Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prisstigning på stangfiskertegn

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Prisstigning på stangfiskertegn
    Sendt: 11 Feb 2012 kl. 04:29
Har netop modtaget denne besked fra Naturstyrrelsen som styrer vores indbetalinger !
 
Bemærk at prisen på fisketegn pr. 1. marts 2012 er 185 kr. for lystfiskertegn og 300 kr. for fritidsfiskertegn.
 
 
Og så er det jeg spørger mig selv : Hvorfor er det kun stangfisker licensen der er steget ?
/Søder
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 05:05
Så vidt jeg husker kostede fritidsfiskertegnet før 250 kr. så det har fået en stigning også.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 05:12
Hmm jeg husker det som 300 for sidste år også ...men kan være jeg tager fejl....
/Søder
Til top
Bjarne Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
B.N Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2001
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér B.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 05:27
Ja jeg kan kun sige at jeg har fået en regning på 140,-
den har jeg betalt d. 2-2-12
så vil de havde de sidste 45,- må de kontakte mig 
Til top
carsten nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nielsen112

Tilmeldt:: 10 Dec 2007
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsen112 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 06:20
Jeg har også fornyet mit fisketegn.
Det gamle udløber først 3/4-12,men fik mail at det snart var ved tiden at forny.
Måske har jeg sparet en smule?.
Til top
Rasmus Mølvadgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rasmus mølvadgaard

Tilmeldt:: 28 Feb 2011
Geografisk: højslev
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmus mølvadgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 07:42
Hej sådan ser det udSmile
Prisen for et årskort stiger således fra 140 kr. til 185 kr. mens ugekort stiger fra 100 kr. til 130 kr. og dagkort fra 35 kr. til 40 kr. Endvidere stiger fritidsfiskertegnet fra 275 kr. til 300 kr.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 09:20
På - https://www.fisketegn.dk/fisketegn/common/setupAnglerFisherType.do - er prisen for et årskort stadig 140 kroner

MVH
NRE


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 11 Feb 2012 kl. 17:59
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 09:31
Er der nogen der ved hvad de ekstra penge kommer til at blive brugt til ?

Redigeret af Kevin rostrup - 11 Feb 2012 kl. 09:31
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 09:59
Citat: Søder

Hmm jeg husker det som 300 for sidste år også ...men kan være jeg tager fejl....
Du tager så fejl....
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 10:08
@ Kevin

De skal nok også bruges til udsætning af laks i de jyske åer.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 10:22
Er der slet ingen af jer der læser på Sportsfiskerens hjemmeside?Confused
 
Det er jo gamle nyheder der kan læses her http://www.sportsfiskeren.dk/groent-partnerskab-naar-det-er-bedst
 
Og selvfølgelig er det kun os jyder der kommer til at nyde godt af det! Wink
 
Mvh
Henning
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 10:31
Citat: Henning

Er der slet ingen af jer der læser på Sportsfiskerens hjemmeside?Confused
 
Det er jo gamle nyheder der kan læses her http://www.sportsfiskeren.dk/groent-partnerskab-naar-det-er-bedst
 
Og selvfølgelig er det kun os jyder der kommer til at nyde godt af det! Wink
 
Mvh
Henning
 
Og længere udredning på siderne 20-21 i Februar nummeret af Sportsfiskeren.
 
Mvh
Lasse
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
p bager Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 10:35
har lige fået mail fra erhvervs og naturstyrelsen om fornyelse af fisketegn, og i mailen fremgård det at det først er den 01-03-2012 at tegnet stiger til 185kr.
har indløst mit kort nu og fået bekræftyet at den gælder til matrs 2013 for 140,00kr.
hilsen til alle som venter på foråretSmile
hilsen p bager
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 10:45
Tak Henning,nej Sportsfiskerens hjemmeside har ikke den store tiltrækning herfra.
Men fedt at en stor del af pengene bliver brugt til vandløb,så gerne at en stor del af pengene blev brugt til stallingen og lidt mindre til det vilde jyske put and take vi har herovre.
 
 
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 10:53
Det er nu stadig billigt Wink

Sammenlignet med den lokale idrætsforening, hvor ungerne drøner rundt, er det jo et fund!!!

