Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mådehold ?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mådehold ?
    Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:04
Jeg er lige vendt hjem fra kysten med kolde fingre og to af de undslupne og så burde jeg jo være så glad som en hundehvalp med en hjemmesko !
Men der gik lidt skår i min almindelige glæde over tilværelsen, for ved siden af mig stod to fiskere - begge halvkendte profiler fra fiskebladene. De havde vist været der et stykke tid. På mit spørgsmål svarede den ene, at de begge hjembragte 27 fisk dvs.
omkring 75 kilo fisk. Da jeg spurgte, hvad de skulle bruge så mange til, svarede den ene, at det jo snart var jul.
Er det bare mig eller er det stadig lystfiskeri at slå så mange fisk oven i hovedet ?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:10
Citat: lektoren

Jeg er lige vendt hjem fra kysten med kolde fingre og to af de undslupne og så burde jeg jo være så glad som en hundehvalp med en hjemmesko !
Men der gik lidt skår i min almindelige glæde over tilværelsen, for ved siden af mig stod to fiskere - begge halvkendte profiler fra fiskebladene. De havde vist været der et stykke tid. På mit spørgsmål svarede den ene, at de begge hjembragte 27 fisk dvs.
omkring 75 kilo fisk. Da jeg spurgte, hvad de skulle bruge så mange til, svarede den ene, at det jo snart var jul.
Er det bare mig eller er det stadig lystfiskeri at slå så mange fisk oven i hovedet ?

NIX!
Mvh
Henning
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:17
Citat: lektoren

Jeg er lige vendt hjem fra kysten med kolde fingre og to af de undslupne og så burde jeg jo være så glad som en hundehvalp med en hjemmesko !
Men der gik lidt skår i min almindelige glæde over tilværelsen, for ved siden af mig stod to fiskere - begge halvkendte profiler fra fiskebladene. De havde vist været der et stykke tid. På mit spørgsmål svarede den ene, at de begge hjembragte 27 fisk dvs.
omkring 75 kilo fisk. Da jeg spurgte, hvad de skulle bruge så mange til, svarede den ene, at det jo snart var jul.
Er det bare mig eller er det stadig lystfiskeri at slå så mange fisk oven i hovedet ?

Det er sku synd for dig at din aften sådan blev ødelagt af at se andre have en rigtigt dejlig dag. Men tror nu at du var i dårligt humør allerede inden, altså alle de gange vi har mødt dig, har det været med den mest såre attitude og når man råber surt på tværs af fiskevandet "hvad vi skal bruge fiskene til" for venter du så at få en seriøst svar? 

Må du have en god aften og mange tak for din belæring omkring p-regler i øvrigt.
Til top
Tor Bentsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Suzuki

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Horslunde
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Suzuki Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:29
Nu er det vel sådan at de undslupne fisk er en slags "forurening", så fisk løs og æd til i revner! Kunne sku også godt tænke mig lidt Flex på klingen.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:34
Jeg mangler at få oplyst, om det er de undslupne regnbuer fra Reersø vi taler om. Så er det bare med at få dem fisket op.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:36
Citat: tolund

Jeg mangler at få oplyst, om det er de undslupne regnbuer fra Reersø vi taler om. Så er det bare med at få dem fisket op.

Det må det formodes at være ja Smile
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:42
Ja, det er FANDME for dårligt at der er nogle der fanger mere end andre !!Smile
JEG vil sgu også fange en, gerne cirka 5 kg. og så skal den være koldrøget og med rævesovsWinkWink.

Jeg har forøvrigt idag fået lidt insiderviden om, hvor mange fisk der sandsynligvis slap ud... Bare giv den gas - der er nok af dem !
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:43
Ja det er brutalt- de er fredløse og bør efter min bedste overbevisning bare fjernes med hård hånd fra en kant.

SNS overvejer jo heller ikke at elfiske skidtet fra en kant for sjov, mén allright det kan mange 123 brugere sikkert belære biologer osv om. Så den har jeg skrevet sidste linie om igen i denne tråd Ouch

Men lortet "Regnbuerne" de store ér allerede fotograferet, videofilmet på gydepladserne i min lokale å, hvor de gør krav på gydebankerne og koster med havørrederne, mén allright det er nok ikke regnbuer alligevel, det kan mange 123 brugere sikkert belære os alle en del om.


FÅ lortet fjernet fra den danske natur ! På linie med Mink, Mårhunde, og alle de andre arter som er sluppet ud Cry

Vil man pleje bestande og fiske Steelheads på den frie vildtbane, så rejs derhen hvor de lever frit Clap
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:46
syntes det er fint om folk hev et tons af de regnbuer op, så længe fisk ikke for lov ligge rådne på stranden :)
er det en slags misundelse? var du ikke glad da du gik med dine 3 fisk? forstår ikke det ka ødelægge ens aften :)
ku forstå en form for harme hvis de stod med 27 farvede havørred eller lign :)
i bund og grund er fiskeri vel en sport der går ud på at fange fisk?
de 2 gutter er bare dygtige åbenbart :)
smil og være glad, nyd dine fisk og ta ud fang nogle flere
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:51
Citat: lektoren

Jeg er lige vendt hjem fra kysten med kolde fingre og to af de undslupne og så burde jeg jo være så glad som en hundehvalp med en hjemmesko !
Men der gik lidt skår i min almindelige glæde over tilværelsen, for ved siden af mig stod to fiskere - begge halvkendte profiler fra fiskebladene. De havde vist været der et stykke tid. På mit spørgsmål svarede den ene, at de begge hjembragte 27 fisk dvs.
omkring 75 kilo fisk. Da jeg spurgte, hvad de skulle bruge så mange til, svarede den ene, at det jo snart var jul.
Er det bare mig eller er det stadig lystfiskeri at slå så mange fisk oven i hovedet ?
 
