Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF efter kongressen

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF efter kongressen
    Sendt: 24 Mar 2012 kl. 12:26
Kim - jeg er lige ved at skifte til en ny hjemmeside, som er næsten klar. Jeg knokler på med tekster og billeder. Hvad der sikkert kan glæde dig er, at den er i samme farve, som forbunds hjemmeside - iøvrigt en flot farve, ellers havde jeg ikke valgt den Smile
 
Jeg har også en plan for vores medlemsudvikling. Desværre kom en flytning af klublokaler i vejen, så jeg har tabt mellem 2 og 3 måneder på gulvet lige på det værst tænkelige tidspunkt. Men det er klaret nu, så fra 1. april ruller det derudaf, og der er den nye hjemmeside også sat igang.
 
Samtidig har jeg gennem Friluftsrådet og i samarbjede med en lokal kommune igangsat et naturprojekt for en lokal å med fiskepleje, og er med i en plan for hele å-dalen, som naturområde for alle naturbrugere, hvor vi også skal have skolebørn med på vandløbsrenoveringen, så der kommer til at ske en bunke i de kommende år.
 
Men uden renoverede klublokaler var der ikke den nødvendige basis og tid. Lokalerne skal også indgå i en naturlære for skolerne. Men lokalerne er der nu sammen med "Viljen". At hive skolerne med ind er naturligvis for at hente flere juniorer.
 
Du får ikke et link til den nye hjemmeside her, men det kan du få i en privat mail. Så der er masser af ting, der kommer til at rulle fremover.
 
Så den gamle hjemmeside er faktisk næsten død nu.
 
Tallet 22.000 står i mine notater fra kongressen, men de kan selvfølgelig være forkert, jeg tror det nu ikke.
 
Selvfølglig kan udviklingen vendes i forbundet, det skal den da også, men det skal gerne ske, inden man rammer en kristisk størrelse, hvor økonomien kan sætte en bremse for udviklingen. Hvor den kristiske størrelse er, kan man nemt læse i regnskaberne.
 
vh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 11:10
Citat: Kim-salmo

Hej Kjeld
Hvis du endelig vil have facts på bordet, bør du måske selv lige sørge for, at de er rigtige. Selvfølgelig er det en mulighed, at du lader "ca." være 1.000 medlemmer, for DSF har rent faktisk 23.000 medlemmer, og ikke som du skriver 22.000.
 
Jeg er helt sikker på, at forbundet nok skal komme igang med medlemshvervningen men den kan jo ikke ske uden foreningernes hjælp. Det er trods alt ude i foreningerne de fleste medlemmer er, og det er også foreningerne der skal udvikle sig, hvis der skal være fremgang.
  
Du skriver: Så der er nogen, der skal lave en seriøs plan for de næste års udvikling, og der skal nødvendigvis bruges en hel del penge på at synliggøre både forbundet og foreningerne. Ellers bliver det for sent at vende udviklingen. Jeg havde håbet på en klar plan på kongressen i år, den kom desværre ikke. Det medgiver jeg gerne, at det var skuffende.
Du har jo en masse gode ideer til hvordan det skal gøres. Jeg håber du har sendt dem til FB, for jeg synes ikke at kunne huske de kom frem da den gruppe du var med i, fremlagde deres ideer for kongressen.
Jeg tilbød jo også, at foreslå dig til FB, så du kunne komme ind og præge udviklingen, men det ville du jo ikke. Lidt ærgerligt når du nu har så mange ideer.
Så skriver du noget om en ekstraordinær kongres.
Hvad skal vi dog med den? Næ arbejdstøjet skal på både for foreninger, sekretariat og FB, og så skal der trækkes samme vej.
Det vil bla sige, at de kræfter du og jeg m.fl. bruger du endeløse diskutioner herinde, måske var bedre brugt på at lave agitationsarbejde for vores foreninger.
 
Jeg er slet ikke et milisekund i tvivl om, at udviklingen kan vendes, så DSF igen bliver hele Danmarks sportfiskerforbund, og sådan bør det også være. Lille Danmark har i mine øjne slet ikke plads til to forbund, uden at det bliver utroværdigt fra dem begge. Der skal selvfølgelig sluges nogle kameler, både hos DSF, men så sandelig også hos modstanderne - man kan ikke få alle sine ideer igennem, ikke i et demokrati i hvert fald.
 
Du skriver også: Tiden bør bruges på at få en indsats igang, ikke på at vente, og som jeg har sagt tidligere, "Viljen til at ville giver evnen til at kunne". Det kan lade sig gøre - Lamp -
 
jeg er nødsaget til at spørge, har du viljen til at ville? Vil du bruge tiden på at sidde og vente på at forbundet kommer med noget materiale du kan bruge, eller er du allerede i gang med at skaffe flere medlemmer til din egen forening?
Hvad er Jeres mål i foreningen for 2012? Er det 5% flere medlemmer eller er det 15% flere medlemmer? For jeg går da ud fra, at I har en plan for udviklingen i Jeres forening.
Nu kan jeg ikke huske om I har juniorarbejde, men ellers kunne det da passende være en del af Jeres plan at få noget startet op.
 
Du kan så mange fine valgsprog - jeg kan også et: En forening der ikke har udvikling, er under afvikling.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
 
Opdateret med: Kjeld, jeg har lige været inde og kigge på Jeres hjemmeside og vil tillade mig at komme med et godt råd. Brug nu noget tid på, at få den opdateret, den trænger i hvert fald til det.
Kopieret fra hjemmesiden:
Spots for dem
med mange fiskeår forude...
Her kan du læse om vores ture og andre aktiviteter...
Denne side er juniorernes egen side, men seniorerne må godt læse med.

Vi er ved at gøre klar til 2010, hvor der kommer til at ske rigtig meget for juniorerne. Så hold også øje med, hvad der sker på fiskeskolen.

Desværre har Sportsfiskerforbundet droppet juniorgrejet, så der kommer næppe grejtilbud i 2011. Synd - for det var en god reklame for grejleverendørerne.

Du kan finde Fiskeskolen via linket lige under vores Bjørnemærke øverst til højre her på siden. Bare klik på ordet FISKESKOLEN.

Juniorafdelingen er nu selv gået igang med at lave vores side her. Så kik ind med jævne mellemrum, for 2009 skal blive et meget aktivt fiskeår for juniorerne.

Men foreløbig kan du se billeder fra vores seneste tur til Put & Take konkurrencen og vores tur til St. Vejleå, hvor vejret godt nok var sejt.

Vi skal også med på den store nytårstorsketur
d. 29. december 2008
, så sig ikke, at Bjørnens juniorer er nogle pivehoveder. Vi skal med ud efter en stor nytårstorsk, bare vent.

Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 10:22
Hej Kjeld
Hvis du endelig vil have facts på bordet, bør du måske selv lige sørge for, at de er rigtige. Selvfølgelig er det en mulighed, at du lader "ca." være 1.000 medlemmer, for DSF har rent faktisk 23.000 medlemmer, og ikke som du skriver 22.000.
 
Jeg er helt sikker på, at forbundet nok skal komme igang med medlemshvervningen men den kan jo ikke ske uden foreningernes hjælp. Det er trods alt ude i foreningerne de fleste medlemmer er, og det er også foreningerne der skal udvikle sig, hvis der skal være fremgang.
  
Du skriver: Så der er nogen, der skal lave en seriøs plan for de næste års udvikling, og der skal nødvendigvis bruges en hel del penge på at synliggøre både forbundet og foreningerne. Ellers bliver det for sent at vende udviklingen. Jeg havde håbet på en klar plan på kongressen i år, den kom desværre ikke. Det medgiver jeg gerne, at det var skuffende.
Du har jo en masse gode ideer til hvordan det skal gøres. Jeg håber du har sendt dem til FB, for jeg synes ikke at kunne huske de kom frem da den gruppe du var med i, fremlagde deres ideer for kongressen.
Jeg tilbød jo også, at foreslå dig til FB, så du kunne komme ind og præge udviklingen, men det ville du jo ikke. Lidt ærgerligt når du nu har så mange ideer.
Så skriver du noget om en ekstraordinær kongres.
Hvad skal vi dog med den? Næ arbejdstøjet skal på både for foreninger, sekretariat og FB, og så skal der trækkes samme vej.
Det vil bla sige, at de kræfter du og jeg m.fl. bruger du endeløse diskutioner herinde, måske var bedre brugt på at lave agitationsarbejde for vores foreninger.
 
