Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Whitplash Vs. fireline Crystal

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Stadil Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snigeren Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: Risskov
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snigeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Whitplash Vs. fireline Crystal
    Sendt: 28 Nov 2009 kl. 21:16
hejsan alla!!

Endnu en fight mellem to liner. nogen der kender til dem? især først nævnte

Berkley Whitplash: - se linket HER

fireline crystal: - se linket HER
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2009 kl. 22:48
Whiplash har jeg haft dårlige erfaringer med. Måske har jeg bare været uheldig eller lagt linen forkert op, hvad ved jeg, men jeg fik masser af linekludder.

Fireline Crystal har jeg i 0,06 mm og den fungerer rigtigt godt. har ikke givet mig linekludder.

En line, som jeg har haft gode erfaringer med er Spiderwire Ultracast Invisi-braid. Den fungerer rigtigt godt og så er den virkelig stærk, 12 kg i 0,14 mm!, som jeg i øvrigt synes, ser tyndere ud end Fireline 0,12 mm. Hvordan det lige hænger sammen, ved jeg ikke.

Bo
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 04:44
hej jeg har samme erfaring som Bo med wihplashen
købte den da den kom frem.den skal jeg ikke have
på mit hjul. bruger fireline crystal i 0.12
det køre bare

MVH. M ichael
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 10:53
Hej Bo
Angående tykkelser har jeg fået at vide, at de europæiske regler omkring angivelse, og overholdelse af brudstyrke, gør at fabrikanterne laver dem tykkere, end angivelsen af diameter der ikke betyder så meget.;-).
Michael
P.S. Hvordan går det med vadersne
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 16:03
Hej Michael.

Jeg fik købt mig nogle waders, som jeg kunne passe, men de blev solgt igen, da jeg tabte mig temmeligt meget. Men jeg var glad for dit tip.

Bo
Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 17:26
Hej

Jeg har brugt begge liner, men til forskellige formål.

På kysten bruger jeg kun fireline, har også oplevet at Whiplash let kludrer i de tynde diameter.

Til havfiskeri i nord Norge bruger jeg til gengæld kun whiplash, da fireline skærer ned i spolen og sætter sig fast( havde kun fireline med det første år i Norge, gør det aldrig mere), og jeg har kun gode erfaringer med whiplash til havfiskeri.


Knæk og bræk

Hilsen

Christian
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down