Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pontonbåd vs flydering

 Besvar Besvar
Forfatter
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pontonbåd vs flydering
    Sendt: 15 Jan 2013 kl. 23:09

Der findes mange små gummibåde ... Også med plads til fødderne i vand ,,
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2013 kl. 15:18
Jeg mødte Rene ved Isefjorden sidste år hvor han havde sin lille gümmibåd med, Jeg vidste simpelhen ikke at gummibåde kom i så små størrelser, den er vildt fed.. og uanset hvad folk skriver, så er det sku mere tiltalende med en lille motor på hækken når strømmen tager til, fremfor tilsyrede lægmuskler der kæmper for at fragte én på land...
Til top
Henrik Leth Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Leth Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2004
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2013 kl. 07:07
http://www.brakvand.com/index.php/ponton-bad/alt-om-pontonbade

Har samlet 20 års erfaringer og en masse ture...
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2013 kl. 17:32
:)

Redigeret af Gulvmanden:) - 14 Jan 2013 kl. 17:58
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2011 kl. 20:40
men i øvrigt er det sjovest at dørge med fluestangen på 1 til 2 meter vand - med årer.... sjovt nok mener mange vadefiskere så man er ude i ulovligt forehavende - men det må de jo om...
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2011 kl. 20:24
Jamen selvfølgelig kender jeg de regler der berører det jeg nu beskæftiger mig med.  Du husker vel mindstemålet for havørred (40 cm) hvis det er dem du fisker på, samt fredningsbælterne ved ferskvandsudløb??
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2011 kl. 18:05
Citat: MikaelWS

jeg bruger den kun på kysten.... drivende flue - kastefiskeri - lidt dørgning fra plads til plads... ironisk ment hæhæ - jeg vil hellere sejle i en båd i en omgang luftfyldte badedyr :)....
 
Nu husker du vel at sejle mindst 100 meter fra land, hvis det er med motorkraft du dørger?
 
Mvh
Henning
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2011 kl. 17:19
jeg bruger den kun på kysten.... drivende flue - kastefiskeri - lidt dørgning fra plads til plads... ironisk ment hæhæ - jeg vil hellere sejle i en båd i en omgang luftfyldte badedyr :)....
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2011 kl. 17:17
ja hver sin lyst - jeg bruger så skydeprammen, synes måske ikke jeg vil ofre pontonbåd oveni.... Nu bliver man jo også ven med sit fartøj så også derfor...

samtidig kan vovsen ligge under fordækket og ankrer jeg op og kystfisker ligger han der og nyder livet - godt for familieroen at vovsen er med i stedet for at fælde hår derhjemme... så skydeprammen er helt klart nr. 1.... samtidig er den også god at ro - det kræver dog en vej ned til vandet i forhold til det andet luftfyldte. Men stadig den gummibåd ser altså super ud... specielt den store -hvad vejer den??
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 20:56
Citat: lasseej

Jeg har også fornøjelsen af at bruge en gummibåd engang imellem, men kun fra A til B. Skal fluefiskeriet udnyttes fuldt ud hen over diverse badekar, rev og andet er et par svømmefødder i suppedasen ikke til at hamle op med, med mindre man synes det er en holdbar løsning, at sætte sin motor i bakgear. Nå men hver mand sin holdning, alle taler jo for sit eget ego  Smile Her ses det nye vidunderbarn fra Anderson. www.andersonpontoon.dk
Der er stor fornøjelse og det er lige meget om man bruger det ene eller det andet, jeg bruger også stadig kajakken ind i mellem og er super hyggeligt med en sejltur og bare nyde naturenSmile
I de små vandhuller osv når jeg er på jagt efter gedden bruger jeg stadig flyderingen i ny og næSmile og det samme med pontonen og med stor fornøjelse hver gang.
Så om det er et ene eller det andet er der stor glæde ved det.
Knæk og bræk
René
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 18:12
Jeg har også fornøjelsen af at bruge en gummibåd engang imellem, men kun fra A til B. Skal fluefiskeriet udnyttes fuldt ud hen over diverse badekar, rev og andet er et par svømmefødder i suppedasen ikke til at hamle op med, med mindre man synes det er en holdbar løsning, at sætte sin motor i bakgear. Nå men hver mand sin holdning, alle taler jo for sit eget ego  Smile Her ses det nye vidunderbarn fra Anderson. www.andersonpontoon.dk
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 17:34
Citat: stingers?