Jeg er slet ikke et milisekund i tvivl om, at udviklingen kan vendes, så DSF igen bliver hele Danmarks sportfiskerforbund, og sådan bør det også være. Lille Danmark har i mine øjne slet ikke plads til to forbund, uden at det bliver utroværdigt fra dem begge. Der skal selvfølgelig sluges nogle kameler, både hos DSF, men så sandelig også hos modstanderne - man kan ikke få alle sine ideer igennem, ikke i et demokrati i hvert fald.
 
Du skriver også: Tiden bør bruges på at få en indsats igang, ikke på at vente, og som jeg har sagt tidligere, "Viljen til at ville giver evnen til at kunne". Det kan lade sig gøre - Lamp -
 
jeg er nødsaget til at spørge, har du viljen til at ville? Vil du bruge tiden på at sidde og vente på at forbundet kommer med noget materiale du kan bruge, eller er du allerede i gang med at skaffe flere medlemmer til din egen forening?
Hvad er Jeres mål i foreningen for 2012? Er det 5% flere medlemmer eller er det 15% flere medlemmer? For jeg går da ud fra, at I har en plan for udviklingen i Jeres forening.
Nu kan jeg ikke huske om I har juniorarbejde, men ellers kunne det da passende være en del af Jeres plan at få noget startet op.
 
Du kan så mange fine valgsprog - jeg kan også et: En forening der ikke har udvikling, er under afvikling.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 09:21
Niels Riis Ebbesen, lad os nu få nogle facts på bordet. Forbundet har idag ca. 22.000 medlemmer heraf ca. 2.000 direkte medlemmer dvs. uden om foreningerne. Hvad der er meget trist er, at juniortallet kun er ca. 500. Alt for få.
 
Så jeg er helt enig med dig mht., at forbundet må se at få sat skruen i vandet. Der er idag lige under 150 medlemsforeninger, det er i det mindte det tal, jeg rammer, når jeg tæller foreningerne op i forbundets medlemssystem.
 
Så tiden er kommet, hvor forbundet og foreninger skal rykke for at vende den udvikling. De seneste år har givetvis kostet nogle tusind medlemmer, og den udvikling skal bestemt ændres.
 
Det vil kræve en alvorlig indsats både af forbundet og ikke mindst foreningerne. Så et realistisk bud på udviklingen de næste 3, 5 og 10 år er i høj grad påkrævet. Ellers fordufter tilliden til at det kan gøres, som morgentågen i kirketiden.
 
Så der er nogen, der skal lave en seriøs plan for de næste års udvikling, og der skal nødvendigvis bruges en hel del penge på at synliggøre både forbundet og foreningerne. Ellers bliver det for sent at vende udviklingen. Jeg havde håbet på en klar plan på kongressen i år, den kom desværre ikke. Det medgiver jeg gerne, at det var skuffende.
 
Så måske skal vi have en ekstraordinær kongres, så toget kan komme på skinner og rulle stærkt. Det er påkrævet nu, mener jeg. Tiden bør bruges på at få en indsats igang, ikke på at vente, og som jeg har sagt tidligere, "Viljen til at ville giver evnen til at kunne". Det kan lade sig gøre - Lamp -
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 09:19
Hej Per
 
Lige netop, den samme rille. Men det er da klart, når det er det eneste budskab manden har. Havde der dog bare været noget konstruktivt, så der kunne være fornuft i en debat.
Jeg vil opfordre til, at NRE og et par af hans medløbere gives eneret til denne tråd, så er der godt nok et stykke vej til 12-1300 indlæg.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 07:36
NRE er det færdig produceret standard svar du fyrer af gver gang omkring DSF?
Det er lige som en gammel vinylplade der har fået er hak, du kører i samme rille...rille...rille...rille...rille
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 24 Mar 2012 kl. 07:36
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 00:46
Nu tror jeg mange har et princip om diskussion med NRE, men jeg prøver alligevel (wish me luck) TongueWink

Jesper Thykjær Andersen, DSF's nye bestyrelsesmedlem, kommer jo netop fra Sjælland og har de regionale udfordringer tæt på livet qua hans deltagelse i Fisk Sjælland (tidl. Havørred Sjælland). Det er en utrolig sympatisk gut med en drivkraft for regionen som kommer de sjællandske fiskere til gode i mange år fremover, så det er vi alle glade for!

Jeg tror at der mange, som ikke er medlem af DSF gennem en forening, eller som direkte medlem, der ikke har fået budskabet serveret godt nok, så den retning er nem at tage fat på. 

Der render vel en 30-40.000 kystfiskere rundt som teknisk set ikke har gavn af forbundet, altså direkte, men indirekte nyder godt af forbundets miljø- og foreningernes udsætningsarbejde. Dem skal vi have fat i, og det foregår altså på de sociale medier i dag, man kommer bare ikke uden om.

Jeg synes du skulle tage en snak med din forenings formand om ikke du kunne komme med på næste kongres, der sker virkelig sager, og éns øjne åbnes i en sådan grad!


Redigeret af arntc - 24 Mar 2012 kl. 00:47
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 00:20

Det nytter jo ikke noget, at I laver en masse reklame for DSf, for selv den bedste markedsføring kan ikke fastholde kunderne, når produktet ikke lever op til kundernes forventninger. Og det er jo netop grunden til, at DSf i løbet af de sidste 10-15 år er gået fra 33.000 til kun ca. 20.000 medlemmer, foreningerne melder sig ud af DSf fordi deres medlemmer ikke føler, at de har nogen fordele ved medlemsskabet.


Hvis DSf vil vende udviklingen, så skal DSf bare stoppe den ensidige fokusering på de jyske å-foreningers interesser, og levere en vare, som alle danske lystfiskere, og i særdeleshed de sjællandske lystfiskere ka' bruge til noget, så vil der helt af sig selv ske en holdningsændring, hvor de sjællandske klubber vil overveje at gi' DSf en chance. 


De sjællandske lystfiskere føler, at de er blevet snydt af en dårlig vare, så derfor er DSf nødt til at vise, at de kan levere en meget bedre vare, og her er det slet ikke nok med en masse gyldne løfter, folk vil virkelig se, at DSf har sadlet om, og har ændret på deres politik.


Men det vil næppe ske, og derfor tør jeg godt spå, at DSf også i de kommende år vil opleve en medlems tilbagegang, og der vil helt sikkert være nogen, som vil forsøge at starte et alternativt forbund op.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 13:50
Jeg mener ikke at forbundet skal lave det for foreningerne, de skal bare stille rådgivning og "hjælpepakker" til rådighed. F.eks et kursus i facebookintegration eller lignende.

Men jeg mente også at foreningerne skal kigge indad når de kritiserer forbundet for ikke at markedsføre dem nok. De skal altså selv lægge arbejde i det.

Som jeg skrev tidligere, så vil jeg da hjertens gerne komme forbi en forening og fortælle dem lidt om mulighederne her i år 2012, og måske snakke lidt med deres webmaster og give lidt gode råd og et skub i den rigtige retning, men i virkeligheden ville det jo være oplagt med en "2.0"-taskforce fra forbundets side.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 13:43
Arnt,
jeg kan godt følge din idé, men den kuldsejler for mig, når jeg tænker over, hvor meget tid, det vil kræve for forbundet, uden at det skal ende i, at foreningernes hjemmesider ender i noget ensartet og dermed måske noget kedeligt.
 
Jeg er så heldig, at have et par rigtig dygtige it-folk i min bekendtskabskreds, og endda en i min forening, men det kræver et meget tæt samarbejde, at lave hjemmesider, og bunker at tid til at pusle funktioner m.m. på plads.
 
