i lystfiskernes interesse??? - Det er kun fjender af lystfiskeriet, som er interesseret i at lave begrænsninger for lystfiskerne, hvor der ikke er biologisk belæg for det.

Udsmidet/discarden ved f.eks. trawlfiskeriet efter jomfruhummer alene er vægtmæssigt større end de samlede lystfiskerfangster af torsk ---> Om de torsk, som dræbes ved trawlfiskeriet efter jomfruhummer, der er det værd at bemærke, at hovedparten af torskene er omkring mindstemålet, altså torsk, som ikke er blevet kønsmodne endnu.
Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 22:24
Når en trawler på 186 Tons og med 10mands besætning kun må fange 5tons torsk om året og et lystfisker fartøj fanger 50 tons om året, som ikke unormalt hvor jeg bor.SÅ er det jeg spørger dig du alt vidende limsten hvem er værst for torsken
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 22:35
Niels Olaf Haugset skrev: Når en trawler på 186 Tons og med 10mands besætning kun må fange 5tons torsk om året og et lystfisker fartøj fanger 50 tons om året, som ikke unormalt hvor jeg bor.SÅ er det jeg spørger dig du alt vidende limsten hvem er værst for torsken


Discarden ved trawlfiskeri efter jomfruhummer er større end de samlede lystfiskerfangster - altså, så dræbes og smides der helt unødvendigt en ufattelig stor mængde torsk ud af jomfruhummertrawlerne. Så at begynde at tale om at lystfiskerne skulle udgøre en trussel - øh!, den tro du vel ikke engang selv på.


Lystfiskerfangst af fisk = Bæredygtigt fiskeri

Trawlfiskeri = Hensynsløst rovdrift
Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 23:31
Problemet med denne trawler i forhold til din anklager er, at den frasorterer 99,9% af alt fisk mens den trawler, så den kan svømme over til en utrolig godhjertet lystfisker.Ja tænk engang til tider køber de fisk og tager med ud for at få sig bare et måltid fisk om ugen
Til top
Søren Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sgp Avatar

Tilmeldt:: 03 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sgp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 23:51
Hvis ingen tør gå foran, går vi i stå. Så derfor virker en boycot, hvis den har en fornuftigt formål, som befolkningen bakker op om.
Hvis vi vil give truede fiskearten en overlevelseschance, skal vi holde op med at spise dem. Det er jo simpel logik, som burde kunne overbevise de fleste.
Og i Sverige virker det, så tag initiativ til at droppe de røgede ål til julefrokosten.
http://sydsvenskan.se/sverige/article581212/Ingen-al-pa-julbordet-i-ar.html
- se linket HER
Til top
Søren Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sgp Avatar

Tilmeldt:: 03 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sgp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 23:52
Det andet link: http://sydsvenskan.se/sverige/article581212/Ingen-al-pa-julbordet-i-ar.html
Til top
Søren Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sgp Avatar

Tilmeldt:: 03 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sgp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 23:56
Niels Olaf Haugset skrev: Ja tænk engang til tider køber de fisk og tager med ud for at få sig bare et måltid fisk om ugen
Hvorfor tager de ud, hvis de ikke kan fange flere fisk, end de har med ud?
Det er da ren underskudsforretning.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 00:32
som du beskriver disse fiskehandlere - lyder det til at være personer uden næringsbrev - sådanne skal man selvfølgelig ikke handle med - det må være i vores alles interesse at der ikke omsættes sorte fisk - disse er ofte fanget under ulovlige forhold -i fredningsbælter, med ulovligt garn i åerne osv. noget sådan skal man ikke støtte
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 10:56
Tak til steen kehler, Søren Petersen og bjarne jensen som forstår at det måske kan ændre lidt hvis budskabet bredes ud til dem der ikke tænker fiskeri og fisk.

Sørens link viser at mange Svenskere har forstået at ålen er ved at være udryddet og enten har droppet dem på julebordene eller betaler til ålefonden, men jeg tror de færreste ikke fiskende danskere ved at hvor slemt det står til med ålebestanden og at den faktisk er truet som art.