Tænk hvor mange gode timer man har for pengeneThumbs Up


Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 11:43
Citat: Kevin rostrup

Tak Henning,nej Sportsfiskerens hjemmeside har ikke den store tiltrækning herfra.
Men fedt at en stor del af pengene bliver brugt til vandløb,så gerne at en stor del af pengene blev brugt til stallingen og lidt mindre til det vilde jyske put and take vi har herovre.
 
HØRT Kan jeg kun sige!!!
 
Savner at der vil blive gjort noget mere for stalling og bækørrede fiskeriet. Vi skal sq... ikke kun have laks og havørrede i vore vandløb... så flere penge til Stalling og bækørreder Tak..
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 12:03
Som Lasse fortalte, så kan man læse om prisstigningerne i den nyeste udgave af Sportsfiskeren.
Og om der var nogle som ikke i forvejen havde ondt i røven over midlernes geografiske fordeling....så kan de måske få det nu.

Mvh
Jim.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 12:16
Citat: Kevin rostrup

Tak Henning,nej Sportsfiskerens hjemmeside har ikke den store tiltrækning herfra.
 
 
Ærgerligt, efter min mening havde været fedt, hvis vi alle kunne bakke op om et fælles forbund!
 
Mvh
Henning
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 20:46
De sjællandske lystfiskere kan med fordel skynde sig at købe deres fisketegn inden 1. 3. 2012, på den måde undgår de, at kaste endnu flere penge efter de jyske lakse-projekter.

Redigeret af Anders H - 11 Feb 2012 kl. 20:47
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 20:53
Øv øv havde ellers håbet at vi kunne udsætte nogle laks i de alsiske åer.
Vi trænger til et lakseprojekt hernede..
Hellere det end Sjælland kan få endnu flere putfiskWink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 22:02
YES flere laks til os ::!!WUHU!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 22:20
Citat: Anders H

De sjællandske lystfiskere kan med fordel skynde sig at købe deres fisketegn inden 1. 3. 2012, på den måde undgår de, at kaste endnu flere penge efter de jyske lakse-projekter.


Det ville jo være ret usmart med mindre at ens kort er ved at udløbe alligevel.

Feks udløber mit kort først til august, så hvis jeg købte et nyt kort feks d 29 februar, så ville jeg jo have betalt for to kort i et halvt år, eller sagt på en anden måde...jeg ville komme til at skulle indløse det næste nye kort et halvt år før jeg behøvede.

Altså uanset hvordan man vender og drejer sig Anders...så vender røven bagud. Clown


Mvh

Jim.


Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 22:28
Årskort gælder fra betalingsdagen, eller 1 år i forlængelse af lystfisketegnets nuværende gyldighedsperiode
 
Ja, godt nok vender den bagud, men det er ikke et krav, at man
tænker med den ?
 
K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 22:47

Okay, havde ikke lige sat mig ind i at det hængte sådan sammen.Thumbs Up


Mvh

Jim.

Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 06:13
Hej, Jeg er fra Kolding område... Og er meget træt at læsse om de lystfisker der har ondt i røv, fordi nogen af de penge fra gå til Jyske åer... Så vidt jeg ved de vildt fisk der bliver strøgt ud ved Koldingå. Bliver sendt til et sjællandsk å... Men hvad med at start med restoreer jeres vandløb ved lægge grus og steen til de vandrefisk der er i Sjælland.
Hvad med at laver lidt frivilgt arbejde og gøre noget, i sted for brok.
Hilsen Yves
Til top
ole hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
O K H Avatar

Tilmeldt:: 24 Okt 2006
Geografisk: all around
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér O K H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 07:42
Yves du har fat  i noget , står din seng stadig ude ved åen Wink
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 07:52
Citat: scott

Okay, havde ikke lige sat mig ind i at det hængte sådan sammen.Thumbs Up


Mvh

Jim.

Hej Jim.

Man kan også have en anden tilgangsvinkel, en vinkel jeg faktisk har lært af et medlem her på siden.

At betale 2 gange om året. På den måde sender man 140 kr ekstra afsted til naturgenopretning.

Jeg mener jeg har overskud i min privatøkonomi til at gøre det fra år til anden, tænk om alle ville gøre det samme et enkelt år eller 2.
Så var der penge at rutte med.