Jeg tror det vil være en uoverkommelig opgave for forbundet, med mindre du har fundet på en arbejdsmetode, som jeg ikke kan gennemskue p.t.
 
Jeg er selv ved at skifte en gammel hjemmeside ud med en ny, og det har taget temmelig meget tid.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 13:25
Citat: tranholm

Citat: arntc

Trailer idéen er god, men den er efter min mening dyb afhængig af at foreningerne ønsker hjælpen, for de skal nemlig selv gå med rundt i lokalområdet :D
 
Traileridéen kan også overføres til "Forening 2.0" bussen, som skulle køre rundt og vejlede foreningerne i de nye muligheder på nettet og giver dem konkrete råd og vejledninger med på vejen, eventuelt giver dem relevante undervisningstimer i at tiltrække medlemmer fra nye netværk.
 
Forbundet kunne også stille hjemmesideværktøjer til rådighed, således at foreninger unden en hjemmeside nemt og hurtigt kan få en med gode søgemaskineoptimeringer og integration med f.eks. Facebook.
 
Jeg har lidt svært ved at forstå den ide, har de fleste klubber/foreninger ikke en hjemmeside idag, og sidder der ikke en god mængde personer rundt omkring i klubberne der ved meget om IT, hjemmesider med mere, når man ser her på siden er det jo lige før at de fleste har deres egen hjemmeside.
Vedr: søgemaskiner, værktøjer, facebook er jo noget de fleste bruger dagligt.
 
Jeg tror desværre ikke på at man kan hente nye medlemmer ved brugen af hjemmesider, hvis det forslag var stillet for 10-15 år siden tror jeg det havde været det rigtige værktøj, men ikke idag.
Hvis jeg får en ny telefon går jeg til mit barnebarn, hun har mere indsigt i alt det nye en jeg kan opnå, jeg har lige været på ferie med min børnebørn, selv hende på 6 år vidste sgu mere om min iPhone en jeg gør.
 
Jeg beklager men tror desværre ikke dit forslag vil give flere medlemmer, tror ej heller at mange klubber har et problem omkring hjemmesider, Facebook med mere 
 
Ole T
 
  

Desværre ligger landet ikke sådan. Mange foreninger er ved at komme med på vognen, men der er rigtig mange som halter håbløst bagud. 

Tag et kig på http://skjernaasam.dk og sammenlign med http://www.herning-sportsfiskerforening.dk/, hvilke af disse virker mest moderne og letlæselige?

på http://skjernaasam.dk er der ingen sociale feed knapper, så ikke noget med at "like" en nyhed eller et billede.

http://www.lf26.dk/ er et eksempel på en rigtig fed side som bare holder og som kan være med til at tiltrække den generation som dømmer på det ydre (de unge) :D

http://sdrfelding.dk giver ikke samme udtryk, men meningen er da god, men det står værre til hos http://www.ikast-isf.dk/ og http://www.v-o-l-f.dk/http://www.grindstedsportsfiskerforening.dk/ og http://www.borris.dk/

1 ud af 7 sider opfordrede til at besøge deres egen facebookside gennem sociale links.. Det kan godt være de 6 andre er på facebook, men det skal integreres i siden.

Dette var eksempler omkring Skjern Å. Jeg ved desværre at det ikke er et jysk fænomen, så der kan nemt strammes op over hele landet.

Til slut vil jeg lige påpege at jeg ikke er ude på at pege fingre ad nogen eller deres arbejde. Jeg påpeger bare at der er plads til forbedringer hvis man har ønsker om at markedsføre sig på 2012-vilkår.

Min egen forening ligger midt i feltet, så vi har selv store opgaver i den retning, så er jeg kommet "hvad med dig selv" spørgsmålene i forkøbet ;)


Redigeret af arntc - 23 Mar 2012 kl. 13:27
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 12:00
Hej Kim
 
På samme side som det du citerede, ude i højre side. God tur håber du får fisken.
 
Jeg går i drivhuset, det er lunt og dejligt.
 
Ole T
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 11:50
 
Hej Kim
 
Du var sgu hurtig Tongue
 
Når du nu var inde på tipstjenesten, så du årsrapporten, på side 16 kan du se regnskabet let og overskueligt, hvis man er i tvivl kan man læse om de enkelte poster i resten af rapporten. Det var det jeg mente med de omtalte 50 siders regnskaber fra DSF.  
 
Ole T
 
Hej Ole
Jeg kunne ikke lige finde årsrapporten, men som jeg skrev til dig, var de 50 sider det hele hele, altså revisorpåtegninger, FB´s kommentarer til regnskabet, noter, ja alt hvad et regnskab nu skal indeholde.
Selv årsrapporten fylder kun 2 sider, en for hvert år. 
For min skyld kunne man godt, som b.la. Kjeld Villerslev skriver, lægge regnskabet ud på hjemmesiden, jeg tror såmænd ikke der er noget hemmeligt i det.
Som alle sikkert er klar over, har DSF haft nogle IT-problemer, som virkelig har trukket på medarbejdernes kræfter, de har arbejdet rigtig meget for at få det hele til at spille. Jeg har modtaget mails fra medarbejdere søndag formiddag, min kasserer har oplevet, da han sendte en mail fredag aften, at han blev ringet op 2 minutter efter, så medarbejderne har været spændt hårdt for.
Vi fik, på kongressen, at vide, at hjemmesiden skulle laves om, og hvem ved - måske vælger DSF at lægge regnskabet ud. Jeg ved det ikke, det er FB der tager den beslutning. Hvis jeg ikke havde stolet på, at de kunne klare opgaverne, havde jeg ikke stemt på dem, og selv stillet op, som der var mange der spurgte mig om jeg ikke ville.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa  
 
I øvrigt tager jeg ud at fiske i eftermiddag - mistede en Havørred på omkring 65 cm i går eftermiddags, så jeg prøver igen Big smile


Redigeret af Kim-salmo - 23 Mar 2012 kl. 11:52
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 10:31
Citat: Creekking

Så hold dog kæft og tag ud og fisk. Solen skinner, foråret er over os, og dette emne er allerede voldpulet til ukendelighed. Dead

Clap Thumbs Up
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 10:19
Citat: Creekking

Så hold dog kæft og tag ud og fisk. Solen skinner, foråret er over os, og dette emne er allerede voldpulet til ukendelighed. Dead
 
Goddag Henrik Lomholt
 
For at blive i dit sprog:
 
Jeg skal ikke have mit gamle røvhul volpulet af kulde, og solen skinner ikke her før i eftermiddag, samt at der ikke er noget at komme efter i fjorden før om ca. 1-2 uger.
 
Ole T  
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 10:08
Så hold dog kæft og tag ud og fisk. Solen skinner, foråret er over os, og dette emne er allerede voldpulet til ukendelighed. Dead
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 09:53
Citat: tranholm

Citat: Jan Persson

Se Steen Lindkvists udemærkede redegørelse for hvordan tipsmidlerne hænger sammen.
 
Tipstjenesten er ikke ejet af staten, men er et selvstændigt selskab hvor staten ejer 80% af aktierne.
 
 
 
Hej Jan
 
Hvis jeg havde 80% Aktier i handelsbanken, tror jeg sgu nok jeg ville sige jeg ejede handelsbanken. Wink
 
 
Ole T  
 
Det ville jeg nok også - heldigvis ved både du og jeg (modsat visse andre) at sådan forholder det sig ikke helt i virkeligheden. Så ville store dele af det danske erhvervsliv være ejet af pensionskasser som ATP Wink
 
Det er stadig bestyrelsen og direktionen, der tegner virksomheden selvstændigt uden at skulle spørge aktionærerne, nuvel - de skal naturligvis stå til regnskab, men det er jo noget helt andet Smile
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 09:27
Citat: Claus Bech-Petersen

@Steen,

Hvorfor har DSF så ikke en tipsmiddelbetalt 'Fisk & Ungdom', der organiserer de unge, står for juniorlederkurset, styrer 'vild med at fiske'-hjemmesiden med alt om lystfiskeri i Danmark og fungerer som et ungt PR-organ for lystfiskeriet ved at bruge alle de gode ideer, der er strøet ud ovenfor? 