Citat: Barberen

 
Lige lidt billeder af den lille gummi og den lidt størrer når sønnen er med eller når vi er flere og bare skal bruge den som transport fra sted til sted.
Men den lille er meget nem at ha med når man er alene, båden vejer 20kg og motoren 13kg og der er hjul på den, så meget nem at trække af sted medSmile
 
 
 
godt at se at du i det mindste har givet knægten en redningsvest påClap 
men det ser da behageligt ud
Der er skam altid redningsvest med, oppustelig, men når vi lige skal flytte os og når det foregår tæt på land kan den godt blive i båden.
Men den er altid med og bliver brugt når vi er længere ude, så ingen grund til panik der
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 17:02
Citat: Barberen

 
Lige lidt billeder af den lille gummi og den lidt størrer når sønnen er med eller når vi er flere og bare skal bruge den som transport fra sted til sted.
Men den lille er meget nem at ha med når man er alene, båden vejer 20kg og motoren 13kg og der er hjul på den, så meget nem at trække af sted medSmile
 
 
 
godt at se at du i det mindste har givet knægten en redningsvest påClap 
men det ser da behageligt ud
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 16:54
den ser fanme smart ud!!Thumbs Up

Ku godt forestille mig at der ville blive lidt pladsmangel hvis man ville hive alt sit grej medTongue
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 15:46
 
Lige lidt billeder af den lille gummi og den lidt størrer når sønnen er med eller når vi er flere og bare skal bruge den som transport fra sted til sted.
Men den lille er meget nem at ha med når man er alene, båden vejer 20kg og motoren 13kg og der er hjul på den, så meget nem at trække af sted medSmile
 
 
 
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 14:16
den her er vejen frem. 17 kg INLC åre
 
 
kan foldes i en taske og inden stel eller andet.. Dejlig båd
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 14:11
Citat: MikaelWS

fluefisker med 2 hk honda 4 takt på hækken fra min skydepram - vejer 50 kg. men skal ikke pumpes og kan flyde på 10 cm vand... slår alle pontoner med flere længder :)

Pris for brugt motor og ny pram: 6500 kr.. det er da billigt...gummibåden lyder interessant!
Den lille gummibåd som jeg har, vejer 20kg og til at pakke sammen og ha i en taske, så meget nemmere at ha med sig på tyren og hvis du skal gå et stykke vej med denSmile
Knæk og bræk
René
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 14:07
Citat: lasseej

Citat: MikaelWS

slår alle pontoner med flere længder :)

Hvad gør du når du driver med strømmen i åen, og en gedde hugger ved siden af i første forsøg.
 
Dropper du den og driver videre? 
Starter du motoren, og sejler opstrøms for at drive forbi igen?
Eller fisker du kun med ankeret ude og undgår derved at få affisket noget vand?
 
Selv ville jeg nok lige daske et par gange med svømmefødderne og se om jeg kunne få den til at hugge igen, som så mange gange før.
 
 
Hvad gør du på kysten/fjorden?
 
Ligger du for anker på faste pladser?
 
Eller fisker du den vej strømmen/vinden føre dig hen?
 
 
Det er jo ikke sikkert vi fisker efter det samme eller under samme forhold, men det jeg bruger min ponton til, vil en skydepram ikke være mere værd end anvendelse som sandkasse.
 
 
Ironisk ment Mikael Smile
 
Vh
Lasse
Der går jeg lige i bakgear med min elmotor og så er den derSmile så ingen problemer der hvis det er gummibåden der er i brug.
Men selvfølgelig er der steder hvor den ene er bedre end den anden, så er det jo rart man har flere ting at vælge i mellem, ren luksus.
Men nu har jeg prøvet det hele og vil til hver en tid vælge gummibåden hvis jeg kun havde en tingSmile
 