Derudover er det nok de færreste ikke fiskende danskere der ved hvor store problemer de billige opdrætslaks giver for miljøet.

Eller hvor slemt det står til for torsken i Kattegat f.eks.!

Eller at vejsidesælgerens "laks" måske ikke er helt fin i kanten.

(y)
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 17:57
Claus Mogensen skrev: <
Og ingen Bacon, leverpostej, flæskesteg eller andre svineprodukter, de lider i staldene...gnaver i hinanden, har sår og bylder + de er fyldt med antibiotika......

Ja og så er der røræggen, husk nu og spørg om den er fritgående økologiks....de stakkels bur fugle har det jo ikke godt.

Og lad nu være med at drikke alkohol, det skader dine organer, heller ikke sikker vinen er produceret bæredygtigt


Og sådan kan vi vist blive ved.........

CMON...

CM,


CMON selv, at gufle truede fiskearter og ulovligt fangede fisk er helt i orden fordi du selv æder discountmad, eller ?...

Det hele er måske efter din/andres mening ligegyldigt..... eller prøver du/i at retfærdiggøre at du selv (eller andre!) sælger/køber lidt røget ´´laks´´/ ål sort her i juletiden, god tid for lidt ekstra lommepenge?

Lidt holdningsændring og oplysning for de uvidende er vel ikke af vejen?

Eller? ;-)
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:03
rasmushansen.com skrev: <

CMON selv, at gufle truede fiskearter og ulovligt fangede fisk er helt i orden fordi du selv æder discountmad, eller ?...

Det hele er måske efter din/andres mening ligegyldigt..... eller prøver du/i at retfærdiggøre at du selv (eller andre!) sælger/køber lidt røget ´´laks´´/ ål sort her i juletiden, god tid for lidt ekstra lommepenge?

Lidt holdningsændring og oplysning for de uvidende er vel ikke af vejen?

Eller? ;-)...



Jeg er fulstændig enig med dig Rasmus jeg kan heller ikke forstå folks generalle holdning til at det ikke skulle gøre noget at købe sorte fisk som det formodentlig er folk burde vide bedre...både sælger og køber...


/Søder
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:09
rasmushansen.com skrev: <

CMON selv, at gufle truede fiskearter og ulovligt fangede fisk er helt i orden fordi du selv æder discountmad, eller ?...

Det hele er måske efter din/andres mening ligegyldigt..... eller prøver du/i at retfærdiggøre at du selv (eller andre!) sælger/køber lidt røget ´´laks´´/ ål sort her i juletiden, god tid for lidt ekstra lommepenge?

Lidt holdningsændring og oplysning for de uvidende er vel ikke af vejen?

Eller? ;-)...


Nej Hr Hansen,

Det må være 2 X nej.......og et jow det skader ikke...........

I mit svar til Steen længere oppe skriver jeg bla: man skal vælge de slag man kan vinde....

Hvilken forskel tror du at et boycut der når ud til at fåtal af forbugerne har? det sg ikke her i andedammen vi kan ændre noget som helst..........det er et fåtal af befolkningen som spiser hummer og torsk:-) så kvag den baggrund klinger det noget hult.
Det er ikke dig og mig i det her spil der ændre på noget, det er politik / lovgivning der skal til for at gøre en forskel.............

Men fair nok, jeg har da respekt for dit forsøg, jeg skriver vist heller ikke andet mig bekendt.

Jeg hverken handler sort, spiser ål, eller sælger mine fangster og mine laks fanger jeg selv......