Claus

 
Hej Claus
 
ClapClap
 
Ole T
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 09:21
Citat: Kim-salmo

Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Jan Persson

 Tipstjenesten er ikke ejet af staten, men er et selvstændigt selskab hvor staten ejer 80% af aktierne. 

Tror du selv på dine dumme argumenter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Fedt nok, så har vi NRE tilbage i sin gode vante form, altså fuldkommen kold over for fakta, og påståelig så man er ved at brække sig. Jeg byder dig velkommen tilbage, det var ved at være lidt træls kun at skulle læse Fischers indlæg.
Jeg har kopieret nedenstående fra Tipstjenestens hjemmeside. Tror du så på det eller skal vi igen høre om DSF, der har været ind og rette på Tipstjenestens hjemmeside for at få flere penge til de jyske åer, og i øvrigt sørge for, at Sjælland ikke får en dyt? LOL
 
Hej Kim
 
Du var sgu hurtig Tongue
 
Når du nu var inde på tipstjenesten, så du årsrapporten, på side 16 kan du se regnskabet let og overskueligt, hvis man er i tvivl kan man læse om de enkelte poster i resten af rapporten. Det var det jeg mente med de omtalte 50 siders regnskaber fra DSF.  
 
Ole T
 
Staten ejer 80 procent af aktierne i Danske Spil A/S, mens Danmarks Idrætsforbund og Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger hver ejer 10 procent.
 
Fortsat god dag
Kim Andersen - Aabenraa
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 09:15
@Steen,

Hvorfor har DSF så ikke en tipsmiddelbetalt 'Fisk & Ungdom', der organiserer de unge, står for juniorlederkurset, styrer 'vild med at fiske'-hjemmesiden med alt om lystfiskeri i Danmark og fungerer som et ungt PR-organ for lystfiskeriet ved at bruge alle de gode ideer, der er strøet ud ovenfor? 

Claus

Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 09:01
Citat: Jan Persson

Se Steen Lindkvists udemærkede redegørelse for hvordan tipsmidlerne hænger sammen.
 
Tipstjenesten er ikke ejet af staten, men er et selvstændigt selskab hvor staten ejer 80% af aktierne.
 
 
 
Hej Jan
 
Hvis jeg havde 80% Aktier i handelsbanken, tror jeg sgu nok jeg ville sige jeg ejede handelsbanken. Wink
 
Men du har ret, de 20% ejer idræts organisationerne, dejligt nemt da både ejerforhold og regnskab ligger på nettet, så ingen tvivl om det.
 
Til Steens indlæg om fordeling af midlerne i forhold til DSF, er det ikke et udtryk for hvor mange unge der er, mener tilskuddet fordeles i forhold til ungdomsarbejdet, men er ikke sikker.
 
Ole T  
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 08:59
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Jan Persson

 Tipstjenesten er ikke ejet af staten, men er et selvstændigt selskab hvor staten ejer 80% af aktierne. 

Tror du selv på dine dumme argumenter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Fedt nok, så har vi NRE tilbage i sin gode vante form, altså fuldkommen kold over for fakta, og påståelig så man er ved at brække sig. Jeg byder dig velkommen tilbage, det var ved at være lidt træls kun at skulle læse Fischers indlæg.
Jeg har kopieret nedenstående fra Tipstjenestens hjemmeside. Tror du så på det eller skal vi igen høre om DSF, der har været ind og rette på Tipstjenestens hjemmeside for at få flere penge til de jyske åer, og i øvrigt sørge for, at Sjælland ikke får en dyt? LOL
 
Staten ejer 80 procent af aktierne i Danske Spil A/S, mens Danmarks Idrætsforbund og Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger hver ejer 10 procent.
 
Fortsat god dag
Kim Andersen - Aabenraa


Redigeret af Kim-salmo - 23 Mar 2012 kl. 09:01
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 08:47
Citat: Jan Persson

 Tipstjenesten er ikke ejet af staten, men er et selvstændigt selskab hvor staten ejer 80% af aktierne. 

Tror du selv på dine dumme argumenter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 08:12
Se Steen Lindkvists udemærkede redegørelse for hvordan tipsmidlerne hænger sammen.
 
Tipstjenesten er ikke ejet af staten, men er et selvstændigt selskab hvor staten ejer 80% af aktierne.
 
 


Redigeret af Jan Persson - 23 Mar 2012 kl. 08:14
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 00:17
Citat: Jan Persson

 Desuden må jeg korrigere dig. Tipspengene har intet med statstilskud at gøre, så din påstand er endnu en meget lemfældig omgang med sandheden. De er efterhånden ved at hobe sig op. 

Jow... tipsmidlerne er et inddirekte statstilskud, Dansk Tipstjeneste er jo ejet af staten, og uddelingen af midler til forskellige foreninger og organisationer er lov befæstet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 21:52
Citat: Rik_J

Der burde være en lov mod at forplumre en debat med fakta. Du burde skamme dig, Steen Thumbs Up


Bare rolig - det plejer ikke at stoppe et par visse herrer Wink
Til top
Rikard Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rik_J

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rik_J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 21:50
Der burde være en lov mod at forplumre en debat med fakta. Du burde skamme dig, Steen Thumbs Up
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 20:17
Citat: Jan Persson


Desuden må jeg korrigere dig. Tipspengene har intet med statstilskud at gøre, så din påstand er endnu en meget lemfældig omgang med sandheden. De er efterhånden ved at hobe sig op.


Lad os lige få slået fast, at DSF ikke får faste tilskud fra staten eller andre offentlige myndigheder. DSF er heller ikke så heldig at være på listen over de organisationer, der automatisk tildeles midler direkte fra tipsmidlerne.

DSF kan søge om tilskud fra Friluftsrådets pulje af tipsmidler. Bl.a. søger man hvert år Friluftsrådet om driftstilskud, idet DSF er medlem af Friluftsrådet, samt i et vist omfang om tilskud til konkrete projekter. F.eks. betalte Friluftsrådet i en tidsbegrænset periode en del af lønnen, da DSF i 1996 ansatte en naturvejleder.

Driftstilskuddet har de senere år udgjort godt 2 mio. kr. I 2011 er der dog derudover givet et ekstraordinær driftstilskud på 500.000 kr oveni.

For nu at sætte dette beløb i relief får I her lidt tal fra andre organisationer:

Idrætsorganisationerne DIF og DGI modtog i 2010 som direkte tilskudsmodtagere henholdsvis 270 mio. kr og 215 mio til deres 1,7 og 1,5 mio medlemmer, hvilket pr medlem er noget over DSF.

Men der er pr. medlem meget langt til, hvad især medlemmerne af Dansk Ungdoms Fællesråd modtager fra tipsmidlerne. Bl.a. landbrugets to ungdomsorganisationer:  4H med blot 4.277 medlemmer i alt 3.816.430 kr. i 2010 og søsterorganisationen LandboUngdom med 2.913 medlemmer modtog samme år 2.902.064 kr.

Et andet DUF-medlem, Natur og Ungdom (en slags ungdomsafdeling af Danmarks Naturfredningsforening) modtog med blot 810 medlemmer 1.210.185 kr. i 2010.

Så kan man jo selv dømme, om DSF er forkælede med tilskud fra tipsmidlerne Wink

Med venlig hilsen

Steen Lindkvist



Redigeret af Lindkvisten - 22 Mar 2012 kl. 20:25
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 17:13
God sen eftermiddag......
 
Faldt lige over dette i en bog jeg netop har fået.....
 
NO SWEARING
or
BAD LANGUAGE ARE ALLOWED
" as a bird is known by its note
so is a man by his conservation"
 
Per Hansen
 
 
 


Redigeret af Taonga - 22 Mar 2012 kl. 17:13
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 16:39
Citat: Peter Fischer

Citat: Jan Persson

Citat: Peter Fischer

@Persson og P.M.