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2011 kl. 12:52
med denne her får du dækket noget vand i en fart http://www.youtube.com/watch?v=dGnnxAivEhA måske ikke det mest egnede til multejagten LOL
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 23:23
Vi fisker hver på vores måde og har sikkert redskabet til formålet. Jeg elsker at ligge i pontonbåden og fiske kysten af. Når en ørred afslører sig, så er det fedt at snige sig ind på dyret og manøvrere sig i position med svømmefusserne. Den er perfekt til mit fiskeri. Jeg har også en herlig båd stående og samle støv. Den kan jeg kun fluefiske fra når den ligger for anker, den er pløk umulig at få til at drive over fiskepladsen, som jeg gerne vil have den til. Jeg tror mange giver op for tidlig og når slet ikke at opdage pontonbådens muligheder. Blæser det lidt, så kæmper man som en gal med svømmefusserne og man føler man sidder på en løbsk korkprop. Men med tiden, så finder man ud af de små trick, der gør at man får kontrol over dyret. Men igen. Vi har hvert vores behov, med det fartøj vi nu engang finder bedst.
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 23:02
Citat: MikaelWS

slår alle pontoner med flere længder :)

Hvad gør du når du driver med strømmen i åen, og en gedde hugger ved siden af i første forsøg.
 
Dropper du den og driver videre? 
Starter du motoren, og sejler opstrøms for at drive forbi igen?
Eller fisker du kun med ankeret ude og undgår derved at få affisket noget vand?
 
Selv ville jeg nok lige daske et par gange med svømmefødderne og se om jeg kunne få den til at hugge igen, som så mange gange før.
 
 
Hvad gør du på kysten/fjorden?
 
Ligger du for anker på faste pladser?
 
Eller fisker du den vej strømmen/vinden føre dig hen?
 
 
Det er jo ikke sikkert vi fisker efter det samme eller under samme forhold, men det jeg bruger min ponton til, vil en skydepram ikke være mere værd end anvendelse som sandkasse.
 
 
Ironisk ment Mikael Smile
 
Vh
Lasse
 


Redigeret af lasseej - 27 Dec 2011 kl. 23:12
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 22:36
fluefisker med 2 hk honda 4 takt på hækken fra min skydepram - vejer 50 kg. men skal ikke pumpes og kan flyde på 10 cm vand... slår alle pontoner med flere længder :)

Pris for brugt motor og ny pram: 6500 kr.. det er da billigt...gummibåden lyder interessant!
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 22:31
Køb en lille gummibåd og en lille motor, det slår det hele, har selv både kajak flydering pontonbåd og gummibådSmile
Gummibåden er lige så hurtigt at pumbe op, har hjul på den så er nem at trække af sted med og du står perfekt i den når der skal fiskes og du kommer langt på kort tid, så kan klart anbefale en gummibåd frem for alt det andet.
Blev faktisk så glad for det så jeg siden hen har købt en lidt størrer gummibåd når sønnen også skal med, så er der plads til at vi begge kan fluefiske fra den og når jeg er alene af sted tager jeg den lille.
Begge zodiak.
Bruger både el og benzinmotor.
Knæk og bræk
 
Til top
Tommi eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommi eskildsen

Tilmeldt:: 07 Nov 2009
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommi eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 18:01
Tak for tilbudet Rasmus, giver dig besked hvis jeg kommer på de kanter inden så længe :-) . Kunne jo være rart at prøve en inden man bruger pengene på en :-)
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 11:08
Kom en tur til aarhus og prøv min pontonbåd og du vil blive overbevist, har det interesse kan du bare smide en mail:-)
Vh Rasmus
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 10:06
For mig er en flydering noget som er let at medbringe. En let flydering med finner behøver ikke veje mere end 3 kilo. Jeg har talrige gange båret den i rygsækken til fjeldvande i Sverige, Norge og New Zealand og derved fået adgang til spændende vand. Er man billøs herhjemme kan man faktisk tage en let flydering med offentlige transportmidler.
En pontonbåd så dyr og så tung som en mindre gummebåd er et helt andet fartøj - her vil jeg nok foretrække gummibåden!
Steen
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 09:34
Hej Jesper,
Mit passion er flue fiskeri...
 En Grund jeg vil vælger Kajak'en... Er faktisk af praktisk GrundGeek. Jeg bor i Kolding, og ejer et lille bil. Og ved åen udløb er der et kajak club. På den mål kun jeg slå to fluer på et smække.
  Fruen har bilen til arbejde så når jeg vil  på kyst... Kunne jeg ta kajak'n og bevæge hurtig igem fjoren.
  For lang tids siden, havde Go fishing et tur til Æbleø hvor man havde mullighed at prøver nogen af de forskeligt kayak der er på market... Siden denne dag var jeg solgt.
  Hvad angående bevæglihed er der mange mullighed, Ud ved gofi kan man anskaft sig nogen art  "støtter-hjul" i form af nogen mini ponton. Det resulter at man kan stå op på sådan en...
Yves
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 23:23
Citat: yves

