Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prisen på blink/spinnere stiger kraftigt?

 Besvar Besvar
Forfatter
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Prisen på blink/spinnere stiger kraftigt?
    Sendt: 02 Nov 2009 kl. 17:56
Der er vel ikke noget nyt i at prisen på blink og spinnere stiger en lille bitte smule hvert år.

Jeg var dog målløs da jeg i dag besøgte det nye GoFishing. De har lavet en kæmpe væg med blink og spinnere, som alle - hver og en uanset mærke og størrelse - koster 40 kroner stykket!

Det er den-unten-fløjteme dyrt ... f.eks. for en lille skallet Vibrax-spinner!

Ekspedienten undskyldte det med at grossisterne generelt har sat priserne op. Er det en sang fra de varme lande, eller er der noget om snakken?
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 18:20
Nu har go-fishing aldrig været billige med spinnegrej. Hvis du kigger dig lidt om på nettet kan det fåes noget billigere.
Hans
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 18:20
ja det er dyrt. Men prøv lige at sætte det i relief til en pattegris købeflue (en velbundet en) de koster nemt 35kr. Hvis man er dygtig binder man 5-6 i timen. Dvs. En timeløn på 210 kr. Dertil skal der trækkes materialer fra ca. 15 kr. pr. Flue
Det giveren timeløn på 120 kr. I timen og træk så lige 50% fra i Skat. Så er der slutte meget tilbage til chokoladekage :-)
jeg ved ikke om det samme gælder for blink men fortjenesten virker umiddelbar ikke voldsom.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 18:23
Prisen skal jo sættes højt så der stadig tjenes penge når produkterne sættes ned med 30-40% under udsalg:-)

Har ikke hørt om gennerelle prisstigninger men har selv (i Sportdres) været tæt på et akut hjerteanfald da jeg kiggede på en Gladsax-Wobler til 49kr. Den koster maks. 2-3 kr at producere:-(

Endegrej er jo på tilbud rundt omkring så man må se sig for og købe stort ind.
Til top
Andreas Torp-Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndreasTH

Tilmeldt:: 15 Maj 2009
Geografisk: Isefjorden.
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndreasTH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 18:29
Folk må jo købe det til den pris siden de kan blive ved med at sælge det så dyrt.
Men er helt enig i at det er alt alt for dyrt.
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 18:47
men hvis man kikker sig om, så kan man finde nogle billige rundt omkring.....grejbiksen i trige vil have 40kr pr. stk, og en lille forretning som jeg handler i normalt, betaler jeg 100kr for 12 fluer, og deriblandt nogle særdeles velbundne pattegrise....
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 18:51
[QUOTE] Allan Overgaard skrev: ja det er dyrt. Men prøv lige at sætte det i relief til en pattegris købeflue (en velbundet en) de koster nemt 35kr. Hvis man er dygtig binder man 5-6 i timen. Dvs. En timeløn på 210 kr. Dertil skal der trækkes materialer fra ca. 15 kr. pr. Flue
Det giveren timeløn på 120 kr. I timen og træk så lige 50% fra i Skat. Så er der slutte meget tilbage til chokoladekage :-)
jeg ved ikke om det samme gælder for blink men fortjenesten virker umiddelbar ikke voldsom. ...<

Allan,

Tåler ingen sammenligning industrielt producerede blink og spinner produceres i tusindvis i timen..........

Har eks drejet spinnerekroppe, en masse! hvis jeg siger produktions prisen her i DK ligger på 3-4 kr stykket så forestil dig hvad det så koster i kina, nu nævner jeg spinnere da bearbejdningen er mere omstændig i forhold til at udstanse blink af båndstål............

ÅGER PRISER :-)


CM,
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 20:24
Mit råd er - gå en tur i Bilka -
I går købte jeg flere blink i Bilka, Horsens. Bl.a. ABU original Mørrum spinneren og Coaster til 14,95 kr.
Der var et ret godt udvalg i ABU til samme pris.
Møra silda og div. spinnere kunne købes til omkring 20,- kr.

Ejner
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MrSelfdestruct Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2008
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrSelfdestruct Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 23:42
well prisen på endegrej stiger generelt for alle ting.
da jeg arbejder i en grejforretning ser man tydelige hvor ofte ting faktisk stiger i pris! grunden ligger i hvor mange led hvert blink skal igennem før den ender hos forbrugeren.. hvis vi siger at en möre-silda koster 40 kr vejl. salgspris. forretninger plejer som regel at køre med ca 100% i fortjeneste. dvs at indkøbsprisen er omkring 20 kr. MEN det er indkøbsprisen fra distributøren! de skal jo også tjene penge og tager ca samme kommision, så er vi nede i 10 kr pr. blink. hvis denne så endnu en gang køber blinkene igennem en eksportør i kina eller taiwan eller polen fr den sags skyld så er der endnu et parti der skal have penge. Hvert blink bliver altså x antal % dyrere for hver gang det skifter hænder. så måske koster det ikke alverden at producere, men det skal fragten halve verden rundt, igennem pakning, udpakning, salg osv. og hvert led skal tjene på det.
Og siden vi er blevet så nøjagtige med børnearbejde og retfærdig løn, så koster tinge bare mere at producere! :-)
Så enkelt er det! :-)

og ja, blink er dyre... det meste fiskegrej koster faktisk en del... men hvad kan man få for en ti´er ?