I finder åbenbart at det er rimeligt at DSF opfører sig som en hemmelig loge omkring deres regnskaber, når man fedter med 20.000 medlemmers kontingenter og mange offentlige støttekroner?
/Fischer


Vil du ikke være venlig at henvise til et eneste sted i denne debat, hvor jeg på nogen som helst måde udtaler mig om regnskabet i DSF?

Jeg har ikke selv kunnet finde det Geek

Det er vist skudt helt forbi målet.

Hvor mange offentlige støttekroner får DSF?


Det kniber åbenbart gevaldigt med hukommelsen. Igår kl 13.01 skrev du:


Så det du faktisk siger er, at DSF skal lægge alt frem til mere eller mindre saglig kritik - mens du og andre ikke skal lægge noget som helst frem af alternativer fordi I risikerer kritik??
 
Det bliver mere og mere besynderligt Confused
DSF får direkte tipsmidler, som NRE påpeger. Det er i hvert fald ikke småpenge, men det vil I jo ikke fortælle noget om.

Indirekte får DSF mange milioner hvert år til fiskepleje. I kalder det selvfølgelig ikke jeres penge, men de er jo altså et resultat af §7 høringer, hvor I har en stor indflydelse på den afsporede fiskepleje, der udføres i DK.

Jeg skriver afsporet, fordi den intet har med naturpleje at gøre, og fordi horisonten på plejen er ganske kort. Den skal konstant vedligeholdes for store pengebeløb hvert år. Og så er det stort set kun en fiskeart der satses på. Igen langt fra egentlig naturpleje.


/Fischer


Intet sted har jeg skrevet noget om regnskabet. Den åbenhed jeg taler om - og som du stadig ikke vil være med til, handler om de tiltag, der gøres for at forbedre fiskeriet. Du nægter åbenbart stadig at komme ud med alle de tiltag som du hævder at have gang i. Jeg må endnu engang bede dig vise, hvor jeg har skrevet noget om DSF's regnskab.

Desuden må jeg korrigere dig. Tipspengene har intet med statstilskud at gøre, så din påstand er endnu en meget lemfældig omgang med sandheden. De er efterhånden ved at hobe sig op.


Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 16:20
Citat: niels åge skovbo



Den ene af de tre nye medlemmer ved jeg positivt, er meget alsidig med sit fiskeri.Wink

Du kan få megen viden hvis du søger det, og så undgår du at skrive noget som er usandt.


Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo


Godt forsøgt, men nej, du får mig ikke til at melde mig ind i DSF for at få lov til at læse Sportsfiskeren. Det ville simpelthen være rent røveri.

Nå een mand i bestyrelsen er alsidig i sit fiskeri, siger du. Det er altså et stort fremskridt for alsidigheden. At der skulle en fynbo og en sjællænder ind, havde vel noget med signalværdien overfor sjællænderne at gøre, ikke? Et rent PR-scoop!

Man kan jo godt være alsidig i sit fiskeri, men alligevel være fuldstændig ensrettet med en snæversynet bestyrelse. Jeg kan se at alle tre er anbefalet af den siddende bestyrelse, så de har nok gjort sig nogle sonderinger.

Vil du påpege hvor jeg har skrevet noget der er usandt, eller vil du bare påpege overfor andre, at det jeg skriver generelt er usandt?


/Fischer


Redigeret af Peter Fischer - 22 Mar 2012 kl. 16:30
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 16:13
Citat: Jan Persson

Citat: Peter Fischer

@Persson og P.M.

I finder åbenbart at det er rimeligt at DSF opfører sig som en hemmelig loge omkring deres regnskaber, når man fedter med 20.000 medlemmers kontingenter og mange offentlige støttekroner?
/Fischer


Vil du ikke være venlig at henvise til et eneste sted i denne debat, hvor jeg på nogen som helst måde udtaler mig om regnskabet i DSF?

Jeg har ikke selv kunnet finde det Geek

Det er vist skudt helt forbi målet.

Hvor mange offentlige støttekroner får DSF?


Det kniber åbenbart gevaldigt med hukommelsen. Igår kl 13.01 skrev du:


Så det du faktisk siger er, at DSF skal lægge alt frem til mere eller mindre saglig kritik - mens du og andre ikke skal lægge noget som helst frem af alternativer fordi I risikerer kritik??
 
Det bliver mere og mere besynderligt Confused
DSF får direkte tipsmidler, som NRE påpeger. Det er i hvert fald ikke småpenge, men det vil I jo ikke fortælle noget om.

Indirekte får DSF mange milioner hvert år til fiskepleje. I kalder det selvfølgelig ikke jeres penge, men de er jo altså et resultat af §7 høringer, hvor I har en stor indflydelse på den afsporede fiskepleje, der udføres i DK.

Jeg skriver afsporet, fordi den intet har med naturpleje at gøre, og fordi horisonten på plejen er ganske kort. Den skal konstant vedligeholdes for store pengebeløb hvert år. Og så er det stort set kun en fiskeart der satses på. Igen langt fra egentlig naturpleje.


/Fischer


Redigeret af Peter Fischer - 22 Mar 2012 kl. 16:14
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 15:53
@ Kim Andersen

Hvis jeg skulle kommentere og svare på alt hvad du og dine venner finder på, kunne I hurtigt få kørt tråden ud på et sidespor.

Hvis jeg bare kunne få svar på halvdelen af det jeg spørger jer om, ville det være fantastisk. Men oplysninger om DSF regnskab o.s.v. er jo forbeholdt DSF formænd, som du skriver, og så har man jo mulighed for at smide dem ud, hvis der lækkes oplysninger. Meget smart.

Jeg mener at jeg tydeligt har beskrevet hvad jeg opfatter som ægte naturpleje i tidligere indlæg. Gentagelser har jeg altså ikke tid til.


/Fischer


Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 14:18
OK Ole,
så kan jeg godt se det fungere. Forbundet har også et fortrinligt plancheudstyr, som kan indgå i trailerudstyret. Det er næppe noget foreningerne ofrer. Vi har noget i min forening, men dog knap så proff. i udformningen, og slet ikke så nemt transporterbart. 
 
Til gengæld har vores kommune et genialt storskræmsystem, opsat flere steder i kommunens bygninger og f.eks. på apotek, station med flere, hvor vi kan lægge præsentationer og video ind. Faktisk en snedig præsentationsform.
mvh
kjeld 
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 12:53
Citat: Kjeld Willerslev

Enig mht. traileren, men det er nok en noget voldsom belastning mandskabsmæssigt, hvis forbundet skal rulle med rundt.
Foreningstallet er omkring de 150, så det kan blive en heftig rndtur, men selvfølgelig er det ikke alle foreninger, der vil deltage. Men ellers en god idé. Alene opmærksomhedsværdien er enorm.
 
Jeg var med for en del år siden ved et arrangement for en anden idrætsgren, hvor vi i et indkøbscenter rundsendte 3 sandwich-mænd. Det gav en enorm opmærksomhed, og de fik afleveret rigtig mange foldere og havde mange gange snak med "gæsterne" om den pågældende forening, og det gav faktisk en pæn portion medlemmer for bare 3 timers arbejde.
 
mvh
kjeld
 
Hej Kjeld
 
Nej, DSF skal ikke kører/fragte traileren rundt, den skal kører rundt i landet og har den været i Vejle skal dem der skal bruge den næste gang selv hente den, og sådan skal det fungerer, så når man ex. er færdig på fyn henter den nærmeste klub fra sjælland den, og ja, jeg tror på at det kunne være et godt værktøj for klubberne til at markedsfører sig og skaffe flere medlemmer, der er ingen fra DSF der skal deltage, det må være klubberne der skal skaffe de nye medlemmer, at det også kunne give direkte medlemmer til DSF er kun et stort plus.
 
Og jeg tror på at de fleste klubber godt vil bruge en weekend på at markedsføre sin klub og fremme fiskeriet og naturens værdier.
 