Godt man ikke skal rense så mange fisk for slet ikke at tale om at spise dem...Dead
 
Normalt - altså når der er tale om vildfisk - vil man nok ikke finde det fornuftigt at hjembringe så mange fisk på én gang. Men her er der jo tale om undslupne dambrugsfisk, som ikke engang hører naturligt hjemme i vores farvande, og som alligevel skulle aflives inden længe. Og de skulle efter sigende kunne terrorisere de vandløb, som de gerne trækker op i. Mange åer blev fyldt med dem i foråret 2000, da den voldsomme orkan havde hærget i december 1999 og de fyldte godt op i alle sving og dybe huller. De har måske ædt en del af ørredernes føde og måske også af rogn og ørredyngel, ligesom de kan have rodet godt op i gydebankerne, da de selv gydede deres rogn om foråret.  
 
Så måske har de to fiskere bare gjort naturen en tjeneste ved at fange nogle af de mange tons flugtfanger. Derfor kan det selvfølgelig godt se lidt voldsomt ud med så mange døde fisk. Men det kan være at fangernes bekendte bliver glade for en frossen fisk til jul eller en side koldrøget.
 
Spurgte du ikke hvilken flue de andre fiskede med? Wink
 
 


Redigeret af Henrik L. - 26 Nov 2013 kl. 18:59


Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 18:57
Citat: simon agerholm2

Ja, det er FANDME for dårligt at der er nogle der fanger mere end andre !!Smile
JEG vil sgu også fange en, gerne cirka 5 kg. og så skal den være koldrøget og med rævesovsWinkWink.

Jeg har forøvrigt idag fået lidt insiderviden om, hvor mange fisk der sandsynligvis slap ud... Bare giv den gas - der er nok af dem !


Ja ca 600 tons fra Reersø
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:02
Citat: mjorgensen

Citat: simon agerholm2

Ja, det er FANDME for dårligt at der er nogle der fanger mere end andre !!Smile
JEG vil sgu også fange en, gerne cirka 5 kg. og så skal den være koldrøget og med rævesovsWinkWink.

Jeg har forøvrigt idag fået lidt insiderviden om, hvor mange fisk der sandsynligvis slap ud... Bare giv den gas - der er nok af dem !


Ja ca 600 tons fra Reersø
 
600 tons = 600.000 kg/3 kg pr. stk. = 200.000 stk. fisk.
 
Ja, der må vist være nok at tage af.


Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:18
Jeg fisker omkring 150 dage om året, måske 200 ture (nogle dage tager jeg ud to gange).
Primært fisker jeg havørreder, og i sommeren fisker jeg efter multer.

Nu er der regnbuer som er sluppet løs, og næsten alle jeg ser, eller læser om, forsvinder mentalt i en eller anden form for blodrus.

Jeg vil kort fortælle om min sidste fisketur (i går, mandag), som ikke var meget anderledes end de mange forrige, men denne tur var på en måde anderledes.

Det væltede rundt med regnbuer, foran mig, bag mig, ved siden af til højre og venstre.

Jeg fangede et par stykker (nogle mistede jeg), jeg skiftede fluer blot for at se hvor kræsne fiskene var. De var ikke kræsne.

Jeg brugte på et tidspunkt på ca. en time mere tid på at fighte fisk, end på at fiske og søge efter fisk.

Efterhånden var jeg nået til et punkt hvor jeg sagde til mig selv: "den næste sætter jeg ud igen". Jeg kaster fluen ud, fanger en fisk, fighter den, får den ind, afkroger den i vandet og sætter den ud igen. Jeg gad ikke engang besvære mig med at gå ind til land.

Efter 14 fisk i hånden, mindst lige så mange mistede fordi jeg prøvede alle former for at holde dem både hårdt og blødt ( i håb om at de afkrogede sig selv, men også for at se hvor godt en modhageløs krog holder sit greb) var jeg så mæt af at fiske og fighte at jeg rent faktisk ikke engang gad kaste til de fisk jeg så.

Jeg beholdt 6 fisk. De blev renset og sat i snoren, og mod bilen det gik i vandkanten. Lidt nemmere at slæbe fiskene, end at bære dem.
På vej mod bilen mødte vi et par stimer fisk, og jeg spurgte i sjov om jeg måtte prøve at kaste til dem (lidt spændende er det jo alligevel at kaste til sete fisk).

Kort fortalt: Tre stimer, 3 fisk fanget. De sidste to stimer vi mødte gad jeg ikke engang tænke på at kaste til. Istedet tænkte jeg over, hvor sørgeligt det rent faktisk er at vi har denne mulighed for at fange fisk.