/Allan
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 10:14
Hej Yves De brokker sig også over prisen på det yngel de køber i jylland de er ikke lette at stille tilfredsBig smile
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 10:26
Jeg går stærkt ud fra at de fleste Jyder, hvis ikke alle, godt er klar over at det er de sjællændere som brokker sig, så alle andre øboere bliver dømt som brokhoveder? Synes det er trist at vi alle bliver skåret over samme kam, fordi nogen ikke kan få nok!
 
Nu har vi fået en ny klynker (Anders H) på banen, men ellers er det jo Stakkels Jim som bliver ved  med at køre i samme rille, måske han skulle se sig om efter et "karriere"skift til en anden hobby hvor han kan være mere succesfuld? Han er ihvertfald ingen god ambassadør for sjællandske lyst(kyst)fiskere...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 10:30
Hej Klaus det ved vi udemærket sjællændere er generelt nogle hyggelige fyre selv om de kommer til den lille bæk med deres 2 hånds stænger og snakker meget hurtigt pyt vi har samme hobby Wink
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 10:49
Citat: allan overgaard

Citat: scott

Okay, havde ikke lige sat mig ind i at det hængte sådan sammen.Thumbs Up


Mvh

Jim.

Hej Jim.

Man kan også have en anden tilgangsvinkel, en vinkel jeg faktisk har lært af et medlem her på siden.

At betale 2 gange om året. På den måde sender man 140 kr ekstra afsted til naturgenopretning.

Jeg mener jeg har overskud i min privatøkonomi til at gøre det fra år til anden, tænk om alle ville gøre det samme et enkelt år eller 2.
Så var der penge at rutte med.

/Allan
 
Hej Allan
 
Thumbs Up
 
Der er også den med at købe en fritidsfiskerlicens istedet for, dækker det samme og koster mere.
 
Mvh
Lasse
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 10:59
Citat: pip_ser

Hej Klaus det ved vi udemærket sjællændere er generelt nogle hyggelige fyre selv om de kommer til den lille bæk med deres 2 hånds stænger og snakker meget hurtigt pyt vi har samme hobby Wink
 
Hej John
 
det ligner ikke dig, men på 2 linier når du at tale ned til folk, samt at gøre os til fjolser.
 
god søndag
 
Ole T
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 11:12
@ Ole T(orsk)
 
Det kommer vist an på øjnene der ser!


Redigeret af Klaus Neilsen - 12 Feb 2012 kl. 11:14
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 11:27
Der er sket noget med, at DSF tog forhøjelsen solo uden at hive garnbanditterne med ind. Måske derfor endte de lavere end lystfiskerne. Jeg gætter Smile
 
Hvorfor de ikke kom med, det aner jeg ikke, det havde da været en god ting, om man havde løst det i fællesskab.
 
Begge dele er jo fortsat rystende billigt, selvom det er en skat på fortidens synder betalt af andre, end dem, der gjorde snavset.
 
65 år og op burde komme med, da de store årgange nu slipper uden om at betale. På nettet blokerer CPR. nummeret.
 
Og forresten send alle pengene til Sjælland Wink
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 11:31
Citat: Klaus Neilsen

@ Ole T(orsk)
 
Det kommer vist an på øjnene der ser!


Herre gud din stakkel, skrub dog ud i sneen og rul så du kan blive kølet lidt ned frem for at smide sådan noget lort i hovedet på folk at du er nødt til at ”redigere” dit indlæg.


Mvh

Jim.


Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 11:32

Se Ole det er de få jeg ikke kan med se ironien det plejer du at kunne WinkWink

Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 11:44
@ Jim
 
HighLight To Read
 
Wink
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 11:47
Hej Kjeld W
 
Godt du kom på banen. Hvis du gør dig lidt umage og mere direkte beskylder forbundet for at være skyld i stigningen og forskellen, kan du sammen med de andre brokhoveder måske få en ny meningsløs tråd med rigtig mange indlæg.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 12:22
DSF kom med et forslag om at fritids og lystfiskertegnet godt kunne tåle en stigning.
Det er politikere som fastsætter prisen, bare lige for at nogle ikke skulle få den ide at det også er DSF som bestemmer prisen...Wink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 12:51

Forstærket fiskepleje

Fødevareministeriet og de rekreative fiskere sætter nu skub i restaureringen af de danske vandløb. Der er en hjælpende hånd til de danske fiskebestande - til gengæld stiger prisen for fisketegnet en smule. Dermed imødekommer fødevareminister Mette Gjerskov et ønske fra fiskerne. Det vil dog stadig være en billig fornøjelse at være lystfisker og fritidsfisker.