Hej Tommy,
 Du har totalt ret i mange område... Men jeg vil stædig vælger et sit-on-top Kajak... Pris lej på sådan en ligger på ca. 5000 op ad. Man kan flyt sig meget hurtig fra A til Z uden det stor besvær. Det er mit personligt valg hvis man spørger mig.
Yves

Hej 
Ja fordele og ulemper i alt ting. Nå man Fluefisker er det vigtigt, at båden ikke drejer rundt hele tiden og kan være svært i en kajak. En ponton er nok det perfekte kompromis og så sidder man vel også højere.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 12:51
Du skal huske på, når vi taler om handel uden for eu, så skal der lægges moms, afgifter og transport oven i. Men udbudet er større i USA. Et godt råd, hvis du vil bruge den i saltvand, så bør du købe en med allu eller rustfrit stel. Kender du denne hjemmeside.
http://www.brakvand.com/ Henrik har samlet en masse gode oplysninger her.
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 12:47
Køb denne her for 3500 kr.-

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=50605

Rigtig go båd!! Har selv haft to

Redigeret af flycast - 26 Dec 2011 kl. 12:47
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 12:45
Køben fra Dave scadden i USA ligesom jeg. Ingen stel , ingen rust. Bare luft og så fylder den intet!!

Du finder links her:


http://drift4flyfishing.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=119&Itemid=89&limitstart=3

Køb via shopusa. Det virker mere end 100% og er bare iorden.


www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 12:44
Hej Tommy,
 Du har totalt ret i mange område... Men jeg vil stædig vælger et sit-on-top Kajak... Pris lej på sådan en ligger på ca. 5000 op ad. Man kan flyt sig meget hurtig fra A til Z uden det stor besvær. Det er mit personligt valg hvis man spørger mig.
Yves
Til top
Tommi eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommi eskildsen

Tilmeldt:: 07 Nov 2009
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommi eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 12:29
Tak for jeres svar, det bliver helt klart en pontonbåd, budgettet finder jeg nok . Kan det gå at købe dem i USA, har fundet en side med ok priser, og mange forskellige str.
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 12:15
Hej Tommi, jeg har fisket fra kajak, flydering og pontonbåd, og er ikke i tvivl om at pontonbåden er det rette valg for mig. Flyderingen er ikke en dårlig investering, men min kajak er solgt for længst, da jeg kun fisker med flue, og ikke føler den er egnet til dette, målt op imod egenskaberne i de andre to muligheder.
 
Der er mange aspekter der spiller ind, som du skal spinne eller fluefiske, i hvilke farvande og efter hvad.
 
Lad være med at købe en billig kineser pontonbåd hvis det er det, du er ude efter, det går galt, vi har set det gang på gang. Jeg har en god brugt pontonbåd på hånden til 3.500,- hvis du har interesse. Du skal være velkommen til at skrive en mail eller give mig et kald. LasseEJ@gmail.com 26213954
 
Vh
Lasse
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 11:49
Hej Tommi, jeg har en kammerat der har en rivendell pontonbåd til salg evt. med elmotor. tror ikke den koster meget over dit budget. kontakt mig på 29630504 for mere info.