Ole T    
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 12:35
Citat: arntc

Trailer idéen er god, men den er efter min mening dyb afhængig af at foreningerne ønsker hjælpen, for de skal nemlig selv gå med rundt i lokalområdet :D
 
Traileridéen kan også overføres til "Forening 2.0" bussen, som skulle køre rundt og vejlede foreningerne i de nye muligheder på nettet og giver dem konkrete råd og vejledninger med på vejen, eventuelt giver dem relevante undervisningstimer i at tiltrække medlemmer fra nye netværk.
 
Forbundet kunne også stille hjemmesideværktøjer til rådighed, således at foreninger unden en hjemmeside nemt og hurtigt kan få en med gode søgemaskineoptimeringer og integration med f.eks. Facebook.
 
Jeg har lidt svært ved at forstå den ide, har de fleste klubber/foreninger ikke en hjemmeside idag, og sidder der ikke en god mængde personer rundt omkring i klubberne der ved meget om IT, hjemmesider med mere, når man ser her på siden er det jo lige før at de fleste har deres egen hjemmeside.
Vedr: søgemaskiner, værktøjer, facebook er jo noget de fleste bruger dagligt.
 
Jeg tror desværre ikke på at man kan hente nye medlemmer ved brugen af hjemmesider, hvis det forslag var stillet for 10-15 år siden tror jeg det havde været det rigtige værktøj, men ikke idag.
Hvis jeg får en ny telefon går jeg til mit barnebarn, hun har mere indsigt i alt det nye en jeg kan opnå, jeg har lige været på ferie med min børnebørn, selv hende på 6 år vidste sgu mere om min iPhone en jeg gør.
 
Jeg beklager men tror desværre ikke dit forslag vil give flere medlemmer, tror ej heller at mange klubber har et problem omkring hjemmesider, Facebook med mere 
 
Ole T
 
  
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 12:14
Så enkelt her kan det gøre, men det kan selvfølgelig laves mere snedigt.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 12:08
Enig mht. traileren, men det er nok en noget voldsom belastning mandskabsmæssigt, hvis forbundet skal rulle med rundt.
Foreningstallet er omkring de 150, så det kan blive en heftig rndtur, men selvfølgelig er det ikke alle foreninger, der vil deltage. Men ellers en god idé. Alene opmærksomhedsværdien er enorm.
 
Jeg var med for en del år siden ved et arrangement for en anden idrætsgren, hvor vi i et indkøbscenter rundsendte 3 sandwich-mænd. Det gav en enorm opmærksomhed, og de fik afleveret rigtig mange foldere og havde mange gange snak med "gæsterne" om den pågældende forening, og det gav faktisk en pæn portion medlemmer for bare 3 timers arbejde.
 
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 12:01
Trailer idéen er god, men den er efter min mening dyb afhængig af at foreningerne ønsker hjælpen, for de skal nemlig selv gå med rundt i lokalområdet :D
 
Traileridéen kan også overføres til "Forening 2.0" bussen, som skulle køre rundt og vejlede foreningerne i de nye muligheder på nettet og giver dem konkrete råd og vejledninger med på vejen, eventuelt giver dem relevante undervisningstimer i at tiltrække medlemmer fra nye netværk.
 
Forbundet kunne også stille hjemmesideværktøjer til rådighed, således at foreninger unden en hjemmeside nemt og hurtigt kan få en med gode søgemaskineoptimeringer og integration med f.eks. Facebook.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 11:43
Citat: Jan Persson

Et meget langt indlæg med mange forslag, krav og ønsker.

Dog undrer det mig at du ikke svarer på Niels Åge's ganske relevante spørgsmål om, hvorfor du ikke fremkom med alle disse guldkorn på kongressen i stedet for at sidde her bagefter, hvor det ikke nytter noget Disapprove
 
Det gjorde jeg skam også, men knap så detaljeret.
 
"mange bække små, giver en stor å",
 
og vandløb, det er jo noget forbundet har forstand på Jan - Wink -
så jeg håber da på at det kommer. Det skal det ganske enkelt for at løse medlemsudviklingen, og især med den samfundsudvikling, som vi har og også får i fremtiden.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 11:21
Niels Åge Skovbo
 
Jeg har skrevet om dette før, men prøver igen, jeg har oplevet mange gange når jeg besøger de store indkøbscentre at der står folk som forsøger at sælge mig et produkt, det være nyt tele-selskab eller olie kort til ex. OK benzin samt grønne organisationer, sidst jeg oplevede det,var det Kræftens bekæmpelse.
 
Så mit forslag er.
DSF indkøber en lille kasse trailer, får lavet store plancer samt andet materiale der kræves for at sælge budskabet, bliv lystfisker og lad os hjælpe dig til den glæde at fange fisk.
Traileren skal rundt i landet til de klubber/foreninger der vil fremme glæden ved at fiske og nyde naturen, medlemmer fra disse klubber stiller sig op og kontakter fædre og mødre med børn, fortæller og viser video om alle de muligheder og glæder fiskeriet kan tilbyde samt hvad klubberne kan tilbyde børn og unge.
Måske en der sidder og binder fluer for at få extra opmærksomhed, vise noget grej frem og fortælle om det.
 
Hvor mange af os har ikke set en håbløs far med et par børn som forgæves prøver at fiske, og faktisk intet aner noget om det at fiske, men tager turen for at glæde børnene, og som regel næsten altid ender som en fiasko, og dermed ingen nye lystfiskere, tænk hvis vi kunne hjælpe dem, så når de kommer hjem til mor og stolt fortæller at far og mig fangede to flotte fisk, for de fleste børn er fisk som skaller også meget flotte fisk uanset størelsen. Vi skal så frøet mens de er børn.
 
Jeg har oplevet det med mine egne knægte og børnebørn, turen er meget sjov og givene i sig selv, men der mangler lidt og det er fiskene, stoltheden og glæden ved at prale og fortælle.
Klubberne kunne tilbyde familie ture til de søer der ligger i nærområdet, måske får de også et nyt medlem i faren eller moren som bliver bidt af det vi andre har så stor glæde af.
 
Måske er jeg naiv, men tror næppe de forskellige firmaer, organisationer der står ved de store indkøbscentre gør det forgæves uden at få et budskab ud.
 
Ole T          
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 10:54

Et meget langt indlæg med mange forslag, krav og ønsker.

Dog undrer det mig at du ikke svarer på Niels Åge's ganske relevante spørgsmål om, hvorfor du ikke fremkom med alle disse guldkorn på kongressen i stedet for at sidde her bagefter, hvor det ikke nytter noget Disapprove
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 10:21
Jeg hører til en af dem, der foretrækker åbenhed omkring budgetter, regnskaber, visioner, mål og resultater samt udmeldinger, som klart viser organisationens størrelse og situation.

Åbenhed fjerner ukorrekte rygter og misforståelser, og ved at lægge budgetter og regnskaber ud offentligt opper man sig ganske enkelt for at vise gode resultater. Det er særdeles god motivationsfaktor.

Jeg har også håbet på, at forbundet nu for alvor vil vise foreningerne frem både i bladet og på hjemmesiden. På sidstnævnte er der minsanten lige kommet et link til foreningernes egen præsentation, men det er fortsat kun et link, der er placeret nede på siden. Det burde være et link indsat i hovedmenuen. Ved at klikke på det kunne man først ramme et danmarkskort, med forskellige farver for de forskellige geografiske områder, Fyn i en farve, Sjælland og Lolland/Falster og Møn i en anden farve, Bornholm i en tredie, og Jylland kunne være opdelt i f.eks. tre geografiske områder med hver sin farve.
Ved at klikke på et område kunne man så få et større udsnit med det pågældende område, hvor foreningerne kunne være plottet ind med f.eks. prikker og måske også navne. Ved at klikke på en prik kunne man så få et pop-up-vindue med foreningsnavn med f.eks. de 8-10 vigtigste egenskaber/fiskeri hos den pågældende forening, og ved at klikke på foreningens prik kunne man så blive dirigeret over til foreningens egen præsentation med tekst, billeder, video, Power Point og eller Movie Maker præsentationer.
I bladet kunne man gentage danmarkskortet med en smuk sang om foreningerne generelt om klubliv, videndeling, fiskeri, fællesskab osv., og så en opfordring til at besøge hjemmesiden for at hente mere viden om foreningerne.
 