Og de steder jeg kan gøre en forskel, der gør jeg det.......

mvh

Claus,

Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:10
hmm - jeg har et vennepar - de spiser meget laks - igår var jeg ude og spise ved dem (vi fik ikke laks) - jeg spørger så ´´indkøbsministeren´´ om hun gør sig tanker om hvor den laks hun køber kommer fra - næh, den er sikkert norsk siger hun så - jeg nævner så lidt om de indvirkninger norsk produktion af opdrætslaks har på naturen - svaret fra hende er: nå, men den er billig! -og at hun egentligt også er ligeglad med lus oppe i norge.
så prøver jeg hendes mand - hvad så jørgen - tænker du på om det kød - fisk du spiser figurere på wwf`s rødliste eller er gul og på vej på rødlisten - næh, det gjorde han sig ingen tanker om. nå - så spurgte jeg ham om det ville bekymre ham at spise norsk opdrætslaks - hvis han vidste at det ligenu var på gullisten - og muligvis meget snart på rødlisten - her til svarede han - det er konen der er indkøbsminister!

grrr - hvis det er den generelle holdning så bliver det sgu svært at gøre noget ved salg af sorte fisk - salg af norsk burlaks osv

Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:19
bjarne jensen skrev: hmm - jeg har et vennepar - de spiser meget laks - igår var jeg ude og spise ved dem (vi fik ikke laks) - jeg spørger så ´´indkøbsministeren´´ om hun gør sig tanker om hvor den laks hun køber kommer fra - næh, den er sikkert norsk siger hun så - jeg nævner så lidt om de indvirkninger norsk produktion af opdrætslaks har på naturen - svaret fra hende er: nå, men den er billig! -og at hun egentligt også er ligeglad med lus oppe i norge.
så prøver jeg hendes mand - hvad så jørgen - tænker du på om det kød - fisk du spiser figurere på wwf`s rødliste eller er gul og på vej på rødlisten - næh, det gjorde han sig ingen tanker om. nå - så spurgte jeg ham om det ville bekymre ham at spise norsk opdrætslaks - hvis han vidste at det ligenu var på gullisten - og muligvis meget snart på rødlisten - her til svarede han - det er konen der er indkøbsminister!

grrr - hvis det er den generelle holdning så bliver det sgu svært at gøre noget ved salg af sorte fisk - salg af norsk burlaks osv

...



Hej Bjarne,

Det er lige nøjagtigt det generelle billede af folks holdninge......

Vi kan demonstere, boycutte slå på tromme for havmiljøet osv, men lige lidt hjælper det, der er politik og lovgivning der skal til.

Det ikke bare hos fru Jensen man kigger i tegnebogen, det her handler om enorme summer af penge, og er der penge i lortet ja så er enhver sig selv nærmest, mere vil ha mere og folk sparre hvor sparres kan...........

Vi har ingen indflydelse på disse kræfter om vi gør det ene eller andet, som skrevet længer oppe er det et spørgsmål om politik og lovgivning..........

CM,

Til top
allan pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
havfisker

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:26
Hvad med helt at lade være med at spise noget som helst der kommer op af vandet????

Hvis vi ikke spiser ål kommer vi ruserne til livs, og har kysten for os selv, og kan praktisere C&R fordi:

Hvis vi ikke spiser havørred, kommer vi også de ulovlige garn til livs.

Hvis vi ikke spiser regnbueørred, er der flere dambrug der lukker, og vandløbene bliver bedre.

Hvis vi ikke spiser laks, kommer vi burlaksene til livs

Hvis vi ikke spiser fladfisk og torsk, er vi fri for garnene og trawlene.

Lad os starte en verdensomspændende aktion, og håbe at alle mennesker støtter op.

Så skal vi selvfølgelig også være behjælpelige med at få de berørte ind på arbejdsmarkedet igen, når de nu har mistet deres levebrød.
Mvh
Allan



Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:27
CM

Helt enig.