Jeg var igår mæt af fisk. Jeg var træt af at fiske, og idag hvor det har været så fantastisk vejr, gad jeg ikke engang overveje at tage ud til kysten.

Der er to årsager til mit fravær:
1. jeg har fryseren fyldt, og det har min omgangskreds også.
2. jeg bliver mere ked af at se/høre om den blodrus som så mange falder i, at jeg hellere bliver væk fra kysten.

Der er nok andre, og mere ødelæggende faktorer som er destruerende for vores kommende havørreder i åerne, end regnbuerne.

Tag endelig ud og fisk, fang de regnbuer du selv kan spise, din familie, venner og kolleger, andre.

Men som den natur-bruger du er, så hav den fornødne respekt for naturen med i baghånden når du fanger en fisk. Og naturen i dette tilfælde er ikke kun ræven og mågerne. De spiser i forvejen det, jeg smider ud i vandet når jeg renser fiskene.
Det er også respekt for den fisk du fanger. Også regnbueørreden, som ikke selv har valgt at være her.

Den lidet flatternede omtale, de undslupne regnbuer har fået herinde, er nok den værste omtale jeg har set omtalt om natur i lang tid. Den er værre denne gang, end de andre gange der har været udslip.

Som natur-bruger og lystfisker skammer jeg på mine medfiskeres vegne over denne opfattelse af et levende individ, som trods alt giver os en intens spænding og oplevelse. Lige fra vi spotter fisken, lægger fluen ud, kroger fisken, fighter den og jubler/filmer/fotograferer/fortæller andre om dagen......og så alligevel betragter fisken som den hundelort vi selv har valgt at træde på fordi vi ikke havde overskud til at gå udenom.

Fang fisken.
Rens den ved kysten.
Giv indvoldene til mågerne og krabber/andet i vandet.
Fotografér dit flotte trofæ på 4 kilo (det vejer de stort set alle sammen)

Men hvor ville det dog være skønt hvis der blev vist lidt faktuelt respekt for den fisk, som lige har givet dig disse oplevelser.





Redigeret af Jan Johansen - 26 Nov 2013 kl. 19:20
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:19
Jeg er dækket af skæg og rynker, men jeg er næppe surere end d'herrer storfiskerne
- faktisk behøver jeg ikke slå alt, hvad jeg møder ihjel.
Mellem mine sure gamle rynker breder der sig trods alt et smil over at jeg med en begrænset indsats ved mit (demonstrativt overhørte) udråb over formålet med myrderiet og min gøren opmærksom på det uhensigtsmæssige i at parkere foran en bom foran en brand/redningsvej trods alt har givet anledning til eftertanke. Jeg vil gerne holde vejen fri, så de kan hente mig, når jeg er segnet af surhed og misundelse derude.


Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:21
Citat: Nikolaj Kolding!

[QUOTE=lektoren]Jeg er lige vendt hjem fra kysten med kolde fingre og to af de undslupne og så burde jeg jo være så glad som en hundehvalp med en hjemmesko !
Men der gik lidt skår i min almindelige glæde over tilværelsen, for ved siden af mig stod to fiskere - begge halvkendte profiler fra fiskebladene. De havde vist været der et stykke tid. På mit spørgsmål svarede den ene, at de begge hjembragte 27 fisk dvs.
omkring 75 kilo fisk. Da jeg spurgte, hvad de skulle bruge så mange til, svarede den ene, at det jo snart var jul.
Er det bare mig eller er det stadig lystfiskeri at slå så mange fisk oven i hovedet ?


Noget helt andet som pludselig slår mig, det var jo dig selv som valgte at komme og stille dig ved siden af os og begynde at fiske på de fisk som vi havde fundet, så det er jo ligesom dig selv som har bragt dig i situationen, der er over 7000 kilometer kyst i dk, så hvorfor valgte du lige at stille dig der, hvis det var så dårlig en oplevelse????
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:26
Peter h., du skrev i mine øjne det nok mest opløftende indlæg i den snart måned-lange debat.

Tak fordi du, som jeg opfattede det, trak hele misæren ned i øjenhøjde
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:29
Tak i lige måde. Dig vil jeg gerne fiske ved siden af !
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:31
Citat: lektoren

Jeg er dækket af skæg og rynker, men jeg er næppe surere end d'herrer storfiskerne
- faktisk behøver jeg ikke slå alt, hvad jeg møder ihjel.
Mellem mine sure gamle rynker breder der sig trods alt et smil over at jeg med en begrænset indsats ved mit (demonstrativt overhørte) udråb over formålet med myrderiet og min gøren opmærksom på det uhensigtsmæssige i at parkere foran en bom foran en brand/redningsvej trods alt har givet anledning til eftertanke. Jeg vil gerne holde vejen fri, så de kan hente mig, når jeg er segnet af surhed og misundelse derude.



Hvis det er at gøre opmærksom, ved at vrisse surt til folk, uden hverken at sige hej eller god dag lige som almindelige mennesker, så ok. Men du bør seriøst overveje din klamme attiude, mange flinke mennesker har jeg mødt ved vandet den seneste stykke tid, men det blegner desværre med tanke på dig.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:35
Peter h., det kan du nemt komme til (eller har gjort allerede?) Jeg kan udfra din profil ikke se, hvem du er.
Men, for få dage siden mødte jeg en gut på et vestsjællandsk rev som havde en aftale med noget kone/børn-noget.