mvh
casper
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 11:40
Fylder en kajak ikke? og er den ikke også dyr? ja jeg ved det ikke ejer ikke sådant en, har dog en pontonbåd dyr ja (har valgt den bedste der kan fåes Anderson pontoon) fylder? her er svaret BARE NEJ, den kan pakkes i en stor sportstaske og vejer 14 kg! den klarer kajakken ikke (jo måske vægt), det er selvfølgelig op til personen selv hvad man vil, jeg ser fordele og ulemper begge steder mht kajak og pontonbåd.
Kajakken skyder fart og du kommer hurtig fremThumbs Up
Kajakken er lang og skal transporteres på taget af en bilThumbs Down
Kajakken er ikke skidegod i strømvand (min egen tanke feks jagt efter gedder på gudenå)Thumbs Down
pris?Question
Pontonbåd fylder ikke ret meget kan ligge bag i bilenThumbs Up
pontonbåd rækkevidde er efter min mening ganske god på søer, åen, fjorden!Thumbs Up
du kan manøvre den med fødder og har begge hænder fri til fiskeriThumbs Up
pris alt fra 5000 til 12000
kan dog findes billigere i brugt pris

Kajakken kan jeg ikke svare på ang pris/brugt pris da jeg ikke har tjekket det!Question

Det er bare min meningEmbarrassed

Håber du finder ud af detSmile


Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 11:32
Yves hvad mener du med at den fylder meget og er svær at transportere ??. Ja hvis du transportere den samlet, så kan jeg følge din påstand, men med luften lukket ud af ponton og rammen adskildt. Så kan den snilt være i de fleste bilers bagagerum. Vi er enig i at det ikke er et fartøj man bevæger sig ud i, når de melder storm. Jeg har dog været på Mariager fjord i 10 sek/m fra vest. En våd tur, men på intet tidspunkt var jeg utryg ved situationen.  Men som alt der flyder, så bliver man påvirket af vinden. Det gælder også kajak og både. I en ponton, eller flydering, der kan man manøvrere med svømmefødderne. Det giver gode lårmuskler. Det kan jeg ikke i min båd og så er det vinden der bestemmer hvordan jeg driver, mon ikke det samme gælder en kajak.
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 11:13
Hej,
Du kommer ikke ret lang 3000... jo to flydering... Jeg har prøvet begge båd.
 Og skulle jeg vælger... Så vil mit valg falde på noget helt 3er, Et sit-on-top kajak.
 Flydering er måske billiger og nem at transporter. Man bliver træt i ben. Ponton den fyller
meget og svær at transporter og er dyrt, man sæder højt og komfortable og flytter sig hurtig. Men når det blæser lidt... Go'arbejtlyst.
 Så mit valgt vil værre et kajak.
Hilsen Yves
Til top
Esben Brohus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
E.Brohus Avatar

Tilmeldt:: 11 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.Brohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 11:06
Jeg har både en flydering og en pontonbåd og er rigtig glad for begge to. Jeg købte min flydering hos korsholm en fish-cat ( ca.1900 kr) med finner og pumpe. Og min pontonbåd købte jeg i USA hos Creek company og fik send hjem til mig igennem USA-Shop. Det kostet mig omkring 4000 kr for båd+forsendelse.
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 11:00
Ellers køb en brugt til at starte op på! Du kunne også vente og spare mere op! En pontonbåd er uden tvivl nr 1.
En flydering har ikke samme hurtige rækkevidde som en pontonbåd, dog fylder den mindre men på den konto er der ikke så stor forskel!
Håber du finder den rigtige løsning
Vh Ras
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 10:54
Citat: Tommi eskildsen

God jul til alle . Tænker på at købe noget at sejle rundt i, men hvad er bedst, og nemmest at transporter. Hvad med køb i udlandet? Tænker på et prisleje omkring 3000
 
Tak i lige måde.
 

Det bliver nok svært, for ikke at sige umuligt, at finde en brugbar pontonbåd, inden for dit budget!

Du må nok se efter en flydering, og der rækker dit budget fint. :o)

Jeg har, og kan anbefale en Guideline Drifter, hos Korsholm har de et par gode bud på flyderinge. http://www.korsholm.dk/fiskeri/tilbehoer/belly-boats.html

Mvh

Henning 
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 10:49
Ja hvis du har 3000 kr. Så er der langt til en pontonbåd.

Køb en pontonbåd , brug den hvergang.
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Tommi eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommi eskildsen

Tilmeldt:: 07 Nov 2009
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommi eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 10:40
God jul til alle . Tænker på at købe noget at sejle rundt i, men hvad er bedst, og nemmest at transporter. Hvad med køb i udlandet? Tænker på et prisleje omkring 3000
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres