Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skydehoved til orvis zg helios?

 Besvar Besvar
Forfatter
Stefan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stefan Nielsen

Tilmeldt:: 21 Feb 2003
Geografisk: Aalborg og omegn.
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stefan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skydehoved til orvis zg helios?
    Sendt: 29 Okt 2009 kl. 23:03
Hej ved godt emnet har været oppe at vende et par gange før, men nu spørger jeg alligevel. Har købt en orvis zg helios tipflex #6. Håbede lidt på jeg kunne bruge mit skydehoved på 14g (intermediate, lige knap 10meter fra rio). Fik det så afprøvet, det kastede såmænd osse fint, men det var som om det lige manglede det sidste gram? Så det rigtige spørgsmål er, hvad bruger i på stangen. Vægt, længde og mærke. (Nu spørger jeg kun om skydehoved) Kunne godt bruge lidt inspiration? Skal jeg holde mig til rio, (bare i en lidt tungere udgave) som jeg egentligt er ret godt tilfreds med, eller skal jeg prøve noget nyt?

På forhånd tak
Mvh Stefan
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2009 kl. 00:45
Hej Stefan,

På samme stang bruger jeg Scierra MWF #6/7 mener det vejer 14 gram og med polyleader kommer jeg nok samlet op på 15 gram - og det virker for mig.

Alternativt bruger jeg Scierras Saltwater SH uden polyleader. Dette hoved vejer vist 14,5 gram og det virker også fint.

;-) Nicolai
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2009 kl. 06:51
Hej Stefan
Du kunne jo montere en poly for at tjekke kastevægten. En poly forøger vægten med 2-3 gram. Konklusionen må jo så være at Nicolai bruger 16-17 gram på sin 6ér.
Personligt bruger jeg af & til kun poly i Norge til underhåndskast m tohånd. Til min kyst (sage xi2 #6) bruger jeg for det meste Rio SH 16 gram og alm. taperet forfang.

Vh Jesper
Til top
Stefan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stefan Nielsen

Tilmeldt:: 21 Feb 2003
Geografisk: Aalborg og omegn.
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stefan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2009 kl. 19:29
Ok tak for svarene, nu har jeg da lidt at gå efter. Må se om ikke jeg kan låne et par forskellige skydehoveder omkring 15-17gram.

Mvh Stefan
Til top
Tim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
timalshansen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér timalshansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2009 kl. 21:46
Hej Stefan
Jeg bruger et flydende vision ace skydehoved på 15 g. på den omtalte stang, det er iøvrigt det samme som jeg også bruger på min xi2 i samme klasse.
Mvh. Tim
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2009 kl. 21:55
Hej Jesper,

Nu kommer den angivne vægtforøgelse vel lidt an på hvilket fabrikat og længde af polyleader som man anvender.

Mine polyleaders vejer på ingen måde i nærheden af 3 gram, nok snarere 1-1,5 gram, men det er da muligt, at det er min vægt der er noget galt med når jeg er nede i de små emner, selv om den fint vejer skydehoveder til den angivne vægt.

Jeg vil således gå ud fra, at jeg kaster med omkring 15-16 gram - vi er ude i petitesserne, men alligevel...

;-) Nicolai
Til top
Stefan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stefan Nielsen

Tilmeldt:: 21 Feb 2003
Geografisk: Aalborg og omegn.
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stefan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2009 kl. 23:23
Venter med spænding;-)

Mvh Stefan
Til top
Stefan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stefan Nielsen

Tilmeldt:: 21 Feb 2003
Geografisk: Aalborg og omegn.
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stefan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 00:05
Lyder som et godt tilbud, skal nok lige give lyd fra mig imorgen om jeg har tid.
Til top
Stefan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stefan Nielsen

Tilmeldt:: 21 Feb 2003
Geografisk: Aalborg og omegn.
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stefan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 20:23
Hvaså fik du afprøvet dit skydehoved?

Mvh Stefan
Til top
Stefan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stefan Nielsen

Tilmeldt:: 21 Feb 2003
Geografisk: Aalborg og omegn.
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stefan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 21:43
Hej hej har lige set du havde skrevet igen. Var en tur i Brasholt i hjørring igår, hvor vi fandt frem til et skydehoved på 15,5gram sad lige i skabet for mig. Var lige ude på græs med det igen i dag, det virker ret godt. Men skal lige have det afprøvet ved kysten, før det får den endelige godkendelse. Hvis tilbudet stadig står ved magt, kan vi jo prøve hinandens skydehoveder, hvis du har lyst?

Mvh Stefan
Til top
Stefan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stefan Nielsen

Tilmeldt:: 21 Feb 2003
Geografisk: Aalborg og omegn.
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stefan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 22:56
Det er ca 9,7 meter, det er et neutralt sage-skydehoved der er klippet ned. Syntes det virker meget godt, nu skal det bare en tur på kysten, så må vi se, tror nu den sidder lige i skabet:-)

Mvh Stefan
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 06:48
Hej igen
Jeg har her i weekenden vejet 3 stk. polyleader intermediate, en Vision 9fod, en Loop 9fod og en Rio 7fod. Vægten er 1,8-2,7 gram.
De er alle vejet på denne - se linket HER

Vh Jesper
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down