Does it ring a bell?

Jan
hs-lauget.dk
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:44

Det lyder som om at trådstarter er misundelig på de 2 halv eller hel kendisser.

Jeg kan ikke se forskel på om de 2 undslupne burfisk var blevet taget op af burene og slagtet eller fanges på stang, og fangerne spiser dem eller forærer dem væk.
 
Men jeg er enig med jans betragtning.
 
De samme fisk kan jeg glæde mig over når de tumler rundt og nogen gange er umulige at få på fluen, og er oppe og køre når det lykkedes.
 
Jeg har ikke ramt de store stimer, for har ikke opsøgt de vestsjællandske kyster
 
hvor jeg tror chancen er størst.
 
Men personligt ville jeg hjemtage dem jeg syns min familie kan spise i overskuelig fremtid, og forære et par stykker væk til naboer og venner.
 
Jeg vil ikke bare slå dem ihjel forid de "ikke hører til ".
 
Som Jan nævner, har de ikke selv valgt det.
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:51
Enig Jan,det er levende væsener.
MvH Ole
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:56
Må sige at jeg heller på ingen måde deler de negative holdninger til disse fisk, syntes regnbuen er en fantastisk sports-fisk, også selvom den ikke hører til i naturen herhjemme. Det er visuelt fiskeri efter fisk som sparker røv når de har en krog i kæften, lige fiskeri for mig. Men jeg vælger at slå dem ihjel og gøre en masse mennesker glade, så bliver fiskene også hversat som de for tjener, ingen ved hvilket skæbne de ellers må møde, men man må formode at mange dør alligevel med tiden.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:58
Helt ærligt, der er INGEN grund til at vise mådehold med de regnbueørreder - de hører ikke hjemme på kysten (men i min putsøWink) , de er "gratis" , og de tilhører ikke nogen - altså behøver INGEN pive over, at enkelte bare er bedre til at fange dem (hvilket jo ellers er et piveri man ofte hører ved putsøerne,, at "de dygtige fanger de andres fisk")

Så længe de bliver fanget og aflivet på en fair måde, bliver hjemtaget, spist af venner, naboer og bekendte - så er der sgu da ikke noget at tude over.

Nikolaj er en glimrende regnbueørredfisker, og fisker rigtig meget - derfor fanger han enormt mange fisk.
Det er hans hobby,,, jo måske mere passion end hobby - måske endda en livsstil.

Tråden er sgu urimelig, og det er lidt uklædeligt at starte en så personlig tråd - hvor manden bliver målet...  

Mådehold skal anvendes hvor det har et formål, i dette tilfælde kan man endda tale for det modsatte - og mådeholdet burde måske nærmere vendes indad, og du kunne spørge indad, om det er nødvendigt at starte denne tråd, eller du burde have vist MÅDEHOLD i din trang til at pege fingre af andres fangsterSmile



Redigeret af simon agerholm2 - 26 Nov 2013 kl. 19:59
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 20:01
Simom Misundelse er en grim ting Så hvis nogen fanger en 20-30 stk er det helt i orden de hører ikke hjemme i naturen
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 20:01
Citat: Henning

Citat: lektoren

Jeg er lige vendt hjem fra kysten med kolde fingre og to af de undslupne og så burde jeg jo være så glad som en hundehvalp med en hjemmesko !
Men der gik lidt skår i min almindelige glæde over tilværelsen, for ved siden af mig stod to fiskere - begge halvkendte profiler fra fiskebladene. De havde vist været der et stykke tid. På mit spørgsmål svarede den ene, at de begge hjembragte 27 fisk dvs.
omkring 75 kilo fisk. Da jeg spurgte, hvad de skulle bruge så mange til, svarede den ene, at det jo snart var jul.
Er det bare mig eller er det stadig lystfiskeri at slå så mange fisk oven i hovedet ?
Nej det er det ikke !!! Primitivt madfiskeri hörer ikke hjemme i 2013, vi ved for meget om hvad naturen tåler til bruge den slags metoderOuch Det er så trist at der stadig findes fiskere som ikke forstår / vil forstå.
C&R   Steen

NIX!
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 20:13
Simon Agerholm.... Jeg må sige at du i mine Non-Put-and-take-sø-fiskeri-øjne, desværre skød du dig selv i foden med dine første to linier i dit indlæg

Naturligvis ønsker du selv en god forretning, men du nedgører os kystfiskere og vores fangster (trods mine linier om genudsatte fisk, men dem er der nok andre som fanger....)

Hvor mange er jer regnbueørred-dræbere ved rent faktisk, hvor meget de undslupne regnbue faktuelt ødelægger?

Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 20:34
Citat: Jan Johansen

Simon A Jeg må sige du i mine Non-Put-and-take-sø-fiskeri-øjne, desværre skød du dig selv i foden med dine første to linier i dit indlæg

Naturligvis ønsker du selv en god forretning, men du nedgører os kystfiskere og vores fangster (trods mine linier om genudsatte fisk, men dem er der nok andre som fanger....)

Hvor mange er jer regnbueørred-dræbere ved rent faktisk, hvor meget de undslupne regnbue faktuelt ødelægger?