Der er afsat 66 mio. kr. årligt på finansloven i 2012 og 2013 til forbedringer af de danske vandløb, her bidrager lyst- og fritidsfiskernes betaling for fisketegn med 10 mio. kr. pr. år.

Med det store beløb vil ministeriet nu give naturgenopretninger i danske vandløb et stort løft.

”Jeg ser det som et mål at få bragt de danske vandløb i en tilstand, så fiskebestandene naturligt kan reproducere sig selv. Det er jo bedre at vi får sunde levedygtige fiskebestande, der selv kan klare formeringen, så vi ikke behøver at udsætte yngel for at vedblive med at have fisk i vores vandløb og indre farvande”, siger fødevareminister Mette Gjerskov

Fødevareministeren imødekommer et ønske fra Danmarks Sportsfiskerforbund om at afsætte flere penge til fiskepleje og en forstærket vandløbsindsats. Pengene findes ved at sætte prisen op på fisketegn.

Det betyder altså en stigning på lystfiskertegnet, men det er stadig en billig fornøjelse at fiske i de danske farvande. Et lystfiskerårskort vil fremover koste 185 kr., et ugekort 130 kr. og et dagkort 40 kr. Et fritidsfiskertegn vil koste 300 kr.

Fødevareministeren kvitterer for et godt konstruktivt samarbejde med sportsfiskerne, der har gjort det mulig at nå denne løsning.
”Jeg syntes altid, at det er en fornøjelse at arbejde med engagerede mennesker, og her har sportsfiskerne aktivt spillet med for at sikre en løsning, så vi kan opretholde vores nuværende forsknings- og aktivitetsniveau i fiskeplejen samtidig med at vandløbsindsatsen forstærkes. Jeg vil også gerne takke for det store frivillige fiskeplejearbejde, der udføres af mange lystfiskere i de lokale sportsfiskerforeninger,” siger Mette Gjerskov

Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 12:54
Citat: Henrik Christensen

DSF kom med et forslag om at fritids og lystfiskertegnet godt kunne tåle en stigning.
Det er politikere som fastsætter prisen, bare lige for at nogle ikke skulle få den ide at det også er DSF som bestemmer prisen...Wink
 
Hej Henrik
 
Du er så klog, men læs da den sportsfisker du modtager.
Bruno Muller fra Dansk Fritidsfiskerforbund ønskede en debat med DSF om reglerne for fisketegnet, men inden de kom til mødet havde DSF allerede lavet en aftale med fødevareministeriet om de nye takster.
Bruno Muller undrede sig over forskellen da fritidefiskerne allerede betaler fra de fylder 12 år samt at der ingen aldersgrænse er.
Jeg er ganske enig med hr. Muller og mener at DSF endnu engang har kvajet sig, og dermed skyld i at der ikke kommer flere penge i kassen.
 
Slut, DSF er med til at bestemme prisen for et fisketegn, og du vrøvler som altid.
 
Ole T    
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 13:01
Citat: tranholm

Citat: Henrik Christensen

DSF kom med et forslag om at fritids og lystfiskertegnet godt kunne tåle en stigning.
Det er politikere som fastsætter prisen, bare lige for at nogle ikke skulle få den ide at det også er DSF som bestemmer prisen...Wink
 
Hej Henrik
 
Du er så klog, men læs da den sportsfisker du modtager.
Bruno Muller fra Dansk Fritidsfiskerforbund ønskede en debat med DSF om reglerne for fisketegnet, men inden de kom til mødet havde DSF allerede lavet en aftale med fødevareministeriet om de nye takster.
Bruno Muller undrede sig over forskellen da fritidefiskerne allerede betaler fra de fylder 12 år samt at der ingen aldersgrænse er.
Jeg er ganske enig med hr. Muller og mener at DSF endnu engang har kvajet sig, og dermed skyld i at der ikke kommer flere penge i kassen.
 
Slut, DSF er med til at bestemme prisen for et fisketegn, og du vrøvler som altid.
 