 
Mit håb op til kongressen var, at der på denne kongres var kommet et udspil med en færdigsyet pakke til foreningerne, som kunne støtte og bruges af foreninger i den kamp, der skal være om nye medlemmer. Yderligere en færdig markedsføringspakke for forbundet, således at forbundet fremadrettet kunne blive mere synligt i de relevante medier. Der kunne laves en brochurer i et format og med indvendige lommer, så foreningerne kunne indsætte indstik eller egen brochure. Der kunne laves et stofmærke med forbundets logo, og en fræk streamer til indsætning i bilruder og ligenende. Alt sammen ville synliggøre forbundet og dermed hjælpe foreningerne. Brochureteksten skal så sælge både forbunds- og foreningstanken.
 
 
Derfor var jeg meget spændt på, hvad forslag der var stillet fra forbundsbestyrelsen. Jeg havde håbet på en færdiglavet præsentation, som kunne vise, hvordan forbundet skulle udvikle sig fremadrettet.
 
 
Yderligere havde jeg håbet på, at der i budgetterne var afsat penge til både agitationsprogrammer for foreningerne, måske hvervegaver, og som noget også hamrende vigtigt havde jeg håbet, at der var afsat langt flere penge til juniorarbejdet, så der kunne oprettes en fiskeskole med opgave og kurser, som kunne bruges ude i foreningerne. Juniorerne er idag meget få, faktisk deprimerende få, og de er sgu vores fremtid i denne hobby og vores fremtid i foreningerne og i forbundet. Til det arbejde afsættes der alt for få kroner, under 100.000, og der bruges kun omkring det halve. Det er langt fra godt nok. Jeg havde også håbet på en klar plan for medlemsantal over de næste 3, 5 og 10 år. Der kunne laves stofmærker for gennemført juniorkursus, som børnene med glæde vil bære på deres jakker eller flueveste.
 
 
For direkte medlemmer - en tilsvarende pakke, men alligevel således, at forbundet ikke kommer til i voldsomt omfang at konkurrere med sine egne foreninger om de samme potentielle medlemmer.
 
 
Fik vi så noget af det - nej, ikke denne gang. Vi fik en workshop, som ikke førte til noget stort, men kun småfnidder, som ikke fik fastlagt de store rammer for forbundets fremtidige organisation.
 
 
Man kan så håbe på, at der sker noget på næste kongres. Problemer er bare, at der ikke er tid til at vente længere. Så måske er løsningen, at det hele skrues sammen og så præsenteres på en ekstraordinær kongres allerede i år.
 
 
Nyt forbundshus, jeg er både for og imod, men skal det bygges, så håber jeg den fugtige byggegrund lige ned til Vejle Å bliver piloteret godt, så forbundet kan stå fast!
 
Som et gammelt kinesisk ordprog siger,
 
"Lev livet, for det er senere, end du tror"
 
og så også
 
"Viljen til at ville, giver evnen til at kunne" -
 
Alt det her kunne skrues sammen på maksimum et par måneder, og så kunne forbundet rykke sammen med foreningerne for målet er jo fælles.
 
Det er forår uden for, og fiskene venter -  Smile -
AMEN.
mvh
kjeld
PS. Er der ikke penge til det her, så fjern et par udgaver af Sportsfiskeren, så er kronerne der. Et sådan program er vigtigere.


Redigeret af Kjeld Willerslev - 22 Mar 2012 kl. 10:29
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 10:21
Hej Ole
Undskyldningen er accepteret Smile
Underskudet er ikke en overskridelse af diverseposten, men det underskud der er lavet i alt på regnskabet. Selvfølgelig er det ikke godt at der kommer et underskud, men en gang i mellem kommer der nogle poster, som man ikke havde forudset og dem har der været et par stykker af. Jeg siger ikke, at jeg er enig i en del af de poster hvor budgettet er overskredet, men totalset synes jeg underskudet er acceptabelt.
Jeg håber virkelig vi mødes en gang, for det tilbud med et glas Dee Dram, hænger jeg dig sku op på. Kan jo være, at jeg har en lille lommelærke i fiskejakken, som vi så også kan smage. Big smile
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 10:09
Citat: Kim-salmo

Hej Ole 
Der er ikke noget der overrasker mig mere vedr: DSF og dog, hvordan kan et regnskab fylde 50 A4 sider, det må være noter til diverse poster der fylder og ikke selve regnskabet. Er der ikke et selvstændigt regnskab for Sportsfiskeren.
 Jo selvfølgelig er det hele regnskabet, med noter, revisorkommentarer osv der fylder 50 sider. Jo vi kan se i regnskabet, specifikt, hvad Sportsfiskeren har kosten, lønninger, trykning, porto osv.
At regnskabet fylder så meget at du mener at alm. medlemmer + andre ikke kan gennemskue det, hvordan kan man være med til at godkende et regnskab samt budget man ikke forstår, eller er det kun formænd der forstår regnskabetWinkSmile 
 Hvis jeg på noget som helst tidspunkt skulle have givet udtryk for, at alm. medlemmer + andre ikke kunne gennemskue det, undskylder jeg, og bøjer mig i støvet. Jeg er næsten sikker på, at jeg skrev, -Tror du helt seriøs, at der er mange medlemmer der gider sætte sig ind i det hele - jeg tvivler, hvis jeg ikke sad som formand, gad jeg heller ikke. - jeg har nemlig kopieret det fra tråden.
Synes du ikke det er et lidt kluntet forsøg på at skyde mig skoene, at jeg mener medlemmerne er dumme? Jeg står gerne ved det jeg siger og skriver, men så må jeg vel også kunne forlange at blive citeret korrekt??? Det andet synes jeg sku er under bæltestedet, absolut ikke noget jeg havde forventet fra din side Cry
Nu ved jeg ikke hvad DSF har af økonomi eller omsætning, en erstatning kan jeg forstå hvis man ikke er forsikret, og hvorfor er man ikke det, hvad gør man hvis et medlem/junior kommer til skade på tur med DSF, hvordan kan man gøre skade på nogle el-master for 140.000, og en budget overskridelse på 160.000 til en undersøgelse i Holstebro, kunne den undersøgelse ikke vente til næste regnskabsår, eller kræver det ikke en extraordinær generalforsamling der skal godkende en overskridelse ifølge vedtægterne.
 Nogle vælger at læse indlægene, som en vis herre læser biblen. Og ellers har jeg ikke udtrykt mig klart nok. De 160.000 kr. blev brugt til begge dele.
Selvfølgelig er forsikringerne i orden, jeg husker bare ikke begrundelsen hvorfor forsikringen ikke dækkede. Hvem har i øvrigt skrevet noget om elmaster? Igen kniber det med at blive citeret korrekt. Jeg skrev:
Kedeligt ja, men acceptabelt når man betænker at knap 160.000 er blevet brugt på en undersøgelse i Holstebro og erstatning i forbindelse med junior DM i medefiskeri, hvor der desværre skete skade på to højspændingsledninger.
Jeg kan ikke mindes at have læst i vedtægterne, at der skal indkaldes til en ektraordinær generalforsamling, der skal godkende en overskridelse. Det kan jeg ikke huske at jeg har læst i nogen som helt vedtægter, nogensinde, men det kan da godt være at det er normalt - ved det ikke Confused
Kim dette ikke for at være negativ, måske jeg bedre kunne forstå det med regnskabet i hånden. Men jeg er jo ikke formand Tongue
 Ok du er ikke formand, og du er åbenbart heller ikke medlem af en forening i DSF. Hvis du er det, kan du jo bare kontakte din formand og bede ham vise dig regnskabet, det kan vel ikke være så svært.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
 
Hej Kim
 
Jeg beklager og undskylder at jeg ikke har citeret dig korret, og ja du skrev også højspændingsledninger og ikke master.
Vedr: underskuddet, skrev du om et underskud på 300.000 og nævnte 2 årsager, heraf 160.000 på en undersøgelse, deraf gik jeg ud fra at de 140.000 var etstatning, altså ialt 300.000.
Vedr: budget overskridelser, jeg er medlem af 2 store foreninger, når vi har godkendt budgettet, så skal bestyerlsen leve op til det, hvis de i løbet af året vælger et tiltag der koster udover det der er sat af under diverse, skal der indkaldes til en extraordinær generalforsamling med det ene punkt på dagsorden, det tror jeg er meget normalt, hvorfor skal vi ellers godkende et budget, og slet ikke et beløb der giver underskud på bundlinien.
 