Skulle til at stille nøjagtigt samme spørgsmål
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 20:57
Først må jeg i dette lille lukkede selskab lige komme med nogle tilståelser ( som forhåbentlig bliver mellem os !): min bror har muligvis snydt i skat, min kone kan godt være lidt morgengrim efter en god fest og jeg selv har mærket den gule misundelse eller måske nærmere frustration, når andre har fået fisk og jeg selv ikke, men ovenstående har ikke rigtig noget med den diskussion at gøre, som jeg har forsøgt at rejse - nemlig om de undslupne berettiger tilsidesættelse af mådehold. Hvordan ser det ud for ikke-fiskere, når stangsvingere kommer slæbende, af flere omgange, med fisk
i knippevis. Hvordan kan vi, med andre ord, kalde det for lystfiskeri, eller det mere fesne, sportsfiskeri, hvis vi er platte, grådige madfiskere ?
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 21:12
Jeg, tror det er et spørgsmål om at kunne skelne mellem skidt og kanel, nå nej kanel er jo osse noget skidt. Big smile Det er fuldstændig ligegyldigt hva fru Jensen tænker, hvis man selv kan stå inde for sine handlinger, og at hjemtage fisk, til sig selv og den nærmeste familie, fra en faunaforurening, bør ingen ligges til last for. Vi har regler i DK, skrevne og uskrevne, og jeg syntes generelt at fleretallet af lystfisker og sportsfisker, og især de ædle madfisker, forstår at håndtere disse. Så, lad være at pege af andre der bedriver et lovlig og ansvarligt fiskeri, koncentrer dig om dit eget, og følg dit eget moralkodex, men døm ikke andre der ikke har samme opfattelse. Knæk og bræk
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 21:17
Hvis du havde forsøgt at starte en seriøs diskussion/debat så kunne du jo have overvejet ikke at hænge mig og min makker ud til offentligt skue, hvor alle og en hver med mere end 2 hjerne celler kan forstå hvem der tales om. Sammenholdt med din besynderlige opførsel i dag ude ved vandet, så kan det her simpelthen ikke have noget med diskussion eller debat at gøre, du er kørt direkte hjem og gået til tasterne. Du mangler i øvrigt stadig at svare på, hvorfor du havde behov for at stille dig på nakken af os, når det var så dårlig en oplevelse????

Redigeret af Nikolaj Kolding! - 26 Nov 2013 kl. 21:20
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 790
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 21:22
Citat: lektoren

Hvordan ser det ud for ikke-fiskere, når stangsvingere kommer slæbende, af flere omgange, med fisk
i knippevis. Hvordan kan vi, med andre ord, kalde det for lystfiskeri, eller det mere fesne, sportsfiskeri, hvis vi er platte, grådige madfiskere ?
Intet af det belyste har noget med lystfiskeri at gøre, hvorfor det er lidt uheldigt, at du nu får blandet begreberne sammen ! Det hedder sportsfiskeri, helt på linje med rendyrket C & R (sjovt nok !), og har absolut intet med lystfiskeri at gøre...Disapprove 
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 21:30
Det er squ hverken lyst- eller sportsfiskeri.... Det er drabs-fiskeri.

I fisker squ ikke fordi I har lyst, eller fordi det er en sport. Men fordi fiskene skal dræbes.....



Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 21:46
Citat: Nikolaj Kolding!

Hvis du havde forsøgt at starte en seriøs diskussion/debat så kunne du jo have overvejet ikke at hænge mig og min makker ud til offentligt skue, hvor alle og en hver med mere end 2 hjerne celler kan forstå hvem der tales om. Sammenholdt med din besynderlige opførsel i dag ude ved vandet, så kan det her simpelthen ikke have noget med diskussion eller debat at gøre, du er kørt direkte hjem og gået til tasterne. Du mangler i øvrigt stadig at svare på, hvorfor du havde behov for at stille dig på nakken af os, når det var så dårlig en oplevelse????

Måske det var den "sagnomspundne KILLER flue" Generalen han ville have et hurtig glimt af Tongue 

P.S håber dig og din kammerat havde en vidunderlig dag derude idag Smile
Til top
Per Gade Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per Gade Avatar

Tilmeldt:: 10 Feb 2001
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 22:04
Kære Nikolaj.
Jeg kender dig ikke, og jeg har aldrig set dig i et fiskeblad - måske fordi jeg ikke læser særlig mange. Men jeg synes godt nok, du opfører dig perfidt over for den person, som vil rejse en debat om mådehold. Hvis du ikke havde svaret på kritikken, var du aldrig blevet "hængt ud". Trådstarteren nævnede ingen navne. Så lad være med at være så tøsefornærmet.
I øvrigt væmmes jeg også over meningsløse massemord på fisk - også selv om der er tale om opdrætsfisk. Jeg håber, de mange fisk finder vej til spisebordet. Ellers har du et alvorligt etisk problem.
Vh
Per
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 22:09
Jeg er lidt ked af at få for ære for at hænge nogen ud. Jeg vil nødigt smykke mig med lånte fjer. I mit oprindelige indlæg skrev jeg om 'to halvkendte' og man må være ret desperat efter opmærksomhed for at insistere på, at det er, hvem man er. Nikolaj K.,
som jeg ikke kender eller er stødt på før, tager selv ordet. Det er hans valg.
Samme Nikolaj undrer sig over, at han ikke kan have kysten for sig selv, når den pågældende strækning havde en fisker for hver ca. 50 meter. Tjah....
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 22:16
Citat: Per Gade