Ole T    

Ergo DSF sætter dagsorden for alle fritidsfiskere/lystfiskere i DK.Ouch
Selv den Kloge Åge Ole Trælsholm hoppede på den.
Ingen grænser for naivitetOuch
Mvh
Henrik Christensen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 13:06
Citat: pip_ser

Se Ole det er de få jeg ikke kan med se ironien det plejer du at kunne WinkWink

 
Hej John
 
Jeg forstår godt god humor samt ironi, men nu har du nævnt det flere indlæg.
 
De tossede sjællændere der kommer til vores små bække med deres lange to-hånds stænger, samt at du meget tit taler ned til lystfiskere fra sjælland.
 
Hvis det kun er til de få du ikke kan med, så skriv det til dem eller undlad det helt, det pynter på din ellers venlige personlighed.
 
forsat god søndag
 
Ole T  
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 13:16
Ergo DSF sætter dagsorden for alle fritidsfiskere/lystfiskere i DK.Ouch
Selv den Kloge Åge Ole Trælsholm hoppede på den.
Ingen grænser for naivitetOuch
 
Henrik
Selv den kloge Ole Tranholm, kunne se en fordel i at der ingen aldersgrænse var for fisketegnet, men at man betaler så længe man er i stand til at fiske.
 
Og nej DSF sætter ingen dagsorden, men det ville måske havde været en lille smule klogt at tale med Fritidsfiskerne inden de gik til møde fødevareministeren, vi er jo to parter der betaler til fisketegnet.
 
Til slut din nar, hvad har folk der hedder Åge gjort dig, eller kan du kun være perfid.
 
Ole T 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 13:18
Hej Ole nu vil køre op til vores fælles ven der vansmægtes i misery bay county på den yderste plads vi skal jo have ham sjællanderen integreret selv om det nok er svært
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 13:56
Hej John
 
Du må hilse, og prøv lige at fortælle Claus at der findes andet en overhåndskast.
 
 
Ole T 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 14:00
Det skal jeg nok Wink
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 14:29
Citat: tranholm

Ergo DSF sætter dagsorden for alle fritidsfiskere/lystfiskere i DK.Ouch
Selv den Kloge Åge Ole Trælsholm hoppede på den.
Ingen grænser for naivitetOuch
 
Henrik
Selv den kloge Ole Tranholm, kunne se en fordel i at der ingen aldersgrænse var for fisketegnet, men at man betaler så længe man er i stand til at fiske.
 
Og nej DSF sætter ingen dagsorden, men det ville måske havde været en lille smule klogt at tale med Fritidsfiskerne inden de gik til møde fødevareministeren, vi er jo to parter der betaler til fisketegnet.
 
Til slut din nar, hvad har folk der hedder Åge gjort dig, eller kan du kun være perfid.
 
Ole T 

Hvis DSF bestemte hvad fritidsfiskere skulle betale, tror du så ikke DSF sagde ca. 1000kr?? 
Tror du virklig at DSF har sagt at fritidsfiskere ikke skal have en så stor prisstigning som lystfiskere??
kæmpe nar, for nu at blive på dit niveu
Troede vi havde nået toppen af idioti med NRE, men der er åbenbart et langt stykke til toppen endnuOuch

Mvh
Henrik Christensen
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 14:41
man kan da undre sig lidt ved gennemlæsning af økonomien i planen der lå for 2011
der er afsat en pulje på 4,7 mio til mundnings og saltvandsudsætninger  af ørred.
troede saltvandsudsætning hørte historien til ?? er der nogen der ved hvorfor de vælger at bruge penge på dette endnu, trods tidligere erfaringer med en høj rate af fejlvandre til utilsigtede vandløb!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 14:43
Hmmmm. Jeg er sikker på, at Ole Tranholm ikke mener det så hårdt, når han smådriller sjællændere.

Når jeg så hører, at fisketegns forhøjelsen kun kommer til at gælde de sjællandske stangfiskere, og at den skal gå til gratis fiskegrej til de, der fisker i de jyske lakse åer samt til gratis garn til fritidsfiskerne, kan jeg da godt forstå, at nogle sjællændere krummer tæèr over det. Hvornår får vi bare et lille stykke af kagen? LOLLOLLOL
Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down