Men jeg undskylder endnu engang, og skylder dig en Dee Dram en udmærket highland Whisky, altså kun et glas eller 2 Wink
Når man køber denne dram går der 5 pund til udsætninger i Dee, måske en ide til nogle klubber i det jyske.
 
god dag
 
Ole T  
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 09:19
[QUOTE=Peter Fischer] @Persson og P.M.
 
I finder åbenbart at det er rimeligt at DSF opfører sig som en hemmelig loge omkring deres regnskaber, når man fedter med 20.000 medlemmers kontingenter og mange offentlige støttekroner? At I så ovenikøbet mener dette er rimeligt, når jeg ikke vil fortælle hvad jeg laver søndag aften omkring en evt. ny organisation for mine egne penge, sætter da jeres tåbelighed i perspektiv.
 
Jeg vil da også gerne give Henrik C lov til at bruge grimme ord, hvis han bare selv forstod dem. Desværre er det ikke altid tilfældet. Begrebet arrogance f.eks. er det DSF bestyrelsen udviser, når man nægter at kommentere noget af al den kritik der er blevet rejst. At jeg og mine ligesindede må udøve vores egen form for fiskepleje ved hjælp af C&R har ikke noget med arrogance at gøre. Det ord kan da aldrig bruges i den forbindelse.
 
Jeg synes det er fair at kritisere forbundet (det som I kalder at svine forbundet til). Jeg gør det, fordi de bruger mine skattepenge til et formål, jeg på ingen måde kan bifalde. De tillader sig ovenikøbet at kalde mig en snylter, fordi jeg har meldt mig ud. De største snyltere blandt danske sportsfiskere, har base i Vingsted og bruger kun penge på fedtfinnefisk. De gør det, mens de taler om at repræsentere alle landets sportsfiskere og alle former for sportsfiskeri. Se det er rendyrket bedrageri.
 
Tja NRE, øhh undskyld Fischer, efterhånden begynder dine indlæg at være så nedladende, at du, lige som en anden herre her på forum, ikke er værd at svare.
Når man svarer dig, og stiller direkte spørgsmål, svarer du entet udenom, eller undlader at svare helt. Tidligere i tråden fik du nogle konkrete spørgsmål:
Du skrev:
Jeg mener det skal være slut med natur manipulation.
Jeg spurgte:
Mener du dermed, at det skal være slut med kystudsætninger og mundingsudsætninger?
Du skrev:
Vi skal have natur pleje, der kan give basis for en sund fiskebestand.
Jeg spurgte:
Mener du dermed at vi skal lave gydebanker i så mange åer som muligt for, hvis det kan lade sig gøre, at skabe en selvproducerende bestand?
 
Jeg fik ikke svar på spørgsmålene, men havde i bund og grund nok heller ikke forventet det.
Tak for sluderen, du skal nok ikke forvente at jeg gider svare mere.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa

 
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 09:05
Hej Ole 
Der er ikke noget der overrasker mig mere vedr: DSF og dog, hvordan kan et regnskab fylde 50 A4 sider, det må være noter til diverse poster der fylder og ikke selve regnskabet. Er der ikke et selvstændigt regnskab for Sportsfiskeren.
 Jo selvfølgelig er det hele regnskabet, med noter, revisorkommentarer osv der fylder 50 sider. Jo vi kan se i regnskabet, specifikt, hvad Sportsfiskeren har kosten, lønninger, trykning, porto osv.
At regnskabet fylder så meget at du mener at alm. medlemmer + andre ikke kan gennemskue det, hvordan kan man være med til at godkende et regnskab samt budget man ikke forstår, eller er det kun formænd der forstår regnskabetWinkSmile 
 Hvis jeg på noget som helst tidspunkt skulle have givet udtryk for, at alm. medlemmer + andre ikke kunne gennemskue det, undskylder jeg, og bøjer mig i støvet. Jeg er næsten sikker på, at jeg skrev, -Tror du helt seriøs, at der er mange medlemmer der gider sætte sig ind i det hele - jeg tvivler, hvis jeg ikke sad som formand, gad jeg heller ikke. - jeg har nemlig kopieret det fra tråden.
Synes du ikke det er et lidt kluntet forsøg på at skyde mig skoene, at jeg mener medlemmerne er dumme? Jeg står gerne ved det jeg siger og skriver, men så må jeg vel også kunne forlange at blive citeret korrekt??? Det andet synes jeg sku er under bæltestedet, absolut ikke noget jeg havde forventet fra din side Cry
Nu ved jeg ikke hvad DSF har af økonomi eller omsætning, en erstatning kan jeg forstå hvis man ikke er forsikret, og hvorfor er man ikke det, hvad gør man hvis et medlem/junior kommer til skade på tur med DSF, hvordan kan man gøre skade på nogle el-master for 140.000, og en budget overskridelse på 160.000 til en undersøgelse i Holstebro, kunne den undersøgelse ikke vente til næste regnskabsår, eller kræver det ikke en extraordinær generalforsamling der skal godkende en overskridelse ifølge vedtægterne.
 Nogle vælger at læse indlægene, som en vis herre læser biblen. Og ellers har jeg ikke udtrykt mig klart nok. De 160.000 kr. blev brugt til begge dele.
Selvfølgelig er forsikringerne i orden, jeg husker bare ikke begrundelsen hvorfor forsikringen ikke dækkede. Hvem har i øvrigt skrevet noget om elmaster? Igen kniber det med at blive citeret korrekt. Jeg skrev:
Kedeligt ja, men acceptabelt når man betænker at knap 160.000 er blevet brugt på en undersøgelse i Holstebro og erstatning i forbindelse med junior DM i medefiskeri, hvor der desværre skete skade på to højspændingsledninger.
Jeg kan ikke mindes at have læst i vedtægterne, at der skal indkaldes til en ektraordinær generalforsamling, der skal godkende en overskridelse. Det kan jeg ikke huske at jeg har læst i nogen som helt vedtægter, nogensinde, men det kan da godt være at det er normalt - ved det ikke Confused
Kim dette ikke for at være negativ, måske jeg bedre kunne forstå det med regnskabet i hånden. Men jeg er jo ikke formand Tongue
 Ok du er ikke formand, og du er åbenbart heller ikke medlem af en forening i DSF. Hvis du er det, kan du jo bare kontakte din formand og bede ham vise dig regnskabet, det kan vel ikke være så svært.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 08:54
Jeg gad nok vide hvor meget ændring, der har været i den bestyrelse du nu kalder fornyet. Er der nu nogle der bruger fluestænger med rød beviklingstråd i stedet for grøn på banen?  Skriver Peter.
Jeg kender personligt den ene af de unge kræfter der er kommet ind i bestyrelsen, og hvis jeg kender ham ret, så skal der nok komme gang i fejemøget, så du har noget at se frem til, hvis du eller vil og kan!
Med venlig hilsen
Per Hansen
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 06:14
Citat: TBH


K&B - Vejle Fjord kalder.....................

Fjorden fisker helt hæderligt for tiden, men jeg kan se I også hygger jer......... 

Jeg tror bare jeg tager afsted igen kan jeg se på "debatten"!!!!!
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 00:04
Tipsmidlerne er en del af lovgrundlaget for Dansk Tipstjeneste. De skal uddeles til foreninger af fritid og kultur med ungdomsarbejde. Tildeles stort set samtlige foreninger i kongeriget.

At kalde det overførselsindkomst er en tilsnigelse Wink

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
 Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down