Kære Nikolaj.
Jeg kender dig ikke, og jeg har aldrig set dig i et fiskeblad - måske fordi jeg ikke læser særlig mange. Men jeg synes godt nok, du opfører dig perfidt over for den person, som vil rejse en debat om mådehold. Hvis du ikke havde svaret på kritikken, var du aldrig blevet "hængt ud". Trådstarteren nævnede ingen navne. Så lad være med at være så tøsefornærmet.
I øvrigt væmmes jeg også over meningsløse massemord på fisk - også selv om der er tale om opdrætsfisk. Jeg håber, de mange fisk finder vej til spisebordet. Ellers har du et alvorligt etisk problem.
Vh
Per


Thumbs Up
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 22:19
Citat: Jan Johansen

Det er squ hverken lyst- eller sportsfiskeri.... Det er drabs-fiskeri.

I fisker squ ikke fordi I har lyst, eller fordi det er en sport. Men fordi fiskene skal dræbes.....





Og her knækkede kæden for mig!

Drabsfiskeri??

Jeg fangede 15 regnbuer i Lørdags!

Og kan informere dig om, at jeg skal ud igen på Torsdag, måske også fredag og mandag.

Ikke fordi jeg er "drabsfisker", men fordi det ikke er hver dag, man kan morer sig med at hive 4 kg's op ad vandet. Fighten er jo lige til at blive afhængig af.. Det er rigtig sjovt.

Jeg kom hjem med fisk til familie, venner og naboer. Og jeg fik store smil, et par gode flasker rødvin, og spredt godt humør.

Desuden har jeg beholdt 5 af fiskene selv, der er fileteret.

Hvis jeg fanger fiske igen i morgen, skal de bruges til fars, og nedfryses.

Det står dig frit at kalde mig for "drabsfisker"...

I min optik, er du blot en ynkelig person at dømme folk på den måde!


Selvfølgelig skal dyrene behandles med respekt.

Men svar mig lige ærligt her.

Skal vi istedet for at tage 15-20-25 fisk med hjem - nøjes med 4? Og så stå at se til de stigende mængder af fisk, der ligger halvdøde af sult, stress etc i vandkanten, og ved åudløb? 

Hvad mener du er mest humant? At fange fisken, og slå den i hovedet, eller lade dem være, til en uvis fremtid?
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 22:49
Noget med der blev fanget nogen i søndag som var så tynd det var helt synd ClapLOL

Spænd hjelmen - Mådehold - trådstarter - du kan sku da ikke retfærdiggøre ordet Mådehold med dine manglende evner, blot for du skal have nogen fisk at fiske på vinteren igennem.
Og da slet ikke set i det lys der ér faunaforurening LOLOuch

Neeeej.... Tag du nu ud og giv dig i kast med nogen gedder, og lad de regnbuer være op til dem som kan hive nogen op i en fart.

Men vær rar at sætte gedderne ud igen, de er skide hyggelige at fange, og de hører til i vort land Tongue
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 22:54
Citat: Per Gade

Kære Nikolaj.
Jeg kender dig ikke, og jeg har aldrig set dig i et fiskeblad - måske fordi jeg ikke læser særlig mange. Men jeg synes godt nok, du opfører dig perfidt over for den person, som vil rejse en debat om mådehold. Hvis du ikke havde svaret på kritikken, var du aldrig blevet "hængt ud". Trådstarteren nævnede ingen navne. Så lad være med at være så tøsefornærmet.
I øvrigt væmmes jeg også over meningsløse massemord på fisk - også selv om der er tale om opdrætsfisk. Jeg håber, de mange fisk finder vej til spisebordet. Ellers har du et alvorligt etisk problem.
Vh
Per



Teori er godt, viden er bedre....
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 23:31
Vi har sgu selv skylden for at dyreetisk råd langer ud efter os:(.
Længere oppe er der vist en som burde finde sig et job;)
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 06:34
Citat: Per Gade

Kære Nikolaj.
Jeg kender dig ikke, og jeg har aldrig set dig i et fiskeblad - måske fordi jeg ikke læser særlig mange. Men jeg synes godt nok, du opfører dig perfidt over for den person, som vil rejse en debat om mådehold. Hvis du ikke havde svaret på kritikken, var du aldrig blevet "hængt ud". Trådstarteren nævnede ingen navne. Så lad være med at være så tøsefornærmet.
I øvrigt væmmes jeg også over meningsløse massemord på fisk - også selv om der er tale om opdrætsfisk. Jeg håber, de mange fisk finder vej til spisebordet. Ellers har du et alvorligt etisk problem.
Vh
Per