Rasmus
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:35
Hvorfor alt den ståhej over en der sælger ål eller fisk. Gør kort proces og forlang at se tilladelsen. De skal have den sidste ´´smily´´ hængende frit fremme. Hvis ikke han kan det, så skriv bilnummeret op og anmeld gutten til fødevarerkontrollen og fiskerikontrollen. Er man forarget over det foregår, så hjælper det ikke at pibe her på siden. GØR NOGET. De får et besøg af fødevarerkontrollens rejsehold og der følger som regel en med fra fiskerikontrollen. Er der bid, så bliver alt beslaglagt, der kan henføres til produktionen. Han får en bøde der ikke er for småbørn og skat får et tip. Hvis da ikke de har en rep. med på det besøg. Så gør det for alvor ondt i tegnebogen.
Så kom i gang, anmeld dem. Myndighederne kan ikke kører rundt på alle småveje og parkeringspladser for at lede efter salgsboder og skilte. Det er måske lidt hårdt sagt, men tænk på at det er mad de står og sælger. Er de ål flået og klargjort på det bord hjemme i garagen, der hvor han skilte hans knallert motor af i sidste uge. Eller har katten rendt rundt og slikket rent efter sidste produktion. I vil blive rystet, hvis i ser hvordan det foregår, rundt om i de små hjem.
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 20:32
Claus Mogensen skrev: <

Nej Hr Hansen,

Det må være 2 X nej.......og et jow det skader ikke...........

I mit svar til Steen længere oppe skriver jeg bla: man skal vælge de slag man kan vinde....

Hvilken forskel tror du at et boycut der når ud til at fåtal af forbugerne har? det sg ikke her i andedammen vi kan ændre noget som helst..........det er et fåtal af befolkningen som spiser hummer og torsk:-) så kvag den baggrund klinger det noget hult.
Det er ikke dig og mig i det her spil der ændre på noget, det er politik / lovgivning der skal til for at gøre en forskel.............

Men fair nok, jeg har da respekt for dit forsøg, jeg skriver vist heller ikke andet mig bekendt.

Jeg hverken handler sort, spiser ål, eller sælger mine fangster og mine laks fanger jeg selv......

Og de steder jeg kan gøre en forskel, der gør jeg det.......

mvh

Claus,



Godt ord igen... Men det er vores pligt at oplyse de mindre oplyste, holdningsænding er det der skal til efter min mening...
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 20:33
Henning Søder skrev: <


Jeg er fulstændig enig med dig Rasmus jeg kan heller ikke forstå folks generalle holdning til at det ikke skulle gøre noget at købe sorte fisk som det formodentlig er folk burde vide bedre...både sælger og køber...


/Søder


Tak, holdingsændring og oplysning er det vi selv kan bidrage med....

Mvh
/Rasmus
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 20:34
bjarne jensen skrev: hmm - jeg har et vennepar - de spiser meget laks - igår var jeg ude og spise ved dem (vi fik ikke laks) - jeg spørger så ´´indkøbsministeren´´ om hun gør sig tanker om hvor den laks hun køber kommer fra - næh, den er sikkert norsk siger hun så - jeg nævner så lidt om de indvirkninger norsk produktion af opdrætslaks har på naturen - svaret fra hende er: nå, men den er billig! -og at hun egentligt også er ligeglad med lus oppe i norge.
så prøver jeg hendes mand - hvad så jørgen - tænker du på om det kød - fisk du spiser figurere på wwf`s rødliste eller er gul og på vej på rødlisten - næh, det gjorde han sig ingen tanker om. nå - så spurgte jeg ham om det ville bekymre ham at spise norsk opdrætslaks - hvis han vidste at det ligenu var på gullisten - og muligvis meget snart på rødlisten - her til svarede han - det er konen der er indkøbsminister!

grrr - hvis det er den generelle holdning så bliver det sgu svært at gøre noget ved salg af sorte fisk - salg af norsk burlaks osv



Godt gået du har fået ændret lidt på holdningen, oplysning/information fra os er det der kan ændre lidt... !