Bo G.
Til top
Jesper Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper Christensen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2002
Geografisk: Nordjylland.
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 07:49

Købspris kr. 20,-
Salgs pris kr. 40,-
- moms 25% kr. 8,-
Netto ex. moms kr. 32,-
DVS. kr. 12 i overskud, hvordan bliver det lige til 100% fortjeneste.
Nu er omkostninger til bl.a. fragt ikke medregnet.?
Det regnestykke er lige sådan at foretage.
PS. hvor mange år har en MEPPS 3 med rødeprikker kostet 29,95;-)
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 10:41
janelne skrev: Der er vel ikke noget nyt i at prisen på blink og spinnere stiger en lille bitte smule hvert år.

Jeg var dog målløs da jeg i dag besøgte det nye GoFishing. De har lavet en kæmpe væg med blink og spinnere, som alle - hver og en uanset mærke og størrelse - koster 40 kroner stykket!

Det er den-unten-fløjteme dyrt ... f.eks. for en lille skallet Vibrax-spinner!

Ekspedienten undskyldte det med at grossisterne generelt har sat priserne op. Er det en sang fra de varme lande, eller er der noget om snakken?...



Hej Jan

Prisene på endegrej er ganske rigtigt steget gevaldigt og dette skyldes foreksempelvis OGP s blink vedkommende at man arbejder 100% blyfrit og derfor overholder loven på området som ikke alle andre produkcenter af kyst blink gør og derfor en billigere pris da bly er billigere end rent hvid metal ..

Da feks det nye blink ´´Snurrebassen´´ har været meget tricky at fremstille under støbning og det har taget lang tid at udvikle både blinket og den færdige lakering ja så er prisen landet hvor den er ...

/Søder
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 10:48
Henning
Nu er der kun 6kr forskel pr kg på hvidmetal med bly og den uden bly, så den holder squ ikke helt at bruge den som undskyldning:-)
Hans
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 11:16
Hans-Erik Nielsen skrev: Henning
Nu er der kun 6kr forskel pr kg på hvidmetal med bly og den uden bly, så den holder squ ikke helt at bruge den som undskyldning:-)
Hans...



Hans-Erik


Hvis der ikke er mere end 6kr til forskel pr kg metal til støbning hvorfor er der så stadigvæk bly i dine kopiblink ?



/Søder
Til top
John Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JPC

Tilmeldt:: 17 Mar 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JPC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 11:17
Med mindre forretningen køber sine varer sort, har den nok trukket købsmomsen fra.
Altså netto købspris ex. moms kr. 16,-
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 11:23
John Christiansen skrev: Med mindre forretningen køber sine varer sort, har den nok trukket købsmomsen fra.
Altså netto købspris ex. moms kr. 16,-...



John


Det er vidst heller ikke alle forrretninger som kan sige sig fri det ....smiler....


/Søder
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 14:56
De er squ for sindsyge. køb et andet sted, hvor der bliver delt rabat ud feks.

Så er man selv uden om det hvis man køber dyrt ind.

Sidste indkøb for mit vedkommende.

20 stk 500 kr, mepps og vibrax blandet, store som små.

Og de har stadigvæk tjent.

Nogle gange hopper man ifælden og køber impulsivt, så bliver man snøret. Feks måtte jeg have noget dubbing ´´SLF dark tan´´ Købt i aktiv fritid køge 45 fucking kroner, sidste pakke kostede 29 kr. Der blev jeg tørret, på pro-fisk.dk kan man få to af samme til 50 kr. Snydt igen, selv om jeg ser mig for.

Det er min opfattelse at folk bare betaler hvad det koster i stedet for at udfordre pusheren lidt, sælg det billigt eller jeg køber et andet sted!!!

Vh
Lars
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 15:47
Nu kender jeg ikke de butikker i andre handler i men, jeg får trods alt god service der hvor jeg handler. Kom en fredag eftermiddag lige til lukketid med to hjul der skulle spoles ny line på ingen problem. Og køber jeg stort ind får jeg automatisk rabat. Men kommer jeg ind og bare lige skal have to småting så er det fuld pris.

For at forklare det lidt mere tydeligt, jo mere du køber jo større rabat. Det koster jo det samme at ekspedere dig om du køber for 1000 kr eller for 50 kr. Så derfor er det jo at der er rabat ved storkøb mindre administration når det er.
Til top
kjeld pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kbp7000dk Avatar

Tilmeldt:: 04 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kbp7000dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 17:35
He he den nye butik skal jo betales, :-)
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 17:59
Henning
Det er der skam heller ikke. Og hvis der skulle være det, er det en fejl fra firmaet hvor jeg har købt metallet.
Hans
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 19:10
Hans-Erik Nielsen skrev: Henning
Det er der skam heller ikke. Og hvis der skulle være det, er det en fejl fra firmaet hvor jeg har købt metallet.
Hans...



Hans -Erik

Miljøkontrolllen siger så noget andet ....


/Søder


Til top
Thomas Mathiasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas Mathiasen

Tilmeldt:: 04 Aug 2009
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 19:17
Billige blink - no-bull-shit - bare billige =>

- se linket HER/

Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 19:20
Henning
Det ved jeg ikke noget om, men er lytter øre.
Hans
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down