Jeg svare gerne på evt. kritik og er også villig til at tage en debat, men det skal altså foregå på nogle vilkår over børnehave stadiet. Jeg er på ingen måde tøsefornærmet, men vil godt indrømme, at jeg kan blive ganske gal når der kommer personlige angreb af den her karakter. Og omkring de fisk kan jeg så for tiende gang oplyse at de bliver spist og hver sat som de fortjener. Og nej det er IKKE meningsløst, vi har haft en super fiskedag med masser af action, vi har gjort en masse mennesker glade med frisk fisk og så har vi endda fjernet nogle fisk som ikke hører til i den danske natur og måske kan have en svag negativ effekt på hjemme hørende bestande. 
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 06:55
Citat: nielsesmarch

Vi har sgu selv skylden for at dyreetisk råd langer ud efter os:(.
Længere oppe er der vist en som burde finde sig et job;)


Hvis det er undertegnede du hentyder til, kan jeg informere dig om, at jeg arbejdermere end fuld tid som speditør, og netop nu har taget hul på 2 uge af "sommerferien!"

Så flet næbet!
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 07:00
[QUOTE=lektoren]Jeg er lidt ked af at få for ære for at hænge nogen ud. Jeg vil nødigt smykke mig med lånte fjer. I mit oprindelige indlæg skrev jeg om 'to halvkendte' og man må være ret desperat efter opmærksomhed for at insistere på, at det er, hvem man er. Nikolaj K.,
som jeg ikke kender eller er stødt på før, tager selv ordet. Det er hans valg.
Samme Nikolaj undrer sig over, at han ikke kan have kysten for sig selv, når den pågældende strækning havde en fisker for hver ca. 50 meter. Tjah....
[/QUOTE

Du har stadig ikke svaret på mit spørsmål, men blot gået til angreb i stedet. men ok, lad bare være og så stopper vi her. Du har fået hvad du ønsker, en masse ballade og skab mere nagativ stemning end hvad du kan præstere ved fiskevandet. Tillykke.

At lige frem nu give mig skylden for at ønske det her for opmærksomheden, det er så langt ude som det kan komme. Jeg hader det her og det dommer panel man altid kan finde sig på internettet, af folk som ikke har været der, men naturligvis har masse meninger om folk. Jeg aldrig bedt om at bliver hængt ud på nettet af dig!!!! Prøv engang at forestille jer i har haft en dejlig dag og humøret er højt, så pludseligt kommer der den mest sure irreterende mands person hen og begynder at råbe af jer, i forsøger bare at ignorere ham. Det går heldigvis i sig selv, men så da man står hygge snakker på vej hjem ved bilen, dukker personen pludselig op igen og den her gang er det galt med parkeringen i et øde område, han vrisser inden at han taber sine fisk ned fra bagagebarren, forsøge at hjælpe og han kommer videre på sin cykel. Det troede man så var det sidste... Men det første der sker når man åbner sin pc en time efter, er det her.... 

Jeg har aldrig ønsket at blive hængt ud her, men har forsøgt at forsvare mig lidt i forhold til det alligevel. Hvad nogle så syntes om min person fordi jeg fisker og slår fisk ihjel, jeg svare på tiltale eller at jeg desværre sider en ulykkelig situation som arbejdsløs (niels esmarck) må står på jeres egen regning. 

Jeg er ude at den er såkaldte "debat" nu.

God dag derude Smile



  


Redigeret af Nikolaj Kolding! - 27 Nov 2013 kl. 07:07
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 07:29
Citat: Nikolaj Kolding!

Hvis du havde forsøgt at starte en seriøs diskussion/debat så kunne du jo have overvejet ikke at hænge mig og min makker ud til offentligt skue, hvor alle og en hver med mere end 2 hjerne celler kan forstå hvem der tales om. Sammenholdt med din besynderlige opførsel i dag ude ved vandet, så kan det her simpelthen ikke have noget med diskussion eller debat at gøre, du er kørt direkte hjem og gået til tasterne. Du mangler i øvrigt stadig at svare på, hvorfor du havde behov for at stille dig på nakken af os, når det var så dårlig en oplevelse????


hvis ikke du selv var første mand til at svare havde jeg ikke vidst det var dig det gik ud over. man skal vælge siden kampe med omhu. måske skulle du bare ha ladet ham rase ud.

når det så er sagt kan jeg jo se flere steder at i tager mange fisk ofte i den her tid, forkert eller rigtigt det ved jeg ikke. jeg er både for og imod. sidste år var der udslip af regnbuer på vores kanter, og de stormede lige op i åen. og de tonsede rundt på gydebankerne. men i år har der være fantastisk mange fisk. så det er på den ene side skidt at de jager med havørreden, men de har jo kunnet gyde alligevel? og de regnbuer jeg har fanget i åen havde kun spist smådyr.... og mus, samt alt muligt affald, fandt ingen småfisk ihvertfald ikke over 1 cm.
vi skal alle værne om naturen, om som jeg ser det lige nu er det en fed tid for alle lystfiskere at tage ud og fiske, og det vil vare længere hvis ikke der hjemtages 15+ fisk pr mand hver gang.

men igen alle de geder jeg fanger under havørrede fiskeri i åen får jeg et satans hyr over fordi jeg sætter dem ud igen. fordi de andre fiskere siger de smadre bestanden af ørreder.. bras de har været der fra starten, og de andre bliver jo blot sure fordi de er bange for der er andre end dem selv der får ørrede til middag og det er lidt en egoistisk tankegang.. lige som det andet.

og hvis du bliver sur over at få at vide du holder foran en bom til en brandvej er du så ikke selv ude over de vrissende ord? 
ud over det har jeg ikke meget at sige
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 07:51
Jan J :

Jeg nedgør sgu ikke nogen kystfisker, eller genudsætning eller NOGET SOM HELST.