Tak
/Rasmus
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 20:36
Tommy skrev: Hvorfor alt den ståhej over en der sælger ål eller fisk. Gør kort proces og forlang at se tilladelsen. De skal have den sidste ´´smily´´ hængende frit fremme. Hvis ikke han kan det, så skriv bilnummeret op og anmeld gutten til fødevarerkontrollen og fiskerikontrollen. Er man forarget over det foregår, så hjælper det ikke at pibe her på siden. GØR NOGET. De får et besøg af fødevarerkontrollens rejsehold og der følger som regel en med fra fiskerikontrollen. Er der bid, så bliver alt beslaglagt, der kan henføres til produktionen. Han får en bøde der ikke er for småbørn og skat får et tip. Hvis da ikke de har en rep. med på det besøg. Så gør det for alvor ondt i tegnebogen.
Så kom i gang, anmeld dem. Myndighederne kan ikke kører rundt på alle småveje og parkeringspladser for at lede efter salgsboder og skilte. Det er måske lidt hårdt sagt, men tænk på at det er mad de står og sælger. Er de ål flået og klargjort på det bord hjemme i garagen, der hvor han skilte hans knallert motor af i sidste uge. Eller har katten rendt rundt og slikket rent efter sidste produktion. I vil blive rystet, hvis i ser hvordan det foregår, rundt om i de små hjem.


Vi er vist enige...

(y)
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 20:41
rasmus bech skrev: CM

Helt enig.

Rasmus


Lidt uklart hvad du er enig i, er ikke helt sikker på hvad du mener?
;-)
Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 21:59
hey Rasmus

Jeg mener bare også at vi skal kæmpe de slag vi ved at vi kan vinde, det er politikkerne som skal ændre lovene.
Jeg er da selvfølgelig enig i at man ikke skal støtte op om salg af ´´ sort fisk ´´ Og prøver da også at fortælle min familie/venner at de ikke skal købe ´´ Norsk vildlaks ´´ fra supermarkedet og lign.

Er sikker på vi har mere eller mindre enige i denne sag Rasmus. handler selv kun økologisk, og er samtidig vegetar, spiser kun fisk/skaldyr jeg ved hvor er fra.

Men en anden lille historie :

i 2007 var jeg i Gaula på Valdøyan camping hos Uni og Sverre.
Jeg ku se at Uni havde et par laks med hjem fra Trondheim. Da vi senere hen på aftenen fik en single malt kom hun forbi... De er jo glade for deres Spriiitt de nordmænd ;-) Spurgte så ind til de laks som hun havde med hjem tidligere denne dag, og de var fanget i garn ude i fjorden... ! Ikke nogle som de selv havde sat, men hun mente ikke at der var noget galt i det, og samtidig sidder hun og brokker sig over at fangsterne er faldet så meget over årene... ??!! hmmmm

Rasmus
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 22:16
Ok, Rasmus

Lyder som typisk norsk dobbeltmoral du har været udsat for. En garnfanget laks eller to fra fjorden hvor elven i fisker løber ud ...

Den/ de laks som ikke kom op i elven... Hun får penge fra jer til at købe den laks i ikke fanger :-)

Har selv oplevet lignende i Norge.
Vi er vist ret enige, en holdningsændring er ikke af vejen !

(y)
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 08:20
rasmushansen.com skrev: Hmmm..

Hvordan er det lige med reglerne omkring salg af fisk fra en P-plads?

På en fisketur i dag var der flere ´´ål 200 meter´´ skilte og der sad en fiskesælger på en P-plads nogle hundrede meter derfra.

Skilte med Røget ål, ´´laks´´ osv. langs vejen og en skummel person i en bil med nogle kasser fisk...

Hvor er smilien :-)

Er det overhovedet lovligt at sælge fisk fra bagsædet af en bil, eller er det skumle garnfiskere ?

N.B. husk at påvirke julefrokosten på din arbejdsplads, ingen ÅL, laks, hummer, jomfruhummer eller torsk!...






klaphat !!!!!!!!!!!!!!!
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 10:42
brian pedersen skrev: <

klaphat !!!!!!!!!!!!!!!