Regnbueørrederne hører altså ikke til på kysten, men enten på et spisebord, eller i en putsø (altså bortset fra, at saltvandsørreder IKKE må udsættes i ferskvand).

Nikolaj Kolding fanger fiskene, dræber dem og hjemtager dem - de udgør IKKE en bestand, men er på kysten på grund af et ulyksageligt uheld på Musholm.

Hvorfor skulle han lade være ??? Hvorfor skulle han vise mådehold ???

Det må fandme være nok, at den "frelste gruppering" hyler i kor, hvis der voldmyrdes havørreder i foråret (eller i åerne) - men at man nu også skal gøre sig til dommer over hjemtag af undslupne fisk... Det er en frelsthed og et behov for at gøre sig selv bedre end andre - som er latterlig.




Redigeret af simon agerholm2 - 27 Nov 2013 kl. 07:53
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 08:12
HØRT HØRT......
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 09:15
Uanset om man er københavner, jyde, madfisker, medefisker, fluefisker,spinnefisker eller bare lystfisker, så er ALT fisk fanget under rekreativt fiskeri kun til EGET forbrug.
Et hurtigt kig i lovteksten viser at ordet burhøns, regnbueørreder, buer, fedtklumper eller lignende arter IKKE er at finde i lovteksten og dermed ikke er undtaget fra loven.

Slæber man 20 regnbueørreder på 3 kg eller mere stykket med hjem, så er man vist ude over hvad der kan dækkes ind under eget forbrug.

Kalder vi regnbuerne for faunaforurening og bare slagter løs af dem, er vi simpelt hen på kant med loven.

Loven er trods alt lige for alle, og det er IKKE op til den enkelt at gradbøje den.

Jesper Rasmussen
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 09:19
Hvor fanden er respekten for liv...burfisk, burhøns eller ej?
Alt skal åbenbart bare dø hvis ikke det passer ind i en hvad jeg anser for en forkvaklet tankegang. Hvad bliver det næste?

http://www.veganoutreach.org/whyvegan/dansk.pdf

N
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 09:23
Citat: sovereign

Citat: Henning

Citat: lektoren

Jeg er lige vendt hjem fra kysten med kolde fingre og to af de undslupne og så burde jeg jo være så glad som en hundehvalp med en hjemmesko !
Men der gik lidt skår i min almindelige glæde over tilværelsen, for ved siden af mig stod to fiskere - begge halvkendte profiler fra fiskebladene. De havde vist været der et stykke tid. På mit spørgsmål svarede den ene, at de begge hjembragte 27 fisk dvs.
omkring 75 kilo fisk. Da jeg spurgte, hvad de skulle bruge så mange til, svarede den ene, at det jo snart var jul.
Er det bare mig eller er det stadig lystfiskeri at slå så mange fisk oven i hovedet ?
Nej det er det ikke !!! Primitivt madfiskeri hörer ikke hjemme i 2013, vi ved for meget om hvad naturen tåler til bruge den slags metoderOuch Det er så trist at der stadig findes fiskere som ikke forstår / vil forstå.
C&R   Steen

NIX!
 
Nej det er det ikke !!! Primitivt madfiskeri hörer ikke hjemme i 2013, vi ved for meget om hvad naturen tåler til bruge den slags metoderOuch Det er så trist at der stadig findes fiskere som ikke forstår / vil forstå.
C&R Steen

NIX!
 
der er intet galt i at fange regnbuer og spise dem, om man så fanger et tons af dem og deler dem ud til familie eller venner, eller for den sags skyld sælger dem, kun godt de kommer væk fra kysterne og åerne, , desuden forstår jeg ikke det begreb madfisker? sku man ikke ku gå ud fange sig et par havørred spise dem, eller nogle aborre, eller en gedde eller en rødspætte eller andet man ka fange? ja bestanden af nogle fisk har det ikke så godt bla torsk, men er det lystfiskerne der smadre den bestand, eller de store trawl der tager alt inklusive fiskenes føde? og smadre havbunden med mere? så syntes den madfisker hetz ikke høre hjemme nogen stedder :)
spiser med god samvittighed en del af de fisk jeg fanger, sætter dog os mange ud, og flere fisk har jeg slet ikke interesse i at spise, når jeg snart tager ned og fanger Regnbuer så tager jeg alle dem med hjem jeg kan slæbe, hvis jeg fanger hehe, og fanger jeg mere end jeg ka slæbe forærere jeg dem hellere væk end at sætte dem ud så de ka smadre vores natur, fang dem og dræb de regnbuer :D
Til top
Ole Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
planreimport

Tilmeldt:: 30 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér planreimport Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 09:26
Hej
Jeg synes at det er en flot fisk her på forsiden. Stor flot hale- finne og disse fisk må jo give en godt fight efter et par år i havet

http://sportfiskarna.flashpublisher.se/flashpublisher/magazine/88

mvh Ole
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down