Lige præcis... det var også det jeg tænkte da jeg så skiltet og bilen!
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 11:24
citat> Niels Olaf Haugset skrev bl.a: .......... og et lystfisker fartøj fanger 50 tons om året, som ikke unormalt hvor jeg bor....[/QUOTE]

Hej Niels Olaf
- den må jeg lige ha' igen - siger Du i ramme alvor, at lystfiskerfartøjer på dine kanter 'helt normalt' haler 50 tons fisk ind om året - hmmm hvad er gennemsnitsvægten på pæne torsk - 5 kg (?) - det giver 10.000 fisk på min. 5 kg. - på hvor mange fiskedage ?
Jeg har meget svært ved at tro på den statistik ?
mvh
Heinz

Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 13:38
fordi de fanger rejer
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 17:30
rasmushansen.com skrev: Hmmm..

Hvordan er det lige med reglerne omkring salg af fisk fra en P-plads?

På en fisketur i dag var der flere ´´ål 200 meter´´ skilte og der sad en fiskesælger på en P-plads nogle hundrede meter derfra.

Skilte med Røget ål, ´´laks´´ osv. langs vejen og en skummel person i en bil med nogle kasser fisk...

Hvor er smilien :-)

Er det overhovedet lovligt at sælge fisk fra bagsædet af en bil, eller er det skumle garnfiskere ?

N.B. husk at påvirke julefrokosten på din arbejdsplads, ingen ÅL, laks, hummer, jomfruhummer eller torsk!...








hold nu kæft småborgerlige klaphattenål
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 23:04
brian pedersen skrev: <
hold nu kæft småborgerlige klaphattenål


Ha, et ømt punkt eller hvad, Brian? ;-)

Håber du hygger dig i din bil og selv får en af dine halvrådne ål galt i halsen.

:-)

Umiddelbart virker det som om at der er nogle få herinde der føler sig meget truffet af indlægget omkring sort salg af fisk langs vejene...

He,he... ;-)
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2009 kl. 12:47
rasmushansen.com skrev: <

Ha, et ømt punkt eller hvad, Brian? ;-)

Håber du hygger dig i din bil og selv får en af dine halvrådne ål galt i halsen.

:-)

Umiddelbart virker det som om at der er nogle få herinde der føler sig meget truffet af indlægget omkring sort salg af fisk langs vejene...

He,he... ;-)

det er k.....ede.... noget af det mest småborgerlige pis jeg længe har hørt...stikker du også din nabo ......stikker
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2009 kl. 12:51
brian pedersen skrev: <
det er k.....ede.... noget af det mest småborgerlige pis jeg længe har hørt...stikker du også din nabo ......stikker







”. Og så lige en utak til alle de selvhøjtidelige blærerøve, snobber, mytomaner og selvbestaltede verdensmestre man ikke kan undgå at møde rundt omkring, livet er ikke en stor fiskekonkurrence…. Husk Einar Bjørkegrens vise ord i bogen ”Ørreden og jeg”; ”takt er en højst ejendommelig ting, som ikke mærkes, når den forefindes, men bemærkes af alle, når den ikke findes! Den største vanskelighed med takt er sikkert, at kun de som i forvejen er i besiddelse af den, ved hvad det egentlig drejer sig om – medens de taktløse, som havde størst behov for at forstå, hvad det hele drejer sig om, ikke forstår en pind”.
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????hvad!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2009 kl. 14:01
Gab Keld Erland - er du blevet træt af Sportsfiskeren.dk ??
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 14:54
Ja hvis ikke man har hjerne til at debattere eller ytre sin mening, kan man altid smide med mudder, blive personlig og kalde andre grimme ting.
Til top
Søren Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sgp Avatar

Tilmeldt:: 03 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sgp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2009 kl. 16:56
Endelig nogen udover enkeltpersoner, der vil tage ansvar!

Læs: - se linket HER
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2009 kl. 17:32
fisse
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2009 kl. 18:29
brian pedersen skrev: fisse
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down